aA
Šiltojo sezono metu ne vienas automobilį iškeičia į dviratį ar elektrinį paspirtuką. Visgi alternatyvų transportą pasirinkę eismo dalyviai skundžiasi, kad neretai automobilių vairuotojai jų nepastebi, o net ir pastebėję nesuteikia pirmumo važiuoti, nors tai ir numato Kelių eismo taisyklės (KET). Žinovai akcentuoja, kad automobilių vairuotojai iš tiesų dažnai pamiršta, kad kelyje yra ne vieni.
Pasipiktino automobilių vairuotojų elgesiu: įsivaizduoja, kad keliuose yra vieni
© DELFI / Andrius Ufartas

Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis pritarė, kad automobilių vairuotojams vis dar trūksta pastabumo, o tokios naujovės, kaip elektrinio paspirtuko, vis dar ne vienas vairuotojas net ir nesitiki išvysti šalia.

„Automobilių vairuotojai pamatę dviratininką ar paspirtukininką turi suprasti, kad tai tokie patys eismo dalyviai, kaip ir jie. Visiems eismo dalyviams galioja KET, tik, deja, ne visi ir ne visada jų laikosi“, – sakė V. Pumputis.

Užblokuoja kelią

Specialistas teigė, jog itin daug problemų kyla bandant aiškintis, kas turi pirmumą kelyje. Pavyzdžiui, dažnai vairuotojai sukdami į dešinę nė nežvilgteli į tos pačios pusės šoninį automobilio veidrodėlį, nors būtent tai yra itin svarbu.

Pasipiktino automobilių vairuotojų elgesiu: įsivaizduoja, kad keliuose yra vieni
© DELFI / Andrius Ufartas

„Vairuotojai dažniau pažiūri į kairę ir kairės pusės šoninį veidrodėlį, tačiau sukdami į dešinę vis dar neturi įpročio pažiūrėti, kas dedasi dešinėje, o juk ten kelio pakraščiu gali važiuoti dviratininkas ar paspirtukininkas, kurie tame kelyje turės pirmumą prieš sukantį į dešinę. Taip pat nemažai problemų kyla ir dėl greičio, kai automobilio vairuotojai dviračių taką kerta nė nesumažinę greičio. Tokio elgesio pasekmės gali būti itin skaudžios“, – aiškino specialistas.

V. Pumputis pabrėžė, kad vairuotojai turi prisiminti, kad kaip ir sukant į kairę, reikia praleisti priešais atvažiuojančias transporto priemones, taip ir sukant į dešinę reikia atkreipti dėmesį, ar šalia nevažiuoja kiti eismo dalyviai, kuriuos automobilio vairuotojas sukdamas į dešinę privalo praleisti. Mat jau ne kartą buvo registruoti eismo įvykiai, kai dviratininkui ar paspirtuko vairuotojui automobilis užblokavo kelią.

„Šalia einantis dviračių takas yra prilyginamas tam pačiam pagrindiniam keliui. To reikėtų nepamiršti ir daugiau dairytis“, – akcentavo eismo saugumo specialistas.

Pasipiktino automobilių vairuotojų elgesiu: įsivaizduoja, kad keliuose yra vieni
© DELFI / Andrius Ufartas

Išreiškia nepagarbą ir sudaro kliūtis

Pašnekovas taip pat aiškino, kad itin didelė grėsmė kyla ir tuomet, kai automobilių vairuotojai savo transporto priemones palieka ant dviračių takų. Mat taip yra ne tik užblokuojamas pravažiavimas du ratus turinčiam transportui, bet ir jų vairuotojai priverčiami išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį, kur gali būti lengviau sužaloti, nes vairuotojai to taip pat gali nesitikėti ir jų nepastebėti.

Tiesa, ne ką mažiau pavojingos ir transporto priemonės stovinčios šalia dviračių takų, mat iš automobilių lipantys žmones neretai dureles atidaro nė neapsidairę. Anot V. Pumpučio, tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai jau ne kartą yra nukentėję dėl to, kad atsitrenkė į netikėtai atidarytas automobilio dureles.

„Vairuotojai ir jų keleiviai kartais būna per daug išsiblaškę, ar net pamiršta, kad judėti kitiems eismo dalyviams gali sutrukdyti ne tik važiuojantis, bet ir ne vietoje pastatytas automobilis. Žmonės turi įprasti, kad kelyje yra ne vieni ir turėtų daugiau dairytis“, – sakė V. Pumputis.

