aA
Ar didelė problema pakeisti automobiliui akumuliatorių? Nedidelė. Nedidelė tuo atveju, jeigu nesumaišomas pliusas su minusu. Į DELFI kreipėsi skaitytojas teigdamas, kad servise „Girilis“ buvo padaryta būtent tokia vaikiška klaida, kuri lėmė virtinę jo automobilio gedimų.
© DELFI / Tomas Vinickas

Serviso atstovai kategoriškai neigia padarę klaidą ir leidžia suprasti, kad klientas sugadino automobilį kitur, bet bando kaltę suversti būtent jiems. Klientas ir autoservisas iškasė karo kirvį, kurį, regis, užkas tik teismas.

„Paklauskime savęs ar kolegų: ar buvote kada nukentėję ir apgauti autoserviso Lietuvoje? Greičiausiai daugelio atsakymas bus „taip“. Tad klausimas: kodėl mes turime tylėti ir leidžiami apgaudinėjami, o kažkas iš mūsų dar šaiposi ir galvoja, kad eilinis serviso klientas nieko nepadarys ir neįrodys padarytos žalos. Būtent ir noriu apie tai pakalbėti ir paviešinti kaip dirba mūsų „nuostabūs“ autoservisai. Žinoma, negalime šmeižti ir kaltinti visų, nes tikrai yra lyg ir gerų, patikimų servisų, apie kurį galvojau taip pat, t.y UAB „Girilis“, kuris yra pasaulinio tinklo „Bosch Car Service“ atstovas Lietuvoje, kol nesusidūriau su nekokybiška paslauga“, – laiške DELFI rašo Tomas (vardas pakeistas – DELFI).

Problemų lavina

Tomas praėjusiais metais savo „BMW 530xd“ automobilį nuvarė į servisą „Girilis“.

„Viskas prasidėjo nuo to, kad 2015 metų pabaigoje UAB „Giriliui“ palikau savo automobilį generatoriaus remontui. Sulaukiu žinių, kad reikia tvarkyti patį generatorių, o t.y. „generatoriaus pervyniojimas“. Kitą dieną esu informuojamas, kad automobilis sutvarkytas ir galima pasiimti.

Darbo pabaigoje pasiėmęs mašiną, įsėdęs į automobilį prietaisų skydelyje pamatau keletą klaidų, iš kuri viena iš jų tepalo lygio daviklio „Oil level sensor fault“. Iš karto pasiėmęs telefoną skambinu „Giriliui“ ir sakau, kame reikalas, iš karto buvo man atsakyta, kad ši klaida neturi nieko bendro su buvusiu remontu. Kadangi aš ne elektrikas, pagalvojau, galbūt jūs teisūs, bet....“, – prisimena Tomas.

„Kadangi „Bosch“ serviso koncepcija yra tik originalios detalės ir kokybiškos paslaugos, viskas nuo to ir prasideda. Nei vienas rimtas servisas – o dar toks kaip „Bosch“ atstovas – neleistų sau klientui atiduoti sutvarkytą automobilį, bet su atsiradusiom papildomom klaidom, o juolab man grąžinant mašiną, nė pusė žodžio apie tai nebuvo užsiminta.

„Girilis“ taip pat negalėjo man pasakyti, kad mes nematėme, nepastebėjome, nes jų darbuotojas privalėjo automobilį išvaryti iš serviso „bokso“ iki serviso centrinių durų. Kitą dieną nuvykus dar kartą aiškintis, „Girilis“ padarė diagnostiką ir pasakė, kad reikia keisti tepalo daviklį už 200 eurų, o ši klaida nesusijusi su generatoriaus remontu. Tuo metu pas juos daviklio nepakeičiau, nes pasirodė per brangu“, – rašo Tomas.

Bet netrukus Tomas dėl šio žingsnio pasigailėjo.

„Kitą dieną pastebėjau, kad negroja radijas ir nedega viena lempų funkcija. Dar vėliau „pasipylė“ skydelyje klaidos kaip: „Battery very low charge“ ir apie tai sausio mėn UAB „Girilis“ buvo informuotas, neveikiantis BSD minusinis laidas, „kvailiojo“ signalizacija ir t.t. Po jų apžiūros pasakė, kad pakrovė esamą akumuliatorių ir viskas gerai.

