aA
Lietuvoje sezonus skaičiuojame ne tik pagal kalendorių, bet ir pagal tai, kokiomis padangomis apautas automobilis. Kiekvieną rudenį bei pavasarį padangomis prekiaujantys salonai sulaukia didžiausių srautų ir neslepia, kad daugumai klientų pagrindiniai kriterijai renkantis tinkamą apavą automobiliui vis dar lieka padangos išmatavimai bei patraukli kaina. Šios srities žinovai, besiruošdami tinkamą apavą legendinėms „Press ralio“ varžyboms, vyksiančioms pirmąjį vasaros savaitgalį, akcentuoja, kad renkantis padangas reikėtų atkreipti dėmesį į gerokai daugiau aspektų.
Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

Paulius Macevičius, „Continental" atstovas Lietuvoje, sako, kad teisingai įvardinti padangų išmatavimai turėtų būti tik pirmas klausimas kalbant su profesionaliu bet kurio padangų centro konsultantu, o jau jis turėtų užduoti papildomus klausimus ir tinkamai parinkti padangas.

„Savo darbą išmanantis konsultantas pagal kliento automobilio modelį parinks kitus parametrus. Tai apkrovos indeksas, greičio indeksas, galbūt specifiniam automobilio modeliui reikalinga padangų homologacija. Kalbant apie svarbiausius kriterijus renkantis padangas, rekomenduočiau pažiūrėti ir iš kitos pusės bei padangų pardavėjui pateikti kuo išsamesnę informaciją apie savo vairavimo stilių ir dažniausią kelionių geografiją. Detali informacija apie automobilį, o taip pat ir jūsų patirtis su anksčiau turėtomis padangomis leis išrinkti geriausią variantą", – vardino žinovas.

Padangose gausu naujausių technologijų

Nors elementariu požiūriu padanga gali pasirodyti tik gumos gabalas su grioveliais, gamintojai į jų kūrimą bei vystymą investuoja labai didelius resursus. P. Macevičius pasakojo, kad gamintojai nuolatos tobulina visus padangos techninius parametrus, tokius kaip protektoriaus raštą, gumos mišinį, padangos karkasą, keliamo triukšmo lygį ar pasipriešinimą riedėjimui.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

„Tai ne vienus metus trunkantis procesas, kurio metu sukuriama padanga galinti užtikrinti maksimalų saugumą, visišką techninį atitikimą automobiliui bei aukštus ekologinius reikalavimus", – pasakojo „Continental" atstovas.

Technologijų svarbą pabrėžia ir Lietuvos žurnalistų autoklubo narys, skinantis laurus kone visose lenktynėse, kuriose startuoja, Matas Buzelis: „Nesvarbu, ar padangas renkuosi sportiniam, ar kasdieniniam automobiliui, visada labai vertinu technologijas. Daug vairuotojų prisiriša prie padangų amžiaus, skirdami prioritetą kuo vėlesniems gamybos metams, tačiau aš stengiuosi atkreipti dėmesį į tai, kad ne tik pagaminimo data, bet ir padangų modelis būtų naujausios kartos."

Vairavimo entuziastas pažymėjo, kad renkantis sportinio tipo padangas daugelis daro klaidą pirkdami kuo vėliau pagamintus, tačiau seno modelio produktus.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

„Pavyzdžiui, 2015 metų padangų modelis, pagamintas 2021 metais neveiks taip gerai, kaip 2021 metų modelis, pagamintas tais pačiais 2021-aisiais, mat tokie padangų modeliai neturi naujausių technologijų, kuriomis pasižymi naujausios kartos gaminiai", – kalbėjo M. Buzelis.

Lietuvos žurnalistų autoklubo narys paminėjo, kad skirtingiems automobiliams reikėtų parinkti kuo tinkamesnį „apavą", o kai kuriais atvejais net ir gatvėms skirtos padangos gali būti pranašesnės trasoje už sportines: „Kai kuriose automobilių sporto varžybose, pavyzdžiui, slalome, nebūna laiko ir vietos padangų šildymui, todėl atvažiavus su tiesiog geromis, „premium" segmento gamintojo gatvinėmis padangomis tikrai galima konkuruoti. Tokios padangos veikia nuo pirmos sekundės."

