aA
Juodai, pilkai ar melsvai vos vairuotojas paspaudžia akceleratorių rūkstantis automobilis labai greitai atkreipia į save dėmesį. „Reikėtų naikinti techninę apžiūrą“, „kažin, kokį taršos mokestį reikėtų tokiam mokėti“, „neįmanoma važiuoti iš paskos – taip smirda“ – tokie ir panašūs komentarai palydi rūkstančias transporto priemones, o jų savininkai net ir matydami dūmų kamuolius neretai nežino, ko reikėtų imtis. Visgi Vilniuje surengtas eksperimentas parodė, kad atsikratyti juodų dūmų kamuolių iš duslintuvo tikrai įmanoma.
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
© Lukas Bartkus

Dvilitrį dyzelinį BMW E46 vairuojantis vilnietis, nukeliavęs į techninės apžiūros (TA) stotį, sunerimo, kai vykdant standartinę procedūrą – automobilio dūmingumo matavimą – pirmuoju bandymų rezultatas buvo neigiamas. TA centro įranga parodė, iš duslintuvo rūkstančių dūmų kiekis siekia maksimalią leistiną ribą – 3. Po antro bandymo įveikti leistiną ribą pavyko – įranga parodė, kad dūmingumas siekia 2,29. Nepaisant to, juodi dūmai iš išmetimo vamzdžio vyrui nepatiko.

„Nusprendėme padaryti eksperimentą ir patikrinti, kas keičiasi po daug kam negirdėtos procedūros – dekarbonizavimo, arba dar kitaip – vidinio variklio valymo vandenilio dujomis“, – pasakojo Vytautas Žiaunys, įmonės „Dekarbon.lt“ įkūrėjas.

Jis pasakojo, kad procedūra sąlyginai paprasta: transporto priemonė dirba įprastu režimu, tačiau kas numatytą laiko intervalą variklio apsukos sukeliamos, o tuo metu per išmetimo sistemos vamzdį lauk iškeliauja susikaupusios apnašos. Tam, kad variklis, išmetimo sistema ir t. t. išsivalytų, pagal automobilio motoro darbinį turį apskaičiuojama, kiek valymui reikia vandelilio dujų, kurios į jį leidžiamos per oro įsiurbimo angą.

Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
© Lukas Bartkus

Anot V. Žiaunio, galima sakyti, kad šios procedūros metu yra pravalomi transporto priemonės „kvėpavimo takai“. Jei šie užsikimšę, automobilis ne tik, pavyzdžiui, gali bandyti užgesti, kai variklis veikia laisvais sūkiais, bet ir naudoti daugiau degalų, būti vangesnis ir pan. Anot pašnekovo, poveikį labiausiai pajunta tie vairuotojai, kurie turi dyzelinius automobilius ir dažnai važinėja labai trumpais atstumais.

Ir nors 7 iš 10 atvažiuojančių transporto priemonių yra dyzelinės, V. Žiaunys pasakoja, kad tekę pagelbėti ir motociklo vairuotojui, o vasarą tikimasi sulaukti klientų su žoliapjovėmis, mat dekarbonizuoti galima iš esmės bet kurį vidaus degimo variklį.

Dažniausiai – prieš ar po TA

Anto pašnekovo, didžioji dalis tų, kurių automobiliams reikia „pravalyti kvėpavimo takus“, atkeliauja prieš ruošdamiesi į techninės apžiūros centrą, arba tada, kai techninės apžiūros neįveikia. Beveik visais atvejais sumažinti dūmingumą pavyksta ganėtinai nesunkiai, bet, neneigia V. Žiaunys, būna ir taip, kad automobilis dūmina ne dėl to, kad prisikaupę suodžių, o dėl to, kad yra techniškai netvarkingas. Tokiu atveju nepadeda jokia procedūra.

Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
© Lukas Bartkus

„Būna labai įdomi reakcija, kai žmogus neįveikia TA dėl dūmingumo, tuomet atvažiuoja pas mus ir po kelių valandų grįžta vėl į techninės apžiūros centrą, o dūmingumo rodikliai dukart sumažėję. Kontrolieriai net pasidomi, kas buvo padaryta, kad tokie rezultatai“, – neslėpė pašnekovas.

