aA
Nors šią paprastą saugaus eismo taisyklę primena ne tik ekspertai, bet ir patys vairuotojai, vis dar gajus požiūris, kad sėdint automobilio gale saugos diržo segtis nereikia. Kelių policijos pareigūnai taip pat gūžčioja pečiais – per metus tų, kurie nesupranta, jog nesegimas diržas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis, suskaičiavo tūkstančius.
Vairuojanti moteris. Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Nesvarbu, ar keliautumėte su artimaisiais, ar visai nepažįstamais žmonėmis, reikėtų prisiminti, kad saugos diržą vertėtų užsisegti dėl savo paties saugumo. Vien per 2018 metus pareigūnai užfiksavo virš 19300 atvejų, kai vairuotojai ar keleiviai nesegėjo saugos diržų.

Turėtų įspėti ir vairuotojas

Kelių policijos atstovai teigė, jog situacija keičiasi labai lėtai – vis dar gajus įprotis nesisegti saugos diržų sėdint automobilio gale. Tiesa, pareigūnai pabrėžė, kad apie automobilyje esančius saugos diržus keleivius turėtų įspėti ir pats vairuotojas, kad šie nepamirštų pasirūpinti savo saugumu.

„Įvykus eismo įvykiui, žmonės, kurie užsisega saugos diržus, turi didesnę galimybę išvengti sunkių sužalojimų, turi daugiau galimybių išvengti žūties. Taip pat tiek tyrimų rezultatai, tiek pavyzdžiai realiame gyvenime parodė, kad saugos diržai gali išgelbėti gyvybę“, – aiškino policininkai.

Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė Marija Kazanovič taip pat paaiškino, jog eismo įvykio metu gale saugos diržo neužsisegęs keleivis, kaip ir bet koks stambesnis daiktas, veikiamas įcentrinės jėgos, todėl jis gali ne tik susižaloti pats, bet sužaloti ir vairuotoją. Taip pat toks keleivis gali iškristi pro automobilio langą. Pareigūnai pabrėžė, kad su tokiais įvykiais jiems tenka susidurti itin dažnai.

„Neseniai fiksavome eismo įvykį, kurio metu žuvo žmogus, tačiau to būtų buvę galima išvengti, jei jis būtų segėjęs saugos diržą. Įvykio metu automobilis vertėsi ir diržo nesegėjęs žmogus iškrito pro automobilio langą bei buvo prispaustas to paties automobilio. Kiti tame pačiame automobilyje važiavę keleiviai segėjo saugos diržus ir dėl to nenukentėjo, jiems avarija atsipirko smulkiais įbrėžimais“, – skaudžiu pavyzdžiu dalinosi M. Kazanovič.

Nesaugo net vaikų

Pareigūnai akcentavo, kad net ir trumpiausiose kelionėse visi keleiviai turėtų segėti saugos diržus, o mažamečiai vaikai turėtų būti vežami jų ūgiui ir svoriui pritaikytose automobilinėse kėdutėse. Anot policijos atstovų, įprotį užsisegti saugos diržą vos įsėdus į automobilį reikėtų ugdyti ne tik patiems, bet apie tai priminti ir savo artimiesiems.

„Labai skaudu yra tada, kai matome, jog suaugusieji, tėvai savo atžaloms leidžia ne tik nesegėti saugos diržo, bet ir atsisėdus galinės automobilio sėdynės centre stebėti vaizdus pro priekinį langą. Tai yra ypač nesaugu ir pavojinga ne tik eismo įvykio metu, bet ir staigiai stabdant. Tokiais atvejais žmogų stipriai veikia įcentrinė jėga, todėl kyla didelė grėsmė, kad vaikas gali būti sužalotas“, – sakė pareigūnai.

Pareigūnus trikdo vairuotojų įpročiai: taisyklė aiški, o per metus – 19 tūkst. pažeidėjų
© Shutterstock

M. Kazanovič aiškino, jog pareigūnai saugos diržams skiria itin didelį dėmesį, todėl tiek vairuotojai, tiek keleiviai yra tikrinami ne tik reidų, bet ir patruliavimų gatvėse metu. Tiesa, nusižengusiems vairuotojams taikoma administracinė atsakomybė, kuri kartojantis gali tapti ir teisės vairuoti praradimo priežastimi.

