aA
Nors važiuoti per geležinkelio pervažas nėra sudėtinga, visgi pasitaiko atvejų, kai nepastabumas ar nežinojimas virsta skaudžiomis nelaimėmis. Specialistai įspėja, kad važiuodami per traukinių bėgių sankirtas su važiuojamąja kelio dalimi vairuotojai privalo būti itin apdairūs, o patekę į pavojų, kaip mat imtis visų saugumo priemonių.
© DELFI / Tomas Vinickas

Dažnai problemų kyla tada, kai vairuotojai pamiršta, ką reiškia šalia geležinkelio pervažų esantys šviesoforai. Pasirodo, pasitaiko atvejų, kad vairuotojai neįvertina pavojaus, kai mato, jog šviesoforas nedega arba mirksi balta šviesa, kas ne visada reiškia, kad kirsti bėgius yra saugu.

Kaip ir kada sustoti

Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad baltas mirksintis signalas leidžia važiuoti tik įsitikinus, jog prie geležinkelio pervažos neartėja traukinys. Nepaisant to, matydami mirksintį signalą neretai vairuotojai vengia visiškai sustoti ir tik sumažina greitį. Tačiau saugaus eismo ekspertai primena, kad sustoti yra privaloma ir, tik apsidairius bei įsitikinus, kad saugu, galima važiuoti toliau.

Dauguma aiškiai supranta, kad raudona šviesa draudžia eismo judėjimą, būna atvejų, kai vairuotojai pasimeta pamatę mirksintį raudoną šviesoforo signalą ir nusprendžia dar bandyti „suspėti“ kirsti pervažą. Svarbu žinoti, kad ir pakaitomis mirksintys du raudoni šviesoforo signalai, ir vienas reiškia tą patį – važiuoti per pervažą draudžiama.

Be to, svarbu ne tik sustoti, bet ir tai padaryti taisyklingai. Kai kurios geležinkelio pervažos turi užtvarą, tad vairuotojai turi sustoti prieš jį, o jei užtvaro nėra, vairuotojai turėtų sustoti prieš STOP liniją ar ženklą. Jei tokių nėra – ne mažesniu, kaip 10 metrų atstumu nuo pirmojo bėgio.

Paprasta, bet vairuotojai klysta: kaip iš tiesų turėtumėte kirsti geležinkelio pervažą
© DELFI / Tomas Vinickas

Taisyklės kaip ir gatvėje

Saugaus eismo ekspertai vairuotojams pataria atkreipti dėmesį ne tik į tai, kas dedasi pačioje pervažoje ar ant geležinkelio bėgių, bet ir kas vyksta kitoje jų pusėje. Specialistai aiškino, kad vairuotojai dar ne visada prisimena, kad į sankryžą įvažiuoti draudžiama, kai už jos yra kliūtis, o lygiai tokia pat tendencija pastebima geležinkelio pervažose.

Žmonės pamatę, kad užtvaras pakilo, arba sulaukę eismą leidžiančio šviesoforo signalo, puola važiuoti per bėgius, tačiau tuojau turi sustoti nepamatę, kad iš karto už pervažos – kliūtis, kamštis ar pan. Į tokią situaciją praėjusių metų vasarą pakliuvo Jiesios pervažą kirtęs vairuotojas, nepastebėjęs, kad iš karto už pervažos esančioje stotelėje keleivių išleisti sustojo autobusas ir visiškai užtvėrė kelią.

Negana to, kol automobilio vairuotojas stovėjo pervažoje ir laukė, kol autobusas pasitrauks, pasigirdo signalas ir nusileido pervažos užtvarai – žmogus įkliuvo ant bėgių. Vairuotoją išgelbėjo tik greita pervažos operatorės reakcija – ši pakėlė užtvarą ir automobilis galėjo išvažiuoti atbulomis bei pasitraukti artėjančiam traukiniui iš kelio.

Artėjant prie pervažos apie tai vairuotojus įspėja ženklai, todėl saugaus eismo specialistai pataria tinkamai įvertinti eismo sąlygas, sulėtinti greitį, sustoti ir, tik įsitikinus, kad važiuoti saugu, kirsti pervažą. Be to, svarbu prisiminti, kad draudžiama lenkti lėčiau judančius eismo dalyvius ne tik pervažoje, bet ir 100 metrų iki jos.

Paprasta, bet vairuotojai klysta: kaip iš tiesų turėtumėte kirsti geležinkelio pervažą
© DELFI / Tomas Vinickas

Nepamiršti aplinkinių saugumo

Šalia pervažų pastebima ir dar viena problema – šalia bėgių pastatyti automobiliai. Ekspertai ragina prisiminti taisykles ir neapsunkinti kitų eismo dalyvių matomumo, mat 50 metrų atstumu iki pervažos ir už jos, sustoti ir stovėti – griežtai draudžiama.

