aA
„Kėgliai, savižudžiai, juodos dėmės“, – tokius ir kitokius epitetus vairuotojai naudoja kalbėdami apie tuos, kurie eidami pėsčiomis nedėvi atšvaito. Vairuotojai dalinasi istorijomis, kokį išgąstį teko patirti, kai netikėtai pastebėjo iš tamsos išnirusį žmogų. Paradoksas, kad patys pėstieji dėl tokių žodžių nesuka galvos ir yra užtikrinti, kad vairuotojai turėtų būti atidesni.
Pėstieji
Pėstieji
© Shutterstock

Problemų kyla ne tik tada, kai keliaujantys pėsčiomis atšvaitus palieka namuose, bet ir tais atvejais, kai atšvaitas būna užvyniotas ant rankinuko ar kuprinės rankenos ir yra praktiškai nematomas. „Po pažastimi“ pakištas atšvaitas neatliks savo funkcijos ir nepadės vairuotojams pėsčio žmogaus pastebėti anksčiau. Vairuotojai neslepia, kad akimirkos, kai tenka staiga stabdyti ir spėlioti, ar pavyks nepartrenkti žmogaus, prilygsta kone košmarui.

„Mielas pėsčiasis, jei jau nesaugai savo sveikatos ir gyvybės, nes tau atšvaito nereikia, tai pagalvok apie tą vairuotoją, kuris visą gyvenimą gyvens su kaltės jausmu užmušęs žmogų. Būkim atsakingi vieni kitų atžvilgiu“, – viename socialiniame tinkle su tokia situacija susidūrusi rašė vairuotoja Kamilė.

Atšvaitai
© DELFI / Audrius Solominas

Ne turėti, o dėvėti

Svarbu prisiminti, kad atšvaitai skirti ne tam, jog būtų patenkintas reikalavimas, esą tamsoje reikia juos turėti. Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad tamsiu paros metu keliaujantys pėstieji, dviratininkai ir vadeliotojai privalo ne tik turėti, tačiau ir dėvėti atšvaitą taip, kad jis būtų matomas.

Numatyta, jog pėstieji atšvaitus turėtų užsidėti ant dešinės rankos ties alkūne bei ant dešinės kojos žemiau kelio. Jei naudojami pakabinami atšvaitai, jie turėtų būti prisegti automobilio žibintų aukštyje ir kabėti taip, kad jų judesio amplitudė nebūtų varžoma. Žmogus turėtų eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais, o kur jų nėra, kelkraščiu, prieš automobilių judėjimo kryptį.

Dviratininkai turėtų nepamiršti dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais bei pasirūpinti, kad priekyje šviestų baltos, o gale raudonos spalvos žibintai. Šie eismo dalyviai turėtų judėti dviračių takais, o kur jų nėra, dešiniąja eismo juosta, kuo arčiau važiuojamosios dalies krašto.

Paradoksas: vairuojantys pyksta ant pėsčiųjų, kad nesisaugo, šie tiki, kad klysta tik sėdintys prie vairo
© DELFI / Audrius Solominas

Patikrinkite kokybę

Tie, kurie atšvaitus dėvi, tačiau tuos pačius naudoja jau gana ilgą laiką, turėtų atkreipti dėmesį, ar jie nėra susidėvėję ir ar nereikia jų pakeisti naujais. Nusidėvėję atšvaitai gali neatspindėti šviesos arba tai daryti nekokybiškai. Tiesa, perkant naujus atšvaitus taip pat svarbu atkreipti dėmesį į kokybę ir įsitikinti, kad jie yra sertifikuoti, o taip pat – išties atspindi šviesą. Paprasčiausia tuo įsitikinti tamsioje aplinkoje pašvietus į atšvaitą ir patikrinus, ar jis išties atlieka savo funkciją.

Neretai žmonės pasakoja, kad atšvaito nedėvi, nes pėsčiomis beveik nevaikšto. Tačiau reikėtų nepamiršti, jog gali tekti pasivaikščioti visiškai neplanuotai, todėl atšvaitu vis vien derėtų pasirūpinti.

Jei patekote į situaciją, kai neplanuotai į namus reikės grįžti vėliau ir teks tą daryti pėsčiomis, galite pasinaudoti žibintuvėliu. Dauguma šiuolaikinių telefonų žibintuvėlio funkciją. Net ir neturint atšvaitų, tokia priemonė gali padėti atkreipti vairuotojų dėmesį ir įspėti, kad kelkraštyje yra žmogus.

Žinoma, reikėtų nepamiršti, jog žibintuvėlis tik skleidžia, tačiau neatspindi šviesos, o ir šviečia tik viena kryptimi, todėl kita kryptimi važiuojantys vairuotojai jūsų vis vien gali nepastebėti. Dėl šios priežasties ypač svarbu, kad kelkraščiu einantys pėstieji eitų prieš automobilių važiavimo kryptį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.2500

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (32)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (15)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (124)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Top naujienos

Pakeliui į pajūrį rastas šuo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis: kartais jau neužtenka jėgų tą išgyventi

Tautmilės prieglaudos gyventojai mus pasitinka vos atvykus į gyvūnų prieglobstį netoli...

Lietuviai darbų dairosi užsienyje: už tą patį darbą gauna dvigubai daugiau nei Lietuvoje (76)

Paprastai sezoninių darbuotojų Lietuvoje pradedama ieškoti prasidėjus pavasariui. Tačiau...

Pavasaris grįš savaitgalį ir džiugins malonia šiluma (1)

Šiandien šalis išliks po truputį nykstančio ciklono šiaurės vakariniame pakraštyje. Vyraus...

Daškevičiaus nužudymo tyrime – netikėti pokyčiai: įtariami užsakovai laisvėje, prokurorai tyli (193)

Prieš du dešimtmečius sostinėje nuo į širdį paleistos snaiperio kulkos krito Kauno šešėlinio...

„Siaubo namai“, kuriuose tėvai metų metus kankino ir kalino 13 savo vaikų (56)

Davidas ir Louise Turpinai savo 13 atžalų vertė kentėti tokias didžiules fizines ir dvasines...

Mylimą veiklą dėl karantino nutraukiantis verslininkas neslepia nuoskaudos: 25 metų įdirbį sudraskė į gabalus (145)

Nors Vyriausybė ir atveria duris kai kuriems verslams, dalis iš jų veiklos taip ir nepradės....

Profesorius Čaplinskas: tam tikri apribojimai naujoje realybėje turi likti ir liks dar ilgai (158)

Neseniai vyriausiasis Jungtinės Karalystės medicinos pareigūnas profesorius Chrisas Whitty...

Atnaujintas paveiktų šalių sąrašas, sąlygos griežtėja atvykstantiems iš 3 valstybių (16)

Nuo pirmadienio, balandžio 19 d., griežtesnės izoliacijos sąlygos bus taikomos keliautojams,...

Per karantiną prigijo naujas prekybos formatas: per 4 valandas – keli šimtai pardavimų (45)

Per karantiną uždarius fizines parduotuves, nedidelės drabužiais prekiaujančios įmonės rado...