aA
Nuo lapkričio 1 d. Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojo reikalavimas padangas žymėti specialiomis etiketėmis. Padangų specialistai sveikina šią iniciatyvą, tačiau pabrėžia, kad naujas ženklinimas pasako ne viską.
© Gamintojo nuotr.

Naujose etiketėse aiškiais ir lengvai suprantamais paveiksliukais pateikiama informacija apie tris pagrindinius padangų veiksmingumo aspektus: degalų vartojimo efektyvumą, sukibimą su šlapia danga ir išorinį riedėjimo triukšmą.

Etiketė panaši į energijos vartojimo etiketes, kuriomis jau ženklinamos skalbyklės, indaplovės, šaldytuvai ir kiti buities prietaisai. Kuo geresnės padangos (sutaupomo degalų, saugumo ir išorinio triukšmo atžvilgiais), tuo aukštesnei kategorijai jos priskiriamos. Raudonai žymima G kategorija yra prasčiausia, o žaliai žymima A kategorija – geriausia.

Vis dėlto nepriklausoma testavimų organizacija TUV pabrėžia, kad etiketėse nurodyta informacija yra ribota.

„Padangų etiketė šiek tiek primena žvakę: ji truputi „apšviečia“, tačiau atstoti deglo negali. Daug savybių tiesiog neatspindima. Geriausias to pavyzdys – žieminės padangos. Taip pirkėjai nėra informuojami apie tai, ką jie turi žinoti. Todėl reikia padangų pardavėjams užduoti papildomų klausimų ir nesitikėti, kad etiketė pasako viską, ką reikia žinoti“, – teigė „TUV SUD Automotive“ padangų ir ratų padalinio vadovas Michaelis Staude.

Padangų gamintojas „Goodyear“ palaiko šią iniciatyvą, tačiau taip pat sutinka, kad etiketės atspindi tik keletą svarbių faktorių.

„Etikečių sistema gali turėti didžiulę įtaką – tiek finansiškai, tiek aplinkosaugos bei saugumo prasmėmis. Mūsų analizė rodo, kad jeigu visi automobiliai Europoje važinėtų su A kategorijos padangomis, kasmet degalams būtų išleidžiama 27 mlrd. eurų mažiau. Tai reiškia, kad į aplinką išskiriamo CO2 kiekis sumažėtų 20 mln. tonų“, – sakė „Goodyear“ inovacijų centro Liuksemburge vadovas Jeanas-Pierre'as Jeusette'as.

Jis taip pat paminėjo, kad automobilio, turinčio A kategorijai priskiriamas padangas, stabdymo kelias ant šlapios kelio dangos gali būti iki 30 proc. trumpesnis, lyginant su žemiausios – G – kategorijos padangomis „apautu“ automobiliu. Tai reiškia, kad automobilis sustotų 18 metrų anksčiau, tokia distancija prilygsta 3-4 mašinų eilei.

„Norint, kad šis rinkos reguliavimas būtų efektyvus, taip pat reikia, jog veiktų baudų sistema. Kiekviena ES valstybė narė bus už tai atsakinga. Efektyvus reikalavimų vykdymas didins ženklinimo patikimumą ir užtikrins, kad nebūtų galima įsigyti padangų, kurios yra netinkamai pažymėtos“, – sakė „TUV SUD Automotive“ atstovas M. Staude.

„Etikečių sistema – tai tik pradinis taškas, nuo kurio pirkėjas turėtų pradėti domėtis. Vis tik reikia įvertinti ir kitus kriterijus, kurie nulemia padangų charakteristikas. Tarkime, kurdama naujas padangas, „Goodyear“ kompanija atsižvelgia į pusšimtį įvairiausių faktorių. O toks svarbus saugumui kriterijus kaip akvaplaningas nėra atspindimas padangų etiketėse“, – pabrėžė „Goodyear“ atstovas.

Daugiau apie naują padangų ženklinimą galite skaityti paspaudę šią nuorodą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas

Trečiadienio rytą eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas, įspėja Automobilių...

Suskaičiavo, kiek žiemą kelyje sutaupytų minučių gali kainuoti gyvybę (32)

Pirmųjų šių metų savaičių eismo įvykių statistika – itin niūri, mat keliuose jau žuvo 15...

Keliuose yra slidžių ruožų (1)

Pagrindinių kelių dangos Lietuvoje antradienio rytą yra su sniego provėžomis, vietomis padengtos...

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (8)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (10)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Top naujienos

Landsbergis: Lietuva prarado Meką taip ir nesupratusi, ką iš tikrųjų turėjo (204)

Trečiadienį mirė vienas garsiausių lietuvių kilmės kino menininkų Jonas Mekas . Jam buvo 96-eri.

Andrius Užkalnis. Išaiškėjo, ką Užkalnis iš tikrųjų veikia JAV ir ką liepia dirbti jums (173)

Pamatėte nuotrauką ir žinote, kodėl iš tikrųjų taip ilgai ir dažnai būnu Amerikoje....

Rusija viešai pademonstravo raketą, galinčią sužlugdyti ginkluotės sutartį su JAV (171)

Rusija trečiadienį pademonstravo raketų sistemą, anot Vašingtono, pažeidžiančią svarbą...

Sielos išsivystymas liks

V. V. L.: Atsimenu gražius tavo tekstus iš dienoraščio, kai maždaug 1950-ais metais rašei, kad...

Dainiaus Sinkevičiaus filmo „Pravieniškių mafija“ premjera (46)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios ir jau betseleriu...

Kelionės tikslas – Jordanija: turistų neišlepinti vietiniai atostogas paverčia tobulomis (50)

Prieš pradėdamas norėčiau įspėti – jei Jūs esate poilsį paplūdimyje mėgstantis turistas,...

Karbauskis nori pertvarkų partijoje: jau žino, kokių žmonių nebeliktų (74)

Artėjant Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) suvažiavimui, į partijos narius...

Įtampa Vilniaus daugiabutyje: kaimynui pradėjus remontą – pradėjo griūti visas namas (181)

Nenori susipykti su kaimynu, nepradėk remonto, – sako žmonės. Vieno Vilniaus daugiabučio...

Rusijos grėsmių akivaizdoje – svarbus iššūkis Lietuvai: ekspertai įvardijo, koks žingsnis būtų pražūtingas (570)

Kas turi dar įvykti, kad lietuviai nebesiilgėtų Sovietų Sąjungos? Kuri šalis mums atrodo pati...

Iš „Eurovizijos“ atrankų pasitraukusiam Sashai Song gresia tūkstantinė bauda papildyta dainininko komentaru (20)

Trečiadienio vakarą LRT televizijoje filmuojant dar vieną „Eurovizijos“ atrankų laidą...