Panašiai nutiko ir BMW savininkui, kuris, nors ir TA kartelę įveikė, patenkintas iš duslintuvo rūkstančiais juodais kamuoliais nebuvo. Vyro automobilio dūmingumo rodikliai po dekarbonizacijos proceso susitraukė iki 1,79 jau po pirmojo matavimo TA stotyje.

Kokie simptomai išduoda

Pasak žinovo, išduoti, kad automobilio „kvėpavimo sistema“ užsikimšusi ir pilna suodžių, gali ne vienas signalas. Pavyzdžiui, mašina gali naudoti daugiau degalų, vangiau reaguoti į akceleratoriaus nuspaudimą.

Žinoma, vienas iš pačių aiškiausių signalų – dūmai, matomi tada, vos vairuotojas prisiliečia prie akceleratoriaus, o kartais net ir nuolatos, kol veikia transporto priemonės variklis.

„Visgi ar dūmai reiškia, kad reikia valymo, ar ne, vienareikšmio atsakymo nėra. Kartais atsiradęs dūmingumas gali reikšti ir tai, kad sugedo automobilio degalų purkštukai, turbina arba transporto priemonė ėmė deginti variklio alyvą“, – akcentavo pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(98 žmonės įvertino)
2.7245

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (53)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Perspėja vairuoti atsargiau – į gatves išėjo gyvūnai: vien Vilniuje suskaičiuoja šimtus partrenktų (1)

Nors didžioji dalis šalies gyventojų, gyvendami karantino sąlygomis, iš namų išvyksta tik...

Kaip pasikeisti žiemines padangas karantino metu ir kur jas galima palikti (6)

Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas....

10 dalykų, kurie padės sutaupyti degalų ir sumažinti automobilio sąnaudas (13)

Kai kurie vairuotojai skundžiasi didelėmis savo automobilių degalų sąnaudomis. Ypač daug...

Atsakė į klausimą, ar gali „protingos“ automobilio sistemos išgelbėti po kvailų vairuotojo sprendimų (1)

Automobiliuose įdiegtos elektroninės sistemos gerokai palengvina kiekvieną kelionę prie vairo. Jos...

Top naujienos

Kasiulevičius ir Ambrozaitis apie naują COVID-19 bangą rudenį: gali būti, kad vaistai jau bus (215)

Lietuviams pakankamai neblogai laikantis karantino, sveikatos apsaugos sistema kol kas nepatiria itin...

Greitųjų koronaviruso testų jau galima rasti internete: ką būtina apie juos žinoti (171)

Greituosius koronaviruso COVID-19 testus nesunkiai jau galima rasti ir internete, oficialiose ir...

Užkalnis. Kaip gyvensime, kai karas baigsis? (322)

„Kada baigsis visos tos nesąmonės? Kada viskas sugrįš, kaip buvo iki šiol?“ – tokį...

Po mirčių Ukmergėje – administracijos direktoriaus atsakas: nematau nė vienos padarytos klaidos (101)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas laidoje Delfi diena...

Stiprėjantis vėjas ir krituliai į kiemą nevilios

Ketvirtadienį nuo Skandinavijos atkeliaujančios debesų juostos į daugelį Lietuvos rajonų atneš...

Tragiška avarija prie Lentvario: automobilis keliskart vertėsi ir sustojo prie užrašo „Hell“, vairuotojas žuvo (45)

Tragiška avarija Vilniaus pakraštyje, prie Lentvario, Lentvario g. , įvykio trečiadienio vakarą,...

Atidėjus ministerijų jungimą, kartojasi kraustymosi į Kauną scenarijus (74)

Vyriausybei atidėjus Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijų jungimą, valdančiųjų...

Eurolygos čempiono patarimas „Panathinaikos“: jums reikia ne Obradovičiaus, o Šaro (3)

Atėnų „Panathinaikos“ klube praeityje rungtyniavęs ir 2011-aisiais Eurolygą laimėjęs Aleksas...

COVID-19 atvejų pasaulyje – 913 tūkst., mirčių nuo šios ligos – per 45 tūkst. (18)

Pasaulio sveikatos organizacija trečiadienį vakare paskelbė naujausią naujojo koronaviruso...

PSO kelia nerimą koronaviruso pandemijos „greita eskalacija“ (26)

Pasaulio sveikatos organizacija ( PSO ) trečiadienį pareiškė, kad jai kelia nerimą pastaruoju...

|Maža didelių žinių kaina