aA
Nors šią paprastą saugaus eismo taisyklę primena ne tik ekspertai, bet ir patys vairuotojai, vis dar gajus požiūris, kad sėdint automobilio gale saugos diržo segtis nereikia. Kelių policijos pareigūnai taip pat gūžčioja pečiais – per metus tų, kurie nesupranta, jog nesegimas diržas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis, suskaičiavo tūkstančius.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Nesvarbu, ar keliautumėte su artimaisiais, ar visai nepažįstamais žmonėmis, reikėtų prisiminti, kad saugos diržą vertėtų užsisegti dėl savo paties saugumo. Vien per 2018 metus pareigūnai užfiksavo virš 19300 atvejų, kai vairuotojai ar keleiviai nesegėjo saugos diržų.

Turėtų įspėti ir vairuotojas

Kelių policijos atstovai teigė, jog situacija keičiasi labai lėtai – vis dar gajus įprotis nesisegti saugos diržų sėdint automobilio gale. Tiesa, pareigūnai pabrėžė, kad apie automobilyje esančius saugos diržus keleivius turėtų įspėti ir pats vairuotojas, kad šie nepamirštų pasirūpinti savo saugumu.

„Įvykus eismo įvykiui, žmonės, kurie užsisega saugos diržus, turi didesnę galimybę išvengti sunkių sužalojimų, turi daugiau galimybių išvengti žūties. Taip pat tiek tyrimų rezultatai, tiek pavyzdžiai realiame gyvenime parodė, kad saugos diržai gali išgelbėti gyvybę“, – aiškino policininkai.

Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė Marija Kazanovič taip pat paaiškino, jog eismo įvykio metu gale saugos diržo neužsisegęs keleivis, kaip ir bet koks stambesnis daiktas, veikiamas įcentrinės jėgos, todėl jis gali ne tik susižaloti pats, bet sužaloti ir vairuotoją. Taip pat toks keleivis gali iškristi pro automobilio langą. Pareigūnai pabrėžė, kad su tokiais įvykiais jiems tenka susidurti itin dažnai.

„Neseniai fiksavome eismo įvykį, kurio metu žuvo žmogus, tačiau to būtų buvę galima išvengti, jei jis būtų segėjęs saugos diržą. Įvykio metu automobilis vertėsi ir diržo nesegėjęs žmogus iškrito pro automobilio langą bei buvo prispaustas to paties automobilio. Kiti tame pačiame automobilyje važiavę keleiviai segėjo saugos diržus ir dėl to nenukentėjo, jiems avarija atsipirko smulkiais įbrėžimais“, – skaudžiu pavyzdžiu dalinosi M. Kazanovič.

Nesaugo net vaikų

Pareigūnai akcentavo, kad net ir trumpiausiose kelionėse visi keleiviai turėtų segėti saugos diržus, o mažamečiai vaikai turėtų būti vežami jų ūgiui ir svoriui pritaikytose automobilinėse kėdutėse. Anot policijos atstovų, įprotį užsisegti saugos diržą vos įsėdus į automobilį reikėtų ugdyti ne tik patiems, bet apie tai priminti ir savo artimiesiems.

„Labai skaudu yra tada, kai matome, jog suaugusieji, tėvai savo atžaloms leidžia ne tik nesegėti saugos diržo, bet ir atsisėdus galinės automobilio sėdynės centre stebėti vaizdus pro priekinį langą. Tai yra ypač nesaugu ir pavojinga ne tik eismo įvykio metu, bet ir staigiai stabdant. Tokiais atvejais žmogų stipriai veikia įcentrinė jėga, todėl kyla didelė grėsmė, kad vaikas gali būti sužalotas“, – sakė pareigūnai.

Pareigūnus trikdo vairuotojų įpročiai: taisyklė aiški, o per metus – 19 tūkst. pažeidėjų
© Shutterstock

M. Kazanovič aiškino, jog pareigūnai saugos diržams skiria itin didelį dėmesį, todėl tiek vairuotojai, tiek keleiviai yra tikrinami ne tik reidų, bet ir patruliavimų gatvėse metu. Tiesa, nusižengusiems vairuotojams taikoma administracinė atsakomybė, kuri kartojantis gali tapti ir teisės vairuoti praradimo priežastimi.

