aA
Nuo metų pradžios Lietuvos kelių policijos tarnyba jau užfiksavo arti 100 pradedančiųjų vairuotojų sukeltų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės. Šis skaičius, lyginant su pernai, sumažėjo 16 proc. Specialistai pastebi – nors statistika džiugina, tik ką sėdusieji prie vairo dažniausiai stokoja atidumo ir patirties, o tinkamai įvertinę savo vairavimo įgūdžius, daugelio eismo įvykių galėtų išvengti, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Avarija Geležinio Vilko gatvėje
Avarija Geležinio Vilko gatvėje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Greiti, bet neįgudę

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, vidutinė žala, kurią eismo įvykio metu sukelia pradedantieji vairuotojai, šiemet siekia daugiau nei 1,5 tūkst. eurų.

„Pradedančiųjų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai nutinka dėl nesaugaus greičio, netinkamo pasirinkto atstumo iki kitos transporto priemonės, neįvertintų oro bei kelio sąlygų. Tokios avarinės situacijos itin dažnos sankryžose, tačiau fiksuojamos ir užmiesčio keliuose. Pastaruosiuose pradedantieji dažnai viršija greitį – svarbu paminėti, kad eismo įvykiui nutikus tokiomis aplinkybėmis, pasekmės mažai patirties turinčiam vairuotojui gali būti dar skaudesnės nei įprasta“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudiko atstovo, patekę į pavojingą situaciją, nepatyrę vairuotojai dažniau pasimeta, nei lauku priima tinkamą sprendimą, kuris leistų išvengti avarijos ir jos pasekmių.

„Šią riziką mažina tik atidus eismo taisyklių laikymasis. Į jas niekam, o ypač – pradedančiajam vairuotojui – nevalia žiūrėti pro pirštus. Visgi, pirmaisiais metais prie vairo neretai stokojama ir atidumo. Dėl to nemaža dalis smulkių eismo įvykių, į kuriuos patenka pradedantieji, fiksuojama stovėjimo aikštelėse prie parduotuvių ir daugiabučių kiemuose“, – teigia R. Bieliauskas. Jis taip pat pastebi, kad vis dažniau fiksuojami įvykiai, kurių metų klevo lapu žymėtų automobilių vairuotojai prie vairo drąsiai naudojasi ir išmaniaisiais.

Žali – ne visi

Vairavimo įgūdžius ir patirtį ugdo praktika, todėl vien iš neigiamos pusės vertinti tik ką sėdusiuosius prie vairo R. Bieliauskas nelinkęs.

„Pradedantieji vairuotojai nėra nepavyzdingi. Jie naudoja signalus, prisimena, kaip tinkamai apsižiūrėti prieš įsiliejant į eismo srautą – tai įpročiai, kuriuos suformavo tik ką pasibaigusios vairavimo pamokos. Tačiau šiems vairuotojams vis dar trūksta patirties, jie neįvertina automobilio gabaritų, stokoja gebėjimo vairuoti, kuomet srautas intensyvus, nėra iki galo perpratę judėjimo sankryžose. Dalis – per daug savimi pasitiki“, – pastebi draudiko atstovas.

Tačiau R. Bieliauskas priduria – mažėjanti eismo įvykių skaičių statistika rodo, jog jaunųjų vairuotojų sąmoningumas auga: „Išsilaikyti vairavimo egzaminus nėra paprasta. Tai neretai reikalauja tiek kantrybės ir pasiryžimo, tiek ir laiko bei finansų. Pradedantieji vairuotojai privalo du metus išlikti nepriekaištingai pavyzdingi, todėl vis dažniau įvertina, kokia neatidumo ir drausmės stokos kaina.“

Kodėl reikia registruoti savo vardu

R. Bieliauskas taip pat siūlo nesinaudoti dažna tėvų ar senelių siūloma meškos paslauga, kuomet automobilis draudžiamas vyresnių ir labiau patyrusių vairuotojų vardu, siekiant mažesnės draudimo įmokos.

