aA
Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių ir jų priežiūros kokybės lygį lemia šalyse galiojantys standartai. Kokią Europos šalių teigiamą praktiką galime pritaikyti pas mus gerinant eismo saugumą, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Ištisinė linija
Ištisinė linija
© Shutterstock

Olandija, viena iš šalių lyderių, garsėjančių inovatyviais sprendimais kelių ženklinimo srityje. Lietuvoje pokyčiai šioje srityje nėra tokie dideli, kad galėtume lygintis su dauguma Europos šalių. Lietuvos keliuose didžioji dalis linijų vis dar ženklinama kelio dažais, nors miestuose populiarėja žymėjimas aplinkos poveikiui atsparesnėmis polimerinėmis medžiagomis, dar kitaip vadinamu termoplastu. Olandijoje visi miesto, rajoniniai ir valstybiniai keliai ženklinami tik šia medžiaga.

Didesni kokybės reikalavimai

„Olandijoje linijos, kurių plotis privalo būti 15 cm ir daugiau, yra atnaujinamos pilnu storiu, o įvertinus, kad po atnaujinimo nebus užtikrintas geras rezultatas, bendrovės nuvalo senąsias linijas vandeniu, ir ženklinimas vykdomas ant švarios, nepažeistos kelio dangos.

Linijos niekada negali viršyti 5mm aukščio. Toks horizontalus ženklinimas užtikrina saugumą dviratėms transporto priemonėms. Šie reikalavimai padeda palaikyti puikią ženklinimo kokybę, kuri tikrinama nuolatos. Linijos atnaujinamos atsižvelgiant į kokybę, o ne tai, kiek laiko praėjo nuo darbų pabaigos. Tuo tarpu pas mus kelių horizontalus ženklinimas gali būti atnaujintas tik po metų ar dvejų“, – pasakojo saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Lietuvoje retai vykdoma praktika, kad senos linijos būtų nuvalomos prieš naują ženklinimą. Ženklinimas atliekamas atnaujinat senas linijas ta pačia technika, kuri buvo naudojama prieš tai – dažais dažoma ant dažų, termoplastu ant termoplasto.

Horizontalusis kelių ženklinimas
Horizontalusis kelių ženklinimas
© Gamintojo archyvas

Konkursuose perkami ne įkainiai, o rezultatai

Lietuvoje vykdomuose viešuosiuose konkursuose yra atsižvelgiama į dalyvių pateikiamus įkainius vienam kvadratiniam metrui ženklinimo. Tuo tarpu Olandijoje yra taikoma kitokia praktika: savivaldybės nesirūpina kiek, kur ir kaip dažnai bus ženklinama. Svarbiausia, kad visuomenei būtų suteikiamas tam tikras kokybės lygmuo ir saugumas, todėl su rangovais yra sudaroma sutartis su nustatytu fiksuotu mėnesiniu mokesčiu, o rangovas užtikrina ženklinimo kokybę ištisus metus. Ši praktika taikoma ir želdinių sankryžų priežiūrai, šiukšlių surinkimui.

„Savivaldybės yra suinteresuotos, kad darbai vyktų sklandžiai ir būtų užtikrintas saugumas. Nes jei keliuose įvyksta eismo įvykis, kurio metu nukenčia pėsčiasis pėsčiųjų perėjoje, nukentėjęs gali pareikšti kaltinimus ir išsireikalauti žalos atlyginimo iš savivaldybės, motyvuodamas tuo, kad gatvės nebuvo prižiūrimos taip kaip turėtų būti“, – pasakojo B. Vengrys.

Taip pat į ženklinimo kokybę yra įtraukiama visuomenė. Savivaldybės visada atkreipia dėmesį į gyventojų nusiskundimus. Bendrovės direktorius tikisi, kad užsienio šalių teigiama praktika bus pritaikyta ir Lietuvoje, siekiant užtikrinti gerą linijų matomumą keliuose bei sumažinti eismo įvykių statistiką.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
3.6429

Automobilio valytuvai: kada metas juos keisti naujais (1)

Automobilio stiklai yra langai į kelią, todėl pastaraisiais mėnesiais jų švara yra būtina...

Autoserviso patirtis: per 15 metų nepatarė pirkti nė vieno naudoto automobilio, kurį pirkėjai prašė patikrinti (124)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta loterijai, tačiau sėkmingą bilietą pirkėjas gali...

Paaiškino, kaip namie laikomas senas akumuliatorius gali pakenkti sveikatai (2)

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvos rinkoje per metus surenkama daugiau kaip 10...

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (52)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (2)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Top naujienos

Sunkumai užgriuvo ir stambias įmones: darbuotojai išeina, o naujus rasti sudėtinga

Panevėžyje nedarbas auga drastiškai. Per pastarąjį mėnesį bedarbių gretas papildė daugiau...

Panevėžio kunigas atviras: išmaldų prašytojams ne maisto reikia, o svaigalų (116)

Prie prekybos centrų ar bažnyčių šventoriuose su ištiesta ranka stovintys varguoliai dėkoja už...

Septyniolikmetės Emilijos mama papasakojo apie siaubą, kai dukra vos nemirė nuo COVID-19 ligos (277)

„Mano vaikui nutiko blogiausia, kas galėjo, bet laimei ji papuolė į geriausias rankas“, –...

Paulius Jurkevičius. Komendantės valanda – štai Kalėdų dovana Lietuvai! (56)

Čia, mielieji, jums ne kovidinių kaukių balius! Ne teatrų užrakinimai ar restoranų pasiūlymai...

Susirgimo rekordai negąsdina: Klaipėdoje prie eglutės renkasi smalsuoliai (147)

Klaipėdoje per eglutės įžiebimą nušvito ir įspūdinga Šiaurinė žvaigždė. Tiesa, tie, kurie...

Raseinių rajone per tragišką avariją žuvo vyras (8)

Raseinių rajone nuo kelio nulėkus automobiliui žuvo vyras.

Egzistuoja tik vienas žmogus, į kurį pataikė meteoritas: rimtesnės bėdos prasidėjo kur kas vėliau (5)

Vadinamasis Hodges meteoritas sukėlė problemų moteriai, į kurią pataikė, bet atnešė turtus...

Vytautas Jokubauskas | D+

Po pažeminimo draugiškoje Europos valstybėje Kremlius taip lengvai neatleis: galima tikėtis keršto (2)

Kremlius buvo įpratęs Kišiniove jaustis tarsi savo paties kieme. Kadenciją baigiantis...

Vilniuje į gaisrą iškviesti ugniagesiai, pranešta, kad namas dega atvira liepsna (40)

Vilniuje šeštadienį į Dvariškių gatvę išskubėjo gausios ugniagesių pajėgos. Pranešta, kad...