Pasipiktino automobilių vairuotojų elgesiu: įsivaizduoja, kad keliuose yra vieni
© Shutterstock

Svarbiausia – dairytis

Saugaus eismo specialistas pabrėžė, kad tiek automobilių, tiek kiti vairuotojai keliuose turėtų būti itin atidūs ir pasirūpinti tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių saugumu.

„Viena pagrindinė taisyklė – manevruojant reikia dairytis bei įvertinti atstumą tarp artėjančių kitų eismo dalyvių. Itin svarbu, kad vairuojant būtų kuo mažiau veiksnių blaškančių dėmesį“, – kalbėjo jis.

Tiesa, V. Pumputis atkreipė dėmesį į dviratininkų ir paspirtukininkų elgesį bei priminė, kad pėsčiųjų perėjose šiems eismo dalyviams važiuoti yra draudžiama, todėl priartėjus prie važiuojamosios kelio dalies reikia sustoti, nulipti nuo turimos dviratės transporto priemonės ir per perėją ją varytis. Specialistas akcentavo, kad norint užtikrinti eismo saugumą, pasistengti turi ne tik automobilių vairuotojai, bet ir patys dviratininkai bei paspirtukininkai turi sudaryti sąlygas vairuotojams juos pamatyti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(48 žmonės įvertino)
3.0208

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (20)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (5)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Ką darote blogai, jeigu žieminės padangos dėvisi per greitai

Kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kada padangos yra nusidėvėjusios. Tinkamos eksploatuoti...

Eglė nesitikėjo, kad kelionė šitaip pasibaigs: automobilis apsivertė padangomis į viršų, lūžo stuburo slanksteliai (22)

Specialistai sako, kad itin svarbu keliuose pasirinkti saugų greitį. Tai – taisyklė, kurią...

Top naujienos

Kubilius įvertino kandidatų į ministrus sąrašą: kai kurie jiems išsakomi priekaištai nelabai racionalūs (153)

Europos Parlamento narys, buvęs premjeras Andrius Kubilius sako, kad kai kurie kandidatams į...

Užgimstantis naujas aljansas gali perbraižyti pasaulio galios balansą: dydžiu beveik prilygtų NATO (397)

Praėjusią savaitę keturios Indijos ir Ramiojo vandenynų regiono šalys – Indija , Japonija ,...

Užkalnis valgė graikų maistą ir gyrė: tinkama ir Apolonui, ir Afroditei (95)

Joks karantinas manęs nesustabdys. Aš vertinau, vertinu ir vertinsiu restoranus, inspektuosiu,...

Netikėkite tuo: nusprendė, kad gydytojų nereikia – pakaks stipraus imuniteto (6)

Žinomas socialinių tinklų veikėjas, pasivadinęs M.G. Maksimaliečio slapyvardžiu, suabejojo...

Per karantiną teko eiti į prastovas, bet plėtra nesustojo: investuos milijonus, sukurs dar 250 darbo vietų (40)

Koronavirusas turėjo didžiulę įtaką automobilių pramonei – pardavimai sumažėjo, gamyklos...

Vilniuje sužibusi įspūdinga eglė abejingų nepalieka: ar ji pranoks pernykštę šachmatų karalienę? balsuok, kuri patinka labiau (36)

Pagrindinė sostinės Kalėdų eglė nepaliauja stebinti – kaskart ją pasitinka ne tik tautiečių...

Štai kas nutiks, jei per anksti numušite pakilusią temperatūrą: gydytojas paaiškino, kodėl tai pavojinga (13)

Pakilus kūno temperatūrai ir pradėjus jausti pirmuosius peršalimo simptomus, dažnas pradeda...

Kalbos ekspertė trijų moterų valdymui įvardyti pasiūlė naują žodį: kadencijai baigiantis pažiūrėsim, kas kaip

Susiklosčius neįprastoms politinėms aplinkybėms (valdžios viršūnėn iškilo trys moterys), šen...

Siaubinga „Tesla“ avarija: vairuotojas išgyveno, bet baterijos celės išdaužė aplinkinių namų langus

Greitis – viena dažniausių avarijų priežasčių. Tuo dar kartą galėjo įsitikinti policijos...

Astrida Petraitytė | D+ nariams

Rytprūsių/Kaliningrado vilko vaikai: antrojo pasaulinio karo traumos per vokišką prizmę (2)

Leidykla Briedis, regis, nesiorientuoja į masinį skonį, ne vienas pastarųjų metų jos leidinys...

|Maža didelių žinių kaina