aA
Elektromobiliai pamažu keičia automobilių rinką – griežtėjant taršos reikalavimams, bene kiekvienas gamintojas savo gamoje turi elektra varomą transporto priemonę. Tai puikiai įrodo statistika: pirmas elektromobilių milijonas buvo parduotas per šešerius metus, o antras – vos per dvejus. Visgi elektromobiliams ne visada tinka tos padangos, kurios montuojamos benzininiams ar dyzeliniams automobiliams. Norint šimtu procentų išnaudoti elektra varomų transporto priemonių potencialą, paprastai naudojamos kiek modifikuotos padangos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Jaguar I-Pace"
"Jaguar I-Pace"
© Gamintojo archyvas

Elektromobiliai nuo vidaus degimo variklius turinčių automobilių skiriasi ne tik ekologiškumu. Bene pagrindinis skirtumas yra svoris – jie yra sunkesni už tradicinius automobilius, todėl pagrindinis padangų kūrėjų uždavinys yra sustiprinti jų šoninę sienelę, kad ši galėtų susidoroti su papildomu svoriu. Ji turi įtakos oro pasipriešinimui, todėl gamintojai siekia ją padaryti maksimaliai aerodinamišką – taip ilginamas viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

Kita vertus, elektromobilio svoris kinta tik dėl keleivių ir bagažo, tai palengvina gamintojų uždavinį. Vidaus degimo variklį turinčių automobilių masė svyruoja 50–70 kg (priklauso nuo bake esančio degalų kiekio), o elektra varomų transporto priemonių baterijos visada sveria vienodai.

Elektromobilių padangų protektoriaus raštas turi užtikrinti balansą tarp sukibimo bei pasipriešinimo riedėjimui. Elektromobiliai kritikuojami už nedidelį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, todėl ši savybė yra itin svarbi jų praktiškumui užtikrinti. Didžiulės įtakos turi ir padangų skleidžiamas triukšmas – elektrinis variklis veikia labai tyliai, todėl salone atpažįstamas kiekvienas garso šaltinis.

Dar vienas aspektas – dėvėjimasis. Elektros varikliai akimirksniu pasiekia didžiulį sukimo momentą, padangos turi užtikrinti, kad jis visas maksimaliai efektyviai būtų perduotas asfaltui. Dėl šios priežasties elektromobiliams sumontuotos paprastos padangos susidėvi gerokai sparčiau; įvairių skaičiavimų duomenimis, šis skirtumas gali siekti net apie 30 proc. Tai yra bene didžiausias, tačiau tik ilguoju periodu pastebimas tradicinių automobilių ir elektromobilių padangų skirtumas.

Išoriniai skirtumai, kaip minėta anksčiau, iš esmės neegzistuoja, tačiau atidesni specialistai vieną pastebėtų. Tai – padangų skersinių griovelių plotis, mat elektromobilių jie yra siauresni.

Elektromobiliams skirtos padangos
Elektromobiliams skirtos padangos
© Gamintojo archyvas

Ekologijos poreikis auga

Padangas specialiai elektromobiliams šiandien kuria nedaug gamintojų, tačiau ilgainiui šis skaičius augs. Panaši situacija buvo prieš 10–15 metų, kai iki prasidedant didesnio pravažumo automobilių bumui, vos keli gamintojai turėjo specialiai SUV skirtus produktus. Šiandien visi premium gamintojai ir daug mažesniųjų siūlo specialias didesnio pravažumo modelių padangas, geriau susidorojančias su dideliu svoriu bei užtikrinančias optimalias aukštų automobilių valdymo savybes.

Elektromobiliams kuriamos padangos – ne vienintelės, skirtos maksimaliam efektyvumui. Gamintojai vis dažniau pristato automobilius, kurių padangos yra didelio skersmens, tačiau siauros. Pavyzdžiui, standartinėje naujausio „Renault Scenic“ įrangoje – 20 colių skersmens ratlankiai, ant kurių montuojamos 195 mm pločio padangos. „Goodyear“ specialiai šiam modeliui sukūrė išskirtinių matmenų vasarines, universalias bei žiemines padangas su dideliu apkrovos indeksu. Tokio formato padangos pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, o tai mažina degalų sąnaudas. Analogiška technologija naudojama ir BMW i3 – jo standartinių padangų dydžiai yra 155/70 R19, o papildomai užsakomi ratlankiai, ant kurių montuojamos net 155/60 R20 padangos.

„Mes neretai sulaukiame klausimų, ar galima tokio dydžio ratus arba specialias elektromobilių padangas montuoti tradiciniams automobiliams. To mes nerekomenduojame. Automobilių gamintojai numatė kiekvieno modelio ratlankių ir padangų dydžius, taip pasiekiami geriausi ekonomijos bei našumo rezultatai. Pakeitus ratų dydį ir net sumontavus specialias ekonomiškas padangas vargu ar pavyks pasiekti geresnių rezultatų“, – sakė M. Grinbergs.

Elektromobiliams modifikuotas padangas bando santykinai nedaug gamintojų, tačiau kai kurie jau yra pristatę konkrečius produktus ar koncepcijas. Kai kurios specifinės savybės yra kritiškai svarbios elektromobiliams ir surasti idealų derinį, pavyzdžiui, užtikrinti ganėtinai tvirtą šoninę sienelę ir komfortą, yra nepaprastai sudėtinga.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.1000

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (6)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (90)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Top naujienos

Korupcijos ir dopingo lizdas: pasauliniu mastu demaskuoti sunkiosios atletikos užkulisiai (24)

Kanados profesorius Richardas McLarenas, atlikęs pagrindinį vaidmenį narpliojant Sočio olimpiados...

Iš ligoninės pabėgusi pensininkė Vanda sako, kad tai priminė košmarą: jie mane gaudė ir nenorėjo išleisti (186)

Lietuvoje – kažkoks keistas bėgimo iš ligoninių sezonas. Pacientai vis dažniau patys...

Atkeliauja šiltesnių ir neramesnių orų banga

Penktadienio pirmąją dienos dalį debesys bus reti, todėl vyraus saulėti orai, lietaus nenumatoma....

Žiniasklaida: Sutkaus byloje STT į apklausas vieną po kito kviečia Seimo narius (33)

Teisėsaugai atliekant tyrimą dėl galimo neteisėto poveikio teisėkūrai, Specialiųjų tyrimų...

Po 6 metų studijų LSMU – studentus nuliūdinęs sprendimas: mums tereikėjo paprasto žmogiškumo (78)

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ( LSMU ) moka stebinti savo studentus – paaiškėjo, jog...

Išvados iš karantino neįvedusios Švedijos (209)

Mokslininkas, pasiūlęs prieštaringai vertinamą Švedijos „Covid-19“ strategiją, teigia, kad...

Garsaus astronomo gyvenimas buvo itin spalvingas: augintinis briedis nustipo padauginęs alkoholio (12)

Tycho Brahe – vienas iškiliausių astronomų. Šis 1546–1601 metais gyvenęs danų didikas buvo...

Aludaris Viršilas apie netikėtai užklupusius sunkumus: į valstybės kišenę nusprendėme nelįsti (32)

Jeigu vis dar tikite pasakomis, tai seniai seniai buvo tokie laikai, kai vyrai alų, midų gėrė, kad...

|Maža didelių žinių kaina