aA
Kasmet elektromobilių skaičius Lietuvoje auga – paskutiniais duomenimis, šalyje jų užregistruota 926. Nepaisant to, kad tiek vidaus degimo variklį turintis, tiek elektra varomas automobiliai yra skirti judėjimui iš taško A į tašką B, elgtis su jais reikia skirtingai. Draudimo specialistai pabrėžia, kad vieniems ypač reikia saugoti priekinę dalį, kitiems – ratus ir dugną.
"Euro NCAP" saugumo teste elektromobilis
© Scanpix

Net jeigu elektromobilių parkas sudaro mažą dalį Lietuvoje važinėjančių automobilių, nekyla abejonių, kad kiekvienais metais jų tik daugės, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Remiantis Susisiekimo ministerijos duomenimis, kiekvieną mėnesį į Lietuvos kelius išrieda bent po 20-40 naujų elektromobilių. Pokyčiai vien elektra varomų transporto priemonių rinkoje prasideda nuo kelių pagrindinių aspektų. Pirmasis – nuolat pingančios ir tobulėjančios elektromobilių technologijos. Šiai dienai keliuose jau yra elektromobilių, kuriais galima patogiai važiuoti ne tik trumpus, bet ir didelius – net 300 km viršijančius atstumus vienu įkrovimu. Vis daugiau kilometrų padeda nuvažiuoti tobulėjančios elektromobilių baterijos. Mažėjant jų savikainai, elektromobiliai vis labiau konkuruos su įprastiniais automobiliais.

Kada nuostoliai didžiausi

Šiandien vidaus degimo variklį turinčio automobilio ir elektromobilio draudimo kainą lemia du veiksniai: kaip dažnai automobilis, jo vairuotojas patenka į eismo įvykius ir kiek kainuos remonto darbai, jeigu taip nutiktų.

Į eismo įvykius elektromobiliai patenka taip pat statistiškai dažnai, kaip ir įprasti automobiliai, tačiau dažnai elektromobilį suremontuoti brangiau. Pirmiausia dėl to, kad elektromobilių rinka dar jauna ir ne visų elektrinių modelių gamintojai turi kompetentingų atstovų Lietuvoje jų aptarnavimui ir remontui.

Anot draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovo Mindaugo Balinsko, elektromobilio remonto kaina priklauso nuo modelio, jo įrangos, smūgio stiprumo ir vietos, kur transporto priemonė apgadinta. Pavyzdžiui, elektromobiliui užvažiavus ant kliūties kelyje, gali būti apgadintas ne tik dugnas (kaip įprastai būtų su automobiliu), bet ir pati baterija – tuomet remonto kaštai stipriai išaugtų.

Tokios pačios, skaudesnės nei įprastai, pasekmės lauktų elektromobilių vairuotojų, stipraus smūgio į ratą metu, kai gali būti apgadinti ne tik važiuoklės elementai, bet ir ratą sukantis variklis. Kita vertus – galimi ir priešingi atvejai, kuomet smūgio kaktomuša – tiesiai į automobilio priekį – metu, nebus apgadintas elektromobilio vidaus degimo variklis, kurį taisyti būtų itin brangu, kadangi jo ten tiesiog nėra.

Išmanios sistemos gali atnešti pokyčių

Nors patys elektromobiliai ir jų technologijos, draudžiant juos privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės ar „Kasko“ draudimais, nėra išskirtiniai, vis dėlto ateityje ekspertai įžvelgia ir rizikų, ir galimybių. Pavyzdžiui, pastebima, kad vairuotojų asistentų technologijos vystymasis tiesiogiai susijęs su mažesniu įvykių keliuose skaičiumi. Todėl technologijos paprastuose ir elektriniuose automobiliuose ateityje neaplenks ir draudimo bendrovių bei jų siūlomų produktų.

„Elektromobiliai draudimo rinkoje siejasi su kita sparčiai plėtojama inovacija – vis tobulėjančiais vairuotojo asistentais, kurie, nors kol kas tik dalinai, tačiau jau gali perimti vairuotojo funkcijas. Tikimasi, kad ateityje žmogaus-vairuotojo gali net nebereikėti. Būtent šių technologijų plėtra gali keisti saugumo situaciją keliuose, o tuo pačiu siūlomus ir draudimo produktus“, – sako M. Balinskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (8)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (56)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Orai: gausesnis sniegas – tik trumpam (10)

Atkeliavusi sniego zona pirmadienio dieną iš Lietuvos po truputį trauksis. Keliai kai kur vis dar...

Itin nuožmus diktatorius savo aukų ramybėje nepaliko net po kankinančios mirties (106)

Idi Aminas ne be pagrindo įtraukiamas į nuožmiausių pasaulio diktatorių sąrašą. Tai...

Kraupus 14-metės iš Lietuvos nužudymas apauga vis naujomis detalėmis: tarnyboms buvo žinomas ir žudikas, ir jo auka (112)

16-metis, kaltinamas išžaginęs 14 m. Viktoriją, o paskui mirtinai uždaužęs ją į plaktuką...

Per Kalėdas parduotuvės nedirbs: paskelbė visų prekybos centrų darbo laiką (358)

Šiemet nė vienas prekybos centras Lietuvoje nedirbs pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją,...

Gudaitis po rungtynių susimušė su varžovu (29)

Artūras Gudaitis sekmadienį Italijos krepšinio čempionate surengė sėkmingą pasirodymą, tačiau...

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (27)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Kaip pasirinkti – kaupti II ar III pakopos pensijų fonduose? (112)

Lietuvoje egzistuoja trys pensijų pakopos ir kiekviena iš jų suteikia skirtingas kaupimo galimybes....

Rimvydas Valatka. Septyni kiaulių ūkio principai (690)

Eina į pabaigą trečiasis Džiaugsmo sekmadienis su valstiečiais ant altoriaus. Plėsdami vidinę...

Universiteto profesorė pasisiūlė pavaduoti streikuojančius mokytojus – reakcija nustebino (668)

Prasidėjus ketvirtajai pedagogų streiko savaitei tėvai ėmė širsti ne tik ant šalies valdžios,...