Visais atvejais prieš važiuojant per geležinkelio pervažą patariama imtis visų įmanomų saugumo priemonių. Reikėtų prisiminti ne tik tai, kad pervažose visais atvejais pirmenybę turi traukinys, bet ir tai, kad automobiliui sustoti yra lengviau nei bėgiais važiuojančiai transporto priemonei. Skaičiuojama, kad kai kuriais atvejais traukinio stabdymo kelias siekia net 1 km.

Paprasta, bet vairuotojai klysta: kaip iš tiesų turėtumėte kirsti geležinkelio pervažą
© DELFI / Tomas Vinickas

Ką daryti įstrigus ant bėgių

Visgi pasitaiko atvejų, kai net visų saugumo priemonių ėmęsis vairuotojas užstringa ant bėgių ne savo noru. Tokiais atvejais svarbu paskubėti imtis veiksmų, leisiančių išvengti nemažos nelaimės.

Jei važiuojama su keleiviais, privaloma juos išlaipinti ir pasirūpinti, kad šie saugiai nutoltų nuo bėgių. Tuomet privaloma imtis visų įmanomų veiksmų, kad transporto priemonė būtų patraukta nuo bėgių.

Jei to padaryti niekaip nepavykta, svarbu perspėti apie pavojų artėjančio traukinio mašinistą – parodyti šiam stabdymo signalą. Tą padaryti reikėtų šitaip: šviesu paros metu sukti ranką, joje laikant ryškiaspalvį gerai matomą daiktą, pavyzdžiui, šviesą atspindinčią liemenę. O tamsiu paros metu reikėtų sukti ranką joje laikant žibintą, žibintuvėlį, kitą šviesą skleidžiantį daiktą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(39 žmonės įvertino)
3.7949

Paaiškino apie vairavimą po „vienos taurės“: tik atrodo, kad niekas nepasikeitė (9)

Vairuotojai ir policijos pareigūnai džiaugiasi – neblaivių vairuotojų mažėja, visgi...

Kodėl atšilus orams išauga avarijų skaičius: pirštu bado į atsipalaidavusius vairuotojus (1)

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų...

Keičiasi tvarka keliuose: degant raudonam signalui, neliks lentelės su žalia rodykle (172)

Nuo kitų metų, degant raudonam šviesoforo signalui, neliks lentelės su žalia rodykle į...

Priminė tėvams, ką apie elgesį gatvėje jie privalo papasakoti savo vaikams

Kelių eismo taisykles ( KET ) atsakingi tėvai turėtų priminti ne tik prasidedant mokslo metams,...

Rėžė į akis: pavojingi ne tik neblaivūs vairuotojai, bet ir bandantys juos pateisinti (71)

Neblaivūs vairuotojai – viena opiausių problemų keliuose. Itin skaudžios avarijos ne vienam tapo...

Top naujienos

Bakas: Skvernelis yra Seimo valdančiųjų partijų lyderių įkaitas (156)

Praėjusią savaitę Lietuvos valstiečių ir žaliųjų ( LVŽS ) frakcijos durimis Seime trenkęs...

Milžinų keliais Šiaurės Airijoje keliavę lietuviai: sunku patikėti, kad tai sukūrė gamta (62)

Pirmoje pasakojimo apie Šiaurės Airiją dalyje pasakojau, kad šią Jungtinės Karalystės...

Barbariškai traumuotam Slavickui koja sulaužyta dviejose vietose, operuos Belgrade specialiai DELFI iš Belgrado (1)

Pasitvirtino niūriausios prognozės: Marijampolės „Sūduvos“ gynėjui Vaidui Slavickui...

Žiniasklaida: „Swedbank“ susijęs su cheminio ginklo programa Sirijoje, mini ir Lietuvą (128)

„Swedbank“ minimas dar vienoje skandalingoje istorijoje. Žiniasklaidoje rašoma, kad bankas...

„Sūduva“ su Čempionų lyga atsisveikino be kraupiai traumuoto Slavicko (95)

Antradienį vakare Čempionų lygos pirmo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse Marijampolės...

Patarėjai prisiminimus apie darbą su Grybauskaite išliejo feisbuke (396)

Dešimt metų Lietuvai vadovavusi Dalia Grybauskaitė penktadienį perdavė naujajam prezidentui...

Ciklonas siautės Lietuvoje: sinoptikai skelbia, kuriuos miestus užgrius liūtis (3)

Trečiadienio orus ir toliau lems į rytus nuo Lietuvos esantis ciklonas. Po debesuotos nakties daug...

Europos Parlamentas išrinko Ursulą von der Leyen naująja Europos Komisijos vadove (129)

Vokiečių politikė Ursula von der Leyen antradienį užsitikrino Europos Parlamento palaikymą ir...

Nausėda turi konkrečių pasiūlymų dėl moterų į ministrų postus žada susitikti su valdančiaisiais (91)

Prezidentas Gitanas Nausėda ketina šią savaitę susitikti su valdančiųjų partijų atstovais...

Nausėda svarsto dialogą su Baltarusija (114)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako esantis pasirengęs gerinti santykius su Baltarusija, bet žada...