aA
Atostogų ištroškę lietuviai jau skuba domėtis ne tik poilsio galimybėmis gimtinėje, bet ir keliavimo alternatyvomis užsienio šalyse. Susilaikydami nuo skrydžių lėktuvais, ar ilgų kelionių autobusais, poilsiautojai vis dažniau svarsto atostogų galimybes namelyje ant ratų. Vis tik specialistai tikina, kad toks keliavimo būdas reikalauja ne tik atsargumo, bet ir gero pasiruošimo, mat neretai vairuotojai, o ir keleiviai, neišvengia klaidų.
Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Adobe Stock

Keliautojas ir „valdokemperiai.lt“ įkūrėjas Valdas Valiukevičius teigė, kad kiekvienas norintis keliauti su kemperiu, pirmiausia turėtų „persijungti“ į lėtesnį režimą, mat važiuojant namelyje ant ratų, greitis turi didelės įtakos ne tik transporto priemonės valdymui, tačiau ir degalų sąnaudoms, todėl norintys važiuoti greičiau gali ne tik gerokai patuštini piniginę, bet ir netgi nepasiekti kelionės tikslo.

Svarbūs pokyčiai

V. Valiukevičius aiškino, kad pirmiausia reikėtų įvertinti, kaip pasikeičia valdomo transporto svoris. Mat jei lengvasis automobilis vidutiniškai sveria apie 1,5 tonos, tai namelio ant ratų, kurį galima valdyti turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vidutinis svoris yra apie 3,5 tonos.

„3,5 tonos sveriantis namelis ant ratų yra maždaug 7 metrų ilgio, 3 metrų aukščio ir virš 2 metrų pločio, todėl vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į gabaritus. Kadangi automobilio galinis taškas, kuo galinio rato yra nutolęs apie 2 metrus, sukdamas posūkį kemperio vairuotojas turi atkreipti dėmesį ar manevro metu nekliudys kelio ženklo, tvoros, medžio, ar kitų automobilių“, – aiškino V. Valiukevičius.

Keliautojas teigė, kad ne ką mažiau nepamiršti, kad namelio ant ratų aukštis yra gerokai didelis nei lengvojo automobilio, todėl prieš įvažiuojant į požemines ar daugiaaukštes stovėjimo aikšteles, o tai pat ir į miestų gatves, kur gyvenamųjų namų balkonai yra pakankamai žemai, reikėtų didelį dėmesį skirti apie aukščio apribojimus įspėjantiems ženklams. Mat ten, kur aukštis yra apribotas iki 2 ar 3 metrų, kemperiui – ne vieta.

Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Shutterstock

Įvertinkite riziką

Ne ką mažiau svarbu nepamiršti ir tai, kad išaugus automobilio svoriui, jo stabdymo kelias taip pat tampa ilgesnis, todėl sėdintys prie vairo dėl to ne tik turėtų neviršyti leistino greičio, bet ir laikytis didesnio atstumo iki priekyje esančių automobilių. Pasirinkti saugų greitį svarbu ir dėl to, kad namelis ant ratų, daug labiau nei lengvasis automobilis, yra veikiamas šoninio vėjo, todėl nepatyręs vairuotojas gali nesugebėti tinkamai suvaldyti kemperio bei sukelti eismo įvykį.

Daug atsargiau reikėtų atlikti ir lenkimo manevrą, kuriam reikėtų pasilikti ir daugiau vietos. Dėl didelio automobilio svorio jo pagreitėjimas yra lėtesnis, todėl įvertinus, kad aplenkti kitą automobilį gali būti sudėtinga, nereikėtų skubėti ir palaukti kitos, labiau tinkamos progos.

„Keliaujant su kemperiu apskritai nereikėtų skubėti. Vidutinis jo greitis važiuojant automagistralėse, turėtų būti 110 km/val., todėl nereikėtų persistengti ir leisti sau sustoti pasigrožėti gamta, ar miestu, kurį pravažiuojate. Pagrindinis keliavimo namelyje ant ratų pliusas yra tai, kad žmonės nėra priversti apsistoti vienoje vietoje, todėl reikėtų neskubėti ir tai išnaudoti“, – sakė V. Valiukevičius.

Visi važiuoja savo vietose

Vis tik išsiruošus į kelionę nereikėtų perisitengti ir su žmonių skaičiumi, mat viename namelyje ant ratų gali keliauti tik tiek žmonių, kiek jame yra įrengtų vietų su saugos diržais. Keliautojas aiškino, kad labai svarbu, jog visos kelionės metu keleiviai važiuotų būtent šiose vietose ir nesiblaškytų kemperio viduje, o juolab nesumąstytų eiti pamiegoti.

Paaiškino, ko turėtų vengti keliaujantys kemperiu: kartais smagios idėjos gali baigtis tragiškai
© Keturi Ratai

„Jei keleiviai nori prigulti, reikėtų sustoti, įsikurti ir tinkamai pailsėti, tačiau to tikrai nereikėtų daryti važiuojant. Visų pirma, miegojimą kemperiui važiuojant draudžia Kelių eismo taisyklės, antra – yra buvę atvejų, kai nameliui ant ratų sustojus prie šviesoforo, į jo galą atsitrenkia sunkiasvoris transportas. Kadangi kemperio konstrukcija yra lengvai gniuždoma, reikia suprasti, kad tokiais atvejais pasekmės gali būti tragiškos“, – įspėjo keliautojas.

Švara pasirūpinkite tinkamai

Vis tik tada, kai kelionės tikslas jau būna pasiektas, ar keliautojai nusprendžia įsikurti nakčiai, reikėtų tinkamai įsikurti, o panorus judėti toliau akylai apžiūrėti automobilį bei nepamiršti uždaryti stoglangio, atjungti elektros ir pasiimti daiktų, kurie buvo padėti po nameliu ant ratų.

V. Valiukevičius atkreipė dėmesį, kad norint pasipildyti švaraus vandens atsargas bei ištuštinti nuotėkų rezervuarą, tai reikėtų daryti tam skirtose vietose, o ne kur nors gamtoje. Keliautojas aiškino, kad Europoje nemažai tokių vietų yra šalia degalinių arba kemperiams sustoti skirtose aikštelėse, kur neteršiant aplinkos galima pasirūpinti savo komfortu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
3.7647

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (74)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (61)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (76)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (3)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (244)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (113)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (22)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (102)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (21)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (3)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (55)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina