aA
Nors dažniausiai eismo įvykių daugiau įvyksta tada, kai prasideda stiprios liūtys, staiga atšąla arba iškrenta sniegas, ne ką mažesnį pavojų sukelia ir gana sunkiai nuspėjamas reiškinys – šoninis vėjas. Vairuotojai pastebi, kad neretai net ir gana ramią dieną važiuojant tenka stipriai įsitverti į vairą, mat automobilio valdymą apsunkina būtent šis reiškinys.
Šoninis vėjas
Šoninis vėjas
© Shutterstock

Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad būtent dėl šoninio vėjo gali įvykti itin skaudžios eismo nelaimės, todėl vairuotojai visada turėtų imtis papildomų saugumo priemonių, kad netikėtumų pavyktų išvengti.

Gali „nustumti“ į šoną

Specialistai aiškino, kad dažniausiai šoninis vėjas transporto priemonės valdymą apsunkina atvirose vietose, kur šalia kelio nėra medžių. Itin dideli vėjo gūsiai gali „stumti“ automobilį į vieną ar kitą pusę, o dėl to vairuotojas būna priverstas stengtis nuolat automobilį išlaikyti tiesiai.

Vis tik pastebima, kad didžiausias pavojus važiuojantiems automobiliu kyla tada, kai į atviras vietoves įvažiuojama iš miško ar tunelio arba lenkiant didesnių gabaritų transporto priemonę. Pirmu atveju, kai išvažiuojama iš uždaros vietos, vairuotojas turėtų įvertinti, kad didesni vėjo gūsiai gali gerokai „stumtelti“ automobilį į šoną, todėl turėtų ne tik tvirtai laikyti automobilio vairą, tačiau ir sumažinti važiavimo greitį, kad prireikus, galėtų ne tik suvaldyti automobilį, bet ir gebėtų sustoti.

Šoninis vėjas
Šoninis vėjas
© Shutterstock

Užtikrinkite saugumą

Antru atveju, kai lenkiamas vilkikas ar kita didelių gabaritų transporto priemonė, saugaus eismo ekspertai įspėja, kad vairuotojai turėtų prisiminti ne tik lenkimo taisykles, tačiau ir griežtai paisyti greičio ribojimų. Specialistai aiškino, kad dažniausiai nelaimių neišvengia tie, kurie ne tik nesilaiko saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, tačiau ir lenkimo manevrą atlieka viršydami greitį.

Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad vos aplenkus vilkiką vėjo gūsis gali „sumėtyti“ automobilį, o tais atvejais, kai lenkiant yra viršijamas greitis, jį suvaldyti gali būti ne tik itin sunku, bet ir kone neįmanoma. Negana to, kai kuriais atvejais, išsigandę vairuotojai norėdami išlikti savo eismo juostoje, drastiškai pasuka vairą į priešingą pusę, o dėl to gali netgi patekti vilkikui po ratais ar kitaip sukelti eismo įvykį.

Šoninis vėjas
Šoninis vėjas
© Shutterstock

Pasiruoškite, o ne bandykite išvengti

Tiek vairavimo instruktoriai, tiek keliautojai teigia, kad kiekvienas vairuotojas turėtų važiuoti ne tikėdamasis, kad šio reiškinio pavyks išvengti, tačiau atvirkščiai – visada pasirengęs su juo susidurti. Tam, kad skaudžių padarinių pavyktų išvengti, specialistai ragina ne tik neviršyti leistino greičio, tačiau pasirinkti saugų, vairavimo patirtį ir gebėjimus atitinkantį greitį. Ne ką mažiau svarbu, kad vairuotojai abi savo rankas laikytų ant vairo ties 9 ir 3 valandomis, neužsiimtų pašaline veikla ir visą dėmesį sutelktų būtent į vairavimą.

Tiesa, saugaus eismo ekspertai primena, kad važiuojant keliu, kuriame yra susidariusios provėžos, šoninis vėjas gali būti dar pavojingesnis, mat transporto priemonės valdymą apsunkina ne tik platesnės nei lengvojo automobilio vėžės, tačiau ir jį „stumdantis“ vėjas. Tokiais atvejais patariama neskubėti, vengti staigių judesių, o jei vairuotojas pavargo, skirti laiko poilsiui ir kelionę tęsti tik užtikrinus savo ir kitų saugumą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
3.2727

Top naujienos

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...

Lyg iš filmo „Pagirios Las Vegase“, bet veiksmas – Kauno viešbutyje (67)

Vieno Kauno centre esančio keturių žvaigždučių viešbučio darbuotojai negalėjo patikėti...

Vytautas Jokubauskas | D+

Ekspertai įvardijo laikotarpį, kada Kinija susidurs su didžiuliais iššūkiais: jau greit ji bus itin pavojinga

Virš Taivano zujantys karo lėktuvai, Pietų Kinijos jūroje kylančios dirbtinės salos ir...

Daktaras Rauba nurodė ypač veiksmingą būdą, kaip sumažinti virusų kiekį nosies gleivinėje: nekainuoja nieko (121)

Estijoje vaistines pasiekė nosies purškalas, kuris, esą, padeda laikinai apsisaugoti nuo...

Internete atsiras dar daugiau ribojimų: štai kas bus laikoma teroristiniu turiniu (124)

Europos Parlamentas vis daugiau dėmesio skiria interneto švarai bei kovai su jame vykdomais ar...

Prieš liepą įsigaliosiantį draudimą – likučių išpardavimas dalyje parduotuvių (132)

Nuo liepos 3 dienos parduotuvėse Lietuvoje nebebus galima įsigyti daugelio vienkartinių plastiko...

Mokyklose nuo rudens lauks naujovės: daugiau matematikos pamokų, fizinio ugdymo ir kai kuriems - papildomas laisvadienis (1)

Vilniaus Maironio progimnazijoje matematikos žinių moksleiviai semiasi keturis kartus per...

ES sumokėjo užstatą, kad būtų paleistas Sakartvelo opozicijos lyderis Melija (7)

Europos Sąjunga šeštadienį pranešė sumokėjusi užstatą, kad būtų paleistas suimtas...

ES susitarė įsigyti iki 1,8 mlrd. „BioNTech/Pfizer" vakcinos dozių (112)

Europos Sąjunga sudarė susitarimą su farmacijos bendrovėmis „BioNTech“ ir „Pfizer“ dėl...

Mokytojos iš Vilkaviškio pomėgis virto verslu: sužavėjo suvalkietiškos tradicijos (19)

Tautinis kostiumas – unikalus gaminys. Tai ne masinės gamybos produktas. Jis, yra audžiamas,...