Ruošdamasis birželio 3-4 dienomis per visą Lietuvą nusidrieksiančiam „Press raliui", jis akcentavo ir kriterijus, kuriasi remdamasis renkasi automobilių sportui skirtas padangas. M. Buzelis akcentavo, kad visgi geriausia kliautis įvairiomis apžvalgomis internete, nes tai – gana nišinė sritis. Skirtingai nei kasdieniams automobiliams skirtos padangos, sportinio tipo automobilių „apavas" neturi objektyvaus kriterijaus, kuris nusakytų jų savybes.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

„Yra toks „treadwear" indeksas, kuris teoriškai nurodo padangų dėvėjimąsi, tačiau kiekvienas gamintojas jį matuoja taip, kaip supranta. Tai labai sunku palyginti skirtingų gamintojų padangas", – patirtimi dalinosi M. Buzelis prisipažinęs, kad pačiam teko pastebėti, jog vienodą minėtą indeksą turinčios skirtingų gamintojų padangos nusidėvi taip pat skirtingai.

Vieno recepto nėra

„Continental" atstovas, pasakodamas apie padangų gamybos iššūkius, pabrėžė, kad gamintojai susiduria su daug iššūkių, kai tenka ieškoti idealaus balanso vienam ar kitam padangų modeliui.

„Pavyzdžiui, jei norėsime turėti mažą pasipriešinimą riedėjimui – nukentės padangos akvaplanavimo savybės ir charakteristikos posūkiuose. Inžinieriai praleidžia ne vienerius metus spręsdami šias problemas ir bandydami pagaminti visapusišką padangą", – pasakojo P. Macevičius ir sakė, kad gamintojas net skirtingai pavadina padangas, pasižyminčias skirtingomis savybėmis.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

Pavyzdžiui, „Continental" atveju „SportContact" pavadinamos padangos, tinkamos ypač galingiems automobiliams, „PremiumContact" žymi gaminius, važiuojančius itin komfortiškai bei dinamiškai, išlaikant aukštus saugumo standartus. „EcoContact" vadinami gaminiai, tinkami norintiems gerų riedėjimo ir degalų taupymo savybių, o „UltraContact" pasižymi didele rida ir atsparumu padangos šoninės sienelės pažeidimams miesto sąlygomis.

Šeimai – vienos, sportui – kitos

Kalbėdamas apie pasirinkimą kasdieniam automobiliui, M. Buzelis pasakojo, jog savo šeimos automobiliui, skirtingai nei sportiniam, renkasi kuo tylesnes ir aukštesnio profilio padangas.

„Kadangi šeimos automobiliu važiuoju ilgesnius atstumus, labai vertinu padangų akustinį komfortą. Renkuosi tylesnes padangas, kad triukšmo nereikėtų gesinti garsinant muziką. Taip pat triukšmas turi savybę greitai varginti ilgesnėse kelionėse, tad manau, jog toliau važinėjantys turėtų atkreipti į tai dėmesį.

Taip pat norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad kasdieninis automobilis visiems šeimos nariams bus malonesnis apautas aukštesnio profilio padangomis. Padangos šoninės sienelės (profilis) veikia, kaip papildomas amortizuojantis laipsnis", – patarimais dalijosi Lietuvos žurnalistų autoklubo narys.

Pataria rinktis žinomų gamintojų

Abu pašnekovai ragino vairuotojus rinktis žinomų gamintojų padangas, kurios yra tinkamos tiek konkrečiam automobiliui, tiek vairuotojo poreikiams, taip užsitikrinant ne tik kelionės komfortą, bet ir saugumą. Taip pat ekspertai patarė remtis kasmet atliekamų padangų bandymų rezultatais, kuriuose ekspertai padangas tikrina įvairiomis sąlygomis ir įvertina jų savybes ant skirtingų dangų.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

Renkantis padangas taip pat verta žinoti ir tai, ką reiškia ant jų sienelių surašytos raidės ir skaičiai. Dažniausiai didžiausi būna padangos išmatavimai, o taip pat tokie duomenys, kaip, pavyzdžiui, kodas 91V – čia skaičius nurodo maksimalų svorį, kurį gali atlaikyti padanga, o raidė – maksimalų greitį. Norint suprasti šių žymėjimų atitikmenis, reikėtų atsidaryti šių reikšmių lentelę.

Tai tik patys pagrindiniai žymėjimai – pažiūrėjus atidžiau galima rasti padangos pagaminimo datą, kuri žymima keturiais skaičiais. Pirmieji du reiškia gamybos savaitę, paskutiniai – metus. Šalia greičiausiai bus gamyklos bei matmenų kodai, taip pat žymėjimai, reiškiantys klimatą, kuriam skirta padanga, žymintys apsauginę briauną ratlankiams turinčias padangas, „run-flat" ar garso slopinimo technologijas ir panašiai. Yra net žymėjimų, nurodančių kokios spalvos užrašai yra ant padangos, štai pavyzdžiui RGL reiškia iškilusias aukso spalvos raides. Beje, verta atkreipti dėmesį, kad tą patį reiškiantys žymėjimai gali skirtis tarp gamintojų.

