aA
Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas jau dabar besikeičiančių dalykų – populiarėjančios kelionės automobiliais. Kol oro uostai uždaryti, skrydžių kryptys – ribotos, o viešasis transportas neatrodo patraukliai, vis dažniau lietuvių šeimos leidžiasi į nuotykius keturiais ratais.
Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais
© Gamintojo archyvas

Tačiau čia galioja vienas „bet“. Kasdienėms reikmėms, sukinėjimuisi po miesto gatves visiškai užtenka nedidelių automobilių, o ilgesnėms kelionėms, ypač tada, kai ant galinės sėdynės tenka pasodinti dvi ar tris atžalas, verta žvalgytis į talpesnį šeimos automobilį.

Tai supranta ir automobilių gamintojai, kasmet pasiūlantys talpesnių modelių: „Audi“ – Q7, BMW – X7, „Lexus“ – septynias sėdimas vietas turintį RX. Vidutinio dydžio visureigių pasirinkimas yra dar gausesnis – nuo universalios septynvietės „Volkswagen Tiguan Allspace“ versijos iki bene geriausią santykį tarp kompaktiškų išorės gabaritų ir didelės vidaus erdvės siūlančio „Peugeot 5008“.

Daugiau erdvės ir mažiau degalų

Ieva Kukevičienė, portalo „Autoledi.lt“ įkūrėja, auginanti du vaikus, pabrėžia, kad kai keliauti tenka su jais, vieni aktualiausių reikalavimų automobiliui – talpi bagažinė ir daug erdvės gale. Tiesa, dvi atžalos reiškia, kad pašnekovei tinka iš esmės bet kuris modelis, vis dėlto pirmenybę ji teikia arba erdviems universalams, arba erdvesniems visureigiams.

"Peugeot 508 SW" / Eglės Girdenytės nuotr.
"Peugeot 508 SW" / Eglės Girdenytės nuotr.

„Pavyzdžiui, turintiems tris ir daugiau vaikų automobilio vietų skaičius yra labai svarbus. Tokiu atveju geriausiai kelionei tinka septynių sėdimų vietų, nes patogiai telpa ir vaikai, ir daiktai“, – akcentuoja žinovė, pažymėdama, kad kai įprasto dydžio automobilio gale yra trys sėdimos vietos, patogiai telpa tik dvi vaikų kėdutės, trečiam žmogui patogiai atsisėsti labai sunku.

Žurnalistas Jurgis Paplaitis, kone kasmet su šeima išvažiuojantis į ilgą kelionę po pietines Europos šalis, giria universalo kėbulą turinčius automobilius, nes jie – talpūs, maloniai važiuoja ir ypač tinkami tolimiems atstumams greitkeliuose, mat leidžia sutaupyti degalų.

„Tolimai kelionei tobuliausias yra universalas – žemesnis kėbulas, ypa
jei daug reikia važiuoti greitkeliais, turi mažesnį pasipriešinimą ir mažesnes degalų sąnaudas“, – argumentuoja žinovas.

Daugelis gamintojų vienodus variklius montuoja ir į universalus, ir į visureigius. Pavyzdžiui, į „Peugeot 508 SW“ universalą ir 5008 visureigį montuojamas 180 AG dyzeliniai 2.0 HDi varikliai kurių vidutinės degalų sąnaudos – atitinkamai 5,6 ir 6 l/100 km (vertinant pagal realaus važiavimo WLTP metodiką). „Volkswagen“ koncerne tie patys varikliai keliauja per dar daugiau modelių, dar labiau varijuoja ir degalų sąnaudos. 190 AG dyzelinį variklį turintis „Passat“ universalas vidutiniškai naudoja 5,9, o tą patį variklį turintys septynviečiai visureigiai visu litru daugiau – „SEAT Tarraco“ bei „Škoda Kodiaq“ po 7, o „Tiguan Allspace“ 7,2 l/100 km.

"Volkswagen Tiguan Allspace"
"Volkswagen Tiguan Allspace"
© Gamintojo archyvas

Toks skirtumas panašus tarp visų gamintojų – ar tai būtų dyzelinis BMW, ar hibridinis „Lexus“. Visureigiai vien dėl prastesnės aerodinamikos degalų vartoja apie 10–20 proc. daugiau nei universalai. Degalų sąnaudos, besiskiriančios bent keliais procentais, ilgesnėse kelionėse turi reikšmingos įtakos – kelių tūkstančių kilometrų išvykoje toks skirtumas gali virsti į daugiau nei šimtą eurų.

Aukštesnis turi savų privalumų

Universalas itin tinka tolimoms kelionėms greitais keliais, o aukštesnis, didesnę prošvaisą turintis automobilis turi kitų privalumų. Anot J. Paplaičio, didesnė prošvaisa praverčia tada, kai norisi nuvažiuoti prie kokios nors įdomesnės neasfaltuotos vietos ar tiesiog nuo statesnio kelkraščio.

„Kadangi į didelę bekelę vis tiek nevažiuosi, visiškai užtenka ir dviejų varančiųjų ratų“, – pripažįsta J. Paplaitis.

