aA
Šiandien minint Pasaulinę dviračio dieną, Susisiekimo ministerija kviečia vietoj asmeninio automobilio mieste kuo dažniau rinktis dviratį, paspirtuką ar kitą aplinkai draugišką transporto priemonę ir primena svarbiausias taisykles, kad važiuoti ir eiti mieste būtų saugu. Rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dviračių take ties Šilelio kaimu
© Kauno rajono savivaldybė

„Dviratis – mano mėgstamiausia transporto priemonė. Jis padeda puikiai jaustis, džiaugtis gyvenimu. Kasmet pastebime vis daugiau dviratininkų, matome, kad visuomenė keičiasi, atsiranda vis daugiau aktyvių, sveiką gyvenimo būdą propaguojančių žmonių. Miestuose dviračiai, paspirtukai ir elektriniai paspirtukai turi padėti žmonėms keisti keliavimo įpročius. Vakarų Europos didmiesčiai kasmet vis daugiau dėmesio skiria dviračių infrastruktūros plėtrai“, – sakė daugkartinis pasaulio ir olimpinis dviračių sporto čempionas Gintautas Umaras.

Ne tik patogu, bet ir naudinga

Kartu su dviračiais miestuose į bendrą eismo srautą vis dažniau įsilieja elektriniai paspirtukai. Šiuos paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1kW, o maksimalus greitis – 25 km/val., teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams. Tokių elektrinių paspirtukų vairuotojams taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

„Elektriniai paspirtukai – patraukli, ekologiška ir patogi transporto priemonė, kuria labai patogu judėti senamiestyje, miesto centrinėje zonoje. Tai neabejotinai prisideda prie darnaus judumo, džiugu, kad miestų gyventojai vis dažniau naudojasi elektrinių paspirtukų privalumais. Tačiau elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų prisiminti kelias esmines taisykles. Jie yra lygiai tokie patys vairuotojai kaip ir dviračių vairuotojai, tad turi laikytis dviratininkams keliamų reikalavimų“, – sakė Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Vidmantas Pumputis.

Atmintinė paspirtukininkams
Atmintinė paspirtukininkams
© Susisiekimo ministerija

Turi nepamiršti taisyklių ir saugumo

Atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą, Lietuvoje 2014 m. buvo apsispręsta leisti dviračiams važiuoti ir šaligatviais, tačiau griežtomis sąlygomis. Tiek dviračio, tiek elektrinio paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 km/val.) ir išlaikyti saugų atstumą. Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir elektrinio paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis. Tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.

Vairuotojai taip pat turėtų būti atidesni dviratininkams, pasirūpinti jų saugumu.

„Kai manęs klausia, kuo Lietuvos vairuotojai skiriasi nuo Vakarų Europos vairuotojų, visada atsakau – požiūriu į dviratininką. Važiuojant Vakarų Europos dviračių takais, vairuotojai nepaprastai saugo dviratininkus, juos pastebi, sulėtina, stengiasi aplenkti saugiai. Lietuvoje vairuotojai keičiasi, bet ne taip greitai. Gana dažnai dviratininkas pavojingai aplenkiamas, paliekant minimalų atstumą. Pasitaiko atvejų, kai priešpriešais lenkiamas automobilis, o tuo pačiu metu keliu važiuoja dviratininkas. Tokiomis sąlygomis iškyla realus pavojus dviratininko gyvybei. Taip neturėtų būti. Visada prisiminkime, kad dviratininkas yra neapsaugotas eismo dalyvis“, – sakė G. Umaras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (19)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (6)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (6)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (173)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (147)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (19)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...