aA
Apsilankius padangų parduotuvėje nuo vasarinio automobilio apavo pasirinkimo gali apraibti akys. Didžiosios parduotuvės įprastai atstovauja keliasdešimčiai gamintojų, kurių kiekvienas dar siūlo po kelis produktus, skirtus visiškai skirtingiems vairuotojams, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kaip išsirinkti tai, kas tinkamiausia?
Padangų pasirinkimo niuansai: tai, kas tinka sportiniam kupė, nebūtinai tiks visureigiui
© Gamintojo archyvas

„Renkantis padangas bet kokiam automobiliui pirmasis žingsnis yra jų dydžio, apkrovos, maksimalaus greičio indeksų nustatymai, kurie dažniausiai parašyti ant vairuotojo durelių rėmo priklijuoto lipduko. Tačiau tai ne vieninteliai padangų skirtumai, kitokios jose naudojamos technologijos, tad ta pati prekė vieno vairuotojo poreikius gali atitikti idealiai, o kitam – visiškai netikti“, – teigia „Goodyear“ Baltijos šalių lengvųjų padangų pardavimo vadovas Martinas Grinbergas.

Komforto ir sportiškumo santykis

Kone visi gamintojai turi daugiau nei vieną vasarinių padangų modelį. Vienos skirtos sportiniams automobiliams (kietesnio, stabilumą didinančio profilio, didelio greičio indekso), kitos subalansuotos ilgoms kelionėms ir komfortui, dažniausiai yra tylesnės ir ilgaamžiškesnės.

„Sportinio automobilio vairuotojas, mėgstantis agresyvų važiavimą ir staigius posūkius, gali likti nepatenkintas įsigijęs komfortui sukurtą padangą – ji neatskleis geriausių automobilio savybių. Lygiai taip pat greitkeliuose dažnai važinėjantis vairuotojas gali nusivilti, jeigu jo automobilis turės kietesnes ir triukšmingesnes sportines padangas. Todėl itin svarbu išsiaiškinti poreikius“, – aiškina M. Grinbergas.

Pavyzdžiui, „Goodyear Eagle“ šeimos padangos yra skirtos sportiniams automobiliams, kai kurie gamintojai jas pasirinko kaip standartinę įrangą. Jų profilis yra stipresnis ir užtikrinantis didesnį stabilumą posūkiuose, taip geriau atskleidžiamos sportinio automobilio savybės.

„EfficientGrip“ šeimos padangos malonesnės ilgose kelionėse – jos tylesnės, minkštesnės, o gumos mišinio savybės skirtos ne tik maksimaliam efektyvumui užtikrinti, bet ir ridai didinti.

Daugelis gamintojų turi atskirą padangų liniją didesnio pravažumo automobiliams, krosoveriams bei visureigiams. Jų leistina apkrova dažniausiai didesnė, nes SUV modeliai sveria daugiau.

Tai – trys pagrindiniai vasarinių padangų tipai, tačiau kai kurie gamintojai juos skaido į dar smulkesnius, pavyzdžiui, kuria padangas specialiai sportiniams krosoveriams, daugiau nei pusę tūkstančio arklio galių pasiekiantiems itin galingiems automobiliams, itin ekonomiškas ar pritaikytas bekelei.

Specialios technologijos saugumui

Padangos tobulėja ne ką mažiau nei automobiliai, tik jų progresas ne taip matyti – juk išoriškai gaminys iš esmės nekinta jau kelis dešimtmečius. Tačiau kiekvieno naujo padangų modelio protektoriaus raštas, gumos sudėtis ir karkaso technologijos užtikrina gerėjančias saugumo ir komforto savybes. Kai kurios sukėlė kone revoliuciją.

Padanga
Padanga
© Shutterstock

Pavyzdžiui, „Run on Flat“ technologija yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl iš automobilių bagažinių nyksta atsarginiai ratai. Jos esmė – stipresnės sienelės, leidžiančios prakiurdyta padanga važiuoti dar 80 kilometrų ne didesniu nei 80 km/val. greičiu. Automobilio keleivių komfortas nuo to beveik nemažėja, o saugumas gerokai išauga – sprogus padangai, ji nesubliūkšta. Šią technologiją naudoja daugelis „premium“ padangų gamintojų.

„Goodyear“ specialistų išrastą „SealTech“ technologiją turinčių padangų protektoriuje iki 5 mm skersmens plyšys yra užtaisomas automatiškai net tuomet, kai padangą prakiurdęs objektas (pavyzdžiui, vinis) yra išstumiamas. Tai – dar viena atsarginės padangos reikalingumą iki minimumo mažinanti technologija.

Didelę įtaką važiavimo komfortui padarė specialios garso mažinimo technologijos: kai kurie gamintojai prie vidinio padangos paviršiaus priklijuoja putplasčio ar kitos medžiagos žiedą, sugeriantį kelio ir padangų keliamas vibracijas bei garsą – taip mažiau jų perduodama į saloną.

