Tačiau čia galioja vienas „bet“. Kasdienėms reikmėms, sukinėjimuisi po miesto gatves visiškai užtenka nedidelių automobilių, o ilgesnėms kelionėms, ypač tada, kai ant galinės sėdynės tenka pasodinti dvi ar tris atžalas, verta žvalgytis į talpesnį šeimos automobilį.

Tai supranta ir automobilių gamintojai, kasmet pasiūlantys talpesnių modelių: „Audi“ – Q7, BMW – X7, „Lexus“ – septynias sėdimas vietas turintį RX. Vidutinio dydžio visureigių pasirinkimas yra dar gausesnis – nuo universalios septynvietės „Volkswagen Tiguan Allspace“ versijos iki bene geriausią santykį tarp kompaktiškų išorės gabaritų ir didelės vidaus erdvės siūlančio „Peugeot 5008“.

Daugiau erdvės ir mažiau degalų

Ieva Kukevičienė, portalo „Autoledi.lt“ įkūrėja, auginanti du vaikus, pabrėžia, kad kai keliauti tenka su jais, vieni aktualiausių reikalavimų automobiliui – talpi bagažinė ir daug erdvės gale. Tiesa, dvi atžalos reiškia, kad pašnekovei tinka iš esmės bet kuris modelis, vis dėlto pirmenybę ji teikia arba erdviems universalams, arba erdvesniems visureigiams.

"Peugeot 508 SW" / Eglės Girdenytės nuotr.

„Pavyzdžiui, turintiems tris ir daugiau vaikų automobilio vietų skaičius yra labai svarbus. Tokiu atveju geriausiai kelionei tinka septynių sėdimų vietų, nes patogiai telpa ir vaikai, ir daiktai“, – akcentuoja žinovė, pažymėdama, kad kai įprasto dydžio automobilio gale yra trys sėdimos vietos, patogiai telpa tik dvi vaikų kėdutės, trečiam žmogui patogiai atsisėsti labai sunku.

Žurnalistas Jurgis Paplaitis, kone kasmet su šeima išvažiuojantis į ilgą kelionę po pietines Europos šalis, giria universalo kėbulą turinčius automobilius, nes jie – talpūs, maloniai važiuoja ir ypač tinkami tolimiems atstumams greitkeliuose, mat leidžia sutaupyti degalų.

„Tolimai kelionei tobuliausias yra universalas – žemesnis kėbulas, ypa
jei daug reikia važiuoti greitkeliais, turi mažesnį pasipriešinimą ir mažesnes degalų sąnaudas“, – argumentuoja žinovas.

Daugelis gamintojų vienodus variklius montuoja ir į universalus, ir į visureigius. Pavyzdžiui, į „Peugeot 508 SW“ universalą ir 5008 visureigį montuojamas 180 AG dyzeliniai 2.0 HDi varikliai kurių vidutinės degalų sąnaudos – atitinkamai 5,6 ir 6 l/100 km (vertinant pagal realaus važiavimo WLTP metodiką). „Volkswagen“ koncerne tie patys varikliai keliauja per dar daugiau modelių, dar labiau varijuoja ir degalų sąnaudos. 190 AG dyzelinį variklį turintis „Passat“ universalas vidutiniškai naudoja 5,9, o tą patį variklį turintys septynviečiai visureigiai visu litru daugiau – „SEAT Tarraco“ bei „Škoda Kodiaq“ po 7, o „Tiguan Allspace“ 7,2 l/100 km.

"Volkswagen Tiguan Allspace"

Toks skirtumas panašus tarp visų gamintojų – ar tai būtų dyzelinis BMW, ar hibridinis „Lexus“. Visureigiai vien dėl prastesnės aerodinamikos degalų vartoja apie 10–20 proc. daugiau nei universalai. Degalų sąnaudos, besiskiriančios bent keliais procentais, ilgesnėse kelionėse turi reikšmingos įtakos – kelių tūkstančių kilometrų išvykoje toks skirtumas gali virsti į daugiau nei šimtą eurų.

Aukštesnis turi savų privalumų

Universalas itin tinka tolimoms kelionėms greitais keliais, o aukštesnis, didesnę prošvaisą turintis automobilis turi kitų privalumų. Anot J. Paplaičio, didesnė prošvaisa praverčia tada, kai norisi nuvažiuoti prie kokios nors įdomesnės neasfaltuotos vietos ar tiesiog nuo statesnio kelkraščio.

„Kadangi į didelę bekelę vis tiek nevažiuosi, visiškai užtenka ir dviejų varančiųjų ratų“, – pripažįsta J. Paplaitis.

Prastesniuose keliuose visureigiai yra pranašesni už universalus dėl aukštesnės prošvaisos ir papildomų pravažumą didinančių sistemų kaip į „Peugeot“ montuojama „Grip Control“ ar kitų gamintojų naudojama paprastesnė modifikuota ratų buksavimo kontrolės sistema.

Jis pabrėžė ir dar vieną aukštesnio automobilio privalumą: į tokį patogiau susidėti ir išimti daiktus, įsodinti ar išlaipinti vaikus bei manevruoti mieste. O ir vietos daiktams pasidėti kur kas daugiau nei universaluose, pavyzdžiui, septynviečiame „Volkswagen Tiguan Allspace“ telpa 230 litrų krovinio. Nulenkus trečiąją sėdynių eilę – jau 700 litrų. „Peugeot 5008“ bagažinė suprojektuota kitaip – jos talpa atitinkamai 166 ir 952 litrai. Įdomu, kad išoriškai 30–40 cm ilgesnių prabangių visureigių „Audi Q7“ ar BMW X5 bagažo skyrių talpa yra mažesnė.

Be ko keliauti neįmanoma

Abu pašnekovai pabrėžia, kad kelionės su vaikais neįmanomos nepasirūpinus tinkamomis ir saugiomis automobilinėmis kėdutėmis. Lietuvoje Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad jų reikia vaikams, mažesniems nei 135 cm ūgio.

J. Paplaitis turi ir daugiau patarimų. Pavyzdžiui, kai imamas planšetinis kompiuteris, reikia nepamiršti per „Bluetooth“ sąsają veikiančių ausinių, kad vaikai galėtų ramiai klausytis žaidimo ar animacinio filmuko garsų. Be to, pastebėjo žurnalistas, reikia turėti ir nemažai laidų įrenginiams įkrauti.

Dar mažai kas pagalvoja, kur įtaisyti planšetinį kompiuterį, kad jis nebūtų pernelyg arti vaiko akių. Kai kuriais atvejais reikia specialių laikiklių, kartais praversti gali ir nuo sėdynės atlošo atlenkiami staliukai.

Patyręs keliautojas aiškina, kad reikėtų iš anksto nusipirkti užkandžių kaip džiovinti vaisiai, riešutai, nesūrūs krekeriai, sėklų sausainiai, pravers ir bananai bei geriamas jogurtas mažuose buteliukuose. Nusipirkus iš anksto nebus poreikio stoti pakelės degalinėse, o tai leis sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko – kiekvienas sustojimas, net jei nepilami degalai, įprastai trunka bent keliolika minučių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)