aA
Praėjusiais metais dulkėse skendusi Palanga šią vasarą pasitinka poilsiautojus kur kas geresniu vaizdu. Sutvarkytas kelias, padarytos naujos žiedinės sankryžos, atvažiuojančius pro autostradą pasitinka nedidelėmis pušimis apsodintos pakelės. Tačiau panašu, kad žiedinių sankryžų projektuotojai, kaip sako vietos gyventojai, pamiršo pagalvoti ir paliko mirtinus spąstus vairuotojams.
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Birželio 3-iosios vakarą pareigūnai Palangoje, Kretingos gatvėje, buvo iškviesti į eismo įvykio per kurį nukentėjo žmogus. Automobilio „Mini Cooper“ 18-metė vairuotoja, iš antros eismo juostos sukdama į dešinėje esančią „Circle K“ degalinę, nepraleido pirma eismo juosta važiavusio motociklo „Kawasaki“, su kuriuo susidūrė. Tačiau sankryža čia padaryta taip, kad prieš pasukant į degalinę persirikiuosi į pirmą eismo juostą fiziškai neįmanoma.

Per avariją daugybinius kūno sužalojimus patyrė motociklą vairavęs 26 m. vaikinas ir kartu važiavusi 22 m. mergina. Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad norint persirikiuoti ar kitaip keisti kryptį, privalote įsitikinti, kad tai saugu ir duoti kelią kitoms transporto priemonėms. Taigi, automobilio vairuotojos kaltė lyg ir aiški. Tačiau su DELFI kalbėję vairuotojai sako, kad visų pirma kaltę turi prisiimti sankryžos kūrėjai.

Palanga poilsiautojus pasitinka su kliūčių ruožu: sekundė prarasto dėmesio gali kainuoti gyvybę
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Stebisi sprendimais

„Per kelias dienas jau kelias avarijas čia mačiau, o dar nėra daug poilsiautojų atvažiavusių. Laiko klausimas, kada viskas baigsis dar liūdniau“, – sako dažnai į Palangą atvažiuojantis Donatas.

„Manęs jau nebestebina tokie kvaili sprendimai Palangoje, trys avarijas jau mačiau. Čia, Palangoje, jau normalu taip“, – ironizuoja palangiškis Marius.

„Lyg galima važiuot, bet turi labai žiūrėti, nes pavojinga. Statramstis užstoja visą vaizdą. Kadangi ne pirmą kartą čia esu, tai sustoju prieš pasukdamas. Iš tiesų, visiškai nelogiška sukti į degalinę iš antros juostos, bet taip“, – yra dalijosi įžvalgomis dažnai Palangoje besilankantis Šarūnas.

Anot jo, viena galimybė saugiai pakliūti į degalinę yra. Tereikia atvažiuojant nuo Palangos pusės pasukti į pirmą dešinėje esantį kelią, tada važiuoti iki „Maximos“ žiedo, mat įvažiavimo į degalinę kaip anksčiau – vos už sankryžos – nebėra. Apsisukus reikia grįžti atgal iki degalinės ir tuomet į ją galima nusukti saugiai, iš pirmosios eismo juostos.

Palanga poilsiautojus pasitinka su kliūčių ruožu: sekundė prarasto dėmesio gali kainuoti gyvybę
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

„Bet paskaičiuokite, jei taip važiuoji, susidaro apie 500 metrų, o jei važiuoja taip 100 mašinų, jau susidaro apie 50 kilometrų, įsivaizduojate, kiek tai sudaro taršos? Kažkas čia darant kelią „prašauta“. O kai atvažiuos daugiau žmonių, čia spūstis garantuota. O kas ką turi praleist? Ir stovės, antroje juostoje, kol pravažiuos iš pirmos mašinos. Na, gal būtų antra juosta važiuojantiems paprasčiau, jei pirmos eismo juostoje atsirastų „stop“ ženklas. Bet vėlgi, nelogiška“, – svarstė DELFI pašnekovas.

„Atvažiuoji iš miesto (Kretingos gatve) ir bet kokiu atveju atsiduri antroje eismo juostoje, tai kitaip ir neįmanoma – kerti pirmą juostą, kad pasuktum į degalinę. Toliau pavažiavus yra įvažiavimas į stotį, bet pro ten į degalinę patekt neįmanoma“, – sakė dar vienas vietos gyventojas.

„Nesąmoningas šitas įvažiavimas, čia leidžiama, bet esu matęs avariją, prieš akis man susidūrė“, – sakė motociklu į degalinę atvažiavęs Karolis.

Problemų neįžvelgia

Kelio projektu rūpinosi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Evaldas Tamariūnas, LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas, patikino, kad projektas buvo kruopščiai analizuojamas ir būtent toks sprendimas specialistams atrodė geriausias.

DELFI atsiųstame atsakyme jis pabrėžė, jog LAKD sutinka, kad keliuose, persirikiuojant trumpuose atstumuose, gali kilti konfliktinių situacijų.

„Tačiau miestų teritorijose, kuriose jau yra susiformavęs užstatymas ir apstu komercinių teritorijų, tokių konfliktinių situacijų išvengti sudėtinga“. – nurodė specialistas.

Anot jo, rengiant rekonstrukcijos projektą Palangoje, keblumų palangiškiams ir miesto svečiams kelianti eismo juostų sankirta, buvo analizuojama ir buvo svarstomi įvairūs variantai, tačiau galiausiai apsistota ties tokiu, dėl kurio jau kilo avarinės situacijos.

„Buvo pasirinktas toks, kuriuo siekta suderinti saugų eismą ir užtikrinti patekimą į esamos degalinės teritoriją visomis kryptimis važiuojantiems vairuotojams“, – paaiškino E. Tamariūnas.

Kainavo milijonus

Kelio rekonstrukcijos projekto vertė – per 7 milijonus eurų. Ji gerokai užtruko, nors buvo suplanuota visus darbus atlikti per 6 mėnesius. Sutartis įsigaliojo 2017 metų gruodžio 22 dieną, žiemos technologinės pertraukos metu, o darbai pradėti pasibaigus technologinei pertraukai 2018 metų kovo 16 dieną. Darbų pabaigos terminas – rugsėjo 22 diena. Gražūs planai buvo koreguojami, per praėjusios vasaros karščius darbo vietoje žmonių matyti nebuvo, savaitgaliais ir kitomis poilsio dienomis taip pat gatvėje nesisukiojo nė vienas darbuotojų.

Pažadas, kad bus didžiulės permainos nuo įvažiavimo į miestą iki sankryžos su Klaipėdos plentu iš dalies įgyvendintas. Rekonstrukcijos metu Kretingos gatvėje turėjo būti įrengtos 4 eismo juostos ir centrinė skiriamoji juosta. Tačiau apsauginiai barjerai sudėlioti taip, kad vietoj patogumo vairuotojų laukia tikras atidumo išbandymas, kuris gali pareikalauti ir žmonių gyvybių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
3.5185

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (167)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (5)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (68)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (52)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (164)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...