aA
Žuvusiųjų ir sužeistų – šimtai. Kas trečia avarija šiame kelyje baigiasi mirtimi. Kiekvienoje avarijoje vidutiniškai sužeidžiama po beveik du žmones. Tokia kraupi magistralinio kelio „Via Baltica“ (A5) statistika. Iš arti pamatęs, kas dedasi šiame kelyje vilnietis buvo apstulbęs. Dar labiau vairuotoją stebina, kad pavojingai manevruojančių vilkikų vairuotojų niekas nekontroliuoja.
© Lietuvos automobilininkų sąjungos nuotr.

Tiesa, avarijų skaičius pastaraisiais metais mažėja, tačiau pagrindinio „mirties kelio“ rekonstrukcijos planai kol kas nupiešti tik popieriuose.

Pamatęs iš arti – pakraupo

Vilnietis Darius teigia iki šiol padėtį „Via Baltica“ kelyje vertinęs kaip statistiką. Tačiau viskas pasikeitė, kai vairuotojas savo akimis išvydo, kas dedasi avaringiausiame Lietuvos kelyje.

„Dažnai važinėju „Via Baltica“ atkarpa nuo Ramygalos iki Panevėžio. Vis skaitau naujienas, kad žuvo žmogus, žuvo du, žuvo trys. Tai iš tikro baisus ruožas. Kol neteko dažnai juo važinėti, nesupratau problematikos. Dabar kai per savaitę tenka iki 6 kartų važiuoti šia atkarpa, kai fiziškai pamatai, kas ten darosi, tai yra natūraliai baisu. Buvo toks atvejis, kai lenkų sunkvežimis vos manęs nenustūmė nuo kelio ir nesuknežino priešais atvažiuojančio automobiliuko – tai buvo milisekundžių reikalas. Įsivaizduokite – atlekia 18 t fūra tiesiai automobiliui į kaktą. Kažką reikia daryti, nes taip negalima“, - teigė Darius.

Tranzitinė „Via Baltica“ itin apkrauta sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Susidūrimas su vilkiku praktiškai visais atvejais būna mirtinas. Be to, Darius pašiurpo nuo vilikikų vairuotojų vairavimo kultūros.

„Tu važiuoji 90 km/val. greičiu, o fūristas tau iš galo pypina, kad trauktumeisi iš kelio ir „eina ant lenkimo“. Tai natūraliai mirties ruožas. Tai visiška loterija. Aš esu patyręs vairuotojas – greičio neviršiju ir rizikingai nevairuoju. Kada tu važiuodamas 50 km atkarpą tris kartus patenki į avarinę situaciją, tai suvoki, kad yra didelė problema“, - sako Darius.

Sostinės Molėtų plente gyvenantis vilnietis sako, kad panaši situacija buvo ir šioje gatvėje, kur po rekonstrukcijos padėtis pagerėjo. Tačiau iki rekonstrukcijos Molėtų plente itin dažni svečiai buvo kelių patruliai. To Darius pasigenda „Via Balticoje“.

„Nemačiau nė vieno ekipažo – nei važiuojančio, nei stovinčio. Beje, ten kelias taip pastatytas, kad ten net nėra kur jiems stovėti. Tai sakyčiau sėskite, vyrai, važiuokite, stebėkite ir stabdykite, bauskite. Ten tiek pažeidimų yra – ten ištisas pavojingas manevravimas. Skaudu, kad gyvybės kaina yra nulis. Visi žino – yra statistika žuvusių, yra sužeistųjų. Jau nekalbant apie neigiamą ekonominį efektą. Bet kad paleisti nuolat du ekipažus patruliuoti, tai to nėra. Pripilti tonas kuro – nesvarbu, kiek jo sunaudos. Bet nėra to charakterio. Kodėl? Net nežinau. Iš tikro toks požiūris – tave užmušė, tai pats kaltas“, - sako Darius.

Juodoji statistika

„Via Baltica“ avarijų statistika išties įspūdinga. Deja, blogąja prasme.

„Via Baltica“ transporto koridorius yra laikomas vienu iš avaringiausių visoje šalyje. Kasmet kelių ruožuose įvyksta daug eismo įvykių su sunkiomis pasekmėmis, dažnu atveju - mirtimi. Per aštuonerius metus „Via Baltica“ koridoriuje įvyko 550 eismo įvykių, kurių metu žuvo 175 ir buvo sužeisti 752 eismo dalyviai. Tačiau diegiant įvairias eismo saugos priemones, gerinant kelio infrastruktūrą bei vykdant atvirą eismo saugumo socialinę veiklą kiekvienais metais eismo įvykių skaičius kelyje mažėja“, - DELFI teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas.

2007 metai kelyje „Via Baltica“ buvo užfiksuota 112 eismo įvykių, kurių metu žuvo 35 žmonės. 159 eismo dalyviai buvo sužeisti.

2014 metais įvyko 61 eismo įvykis, kurių metu žuvo 17 ir buvo sužeista 70 dalyvių.

