aA
„Kėgliai, savižudžiai, juodos dėmės“, – tokius ir kitokius epitetus vairuotojai naudoja kalbėdami apie tuos, kurie eidami pėsčiomis nedėvi atšvaito. Vairuotojai dalinasi istorijomis, kokį išgąstį teko patirti, kai netikėtai pastebėjo iš tamsos išnirusį žmogų. Paradoksas, kad patys pėstieji dėl tokių žodžių nesuka galvos ir yra užtikrinti, kad vairuotojai turėtų būti atidesni.
Pėstieji
Pėstieji
© Shutterstock

Problemų kyla ne tik tada, kai keliaujantys pėsčiomis atšvaitus palieka namuose, bet ir tais atvejais, kai atšvaitas būna užvyniotas ant rankinuko ar kuprinės rankenos ir yra praktiškai nematomas. „Po pažastimi“ pakištas atšvaitas neatliks savo funkcijos ir nepadės vairuotojams pėsčio žmogaus pastebėti anksčiau. Vairuotojai neslepia, kad akimirkos, kai tenka staiga stabdyti ir spėlioti, ar pavyks nepartrenkti žmogaus, prilygsta kone košmarui.

„Mielas pėsčiasis, jei jau nesaugai savo sveikatos ir gyvybės, nes tau atšvaito nereikia, tai pagalvok apie tą vairuotoją, kuris visą gyvenimą gyvens su kaltės jausmu užmušęs žmogų. Būkim atsakingi vieni kitų atžvilgiu“, – viename socialiniame tinkle su tokia situacija susidūrusi rašė vairuotoja Kamilė.

Atšvaitai
© DELFI / Audrius Solominas

Ne turėti, o dėvėti

Svarbu prisiminti, kad atšvaitai skirti ne tam, jog būtų patenkintas reikalavimas, esą tamsoje reikia juos turėti. Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad tamsiu paros metu keliaujantys pėstieji, dviratininkai ir vadeliotojai privalo ne tik turėti, tačiau ir dėvėti atšvaitą taip, kad jis būtų matomas.

Numatyta, jog pėstieji atšvaitus turėtų užsidėti ant dešinės rankos ties alkūne bei ant dešinės kojos žemiau kelio. Jei naudojami pakabinami atšvaitai, jie turėtų būti prisegti automobilio žibintų aukštyje ir kabėti taip, kad jų judesio amplitudė nebūtų varžoma. Žmogus turėtų eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais, o kur jų nėra, kelkraščiu, prieš automobilių judėjimo kryptį.

Dviratininkai turėtų nepamiršti dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais bei pasirūpinti, kad priekyje šviestų baltos, o gale raudonos spalvos žibintai. Šie eismo dalyviai turėtų judėti dviračių takais, o kur jų nėra, dešiniąja eismo juosta, kuo arčiau važiuojamosios dalies krašto.

Paradoksas: vairuojantys pyksta ant pėsčiųjų, kad nesisaugo, šie tiki, kad klysta tik sėdintys prie vairo
© DELFI / Audrius Solominas

Patikrinkite kokybę

Tie, kurie atšvaitus dėvi, tačiau tuos pačius naudoja jau gana ilgą laiką, turėtų atkreipti dėmesį, ar jie nėra susidėvėję ir ar nereikia jų pakeisti naujais. Nusidėvėję atšvaitai gali neatspindėti šviesos arba tai daryti nekokybiškai. Tiesa, perkant naujus atšvaitus taip pat svarbu atkreipti dėmesį į kokybę ir įsitikinti, kad jie yra sertifikuoti, o taip pat – išties atspindi šviesą. Paprasčiausia tuo įsitikinti tamsioje aplinkoje pašvietus į atšvaitą ir patikrinus, ar jis išties atlieka savo funkciją.

Neretai žmonės pasakoja, kad atšvaito nedėvi, nes pėsčiomis beveik nevaikšto. Tačiau reikėtų nepamiršti, jog gali tekti pasivaikščioti visiškai neplanuotai, todėl atšvaitu vis vien derėtų pasirūpinti.

Jei patekote į situaciją, kai neplanuotai į namus reikės grįžti vėliau ir teks tą daryti pėsčiomis, galite pasinaudoti žibintuvėliu. Dauguma šiuolaikinių telefonų žibintuvėlio funkciją. Net ir neturint atšvaitų, tokia priemonė gali padėti atkreipti vairuotojų dėmesį ir įspėti, kad kelkraštyje yra žmogus.

Žinoma, reikėtų nepamiršti, jog žibintuvėlis tik skleidžia, tačiau neatspindi šviesos, o ir šviečia tik viena kryptimi, todėl kita kryptimi važiuojantys vairuotojai jūsų vis vien gali nepastebėti. Dėl šios priežasties ypač svarbu, kad kelkraščiu einantys pėstieji eitų prieš automobilių važiavimo kryptį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.2500

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (21)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Top naujienos

Specialistė papasakojo apie permanentinio makiažo tragedijas: viena medžiaga net gali sukelti vėžį (7)

Stovėdamas parduotuvėje nevalingai užsižiopsai į greta stovinčios moters veidą. Iš pradžių...

Kelionė su deportuojamu lietuviu – kaip siaubo trileris: kai kurie keleiviai net atsisakė skristi (35)

Keliaujant lėktuvu bendrakeleivių nepasirinksi ir vidury kelio neišlipsi, todėl orlaivyje...

Po konflikto namuose Agnė Zuokienė dalijasi keistais prisiminimais (114)

Antradienį į Agnės ir Artūro Zuokų namus vyko policija dėl buitinio smurto atvejo....

Gentvilas apie Bako pateiktą informaciją: situacija atrodo nuodinga kai kurių saugumo institucijų atžvilgiu

Buvęs Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas pateikė naujos...

Aurimas Kuckailis

Apie vyrų gyvenimo prasmę: paskutinį dvidešimtmetį su vyrais – kažkas negerai (4)

„Šiuolaikinėje šeimoje moterys yra stiprios. Vyrai sako, kad jos turi tapti silpnesnės,...

Feisbuke plinta #metoo liudijimai apie garsų fotografą: dalijamasi šokiruojančia patirtimi „Delfi“ prabilo dar viena galimai nukentėjusioji (260)

Pastarąsias dienas socialiniuose tinkluose netyla tema, kurioje šmėžuoja fotografo Iridijaus...

43 metus tą pačią moterį mylintis vyras – apie dvi jį intriguojančias žmonos paslaptis

1977 metų šaltą vidurį vasario mėnesio atsitiko tai, kas tapo kertiniu akmeniu mano gyvenimo...

Užkalnis. Lietuva, kur niekas už nieką neatsako (108)

Vieną kartą, kai tik buvau grįžęs į Lietuvą po ilgo gyvenimo Britanijoje (tai nesusiję, bet...

Be grynųjų – nė iš vietos: pinigų negalintiems pasiimti žmonėms ekspertas turi ne vieną patarimą (82)

Atsinaujinantis SEB bankas prieš kurį laiką buvo pranešęs, kad jo klientai visą savaitgalį...

Atostogų pabaiga Turkijoje sukrėtė: iki šiol nesupranta, kokia chemine medžiaga buvo apnuodyti (67)

Praėjusių metų rugsėjį prasidėjusi istorija, kai kelionių agentūros „TUI Baltics“...

|Maža didelių žinių kaina