„Pirmą kartą sustabdytas vairuotojas, kuris anksčiau už šį pažeidimą nebuvo baustas, gaus 15 eurų baudą, tačiau ateityje tokį pažeidimą pakartojus bauda didėja nuo 30 iki 60 eurų. Dažnai vairuotojai pamiršta ir tai, kad už kelis kartus pasikartojusį tokį pažeidimą pareigūnai gali apriboti galimybę valdyti transporto priemonę nuo 1 iki 3 mėnesių“, – aiškino kelių policininkai.

Tiesa, tokia atsakomybė numatyta ne tik vairuotojams, bet ir keleiviams. Už tai, kad keleivis nesegėjo saugos diržo vairuotojui atsakomybė netaikoma, o piniginę baudą teks sumokėti pačiam pažeidėjui.

Primena svarbą

Segėti saugos diržą itin svarbu ne tik keliaujant automobiliu, bet ir autobusu. Kaip keleiviai rūpinasi savo saugumu prižiūri ne tik policija, bet ir Lietuvos transporto saugos administracija. Specialistai nuolat vykdo kontrolę ir stebi, kaip žmonės saugos diržais naudojasi autobusuose, be to, jie vykdo švietėjišką veiklą ir eismo dalyviams nuolat primena apie saugos diržų svarbą.

Tam, kad keleiviai nepamirštų segėti saugos diržų, prie visuomenės švietimo prisideda ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri organizuoja saugos diržų įrenginių demonstravimą. Žmonėms suteikiama galimybė realiai, bet saugiai pajausti, kas vyksta automobiliui trenkiantis į kliūtį arba verčiantis. Taip eismo dalyviai gali įsitikinti, kaip svarbu tokiu atveju segėti saugos diržą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.4000

Vidaus reikalų ministerija nedraus elektriniams paspirtukams važiuoti šaligatviais – pavojų pėstiesiems mažins kitais būdais (10)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (260)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų: vairuotojai turės apsišarvuoti kantrybe (2)

Prasideda darbai vienoje pagrindinių Kauno sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv....

Kauniečiams prireiks kantrybės: vienoje judriausių miesto sankryžų eismą ribos visą vasarą (14)

Artėjantis vasaros sezonas – pats darbų įkarštis Laisvės alėją rekonstruojantiems rangovams....

Vairuotojo pagalbos sistemos: kada pasitikėti, o kada geriau vairuoti pačiam (4)

Ne vienas vairuotojas sutiks, kad įvairios automobiliuose įdiegtos pagalbos sistemos gali...

Top naujienos

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (23)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Mažame Lietuvos mieste dirbančiai gydytojai pacientai negaili pagyrų: kaip jai pavyko tapti visų mylima (24)

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ( VLK ) duomenimis, Lietuvoje dirba...

Sklinda kalbos apie „valstiečių“ partijoje bręstantį sukilimą: Skverneliui mato du kelius (194)

Dar prieš pirmąjį Prezidento rinkimų turą Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS...

Valančiūnas – apie FIBA 2019 akistatą su kanadiečiais: pasistengsime „išspardyti užpakalius“ (6)

Atrodė, kad tai eros pabaiga: po septynerių ištikimybės metų Toronto „Raptors“ išmainė...

„Valstiečiai“ siūlo užmiršti Karbauskio kalbas ir žiūrėti į ateitį (125)

Porą savaičių blaškęsi ir traukimusi iš valdžios rinkėjus gąsdinę „valstiečiai“...

Tūkstančiams dirbančių – lemtingas galvosūkis dėl pensijų: termino pabaiga negailestingai artėja (84)

Kokio dydžio pensiją gausite? Ar likti II pakopos pensijų fonduose? Klausimai, kuriuos sau užduoda...

Brandūs vyrai atvirai: kodėl jie renkasi jaunas moteris? (114)

Tenka daug kalbėtis su žmonėmis gana asmeniškomis temomis. Ypač mėgstu pasiklausyti, ką kalba...

Vitulskienė atidarė plius dydžio drabužių parduotuvę: pagaliau moterys priima savo kūną tokį, koks yra (61)

Gegužės 20 dieną Erika Vitulskienė įsimins visam gyvenimui. Pirmadienio vakarą sostinėje...

Šeimoje – tikras stebuklas: pirmąkart gimė šešetukas, nesitikėjo net medikai (6)

Lenkijoje viena moteris pirmąkart šalies istorijoje pagimdė šešetuką, o kiekvienas naujagimis...

Po drąsaus Zelenskio žingsnio mato vieną kelią: tam jis turi tik pusmetį – kitaip smarkiai įklimps (141)

Komikas Volodymyras Zelenskis pirmadienį pradėjo visiškai naują vaidmenį, kai buvo...