aA
Nors dažnai atrodo visai nepavojingas, tačiau mažytis ant kelio pasitaikęs akmenukas vairuotojams kartais gali kainuoti ir keliolika tūkstančių eurų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas skaičiuoja, kad šiemet iš po ratų iššokę ir į automobilius atsitrenkę akmenukai jų vairuotojams jau pridarė nuostolių už daugiau nei 425 tūkst. eurų.
Įskilęs stiklas
© Shutterstock nuotr.

Be to, draudimo ekspertas pastebi tendenciją, kad vis dažniau pasitaiko atvejų, kai kaltę dėl akmenuko sukeltų nuostolių nepelnytai prisiima niekuo dėti vairuotojai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šiemet jau užfiksavome 1538 atvejus, kuomet nuo kelio atskrieję akmenukai apgadino važiuojantį ar kelkraštyje stovintį automobilį. Be abejo, dažniausiai lyg kulka iš po ratų iššovę akmenukai įskelia priekinius automobilių stiklus, žibintų gaubtus, taip pat apibraižo ar įlenkia kėbulą. Kliūna ir galinio vaizdo veidrodėliams bei šoniniams langams, durelėms“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, neretai dėl akmenuko įskelto stiklo gyventojai kaltina priekyje važiavusio automobilio vairuotojus, kartais pasiviję netgi spaudžia juos pripažinti savo kaltę ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Vis tik R. Bieliauskas sako, kad daugeliu atvejų vairuotojų kaltės požymiai nėra nustatomi, o akmenukų ar asfalto atplaišų padarytos žalos dažniausiai priskiriamos nuo vairuotojų nepriklausančioms aplinkybėms.

„Vairuotojai tikrai neturėtų pasirašinėti jokių prisipažinimų dėl neva jų kaltės kitai transporto priemonei iš po rato iššokusio akmenuko padarytos žalos. Vairuotojų kaltę galima įžvelgti tik išskirtiniais atvejais – tuomet, kai kelias yra pažymėtas apie akmenukų pavojų įspėjančiu ženklu, o eismo dalyvis nepaisydamas jo atlieka pavojingus lenkimo manevrus, važiuoja greta dideliu greičiu.

Vis tik tokie atvejai, kai galima įrodyti vairuotojo kaltę, yra labai reti, o daugeliu atveju žalas lemia paprasčiausias atsitiktinumas“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas prisimena ir piktnaudžiavimo atvejų, kai transporto priemonių savininkai kaltę dėl, neaišku kada, patirtų žalų siekė suversti niekuo dėtiems vairuotojams.

„Turėjome situaciją, kai labai prabangaus automobilio vairuotojas prisivijo kitą eismo dalyvį ir spaudė prisipažinti, neva iš po šio asmens transporto priemonės ratų atskrieję akmenukai stipriai apgadino brangią mašiną. Pasimetęs jaunas vairuotojas pasirašė eismo įvykio deklaraciją, o žala tuokart buvo įvertinta net 12 tūkst. eurų.

Vis tik mūsų ekspertai įrodė, kad nuostoliai negalėjo būti patirti dėl prisipažinusio vairuotojo kaltės. Tai nustatyti tikrai yra įmanoma įvertinus atstumus tarp automobilių, kelio būklę, važiavimo greitį, įskilimų ir įlenkimų matmenis, atlikus galimų akmenuko skriejimo trajektorijų aukščio ir krypties matavimus“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Dažniausiai nuo akmenukų vairuotojai, anot draudimo bendrovės atstovo, nukenčia žvyru dengtuose vieškeliuose ir kaimo keliuose, taip pat – neseniai išasfaltuotose gatvių ruožuose, kur po atliktų darbų paprastai lieka smulkių asfalto atplaišų ir akmenukų.

R. Bieliausko teigimu, važiuodami tokiais keliais vairuotojai turėtų laikytis didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių, pasirinkti protingą greitį, nesant būtinybei nelenkti kitų automobilių. Taip pat reikėtų sekti apie kelio darbus ir akmenuotą kelią įspėjančius ženklus ir įvažiavus į tokius ruožus sumažinti greitį.

Akmenukui net ir nežymiai įskėlus stiklą ekspertas pataria nedelsti ir iš karto jį tvarkyti arba keisti. Priešingu atveju net ir nedidelė duobelė, automobilio krestelėjimas ar pakartotinas akmenuko smūgis gali visiškai suskaldyti langą, išgąsdinti vairuotoją, paskatinti instinktyviai suktelėti vairą ar staigiai spustelėti stabdžių pedalą ir tokiu būdu sukelti avarinę situaciją. Akmenukų padarytą žalą dengia transporto priemonių Kasko draudimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje jau dvyliktą kartą minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena

Sekmadienį Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Ja...

Ko vairuotojai nemoka važiuodami „žiedais“: keblumų sukelia net klausimas, kada rodyti posūkį (27)

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors...

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (58)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Top naujienos

Iš Baltarusijos į Lietuvą atėjo neįprastas nelegalas su lagaminu: bijojau, kad būsiu sumuštas (310)

Lietuvos pasieniečiams akylai saugant valstybės sieną su Baltarusija , vienas nelegalų teigia,...

Anykštėnas koronavirusu susirgo net tris kartus: medikai paaiškino, kaip tai įmanoma (423)

Praėjusią savaitę portalas anyksta.lt išplatino žinutę, jog Anykščių rajono vicemeras,...

Kalbino Vytautas Bruveris, parengė Laura Tarandaitė | D+

Vokietijoje ryškėja tik du scenarijai: prabilo apie polinkį į kompromisus su Rusija (5)

Paskutinė rugsėjo savaitė Vokietijoje prasidėjo su intriga: bandoma nuspėti, kas sudarys...

15 įmonių išmokėjo daugiau nei 10 tūkst. eurų: didžiausi atlyginimai siekia beveik 23 tūkst. eurų (221)

Daugiau nei 10 tūkst. eurų siekiančius vidutinius atlyginimu s rugpjūtį išmokėjo 15 Lietuvos...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie ginklus: nutrūktgalviškas Jakilaičio eksperimentas su šarvinėmis liemenėmis – kas po galingų šūvių lieka iš apsaugos (1)

Jūs tikrai nenorėtumėte būti užsivilkęs šias šarvines liemenes – šįkart Edmundas...

Padniestrės „šerifai“ šokiravo Madridą, Paryžiuje įvarčių sąskaitą nuostabiu smūgiu atsidarė Messi (1)

Antradienį vakare Čempionų lygoje antrame ture Madrido „Real“ sensacingai namuose 1:2 (0:1)...

Orų prognozės: antroje savaitės pusėje trumpam sugrįš lietus (1)

Trečiadienio dieną orus lems jau kurį laiką rytuose esantis anticiklonas. Visoje šalyje pro...

Tai – mažiausias skraidantis prietaisas pasaulyje: neturi variklio, o nukritęs – suyra (22)

Northwestern universiteto Ilinojuje, JAV, inžinieriai pažvelgė į vėjo nešiojamas sėklas ir...

Mini sijonėlis atidengė išpuoselėtas kunigaikštienės Kate Middleton kojas: trijų vaikų mama nustebino fizine jėga (34)

Atvejai, kai Kate Middleton dėvi kažką, kas neatitinka jos įprasto karališkojo stiliaus...

Ekspertai pasakė, kaip dažnai turėtų mylėtis poros: kada per retai, o kada – jau per dažnai? (77)

Seksas – viena iš fizinio ir emocinio intymumo išraiškų tarp partnerių. Jis turi ir daugiau...