„Pirmą kartą sustabdytas vairuotojas, kuris anksčiau už šį pažeidimą nebuvo baustas, gaus 15 eurų baudą, tačiau ateityje tokį pažeidimą pakartojus bauda didėja nuo 30 iki 60 eurų. Dažnai vairuotojai pamiršta ir tai, kad už kelis kartus pasikartojusį tokį pažeidimą pareigūnai gali apriboti galimybę valdyti transporto priemonę nuo 1 iki 3 mėnesių“, – aiškino kelių policininkai.

Tiesa, tokia atsakomybė numatyta ne tik vairuotojams, bet ir keleiviams. Už tai, kad keleivis nesegėjo saugos diržo vairuotojui atsakomybė netaikoma, o piniginę baudą teks sumokėti pačiam pažeidėjui.

Primena svarbą

Segėti saugos diržą itin svarbu ne tik keliaujant automobiliu, bet ir autobusu. Kaip keleiviai rūpinasi savo saugumu prižiūri ne tik policija, bet ir Lietuvos transporto saugos administracija. Specialistai nuolat vykdo kontrolę ir stebi, kaip žmonės saugos diržais naudojasi autobusuose, be to, jie vykdo švietėjišką veiklą ir eismo dalyviams nuolat primena apie saugos diržų svarbą.

Tam, kad keleiviai nepamirštų segėti saugos diržų, prie visuomenės švietimo prisideda ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri organizuoja saugos diržų įrenginių demonstravimą. Žmonėms suteikiama galimybė realiai, bet saugiai pajausti, kas vyksta automobiliui trenkiantis į kliūtį arba verčiantis. Taip eismo dalyviai gali įsitikinti, kaip svarbu tokiu atveju segėti saugos diržą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(21 žmogus įvertino)
3.4286

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Karščio spąstai vairuotojams: pakilus temperatūrai padaugėjo eismo įvykių (22)

Tropinių karščių banga veikia vairuotojų savijautą, todėl tokiu laikotarpiu keliuose pastebimai...

Top naujienos

Lietuvos turtuoliai spjovė į šalies kurortus ir keliauja į Jūrmalą: čia daugiau privatumo ir prabangos (171)

Kaimyninės Latvijos kurortą – Jūrmalą – itin pamėgo ne tik Rusijos žvaigždės, bet ir...

„Pergalę“ švenčiančiam Putinui – akibrokštas iš atokaus regiono (584)

Vladimirui Putinui apžvelgiant savo didžiulę „pergalę“ šią savaitę įvykusiame...

Atmestame ir vėliau pradingusiame Juleso Verne`o romane – neįtikėtinai tikslios prognozės apie šiuolaikinį pasaulį (23)

Beveik prieš 150 metų Julesas Verne`as parašė romaną, kuriame buvo neįtikėtinai tikslių...

Mergaites žaginęs seksualinis maniakas vėl ruošiasi į laisvę: anksčiau laiko paleistas, sustoti neketino (174)

Kitąmet į laisvę turėtų būti paleistas maniakas, 1994-aisiais siautėjęs Klaipėdoje ir jos...

Vairuotojų, kurie naršo telefone, laukia labai griežtos sankcijos: galite likti ir be teisių (150)

Remiantis statistika, per birželį keliuose žuvo keturi motociklininkai. Kas dėl to kaltas ir...

Abiturientus palaužusį matematikos egzaminą peržiūrėjo profesionalai: norėtųsi matyti gerokai sudėtingesnių užduočių (195)

Penktadienį Lietuvos abiturientai laikė valstybinį matematikos egzaminą: vieniems jis sukėlė...

TOP 10 madingiausių interjero tendencijų šią vasarą

Vienos namų dekoravimo mados keičia kitas, tačiau kai kurie elementai niekada nepasensta. Norėdami...

Vitalija Guobė

Vyrą paliko dėl kitos moters – taip tau ir reikia, svolačiau! N-18 (3)

Klausausi pasakojimo ir netikiu savo ausimis. Kuo neįtiko, nusikalto vyras, kad jį paliko žmona...

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (38)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Populiariausia vasaros kryptis lietuviams – vis dar užverta: šie metai šaliai bus kritiški (77)

Nors turbūt didžioji dalis lietuvių šią vasarą ilsėsis mūsų šalyje, kai kurie tautiečiai...

|Maža didelių žinių kaina