aA
Automobilio priekaba, kaip ir pati mašina, turi būti techniškai tvarkinga, apdrausta. Panašu, kad lietuviams tai sukelia per daug papildomų reikalų, todėl pastaraisiais metais nuosavų priekabų keliuose vis mažėja. Tokią tendenciją pastebi policijos pareigūnai, registruodami vis mažiau pažeidimų, susijusių su priekabų eksploatavimu.
Automobilis su priekaba
© Organizatorių archyvas

Ką numato taisyklės

Turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vairuojamas automobilis gali būti sujungtas su priekaba, kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 750 kg.

Automobiliai taip pat gali būti sujungti su priekaba, kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 750 kg, tačiau šio junginio didžiausioji leidžiamoji masė turi būti ne didesnė kaip 4250 kg.

Automobilio ir priekabos, kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 750 kg, junginį, kurio didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3500 kg, leidžiama vairuoti tik išlaikius įgūdžių ir elgsenos patikrinimo egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“.

Pažeidimų vis mažėja

Priekabos sudaro 8,53 proc. visų į technines apžiūras atvykstančių priemonių. Priekabos taip pat turi būti apdraustos ir privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.

„Būtent šie reikalavimai dažniausiai pažeidžiami – nėra techninės apžiūros ar negalioja draudimas. Tai pagrindiniai pažeidimai“, – sako Kauno apskrities VPK Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.

Beje, už priekabą be techninės apžiūros teks pakloti tokią pačią baudą, kaip ir už automobilio analogišką pažeidimą.

„Retai, bet pasitaiko, kad būna sugadintas kabinimo įtaiso apsauginis mechanizmas. Užkabinus priekabą ar namelį ant ratų, būtinas apsaugos mechanizmas. Pasitaiko tokių atvejų, tačiau, jei yra tokie pažeidimai, tai namelis ar priekaba neturi techninės apžiūros. Tokiu atveju baudžiama dėl techninės apžiūros neatlikimo, o bauda – tokia pati, kaip neturint automobilio techninės apžiūros“, – sako R. Kemzūra.

Policijos pareigūnai pastebi, kad pažeidimų susijusių su priekabomis vis mažėja, nes mažėja ir pačių priekabų.

„Pastebime, kad kuo toliau, tuo mažiau lengvosios transporto priemonės tempia netvarkingas priekabas. Labai nedaug tokių atvejų. Galbūt tai lėmė, kad yra daug nuomos punktų. Matyt, tai nuosavas priekabas išstūmė. Matyt, neapsimoka žmogui rizikuoti, tempti netvarkingą priekabą ir gauti baudą, geriau jau išsinuomoti. Spėjame, kad rinka būtent taip pasiskirstė. Manau, kad tai nulėmė pažeidimų mažėjimą“, – sako R. Kemzūra.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (4)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (28)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (124)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Top naujienos

Vilniuje evakuojami žmonės – kariai naikins didžiulę bombą (6)

Ketvirtadienio rytą statybininkų atkasta aviacinė bomba kelia didžiulį pavojų. Ketvirtadienio...

Direktorius darbuotojus nustebino 70 tūkst. dolerių minimaliu metiniu atlyginimu (9)

Danas Price‘as – vadovas, kuris sugeba nustebinti. 35-erių metų kreditinių kortelių apdorojimo...

Chromu užteršta Klaipėda: žmonės bijo valgyti daržoves, tarnybos ėmė jas rinktis tyrimams (91)

Klaipėdos savivaldybei paskelbus šiurpią žinią, kad chromo ir kitų sunkiųjų metalų leistina...

Arūnas Milašius. Vardan skalsesnės lenkiškos dešros ant Lietuvos pastatykime kryžių (90)

Jei važiuodami per Lietuvą mėgstate žvalgytis pro automobilio langą, galėjote pastebėti, kaip...

Pajudėjo kolektyvinių sodų reikalas Seime – aktualu 500 tūkst. lietuvių reguliuos net kelių plotį (145)

Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama sureguliuoti teisinius santykius...

Prezidentas Nausėda: turiu atsakymą į klausimą dėl valdančiosios daugumos būsimame Seime (449)

Dabartinė situacija bankų sektoriuje verčia pradėti galvoti apie valstybinio komercinio banko...

Burgundiškas jautienos troškinys: toks, kokio norisi rudenį

Sotus, aštrus ir labai skanus jautienos troškinys . Šiuo metu jis puikiai tinkamas, kai už lango...

Los Andželo mokykloje – šaudynės (10)

Kalifornijos policija ieško ginkluoto asmens, ketvirtadienį įsiveržusio į vieną vidurinę...

Pamirškite atgyvenusį kepurės ir šaliko komplektą – štai, kokių žiemos aksesuarų verta dairytis (6)

Šiais laikais, kai daiktai atlieka ne tik tiesioginę paskirtį, bet svarbi ir estetiškoji pusė,...