Galiausiai pasiryžau pakeisti tepalo daviklį, kurį pirkau naują, originalų, bet ir tai nepadėjo. Vis tiek degė ta pati klaida. Todėl neapsikentęs ir matydamas, kad automobilis nefunkcionuoja kaip reikia, kad yra kažkas negerai, galiausiai kreipiausiai į vieną iš servisų, kurie užsiima programavimu, diagnostika-ekspertize ir išgirstu diagnozę: sudegęs valdymo blokas. Liaudiškai tariant, sudegęs pagrindinis kompiuteris, kuris valdo visą automobilį.

Tas pats servisas tęsdamas remonto darbus man parodo, nufotografuoja ir išaiškina, kas buvo pridaryta prieš tai serviso UAB „Girilis“, todėl ir nuspręndžiau netylėti“, – tvirtina Tomas.

Kliento teigimu, prieš gerus metus UAB „Girilis“ sumontavo į automobilį netinkamos paskirties „Bosch“ firmos 95Ah akumuliatorių, kurio nėra galimybės pagal šio automobilio charakteristikas „pririšti“.

„Kaip toks servisas, kaip „Bosch“ atstovas, nesugeba parinkti tinkamo akumuliatoriaus? Taip pat paaiškėjo, kad „Girilis“ „nepervyniojo“ manojo generatoriaus kaip žadėjo, bet įdėjo netinkamą reguliatorių (daviklį), neaiškios kilmės, kuris mano mašinai netinka ir galiausiai nekrovė akumuliatoriaus.

Įdomus faktas tai, kad sąskaitoje matosi 89 eurų suma už remontą, nors tokia daviklio kaina yra kaip už originalą. Akivaizdus kliento apgaudinėjimas. Šiuo metu „Girilis“ per advokatą mane informuoja, kad generatorius buvo keistas nauju. Naujo generatoriaus kaina apie 800 Eur. Kurioje vietoje jūs matote logiką?

O kas blogiausia, kad generatoriaus keitimo metu buvo užtrumpintas akumuliatorius ir sudegintas valdymo blokas, todėl ir buvo visos anksčiau išvardintos bėdos. Visa tai įrodo išsami, turima diagnostika su serviso aiškinamuoju raštu“, – laiške DELFI rašo Tomas.

„Serviso savininkas net nepaskambino, nebandė pasiaiškinti kokia čia situacija, kodėl taip atsitiko, kad galbūt susitarsime, atlyginsime žalą, pasirinko kitą kelią – bendrauti per advokatą. Tokia kai kurių mūsų autoservisų sąžinė, darbo kokybė ir visko neigimas. Kuo dar galima ateityje pasitikėti, kuomet tokio didelio pasaulinio „Bosch“ „brando“ atstovas nebekelia pasitikėjimo?“, – apibendrina skaitytojas.

Kaltinimus atmeta

UAB „Girilis“ interesams atstovaujantis advokatas Andrius Petruškevičius pateikė savo versiją.

„Žmogiškai ir paprastai apibūdinant situaciją, susidariusią su minimu klientu, galime pasakyti, kad suprantame kliento norus ir pasipiktinimą dėl išlaidų, patirtų remontuojant automobilį. Visgi, negalime šių išlaidų kompensuoti, nes klientas po to, kai buvo suremontuotas generatorius, visus kitus darbus atliko keliuose kituose autoservisuose.

Kadangi kaip pagrindinė priežastis yra įvardijama „trumpas jungimas“ (bent jau taip nurodo klientas jo advokato parengtoje pretenzijoje), todėl objektyviai neįmanoma nustatyti, kokios priežastys lėmė tokio trumpo jungimo atsiradimą“, – teigia A. Petruškevičius.

„Esame sąžiningi visų klientų be išimties atžvilgiu. Tuo įsitikino ir pats klientas, kai 2015 m. gegužę jis kreipėsi į mus dėl galimai nekokybiškai atliktų darbų ir tuomet UAB „Girilis“ geranoriškai, be ginčų ir nemokamai pakartotinai atliko visus reikiamus automobilio remonto darbus.

Pažymime, kad jei klientas būtų aiškiai įvardijęs, kad generatorius blogai veikia, tuomet būtume pakartotinai atlikę remonto darbus ir reikalavę atlyginti nuostolius iš generatoriaus gamintojo. Visgi, klientas savo iniciatyva kreipėsi į kitus servisus, kuriuose atliko eilę remonto darbø, o vėliau be aiškių ir neginčijamų duomenų nusprendė, kad būtent UAB „Girilis“ įdėtas akumuliatorius (kuris iki tol veikė ir kuris automobiliui parinktas pagal „Bosch“ katalogo TEDOC rekomendacijas) yra netinkamas, generatorius veikė blogai ir dėl to atsirado visi gedimai, nors, kaip nurodoma kliento pretenzijoje, gedimai atsirado dėl „trumpo jungimo“, kurio kilmė apskritai neaiški ir kuris, mūsų manymu, atsirado ne dėl mūsų kaltės, nes UAB „Girilis“ darbuotojai nekeitė akumuliatoriaus laidų ir kitų agregatų, kurie buvo keisti kliento kituose autoservisuose jau po generatoriaus remonto.

Atitinkamai objektyviai nėra aišku, kokie darbai lėmė gedimus, ir apskritai, ar gedimai atsirado dėl darbų ar dėl automobilio amžiaus“, – aiškina advokatas.

UAB „Girilis“ atstovas pateikia ir dar vieną pavyzdį.

„Jeigu kaimynas Jus apkaltintų jį apnuodijus maistu ir reikalautų atlyginti gydymo išlaidas, nors iškart po susitikimo su Jumis svečiavosi dar pas du asmenis, su kuriais valgė vis kitokį maistą, ar sutiktumėte su tokiais kaltinimais ir žalos atlyginimu? Manome, kad ne.

Analogiškai ir šiuo atveju, nors nebijome prisiimti atsakomybės už savo darbus, tačiau tai nereiškia, kad privalome klientui apmokėti jo išlaidas, kurias jis patyrė automobilį remontuodamas kitose dirbtuvėse“, – konstatuoja advokatas.

Panašu, kad ginče paskutinį žodį turės tarti teismas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (26)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Top naujienos

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (101)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...

Cukriniu diabetu suserga ne tik nutukę ir pasyvūs žmonės: Aistė papasakojo, kaip 18 metų gyvena su šia liga

Kas antras pasaulyje diabetu sergančiųjų žmonių nežino, kad turi šią ligą. Lietuvoje...

„Mirusios“ trenerių draugystės fone Valančiūnas pažvelgė į skaudžiąją NBA realybės pusę

Kyle‘as Lowry ir Jonas Valančiūnas kartu sudėjus praleido net dvylika metų tobulėdami savo...

Ekstremali situacija kelyje: greitosios pagalbos dispečerių konsultacija priminė siaubą

Noriu pasidalinti nutikimu, įvykusiu pirmadienį kelyje Kaunas – Vilnius . Sakyčiau, liūdni dėl...

Didžioji Lietuvos nelaimė: ar demografinę duobę padės užpilti statybininkai iš Ukrainos? (272)

Lietuvoje nebeliko ir 2,8 mln. gyventojų – liūdnai skelbia statistikos duomenys. Kiti...

Užkalnis. Kaip apsupti save protingais žmonėmis (111)

Kodėl reikėtų taip elgtis? Su kvailiais artimoje aplinkoje juk lengviau? Jie mažiau kritiški,...

Guogos pastaba „Žalgiriui“: pirmoje vietoje turi būti rinktinė (70)

Vilniaus „Ryto“ klubo oficialiai svetainei interviu davęs klubo prezidentas Antanas Guoga...

Namas – tarsi įgyvendinta svajonė: užburiantys pakrantės vaizdai leidžia jaustis kaip amžinose atostogose (1)

Yra labai nedaug vietovių, kurios turi didelei aglomeracijai būdingą tankumo, aukštos kokybės...

Naglis Šulija pažvelgė į planetų išsidėstymą: krizė gali būti ne už kalnų (36)

Finansų krizė jau ne už kalnų, tačiau dar turime laiko jai pasiruošti, sako astrologas Naglis...