„Tačiau įvertinus pasiektus rezultatus šie eismo saugos rodikliai išlieka labai dideli“, - konstatuoja E. Tamariūnas.

Terminai

Ne vienerius metus kalbama apie planus „Via Baltica“ paversti dviejų eismo juostų (viena kryptimi) keliu. Tai jau yra padaryta kelio atkarpoje ties Kaunu. Netrukus ši atkarpa dar labiau pailgės.

Dar šiais metais turėtų būti baigtas ruožo nuo 17,34 iki 23,40 km rekonstravimas.

„Sutartis su AB „Kauno tiltai“ pasirašyta praėjusių metų rugpjūčio 28 d. Darbai šiame ruože bus užbaigti 2016 metais. Pagal šią sutartį Kauno rajone esantį kelio ruožą nuo 17,34 iki 23,40 km (dešinėje pusėje) ir nuo 21,84 iki 23,40 km (kairėje pusėje) numatoma rekonstruoti į automagistralės kategoriją: rekonstruoti vieno lygio sankryžas, pastatyti pėsčiųjų viadukus Stanaičiuose (18,34 km) ir Juragiuose (20,85 km), viaduką virš geležinkelio Mauručiuose (22,70 km) ir tunelinį viaduką (23,10 km), įrengti triukšmą slopinančias sienutes, apšvietimą Stanaičių ir Juragių gyvenvietėse, jungiamuosius kelius, pėsčiųjų ir dviratininkų taką, rekonstruoti inžinerinius tinklus“, - teigė E. Tamariūnas.

Kiti darbai – kol kas dar tik popieriuje.

Taip pat šiuo metu vyksta pasiūlymų pateiktų viešajam pirkimui „Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,4 iki 45,15 km rekonstravimas.“ Vertinimas. Užbaigus procedūras planuojama pradėti vykdyti paminėto ruožo rekonstrukcijos darbus. Taip pat 2016 m. planuojama paskelbti viešuosius pirkimus projektams A5 kelyje „Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 23,40 iki 35,4 km rekonstravimas.“ ir „Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimas“ atlikti.

Lygiagrečiai yra rengiami „Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 96,88 km rekonstravimas“ projektiniai pasiūlymai.

Planuojama, kad kelio ruožo nuo 17,34 iki 56,83 km rekonstrukcijos darbai bus užbaigti 2018 - 2019 metais.

Kol kas neaišku, kada bus pradėta ruožo nuo 56,83 iki sienos su Lenkija rekonstrukcija.

„Tai priklausys nuo nuo procedūrų bei finansinės situacijos“, - teigė E. Tamariūnas.

DELFI jau yra atlikęs eksperimentą Via Baltica kelyje, siekiant išsiaiškinti, kaip vairuoti šiame kelyje, kad išvengtum realios grėsmės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naudotų automobilių pardavėjai neįvertina dokumentų svarbos, tačiau dėl to sunerimti turėtų ir pirkėjai (2)

Parduodant automobilį svarbu pasirūpinti ne tik jo perregistravimu, bet ir privalomuoju draudimu ....

Tyrimas parodė: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema (17)

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai...

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (319)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Top naujienos

Palygino Grybauskaitės ir Nausėdos prezidentavimo pradžią: skirtumai akivaizdūs (116)

Vienas kėlė įtampą, kitas ją malšina – taip Gitano Nausėdos ir Dalios Grybauskaitės...

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo (679)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka (57)

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...

Venckienės laukiantis „Drąsos kelias“ ruošiasi Seimo rinkimams: parduoda turtą, kad turėtų tam lėšų (323)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aukščiausiajam Teismui atmetus Neringos Venckienės advokatų...

„Išleiskite mane“: laidotuvėse dalyvavę žmonės liko priblokšti, išgirdę velionio balsą (9)

„Juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis“ – taip galima pavadinti Shay Bradley įrašytą...

Echodą dar kartą išbaręs Adomaitis: protu nesuvokiama

Gynybos dominavimas, įtampa visas 40 minučių ir nelaiminga pabaiga – Vilniaus „Rytas“...

Pranckietis: Karbauskis laimėjo „penktus“ rinkimus

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis tikisi, kad po antradienio proceso Parlamentas galės...

„Rytui“ nepavyko sugrįžti į pergalių kelią – nusileido „Partizan“ komandai (163)

Europos taurės B grupės trečiose rungtynėse Vilniaus „Ryto“ (1-2) krepšininkai patyrė antrą...

Italas į Lietuvą atvežė sūrių: supažindino su naujais skoniais ir pateikimo būdais (4)

Vėstant orui ir trumpėjant vakarams neapleidžia mintys apie saulėtus kraštus – jūrą,...

Šunų trenerė paaiškino, kas yra geras šuns šeimininkas: kai kuriems apie šunis geriau nė nesvajoti (46)

Šuo žmogui yra tik gyvenimo dalis, o žmogus šuniui – visas gyvenimas. Dažnas, girdėjęs šį...