aA
Elektromobiliai pamažu keičia automobilių rinką – griežtėjant taršos reikalavimams, bene kiekvienas gamintojas savo gamoje turi elektra varomą transporto priemonę. Tai puikiai įrodo statistika: pirmas elektromobilių milijonas buvo parduotas per šešerius metus, o antras – vos per dvejus. Visgi elektromobiliams ne visada tinka tos padangos, kurios montuojamos benzininiams ar dyzeliniams automobiliams. Norint šimtu procentų išnaudoti elektra varomų transporto priemonių potencialą, paprastai naudojamos kiek modifikuotos padangos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Jaguar I-Pace"
"Jaguar I-Pace"
© Gamintojo archyvas

Elektromobiliai nuo vidaus degimo variklius turinčių automobilių skiriasi ne tik ekologiškumu. Bene pagrindinis skirtumas yra svoris – jie yra sunkesni už tradicinius automobilius, todėl pagrindinis padangų kūrėjų uždavinys yra sustiprinti jų šoninę sienelę, kad ši galėtų susidoroti su papildomu svoriu. Ji turi įtakos oro pasipriešinimui, todėl gamintojai siekia ją padaryti maksimaliai aerodinamišką – taip ilginamas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

Kita vertus, elektromobilio svoris kinta tik dėl keleivių ir bagažo, tai palengvina gamintojų uždavinį. Vidaus degimo variklį turinčių automobilių masė svyruoja 50–70 kg (priklauso nuo bake esančio degalų kiekio), o elektra varomų transporto priemonių baterijos visada sveria vienodai.

Elektromobilių padangų protektoriaus raštas turi užtikrinti balansą tarp sukibimo bei pasipriešinimo riedėjimui. Elektromobiliai kritikuojami už nedidelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, todėl ši savybė yra itin svarbi jų praktiškumui užtikrinti. Didžiulės įtakos turi ir padangų skleidžiamas triukšmas – elektrinis variklis veikia labai tyliai, todėl salone atpažįstamas kiekvienas garso šaltinis.

Dar vienas aspektas – dėvėjimasis. Elektros varikliai akimirksniu pasiekia didžiulį sukimo momentą, padangos turi užtikrinti, kad jis visas maksimaliai efektyviai būtų perduotas asfaltui. Dėl šios priežasties elektromobiliams sumontuotos paprastos padangos susidėvi gerokai sparčiau; įvairių skaičiavimų duomenimis, šis skirtumas gali siekti net apie 30 proc. Tai yra bene didžiausias, tačiau tik ilguoju periodu pastebimas tradicinių automobilių ir elektromobilių padangų skirtumas.

Išoriniai skirtumai, kaip minėta anksčiau, iš esmės neegzistuoja, tačiau atidesni specialistai vieną pastebėtų. Tai – padangų skersinių griovelių plotis, mat elektromobilių jie yra siauresni.

Elektromobiliams skirtos padangos
Elektromobiliams skirtos padangos
© Gamintojo archyvas

Ekologijos poreikis auga

Padangas specialiai elektromobiliams šiandien kuria nedaug gamintojų, tačiau ilgainiui šis skaičius augs. Panaši situacija buvo prieš 10–15 metų, kai iki prasidedant didesnio pravažumo automobilių bumui, vos keli gamintojai turėjo specialiai SUV skirtus produktus. Šiandien visi premium gamintojai ir daug mažesniųjų siūlo specialias didesnio pravažumo modelių padangas, geriau susidorojančias su dideliu svoriu bei užtikrinančias optimalias aukštų automobilių valdymo savybes.

Elektromobiliams kuriamos padangos – ne vienintelės, skirtos maksimaliam efektyvumui. Gamintojai vis dažniau pristato automobilius, kurių padangos yra didelio skersmens, tačiau siauros. Pavyzdžiui, standartinėje naujausio „Renault Scenic“ įrangoje – 20 colių skersmens ratlankiai, ant kurių montuojamos 195 mm pločio padangos. „Goodyear“ specialiai šiam modeliui sukūrė išskirtinių matmenų vasarines, universalias bei žiemines padangas su dideliu apkrovos indeksu. Tokio formato padangos pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, o tai mažina degalų sąnaudas. Analogiška technologija naudojama ir BMW i3 – jo standartinių padangų dydžiai yra 155/70 R19, o papildomai užsakomi ratlankiai, ant kurių montuojamos net 155/60 R20 padangos.