„Taip neįvertinama, kokias pasekmės tai gali turėti ateityje. Tokia pagalba gali sugadinti draudimo istoriją ir baigtis ne tik didesnėmis draudimo įmokomis, bet ir žalos išieškojimu iš automobilio savininko draudžiamojo įvykio atveju. Jei nutylima, jog transporto priemonę vairuos mažiau patyręs vairuotojas, jam pačia įsigijus automobilį ir užregistravus jį savo vardu, draudimo kaina išliks aukšta. Niekur nebus užfiksuota, kad jis – drausmingas vairuotojas“, – teigia draudiko atstovas.

R. Bieliauskas pažymi, kad jei tėvai ar seneliai pradedantiesiems vairuotojams leidžia naudotis savo automobiliais, jų draudimo sutartyse taip pat turėtų būti nurodytas mažiausio stažo vairuotojas. Be to, pasak pašnekovo, jauniesiems vairuotojams verta pasirūpinti ir kasko draudimu bei taip išvengti įbrėžimų ar įlenkimų sukeltų nuostolių, kurie pirmaisiais metais prie vairo – itin dažni.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.6522

Ko vairuotojai nemoka važiuodami „žiedais“: keblumų sukelia net klausimas, kada rodyti posūkį (24)

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors...

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Top naujienos

Kupiškio ligoninės vadovą Julių Panką nustebino darbuotojų skundas: mano, kad tai – kerštas (86)

Kupiškio ligoninė s darbuotojos – slaugytojos ir padėjėjos – pasijuto skriaudžiamos: per...

Vaidas Mikaitis | D+

Nykiame krašte viešėjusiems lietuviams gautas pasiūlymas išvaikė nuobodulį – vyrukai, pirkite žmonas

Praeitą savaitę pasakojau, kaip su savo broliu, Pravalturo direktoriumi renkamės kurias pasaulio...

Nausėdos kalboje išskyrė pagrindinę žinutę: tam tikra prasme tai naujas iššūkis (64)

Gitanas Nausėda dalyvauja Jungtinių Tautų (JT) Generalinės Asamblėjos 76-ojoje sesijoje...

Su išniekinta trispalve kaunietį sulaikė prie Seimo: palaikau LGBT bendruomenę, bet nenoriu, kad ją išaukštintų (92)

Prie Seimo per surengtą šeimų mitingą trispalvę išniekinęs ir iš seksualinių mažumų...

Trys dažniausios apatinių dėvėjimo klaidos: kodėl po baltais drabužiais neturėtumėte dėtis baltos liemenėlės? (11)

Ne vienerius metus savame versle besisukanti Vilmantė Markevičienė juokais prisimena anoniminio...

Rudens makiažo tendencijos: dažykitės taip ir būsite pačios madingiausios (6)

Vasarą dekoratyvinę kosmetiką keičia saulė, tačiau atvėsus orams, norisi natūralų grožį...

Po komandos draugo metimo – pastaba Grigoniui: gal kitąkart ramiau?

Sekmadienį Marius Grigonis įsirašė į savo CV naują pasiekimą. Lietuvio atstovaujamas Maskvos...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Investuotojas Kandzeras – apie degančias akis, skraidančius verslo angelus ir vyrišką sambūrį

Investuotojas ir verslo vystytojas, didžiausios Baltijos šalyse įdarbinimo kompanijos „ Biuro...

Tailandas jau atviras turistams, bet reikia žinoti kelias taisykles: pasidalijo išsamia instrukcija, ką daryti norintiems nuvykti dar šiemet (17)

Jei pandemijos metu svajojate apie tolimus kraštus, jūs – ne vienintelis. Egzotiškos šalys irgi...

Mokslininkai išsiaiškino, koks ryšys slypi tarp poros seksualinio gyvenimo ir namų tvarkymo (3)

Kai kurios poros, siekdamos paįvairinti seksualinį gyvenimą, įkvėpimo mėgina ieškoti,...