aA
Prasidėjus žiemos sezonui ir kylant diskusijoms dėl kelių priežiūros Lietuvoje, valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ atkreipia dėmesį į šios veiklos ypatumus.
Kelių priežiūra žiemą
© Kompanijos archyvas

Informacija renkama iš keturių šaltinių

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, lapkričio mėnesį buvo įvykdyta reorganizacija – 11 valstybės įmonių, prižiūrinčių kelius, sujungtos į vieną – „Kelių priežiūrą“. Šis sprendimas leidžia užtikrinti, kad veikla būtų organizuojama nuosekliai visame Lietuvos kelių tinkle, augtų darbuotojų atsakomybė, būtų dar labiau gerinama kelių būklė, užtikrinant saugų eismą, nepaliekant neprižiūrėtų ruožų tarp atskirų regionų.

„Kelių priežiūra tiek technologiniu, tiek organizaciniu požiūriu visiškai priklauso nuo oro sąlygų. Siekiant užtikrinti saugumą kelyje pirmiausiai kruopščiai renkama ir tikrinama informacija iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOS) stotelių, iš kelio stebėjimo kamerų, „Kelių priežiūros“ budinčiųjų tarnybų bei Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos. Visa gauta informacija apibendrinama ir, ja remiantis, atliekami prevenciniai barstymai – šiemet jų daugiau nei įprastai“, – pasakoja VĮ „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius.

Sudaromi darbų grafikai

Kelininkų darbas prasideda prieš 4 val. ryto – vyksta parengiamieji darbai: naudojantis specialia technika yra tikrinami keliai, fiksuojama jų būklė, informacija tikrinama ir virtualioje erdvėje. Tuomet organizuojama kelių priežiūra. Kai kuriuose padaliniuose darbas vyksta kiaurą parą.

„Visos regioninės įmonės dar prieš žiemos sezoną ėmėsi nuodugnios sniego valytuvų, druskos barstytuvų bei kitų mechanizmų patikros, tvarkymo, parengė budėjimo grafikus, derino naujus maršrutus. Darbai koordinuojami taip, kad kelių priežiūros procesas nenutrūktų. Kelininkai gerai žino savo regiono silpnąsias vietas ir kur kokie pavojai tyko, todėl šios vietos nuolat stebimos, priklausomai nuo oro sąlygų vykstama į tas vietas tikrinti realią situaciją. Darbo grafikai derinami su padaliniais, kaimyninių rajonų tarnybomis, kad vairuotojai dėl kelių dangos priežiūros, esant vienodoms oro sąlygoms, nepajustų skirtumų, kirtę rajonų ribas. Žiemos tarnybos budėtojai budi visa parą“, – teigia D. Aleknavičius

Keliai barstomi pagal priežiūros lygius

Lietuvos valstybinės reikšmės keliai, atsižvelgiant į eismo intensyvumą ir svarbą, yra suskirstyti į magistralinius, krašto ir rajoninius kelius. Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai skirstomi į priežiūros lygius (I, II ir III) pagal kelių svarbą.

Kelių priežiūra žiemą
Kelių priežiūra žiemą
© Kompanijos archyvas

Pirmiausia yra valomi ir barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai, t.y. pirmiausiai tvarkomi I ir II priežiūros lygių magistraliniai keliai. Baigus darbus šiuose keliuose, tvarkomi I, II ir III priežiūros lygio krašto keliai. Baigus darbus krašto keliuose, tvarkomi I, II ir III priežiūros lygio rajoninės reikšmės keliai.

„45 proc. kelių yra valomi ir barstomi, 55 proc. – valomi. Magistraliniai, rajoniniai ir krašto keliai barstomi natrio chloridu, natrio bei kalcio chloridų mišiniu bei frikcinėmis barstomosiomis medžiagomis. Žiemai įsibėgėjus, esant storesniam sniego sluoksniui, apledėjusi žvyro danga yra „šiaušiama“ specialiomis frezomis, kad būtų padidintas kelio dangos ir ratų sukibimas.

Per parą į Lietuvos kelius išvažiuoja apie 290 technikos, skirtos barstyti, valyti kelius vienetų. Per pastaruosius mėnesius jau išbarstėme per 23 tūkst. tonų druskos. Magistraliniuose keliuose A5 ir A8 (Via Baltica) ir A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) darbai vykdomi visą parą – tai patys pavojingiausi ir sudėtingiausi ruožai“, – kalba VĮ „Kelių priežiūra“ vadovas.

Svarbu saugus greitis

Po kelininkų atlikto tyrimo metu Lietuvos keliuose užfiksuoti 174 pavojingi ruožai, kurių bendras ilgis beveik 413 km. Magistraliniai keliai sudaro 1750 km, krašto – 4927 km, rajoniniai – 14586 km. 7170 km kelio dengia žvyras.

Vairuotojams reikėtų atminti, kad šlapia kelio danga yra savaime slidi, todėl reikia pasirinkti saugų greitį – nebūtina važiuoti maksimaliu leistu greičiu. Be to, vairuojant žiemą reikėtų vengti staigių vairo judesių. Pavojingais kelio ruožais laikomi tiltai, viadukai, sankryžos, išvažiavimai į pagrindinius kelius, miško proskynos, visuomeninio transporto stotelės, rajoniniai keliai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (77)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (17)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (35)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (34)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (68)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (80)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (134)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (127)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (35)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (9)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (12)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...

Grilio mylėtojų šventėje – nuodėmingo maisto lavina: kepimo virtuozai pranoko patys save (9)

Saulėtą šeštadienio popietę būrys žmonių rinkosi į didžiausios Baltijos šalyse grilio...

Norėdami išvengti odos vėžio, privalote apsižiūrėti: gydytoja įvardijo, kam rizika susirgti didžiausia (5)

Anot gydytojos dermatovenerologės Astos Dumbliauskienės , odos vėžio prevencija Lietuvoje...