„Mes neretai sulaukiame klausimų, ar galima tokio dydžio ratus arba specialias elektromobilių padangas montuoti tradiciniams automobiliams. To mes nerekomenduojame. Automobilių gamintojai numatė kiekvieno modelio ratlankių ir padangų dydžius, taip pasiekiami geriausi ekonomijos bei našumo rezultatai. Pakeitus ratų dydį ir net sumontavus specialias ekonomiškas padangas vargu ar pavyks pasiekti geresnių rezultatų“, – sakė M. Grinbergs.

Elektromobiliams modifikuotas padangas bando santykinai nedaug gamintojų, tačiau kai kurie jau yra pristatę konkrečius produktus ar koncepcijas. Kai kurios specifinės savybės yra kritiškai svarbios elektromobiliams ir surasti idealų derinį, pavyzdžiui, užtikrinti ganėtinai tvirtą šoninę sienelę ir komfortą, yra nepaprastai sudėtinga.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.1000

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (16)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (55)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Smulkmena, kuri lemia, kad automobilis važiuoja prasčiau nei galėtų (22)

Saugų vairavimą dažnai nulemia kokybiškos padangos. Tinkamas padangų protektoriaus nusidėvėjimo...

Top naujienos

Darganoti orai greit pasibaigs (2)

Serija ciklonų iš vakarų keliaujančių per Lietuvą arba visai šalia ir nešanti darganotus,...

Lietuviai skelbia sukūrę vaistą nuo koronaviruso: jis gali tapti pirmuoju pasaulyje (309)

Vilniuje įsikūrusi „ Northway Biotech “ pernai pranešė, kad kartu su šveicarais kuria...

Vilniuje atsidarė naujas traukos centras – tokio turgaus mums pavydės visos Baltijos šalys (253)

Gali būti, kad Vilnius nuo šiol turi naują madingiausią ir patraukliausią susitikimų vietą....

Po sunkios COVID-19 ligos kelias į sanatoriją – užvertas: dėl naujo Dulkio įsakymo susiklostė absurdiška situacija (175)

Praėjusį ketvirtadienį vilnietės Karinos tėvas po sunkios ir komplikuotos COVID-19 ligos buvo...

„Žalgiris“ artėja prie susitarimo su NBA patirties turinčiu amerikiečiu, žaidusiu ir Schillerio komandoje

Kauno „Žalgirio“ direktorius Paulius Motiejūnas ketvirtadienį užsiminė , kad klubas jau yra...

Lietuvė apie padėtį šalyje, kuri manė nugalėjusi koroną: situacija dramatiška, ligos atveju nebepadeda net pinigai išpardavė pasigamintas vakcinas (246)

Koronaviruso atvejų skaičiui Indijoje vis mušant rekordus, šalies valstijos skelbia atskirus,...

Pasiilgusiems kelionių žinia iš Briuselio: štai ką svarbu žinoti planuojantiems atostogas (36)

Turizmas yra vienas tų sektorių, kurį COVID-19 pandemija paveikė labiausiai, dėl to gali būti...

Moterys ir technologijos: šie startuoliai pandemijos akivaizdoje sulaukė išskirtinio investuotojų dėmesio (1)

Kadaise rizikos kapitalo bendruomenės laikyti pernelyg nišiniais ar rizikingais, šiandien, kai...

Renata išdavė paslaptį, kaip ypatingai gardžiai paruošti karką: tai grilio bomba, kurią kepsite dar ne kartą (18)

Ar kada valgėte karką , ruoštą pomidorų sultyse? Maisto entuziastė Renata Stužėnienė iš...

Joana Balčiuvienė | D+

Po 7 metų santuokos atsibudo: ką daryti, jei tas žmogus man net nepatinka

Gyveni gyveni su žmogumi, ir staiga matai: na, ne toks protingas, kaip kolega. Ir ne tokie pomėgiai...