Prastesniuose keliuose visureigiai yra pranašesni už universalus dėl aukštesnės prošvaisos ir papildomų pravažumą didinančių sistemų kaip į „Peugeot“ montuojama „Grip Control“ ar kitų gamintojų naudojama paprastesnė modifikuota ratų buksavimo kontrolės sistema.

Autoledi komanda
© Organizatorių archyvas

Jis pabrėžė ir dar vieną aukštesnio automobilio privalumą: į tokį patogiau susidėti ir išimti daiktus, įsodinti ar išlaipinti vaikus bei manevruoti mieste. O ir vietos daiktams pasidėti kur kas daugiau nei universaluose, pavyzdžiui, septynviečiame „Volkswagen Tiguan Allspace“ telpa 230 litrų krovinio. Nulenkus trečiąją sėdynių eilę – jau 700 litrų. „Peugeot 5008“ bagažinė suprojektuota kitaip – jos talpa atitinkamai 166 ir 952 litrai. Įdomu, kad išoriškai 30–40 cm ilgesnių prabangių visureigių „Audi Q7“ ar BMW X5 bagažo skyrių talpa yra mažesnė.

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais
© Organizatorių nuotr.

Be ko keliauti neįmanoma

Abu pašnekovai pabrėžia, kad kelionės su vaikais neįmanomos nepasirūpinus tinkamomis ir saugiomis automobilinėmis kėdutėmis. Lietuvoje Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad jų reikia vaikams, mažesniems nei 135 cm ūgio.

J. Paplaitis turi ir daugiau patarimų. Pavyzdžiui, kai imamas planšetinis kompiuteris, reikia nepamiršti per „Bluetooth“ sąsają veikiančių ausinių, kad vaikai galėtų ramiai klausytis žaidimo ar animacinio filmuko garsų. Be to, pastebėjo žurnalistas, reikia turėti ir nemažai laidų įrenginiams įkrauti.

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais
© Edvard Blaževič

Dar mažai kas pagalvoja, kur įtaisyti planšetinį kompiuterį, kad jis nebūtų pernelyg arti vaiko akių. Kai kuriais atvejais reikia specialių laikiklių, kartais praversti gali ir nuo sėdynės atlošo atlenkiami staliukai.

Patyręs keliautojas aiškina, kad reikėtų iš anksto nusipirkti užkandžių kaip džiovinti vaisiai, riešutai, nesūrūs krekeriai, sėklų sausainiai, pravers ir bananai bei geriamas jogurtas mažuose buteliukuose. Nusipirkus iš anksto nebus poreikio stoti pakelės degalinėse, o tai leis sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko – kiekvienas sustojimas, net jei nepilami degalai, įprastai trunka bent keliolika minučių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas

„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones

Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...

Kvapą gniaužiančios situacijos Vilniaus gatvėse: kai kuriuos vairuotojus galima vertinti vien riebiais žodžiais (5)

Nors dažniausiai apie rudenį kalbama, kaip apie laiką, kai visi ima dar labiau skubėti, stebint...

Grašys: po avarijos retas prisipažįsta, kad naudojosi telefonu

Lietuvos kelių policijos pareigūnai pastebi, kad nemaža dalis vairuotojų vis dar naudojasi...

Top naujienos

Rusijos įtūžio sulaukusi Lietuva iš NATO laukia lemtingų sprendimų: jei šito nepamatysime, tai bus skaudi nesėkmė visiems

Nesiliaujantys Rusijos grasinimai dėl tranzito į Kaliningradą tik dar kartą įrodė, jog kitą...

Prekybos centras, patekęs į Gineso rekordų knygą: vos už keletą eurų – išskirtiniai pirkiniai

Netoli Stokholmo esančiame pramoniniame Eskilstunos mieste esantis „ReTuna“ atrodo kaip bet kuris...

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus (9)

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Kraupi Joninių tragedija: į tvenkinį įvažiavus automobiliui žuvo moteris ir 4-erių mergaitė vairuotojas, įtariama, buvo neblaivus

Tragiška eismo nelaimė ilgąjį Joninių savaitgalį įvyko Klaipėdos rajone – į tvenkinį...

Rinktinės vedlys – apie Meilutytę, permainas ir netobulą sistemą: du Rūtos medaliai to neatsvers specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Šeštadienį vakare baigėsi pasaulio plaukimo čempionatas Budapešte, kuriame Lietuvos plaukimo...

Karas Ukrainoje. Rusija vėl puola Kyjivą: sostinėje nugriaudėjo galingi sprogimai

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio įspėjimai, jog Rusiją įsiutins Ukrainai suteiktas...

Kate Middleton tapo prestižinių žirgų lenktynių pažiba: atskleidė, kiek kainavo abejingų nepalikęs įvaizdis

Neseniai vykusiose 2022 m. Karališkose Askoto („Royal Ascot“) žirgų lenktynėse Kate Middleton...

Tragedija Meksikoje: 21-erių dainininkę restorane nušovė jos 79-erių sutuoktinis

21-erių meksikiečių dainininkė Yrma Lydia buvo nušauta restorane, praneša vietos valdžia....