Pasakė, ką reikia žinoti apie padangas: tai, ko klausia daugelis vairuotojų, yra per mažai
© Vytautas Pilkauskas

„Ne visuomet pažiūrėjus ar palietus padangos protektorių galima nustatyti tikrąją padangos paskirtį, nes daugelis labai svarbių technologinių sprendimų slypi padangos mišinyje arba karkase. Todėl visuomet primename ir rekomenduojame pasidomėti nepriklausomais padangų testais, pasitarti su profesionaliu padangų pardavėju. Taip bus galima išsirinkti geriausiai tinkančias padangas", – apibendrino „Continental" atstovas P. Macevičius.

Šių metų „Press ralio" dalyviai birželio 3-4 dienomis varžysis įvairiuose kartodromuose, Kėdainių miesto gatvėse, „Nemuno žiede", Šiaulių ir Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromuose bei specialiai įrengtose lenktynių trasose visoje Lietuvoje. Varžybų nugalėtojai paaiškės birželio 4 d. vakare.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.5000

Keliaujantiems į Nidą automobiliu teks koreguoti planus: savivaldybė planuoja nebeįsileisti poilsiautojų automobilių (2)

Nida – vieta, kuri pritraukia daug poilsiautojų ne tik iš Lietuvos, tačiau ir kitų valstybių....

Įvertino gyventojų pasirinkimus: pandemija vis dar skatina dažniau keliauti automobiliu

Besitęsiant pandemijai toliau sparčiai populiarėja kelionės asmeniniais automobiliais, kurie...

Kelio darbai valstybinės reikšmės keliuose: perspėja vairuotojus, kokius ruožus geriau aplenkti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad šiais metais numatyti net kelių valstybinės...

Draudikai įvardijo, kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia

Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto...

Naujovė Vilniaus viešajame transporte: vietoj baudos – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj...

Top naujienos

Pajūrio verslininkai įvertino vasaros pradžią: kainų augimas 20 proc. dar nepasiekė

Po vėsokos gegužės atėjęs saulėtas birželis pradžiugino Palangos verslininkus. Tiesa, Palangos...

Ar Lietuva suvaldė migracijos krizę? Kol vieni vardina tris sėkmės priežastis, kiti siūlo Bilotaitei palikti postą (1)

Lygiai prieš metus iš Baltarusijos į Lietuvą pradėjus masiškai plūsti migrantams, šalies...

Klampi Kaliningrado istorija nesibaigia: ar Grybauskaitės priekaištai Nausėdai – pagrįsti (5)

Po buvusios prezidentės Dalios Grybauskaitės pareiškimo, kad Europos Komisija (EK) tik su pačios...

Estija per kelis mėnesius deportavo apie 20 proputiniškų „vatnikų“ (7)

Latvijoje buriasi nuo V. Putino režimo iš Rusijos pabėgę žurnalistai, ten persikelia...

Vasiliauskas įvertino istorinį Rusijos defoltą: pasekmes matysime tolimesnėje perspektyvoje

Rusija pirmą kartą per daugiau nei šimtmetį neįvykdė savo užsienio skolos įsipareigojimų....

Januška: Vokietija tiesiog neturi teisės taip elgtis (23)

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas ketvirtadienį pasisakė už norą mažinti įtampą Baltijos...

Karas Ukrainoje. Rusija atakavo Odesą, Mariupolyje rasta nauja masinė kapavietė Zelenskis: rusų pasitraukimas iš Gyvačių salos smarkiai keičia situaciją

Luhansko srities administracijos vadovas Serhijus Haidajus ketvirtadienį pareiškė, kad padėtis...

Ministro Gentvilo planai sukrėtė net patyrusius aplinkosaugininkus: štai kuo pavirstų gražiausi Lietuvos ežerai (14)

Ant vieno gražiausių Lietuvoje Baltųjų Lakajų ežero ėmus dygti nelegaliems nameliams, Simono...

Klaipėdoje – iš užsienio kurortų atkeliavusi naujovė: ateina prieš pietus ir jau negauna laisvų vietų

Klaipėdiečiai ir iš užsienio šalių vasarai atostogoms grįžę lietuviai su pasididžiavimu...