aA
Tamsesni rytai ir vakarai praneša ne tik apie artėjančią žiemą, bet ir išaugusią nelaimių kelyje tikimybę. Vairuotojai pripažįsta, kad atėjus rudeniui, eismo sąlygos tampa sudėtingesnės, o saugumą sumažina ir prastas matomumas. Kol vairuotojai skundžiasi dėl suprastėjusių eismo sąlygų, apie jas pamiršta pėstieji, tamsoje neretai virstantys nematomais.
Atšvaitai vaikams
© Organizatorių archyvas

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova aiškino, kad netgi šviesus paros metas neužtikrina, kad keliaujantys pėsčiomis yra matomi kelyje. Saugaus eismo ekspertė teigė, kad nemažai rudens dienų būna apniukusios, o tokiomis sąlygomis net ir vidurdienį pastebėti pilkai ar tamsiai apsirengusį žmogų yra pakankamai sudėtinga.

Vairuotojams pastebėti pėsčiuosius sunku ir tad, kai lyja lietus ar tvyro rūkas. Anot O. Židovlenkovos, lyjant lietui tamsios spalvos susilieja su aplinka ir iš toli pastebėti einančio pėsčiojo yra kone neįmanoma. Vairuotojams orientuotis tampa dar sunkiau, kai susidaro rūkas. Tokiais atvejais sunku įžiūrėti nuvažiuojančių ir artėjančių transporto priemonių žibintus, todėl pėstieji kelionėms turėtų rinktis saugesnius, kelius.

Miestuose taip pat pavojinga

O. Židovlenkova akcentavo, kad dažnas pėsčiasis nesirūpina savo matomumu, mat aiškina, kad vaikšto tik šaligatviais bei apšviestomis gatvėmis ir pėsčiųjų perėjomis. Vis tik realybė, anot instruktorės, yra kitokia.

Žmonėms dalinti atšvaitai
Žmonėms dalinti atšvaitai
© Marijampolės apsk. VPK nuotr.

„Pėstieji galvoja, kad jei jie mato kelią, tai reiškia, kad ir juos pastebės vairuotojas. Reikėtų nepamiršti, kad ne visų kelių ir pėsčiųjų perėjų apšvietimas yra geras, todėl atšvaitas reikalingas bet kokiu atveju“, – sakė vairavimo mokytoja.

Dar vienas vairuotojų ir pėsčiųjų priešas – prieblanda. O. Židovlenkova teigė, kad matomumas ypač suprastėja pradėjus temti, mat automobilio žibintų skleidžiamą šviesą dar sugeria aplinka, o dienos šviesa jau būna nebepakankama, kad užtikrintų matomumą.

Nors pagrindinė problema yra tai, kad vairuotojai nepastebi pėsčiųjų, būtent pastarieji turėtų susirūpinti savo gerove, sveikata ir gyvybe. Vairavimo instruktorė aiškino, kad rudenį dėl prastų oro sąlygų, ilgesnio tamsaus paros meto kone visą laiką pėstieji yra pastebimi prasčiau.

Svarbi ir apranga, ir atšvaitai

Vairavimo instruktorė patarė, kad kiekvienas pėsčiasis visų pirma turėtų atkreipti dėmesį į savo aprangą, ir jei įmanoma, rinktis šviesesnius bei ryškesnius drabužius. Labai svarbu, kad vos apsirengę žmonės nepamirštų užsidėti ir atšvaitų, o jei žino, kad tamsiu paros metu teks keliauti užmiestyje, pasirūpintų ir ryškiaspalve liemene su šviesą atspindinčiais elementais.

Paradoksas: kol pėstieji tiki, kad juos mato, vairuotojai kalba apie „vaiduoklius“ keliuose
© DELFI / Audrius Solominas

„Pėstieji geriausiai matomi tik tada, kai dėvi atšvaitus, liemenę, o dar geriau, kai su savimi nešasi žibintuvėlį. Ruduo labai permainingas ir klastingas, todėl net ir tada, kai atrodo, kad viskas labai gerai matosi, vairuotojui gali būti sunku pastebėti šalikele žingsniuojantį žmogų“, – sakė saugaus eismo ekspertė.

O. Židovlenkova priminė, kad kiekvienas pėsčiasis artėdamas prie pėsčiųjų perėjos turėtų sustoti, apsidairyti, ir tik įsitikinęs, kad transporto priemonių vairuotojai jį mato ir praleidžia, įžengti į pėsčiųjų perėją.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
5.0000

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (41)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (29)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Top naujienos

Kaip lietuvis ruošiasi transformuoti didžiųjų iššūkių drebinamą NATO? (44)

Būrio vadas, vieno didžiausio tarptautinio banko viceprezidentas, viceministras, o dabar vienas...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamo turto mokestį mokėtų (30)

Gyventojai sako nepritariantys visuotiniam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įvedimui ir tikina, kad...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (22)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...

Vertingi Sujetos patarimai mitybai: jais pasinaudoję būsite kur kas sveikesni (3)

Jeigu žmogus per visą parą negali surasti nei vienos valandos sportui – kažkas tikrai yra labai...

Sunkios ligos kamuojamas Jurgis atsidūrė beviltiškoje padėtyje: nežinau, ką man reiks pasakyti savo dukrai (175)

„Laivas skęsta, bet mane išmetė pirmąjį“, – laidoje „ DELFI diena “ sakė cukriniu...

Justinas Jarutis – atvirai apie alkoholio sukeltas bėdas ir psichologo pagalbą: po visko man būdavo žiauriai gėda

Dainininkas, roko grupės „ Freaks on Floor“ lyderis Justinas Jarutis džiaugiasi sėkminga...

Macronas ir Merkel įtraukti į naują šaltąjį karą (2)

„Technologinis suverenumas“ yra vienas iš šiais laikais madingesnių terminų, reiškiantis...

Šis pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė – paukštis (3)

Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą,...

Kiek degalų per valandą sunaudodavo sovietiniai traktoriai (16)

Daugelis prisiekusių automobilistų, prisimindami gūdų sovietmetį, būtinai atkreipia dėmesį į...

3 priežastys, kodėl visada reikia išskalbti naujus drabužius (1)

Iš parduotuvės parsinešėte naują suknelę, kelnes ar apatinį trikotažą. Nepatingėkite prieš...