aA
Atostogų ištroškę lietuviai jau skuba domėtis ne tik poilsio galimybėmis gimtinėje, bet ir keliavimo alternatyvomis užsienio šalyse. Susilaikydami nuo skrydžių lėktuvais, ar ilgų kelionių autobusais, poilsiautojai vis dažniau svarsto atostogų galimybes namelyje ant ratų. Vis tik specialistai tikina, kad toks keliavimo būdas reikalauja ne tik atsargumo, bet ir gero pasiruošimo, mat neretai vairuotojai, o ir keleiviai, neišvengia klaidų.
Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Adobe Stock

Keliautojas ir „valdokemperiai.lt“ įkūrėjas Valdas Valiukevičius teigė, kad kiekvienas norintis keliauti su kemperiu, pirmiausia turėtų „persijungti“ į lėtesnį režimą, mat važiuojant namelyje ant ratų, greitis turi didelės įtakos ne tik transporto priemonės valdymui, tačiau ir degalų sąnaudoms, todėl norintys važiuoti greičiau gali ne tik gerokai patuštini piniginę, bet ir netgi nepasiekti kelionės tikslo.

Svarbūs pokyčiai

V. Valiukevičius aiškino, kad pirmiausia reikėtų įvertinti, kaip pasikeičia valdomo transporto svoris. Mat jei lengvasis automobilis vidutiniškai sveria apie 1,5 tonos, tai namelio ant ratų, kurį galima valdyti turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vidutinis svoris yra apie 3,5 tonos.

„3,5 tonos sveriantis namelis ant ratų yra maždaug 7 metrų ilgio, 3 metrų aukščio ir virš 2 metrų pločio, todėl vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į gabaritus. Kadangi automobilio galinis taškas, kuo galinio rato yra nutolęs apie 2 metrus, sukdamas posūkį kemperio vairuotojas turi atkreipti dėmesį ar manevro metu nekliudys kelio ženklo, tvoros, medžio, ar kitų automobilių“, – aiškino V. Valiukevičius.

Keliautojas teigė, kad ne ką mažiau nepamiršti, kad namelio ant ratų aukštis yra gerokai didelis nei lengvojo automobilio, todėl prieš įvažiuojant į požemines ar daugiaaukštes stovėjimo aikšteles, o tai pat ir į miestų gatves, kur gyvenamųjų namų balkonai yra pakankamai žemai, reikėtų didelį dėmesį skirti apie aukščio apribojimus įspėjantiems ženklams. Mat ten, kur aukštis yra apribotas iki 2 ar 3 metrų, kemperiui – ne vieta.

Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Shutterstock

Įvertinkite riziką

Ne ką mažiau svarbu nepamiršti ir tai, kad išaugus automobilio svoriui, jo stabdymo kelias taip pat tampa ilgesnis, todėl sėdintys prie vairo dėl to ne tik turėtų neviršyti leistino greičio, bet ir laikytis didesnio atstumo iki priekyje esančių automobilių. Pasirinkti saugų greitį svarbu ir dėl to, kad namelis ant ratų, daug labiau nei lengvasis automobilis, yra veikiamas šoninio vėjo, todėl nepatyręs vairuotojas gali nesugebėti tinkamai suvaldyti kemperio bei sukelti eismo įvykį.

Daug atsargiau reikėtų atlikti ir lenkimo manevrą, kuriam reikėtų pasilikti ir daugiau vietos. Dėl didelio automobilio svorio jo pagreitėjimas yra lėtesnis, todėl įvertinus, kad aplenkti kitą automobilį gali būti sudėtinga, nereikėtų skubėti ir palaukti kitos, labiau tinkamos progos.

„Keliaujant su kemperiu apskritai nereikėtų skubėti. Vidutinis jo greitis važiuojant automagistralėse, turėtų būti 110 km/val., todėl nereikėtų persistengti ir leisti sau sustoti pasigrožėti gamta, ar miestu, kurį pravažiuojate. Pagrindinis keliavimo namelyje ant ratų pliusas yra tai, kad žmonės nėra priversti apsistoti vienoje vietoje, todėl reikėtų neskubėti ir tai išnaudoti“, – sakė V. Valiukevičius.

Visi važiuoja savo vietose

Vis tik išsiruošus į kelionę nereikėtų perisitengti ir su žmonių skaičiumi, mat viename namelyje ant ratų gali keliauti tik tiek žmonių, kiek jame yra įrengtų vietų su saugos diržais. Keliautojas aiškino, kad labai svarbu, jog visos kelionės metu keleiviai važiuotų būtent šiose vietose ir nesiblaškytų kemperio viduje, o juolab nesumąstytų eiti pamiegoti.

Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Keturi Ratai

„Jei keleiviai nori prigulti, reikėtų sustoti, įsikurti ir tinkamai pailsėti, tačiau to tikrai nereikėtų daryti važiuojant. Visų pirma, miegojimą kemperiui važiuojant draudžia Kelių eismo taisyklės, antra – yra buvę atvejų, kai nameliui ant ratų sustojus prie šviesoforo, į jo galą atsitrenkia sunkiasvoris transportas. Kadangi kemperio konstrukcija yra lengvai gniuždoma, reikia suprasti, kad tokiais atvejais pasekmės gali būti tragiškos“, – įspėjo keliautojas.

Švara pasirūpinkite tinkamai

Vis tik tada, kai kelionės tikslas jau būna pasiektas, ar keliautojai nusprendžia įsikurti nakčiai, reikėtų tinkamai įsikurti, o panorus judėti toliau akylai apžiūrėti automobilį bei nepamiršti uždaryti stoglangio, atjungti elektros ir pasiimti daiktų, kurie buvo padėti po nameliu ant ratų.

V. Valiukevičius atkreipė dėmesį, kad norint pasipildyti švaraus vandens atsargas bei ištuštinti nuotėkų rezervuarą, tai reikėtų daryti tam skirtose vietose, o ne kur nors gamtoje. Keliautojas aiškino, kad Europoje nemažai tokių vietų yra šalia degalinių arba kemperiams sustoti skirtose aikštelėse, kur neteršiant aplinkos galima pasirūpinti savo komfortu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
3.7647

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (11)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (25)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Per karantiną namuose likę vairuotojai pamiršo kaip vairuoti: avarijų daugiau nei prieš pandemiją (26)

Automobilių avarijos, remiantis 2021-ųjų draudikų pateikiama transporto priemonių žalų...

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (376)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Skandalingiausios Vilniaus statybos pavirto tikra piktžaizde: žmonės, kurie padėjo aukso vertės parašus (8)

Viena gražiausių Vilniaus vietų turėjo tapti ramybės oaze gamtos pasiilgusiems vilniečiams,...

Prognozuoja NT nuomos verslo žlugimą: ar išlošė investavusieji per pandemiją? (85)

Per pastaruosius metus nekilnojamojo turto (NT) pardavimo kainos Lietuvoje augo sparčiausiai...

Neteisėtų migrantų srautas savaitgalį pasiekė naujas aukštumas: tuoj vėl nebus, kur juos apgyvendinti (39)

Neteisėtai sieną iš Baltarusijos kertančių migrantų srautas pasiekė naujas aukštumas – per...

Razmuvienė: delta atmaina yra daug kartų pavojingesnė už paprastą COVID-19, laiko laukti rudens nebėra (88)

Delta atmaina lemia, kad COVID-19 užsikrėtimų skaičius intensyviai auga ir situacija blogėja, o...

Lietuvos šauliui žaidynės Tokijuje baigtos – neįveikė aukšto atrankos barjero specialiai Delfi iš Tokijo (8)

Lietuvos šaulys Karolis Girulis pirmadienį jėgas išmėgino savo antroje rungtyje Tokijo...

VSAT vadas: nuo vidurnakčio sieną kirto dar 109 neteisėti migrantai pasiekta apgyvendinimo užkardose riba (291)

Nuo vidurnakčio iki pirmadienio ryto sieną iš Baltarusijos kirto dar 109 neteisėti migrantai, o...

Mokslininkai jau žino, kas ateityje laukia žmonijos, kai baigsis COVID-19 pandemija (62)

Šiuo metu esame atsidūrę ribotoje erdvėje tarp COVID-19 pradžios ir pabaigos. Nors pandemijos...

Trasoje nugriuvusi pasaulio čempionė pasileido lyg per Kentukio derbį graikas auksą išplėšė paskutiniu šuoliu

Tokijo olimpinių žaidynių vidutinių nuotolių bėgimo favoritei Sifan Hassan pirmadienio rytas...

Voras.online | D+

Kremlius grimzta į nostalgiją, tačiau tai nepadeda: 3 posovietinės valstybės beldžiasi į ES

Vokiečių leidinys „Funke Mediengruppe“ birželio 6-ąją citavo Europos parlamento prezidentą...

Atlikėja Mia atvirai – apie juodžiausią periodą, kalbas dėl piktnaudžiavimo alkoholiu ir išmoktą pamoką santykiuose su vyrais (70)

„Mano gyvenimas užkoduotas dainose. Pastebėjau, kad, jeigu parašau kažkokį kūrinį, tai...