Su laiku tobulėja ne tik padangų technologijos, bet ir keičiasi jų dydis. Praėjusiame dešimtmetyje automobilių gamintojai kūrė vis didesnius ir platesnius ratlankius turinčius automobilius, o padangos turėjo užtikrinti ne prastesnes stabdymo, valdymo bei komforto savybes.

Pastaraisiais metais daug naujovių pritaikyta siekiant ekonomiškumo, testuojami nauji pasipriešinimą riedėjimui mažinantys gumos mišiniai ir specialūs protektoriaus raštai.

Kai kurie gamintojai netgi pristatė automobilius, kuriems reikalingos itin aukštos ir siauros padangos – „BMW i3“, „Renault Scenic“ ir kiti. „Renault“ vienatūrio standartinių padangų matmenys – 195/55 R20, jos užtikrina itin mažą pasipriešinimą riedėjimui ir didina modelio ekonomiškumą. Šiuo metu tai – viena populiariausių padangų technologijų, kuri artimiausiais metais turėtų populiarėti.

Unikalios koncepcijos Ženevoje

Kovo mėnesį vykusioje Ženevos automobilių parodoje „Goodyear“ pristatė pirmąją išmanią padangą, kurios nauda įsitikins didelius autoparkus valdančios įmonės. Padangoje įmontuoti jutikliai, naudodami debesų technologiją, siunčia informaciją apie nusidėvėjimo lygį, slėgį bei temperatūrą į pagrindinę administravimo sistemą. Tai leidžia tiksliai identifikuoti ir nedelsiant išspręsti visus su padangomis susijusius nesklandumus – pavyzdžiui, informaciją matantis administratorius gali įspėti vairuotoją apie sumažėjusį slėgį ar pasirengti padangų keitimui, kai jos susidėvi.

Ekologija yra ne mažiau svarbi tema ir jai Ženevos parodoje buvo paruošta kita koncepcija – padanga, kurios šoninėje sienelėje auga samanos. Dėl struktūros bei protektoriaus rašto „Goodyear Oxygene“ sugeria vandenį nuo kelio paviršiaus, ore esantį anglies dvideginį ir vykdo fotosintezę – taip gaminamas deguonis ir valomas oras.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (5)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (21)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Per karantiną namuose likę vairuotojai pamiršo kaip vairuoti: avarijų daugiau nei prieš pandemiją (26)

Automobilių avarijos, remiantis 2021-ųjų draudikų pateikiama transporto priemonių žalų...

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (375)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Top naujienos

Paaiškėjo daugiau aplinkybių apie Dzūkijos stovykloje pagimdžiusią trylikametę: vaiko tėvo ieško teisėsauga (38)

Trylikametei kaunietei atostogos Dzūkijos vaikų vasaros stovykloje baigėsi labai netikėtai: naktį...

Nausėda: su diktatoriumi nesikalbėsime taip, kaip jis galbūt tikisi  šiandien nemato reikalo įvesti nepaprastąją padėtį (387)

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakomentavo Vidaus reikalų ministerijos ( VRM )...

Bilotaitė dėl įvykių Rūdninkuose: tai buvo pikta tyčinė provokacija neteisėtų migrantų skaičius netrukus pasieks 3000 (209)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė įspėja, kad neteisėtų migrantų skaičius tuoj...

Prokurorė: „Grigeo Klaipėdos“ taršos byloje – jau 15 įtariamųjų (10)

Ikiteisminiame tyrime dėl Kuršių marias nevalytomis nuotekomis teršusios „Grigeo“ grupės...

Armonaitė: panašu, kad restoranai ir parduotuvės bus atviri tik pasiskiepijusiems žmonėms (866)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė komentuodama žurnalistams tolimesnį...

JK skiepų priešininkės sūnus prašo policijos pagalbos (29)

Po šeštadienį Londone įvykusio protesto prieš žmonių skiepijimą nuo COVID-19 , žinomos...

Rolando Mackevičiaus poilsis Nidoje apkarto: dingo net keturi šeimos dviračiai, prašo pagalbos

Vienas populiariausių televizijos ir renginių vedėjų – Rolandas Mackevičius – pastaruoju...

Perspėja dėl audros: šiandien prognozuoja škvalą, perkūniją, vietomis kris kruša (20)

Netrukus galime sulaukti staigių oro permainų, todėl šalies sinoptikai ragina pasiruošti. Jie...

Buvęs KT pirmininkas susituokė su savo išrinktąja Danėliene (25)

Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas Dainius Žalimas vedė savo ilgametę draugę teisininkę...

Estijos triumfas: po 13 metų iškovoti olimpiniai aukso medaliai (8)

Estijos sporto bendruomenė turi pagrindo švęsti: antradienį popiet Tokijo žaidynėse aukso...