aA
Elektromobiliai pamažu keičia automobilių rinką – griežtėjant taršos reikalavimams, bene kiekvienas gamintojas savo gamoje turi elektra varomą transporto priemonę. Tai puikiai įrodo statistika: pirmas elektromobilių milijonas buvo parduotas per šešerius metus, o antras – vos per dvejus. Visgi elektromobiliams ne visada tinka tos padangos, kurios montuojamos benzininiams ar dyzeliniams automobiliams. Norint šimtu procentų išnaudoti elektra varomų transporto priemonių potencialą, paprastai naudojamos kiek modifikuotos padangos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Jaguar I-Pace"
© Gamintojo archyvas

Elektromobiliai nuo vidaus degimo variklius turinčių automobilių skiriasi ne tik ekologiškumu. Bene pagrindinis skirtumas yra svoris – jie yra sunkesni už tradicinius automobilius, todėl pagrindinis padangų kūrėjų uždavinys yra sustiprinti jų šoninę sienelę, kad ši galėtų susidoroti su papildomu svoriu. Ji turi įtakos oro pasipriešinimui, todėl gamintojai siekia ją padaryti maksimaliai aerodinamišką – taip ilginamas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

Kita vertus, elektromobilio svoris kinta tik dėl keleivių ir bagažo, tai palengvina gamintojų uždavinį. Vidaus degimo variklį turinčių automobilių masė svyruoja 50–70 kg (priklauso nuo bake esančio degalų kiekio), o elektra varomų transporto priemonių baterijos visada sveria vienodai.

Elektromobilių padangų protektoriaus raštas turi užtikrinti balansą tarp sukibimo bei pasipriešinimo riedėjimui. Elektromobiliai kritikuojami už nedidelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, todėl ši savybė yra itin svarbi jų praktiškumui užtikrinti. Didžiulės įtakos turi ir padangų skleidžiamas triukšmas – elektrinis variklis veikia labai tyliai, todėl salone atpažįstamas kiekvienas garso šaltinis.

Dar vienas aspektas – dėvėjimasis. Elektros varikliai akimirksniu pasiekia didžiulį sukimo momentą, padangos turi užtikrinti, kad jis visas maksimaliai efektyviai būtų perduotas asfaltui. Dėl šios priežasties elektromobiliams sumontuotos paprastos padangos susidėvi gerokai sparčiau; įvairių skaičiavimų duomenimis, šis skirtumas gali siekti net apie 30 proc. Tai yra bene didžiausias, tačiau tik ilguoju periodu pastebimas tradicinių automobilių ir elektromobilių padangų skirtumas.

Išoriniai skirtumai, kaip minėta anksčiau, iš esmės neegzistuoja, tačiau atidesni specialistai vieną pastebėtų. Tai – padangų skersinių griovelių plotis, mat elektromobilių jie yra siauresni.

Elektromobiliams skirtos padangos
Elektromobiliams skirtos padangos
© Gamintojo archyvas

Ekologijos poreikis auga

Padangas specialiai elektromobiliams šiandien kuria nedaug gamintojų, tačiau ilgainiui šis skaičius augs. Panaši situacija buvo prieš 10–15 metų, kai iki prasidedant didesnio pravažumo automobilių bumui, vos keli gamintojai turėjo specialiai SUV skirtus produktus. Šiandien visi premium gamintojai ir daug mažesniųjų siūlo specialias didesnio pravažumo modelių padangas, geriau susidorojančias su dideliu svoriu bei užtikrinančias optimalias aukštų automobilių valdymo savybes.

Elektromobiliams kuriamos padangos – ne vienintelės, skirtos maksimaliam efektyvumui. Gamintojai vis dažniau pristato automobilius, kurių padangos yra didelio skersmens, tačiau siauros. Pavyzdžiui, standartinėje naujausio „Renault Scenic“ įrangoje – 20 colių skersmens ratlankiai, ant kurių montuojamos 195 mm pločio padangos. „Goodyear“ specialiai šiam modeliui sukūrė išskirtinių matmenų vasarines, universalias bei žiemines padangas su dideliu apkrovos indeksu. Tokio formato padangos pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, o tai mažina degalų sąnaudas. Analogiška technologija naudojama ir BMW i3 – jo standartinių padangų dydžiai yra 155/70 R19, o papildomai užsakomi ratlankiai, ant kurių montuojamos net 155/60 R20 padangos.

„Mes neretai sulaukiame klausimų, ar galima tokio dydžio ratus arba specialias elektromobilių padangas montuoti tradiciniams automobiliams. To mes nerekomenduojame. Automobilių gamintojai numatė kiekvieno modelio ratlankių ir padangų dydžius, taip pasiekiami geriausi ekonomijos bei našumo rezultatai. Pakeitus ratų dydį ir net sumontavus specialias ekonomiškas padangas vargu ar pavyks pasiekti geresnių rezultatų“, – sakė M. Grinbergs.

Elektromobiliams modifikuotas padangas bando santykinai nedaug gamintojų, tačiau kai kurie jau yra pristatę konkrečius produktus ar koncepcijas. Kai kurios specifinės savybės yra kritiškai svarbios elektromobiliams ir surasti idealų derinį, pavyzdžiui, užtikrinti ganėtinai tvirtą šoninę sienelę ir komfortą, yra nepaprastai sudėtinga.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.8889

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (74)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (17)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (35)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (15)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (95)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (112)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (55)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Grilio mylėtojų šventėje – nuodėmingo maisto lavina: kepimo virtuozai pranoko patys save (2)

Saulėtą šeštadienio popietę būrys žmonių rinkosi į didžiausios Baltijos šalyse grilio...

Norėdami išvengti odos vėžio, privalote apsižiūrėti: gydytoja įvardijo, kam rizika susirgti didžiausia (4)

Anot gydytojos dermatovenerologės Astos Dumbliauskienės , odos vėžio prevencija Lietuvoje...

Interneto sensacija tapusi JAV gimnastė: man sakė, kad atrodau kaip kiaulė (25)

Amerikiečių gimnastė – 23 metų Katelyn Ohashi šių metų sausį žaibiškai išgarsėjo po...

Ant raudonojo kilimo Kanuose pasirodžiusios Sylvesterio Stallone žmona ir dukra tapo vakaro žvaigždėmis (15)

Garsiojo Sylvesterio Stallone 20-metė dukra Sistine grožiu neatsilieka nuo savo motinos Jennifer....