aA
Nors dažnai atrodo visai nepavojingas, tačiau mažytis ant kelio pasitaikęs akmenukas vairuotojams kartais gali kainuoti ir keliolika tūkstančių eurų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas skaičiuoja, kad šiemet iš po ratų iššokę ir į automobilius atsitrenkę akmenukai jų vairuotojams jau pridarė nuostolių už daugiau nei 425 tūkst. eurų.
Įskilęs stiklas
© Shutterstock nuotr.

Be to, draudimo ekspertas pastebi tendenciją, kad vis dažniau pasitaiko atvejų, kai kaltę dėl akmenuko sukeltų nuostolių nepelnytai prisiima niekuo dėti vairuotojai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šiemet jau užfiksavome 1538 atvejus, kuomet nuo kelio atskrieję akmenukai apgadino važiuojantį ar kelkraštyje stovintį automobilį. Be abejo, dažniausiai lyg kulka iš po ratų iššovę akmenukai įskelia priekinius automobilių stiklus, žibintų gaubtus, taip pat apibraižo ar įlenkia kėbulą. Kliūna ir galinio vaizdo veidrodėliams bei šoniniams langams, durelėms“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, neretai dėl akmenuko įskelto stiklo gyventojai kaltina priekyje važiavusio automobilio vairuotojus, kartais pasiviję netgi spaudžia juos pripažinti savo kaltę ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Vis tik R. Bieliauskas sako, kad daugeliu atvejų vairuotojų kaltės požymiai nėra nustatomi, o akmenukų ar asfalto atplaišų padarytos žalos dažniausiai priskiriamos nuo vairuotojų nepriklausančioms aplinkybėms.

„Vairuotojai tikrai neturėtų pasirašinėti jokių prisipažinimų dėl neva jų kaltės kitai transporto priemonei iš po rato iššokusio akmenuko padarytos žalos. Vairuotojų kaltę galima įžvelgti tik išskirtiniais atvejais – tuomet, kai kelias yra pažymėtas apie akmenukų pavojų įspėjančiu ženklu, o eismo dalyvis nepaisydamas jo atlieka pavojingus lenkimo manevrus, važiuoja greta dideliu greičiu.

Vis tik tokie atvejai, kai galima įrodyti vairuotojo kaltę, yra labai reti, o daugeliu atveju žalas lemia paprasčiausias atsitiktinumas“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas prisimena ir piktnaudžiavimo atvejų, kai transporto priemonių savininkai kaltę dėl, neaišku kada, patirtų žalų siekė suversti niekuo dėtiems vairuotojams.

„Turėjome situaciją, kai labai prabangaus automobilio vairuotojas prisivijo kitą eismo dalyvį ir spaudė prisipažinti, neva iš po šio asmens transporto priemonės ratų atskrieję akmenukai stipriai apgadino brangią mašiną. Pasimetęs jaunas vairuotojas pasirašė eismo įvykio deklaraciją, o žala tuokart buvo įvertinta net 12 tūkst. eurų.

Vis tik mūsų ekspertai įrodė, kad nuostoliai negalėjo būti patirti dėl prisipažinusio vairuotojo kaltės. Tai nustatyti tikrai yra įmanoma įvertinus atstumus tarp automobilių, kelio būklę, važiavimo greitį, įskilimų ir įlenkimų matmenis, atlikus galimų akmenuko skriejimo trajektorijų aukščio ir krypties matavimus“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Dažniausiai nuo akmenukų vairuotojai, anot draudimo bendrovės atstovo, nukenčia žvyru dengtuose vieškeliuose ir kaimo keliuose, taip pat – neseniai išasfaltuotose gatvių ruožuose, kur po atliktų darbų paprastai lieka smulkių asfalto atplaišų ir akmenukų.

R. Bieliausko teigimu, važiuodami tokiais keliais vairuotojai turėtų laikytis didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių, pasirinkti protingą greitį, nesant būtinybei nelenkti kitų automobilių. Taip pat reikėtų sekti apie kelio darbus ir akmenuotą kelią įspėjančius ženklus ir įvažiavus į tokius ruožus sumažinti greitį.

Akmenukui net ir nežymiai įskėlus stiklą ekspertas pataria nedelsti ir iš karto jį tvarkyti arba keisti. Priešingu atveju net ir nedidelė duobelė, automobilio krestelėjimas ar pakartotinas akmenuko smūgis gali visiškai suskaldyti langą, išgąsdinti vairuotoją, paskatinti instinktyviai suktelėti vairą ar staigiai spustelėti stabdžių pedalą ir tokiu būdu sukelti avarinę situaciją. Akmenukų padarytą žalą dengia transporto priemonių Kasko draudimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (208)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (39)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Top naujienos

„AccuWeather“ jau išleido šių metų pavasario prognozę: rekordais gali nustebinti ne tik žiema (16)

Po šilumos rekordų kupinos žiemos ir pavasario pradžia prognozuojama šiltesnė nei įprasta.

Piktnaudžiaujate aikštele prie namų? Jūsų automobilis gali būti konfiskuotas (69)

Prie namų laisvos vietos automobiliui pastatyti nerandantys miestiečiai gali kaltinti...

Vairuotojai rado priešnuodį prieš trikojus – susidomėjimas išaugo kartais (296)

Vairuotojų tarpe paniką sukėlę trikojai greičio matuokliai gali tapti nebe tokie veiksmingi, kaip...

Šauktinis pasibaisėjo kariuomenės reakcija į jo sveikatą: tegul žino visa Lietuva (394)

„Tegul žino visa Lietuva“, – tokiais žodžiais savo laišką redakcijai pradėjo šauktinis...

Vartotojai įspėjami dėl įvežtos vištienos: rasta salmonelių (56)

Uždrausta tiekti rinkai šaldytą, mechaniškai atskirtą vištieną iš Lenkijos dėl joje...

Į Lietuvą atvežta koronaviruso „gaudyklė“: aptiks karščiuojančius žmones (17)

Telekomunikacijų bendrovė „ Telia “ į Lietuvą atvežė pažangią Vokietijoje pagamintą...

Šalia Vilniaus kyla vienas didžiausių Lietuvoje kotedžų kvartalų (25)

Nekilnojamojo turto plėtotojos „Grand House LT“ vystomas kotedžų kvartalas Antežeriuose,...

Imigracija Lietuvoje: atlyginimai priklausys nuo dviejų veiksnių (51)

„Imigracijos poveikis darbo užmokesčiui priklauso nuo to, ar atvykstanti darbo jėga konkuruoja,...

The Economist

Nugaros skausmas – rimta ir prastai sprendžiama pasaulinė problema (5)

Kodėl geresni metodai padėti kenčiantiems plinta taip lėtai?

Ukrainos ministras apie neprognozuotus įvykius: tai didelės gėdos diena sulaikyti 24 žmonės (357)

Vidurio Ukrainoje dešimtys žmonių ketvirtadienį susirėmė su policija dėl vyriausybės planų...

|Maža didelių žinių kaina