aA
Šiuo metų laiku į darbus išvažiuojame dar tamsoje, tamsoje keliaujame ir į namus. Ir, kaip rodo statistika, net 60 proc. visų nelaimių keliuose įvyksta tamsiuoju paros metu, kai matomumas blogas. Tačiau ar visuomet jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip, kaip turėtų, teiraujamasi pranešime žiniasklaidai.
Automobilio žibintai
Automobilio žibintai
© Shutterstock

„Žiemą vairuotojai vis dažniau susirūpina savo žibintų skleidžiama šviesa, bet, deja, ne visi vairuotojai supranta, kad jų automobilių žibintų skleidžiama šviesa yra per blanki ar netolygiai paskirsčiusi, todėl tamsiu paros metu jie kelia mato prasčiau nei kiti vairuotojai“, – teigia „Inter Cars Lietuva“ produktų grupės specialistas Robert Prokopovič.

Todėl prieš žiemą raskite laiko ir sureguliuokite automobilio žibintus. Darganoje ir tamsoje tai ne tik padės laiku pamatyti kliūtis, bet ir neerzins kitų – nieko nėra blogiau už akinančius priešais atvažiuojančio automobilio žibintus. Beje, specialistai pataria prieš žiemą patikrinti ne tik lemputes, bet ir žibintų stiklus.

Pasak specialisto, žibintų reguliavimas yra būtinas norint turėti tolygų šviesos spindulį ir matyti gerai apšviestą kelią. Dauguma vairuotojų nesupranta, kad žibintų stiklai su laiku dėvisi ir praranda skaidrumą. Dažnu atveju sprendimas labai paprastas – žibintų poliravimas. Tačiau ir šis būdas ne visada veiksmingas: jeigu žibinto reflektorius yra pažeistas arba išdegęs, tokiu atveju žibintus būtina pakeisti naujais.

„Surūdiję reflektoriai ar matiniais tapę stiklai žibintų efektyvumą gali sumažinti net dvigubai. Plastikiniai žibintų stiklai gana greitai nusitrina, o jei automobilio žibintuose buvo naudojamos galingesnės lemputės, stiklai iš vidaus aprūksta, patamsėja. Tai irgi stipriai sumažina jų efektyvumą. Atrodo, smulkmena, tačiau čia geriau netaupyti“, – sako saugaus eismo ekspertas bei vairavimo mokyklos vadovas Zbigniewas Weselis.

Beje, automobilio žibintų stiklai turi būti švarūs. Todėl nepamirškite tuo pasirūpinti. Naujuose automobiliuose priekinius žibintus nuplauna purkštukai. Šiek tiek anksčiau ir žibintai buvo su valytuvais – tai labai efektyvi priemonė, tačiau naujausiuose automobiliuose dėl pasyvaus saugumo reikalavimų jų jau nebūna. Bet kuriuo atveju, susiruošę kad ir į trumpą kelionę tamsoje, žibintus nuvalykite, taip pat patikrinkite, ar bakelyje užtenka langų ir žibintų plovimo skysčio.

Kiek laiko galima naudoti lemputes

Specialistai pataria atkreipti dėmesį į tai, kokias lemputes perkate. Naudokite tik gamintojų reikalavimus atitinkančias lemputes. Jei kyla klausimų, kokias lemputes pasirinkti, klauskite pardavėjų – jie apsiginklavę įvairiais katalogais ir kompiuterinėmis duomenų bazėmis, todėl tikrai visada galės padėti.

Pažymėtina, kad, laikui bėgant, naudojamų ksenoninių lempučių šviesos intensyvumas mažėja – ji blanksta, o ant netinkamai sumontuotų halogeninių lempučių paviršiaus gali susidaryti sudegusių nuosėdų. Jei pastebėjote, kad sumažėjo šviesos intensyvumas, pabandykite prisiminti, kada paskutinį kartą keitėte lemputes. Paprastai standartinių kaitinamųjų lempučių vidutinis eksploatavimo laikas – 500 valandų, halogeninių – 1 500, ksenoninių – 3 000, LED – daugiau kaip 10 000 valandų.

Žibintų naudojimo kultūra

Vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis pastebi, kad vairuojant tamsiu paros metu, reikėtų prisiminti ir keletą smulkmenų, kurios padeda jaustis saugiau.

„Tamsoje prasilenkiant su kitu automobiliu, pavojų gali kelti ne tik priešais važiuojantis automobilis, bet ir galimos kliūtys (dviratininkas, pėstysis), kurios gali išdygti kelyje jums iš dešinės ir kurias artimosios šviesos žibintai apšviestų jau pačią paskutinę akimirką. Tad prasilenkiant sveikas protas įpareigoja sumažinti greitį. Ir dar toks specifinis patarimas – šiuo momentu žiūrėkite dešiniau, taip sumažės tikimybė, kad priešais atvažiuojantis automobilis jus apakins, lengviau pastebėsite nelauktas kliūtis“, – sako vairavimo ekspertas.

Pasak specialistų, vertėtų nepamiršti ir elementarios vairavimo kultūros. Jei ruošiatės lenkti kitą automobilį ar tiesiog važiuojate eismo sraute paskui kitą eismo dalyvį, laikykitės saugaus atstumo – dėl visų aplinkinių saugumo negalima akinti priekyje riedančio automobilio vairuotojo per galinio vaizdo veidrodėlius. Tai ne tik kelia diskomfortą, bet ir yra pavojinga.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
3.6429

Naujos taisyklės prie šviesoforų galioja jau seniai, bet važiuoti vairuotojai vis tiek nemoka (128)

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau...

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (4)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (139)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (57)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (90)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Top naujienos

Tikrasis Narkevičiaus užnugaris: jiems nebaisus ir Kremliaus šešėlis (287)

Diskriminacija tautiniu pagrindu. Vertinti pagal partiją – nusikaltimas. Tokią gynybinę taktiką...

VRK pirmininkės Matjošaitytės ir jos palydovės kelionės užkliuvo net kolegoms (75)

Dvidešimt penkios kelionės per pustrečių metų – toks Vyriausiosios rinkimų komisijos...

Iš „Grigeo Klaipėdos“ buvusių vadovų teisme reikalaujama atlyginti milijoninę žalą (10)

Teismas ruošiasi pradėti nagrinėti bylą, kurioje iš pernai atleistų medžio plaušo plokščių,...

Kinija dėl plintančio viruso uždaro jau antrą miestą papildyta 12.25 (21)

Pasak Kinijos, nuo naujojo viruso šalyje mirusių žmonių skaičius išaugo iki 25, o iš viso...

Žiauriu smurtu ir prievarta kaltinamas paauglys iš Jurbarko stojo prieš teismą: vaikinas nevaldė ašarų papildyta 12.00 (44)

Praėjusių metų gegužę poilsis sodyboje Tauragės rajone paauglei įrėžė žaizdas, galbūt,...

Mažvydas Jastramskis. Darbo partijos sugrįžimas ar didelis šnipštas? (7)

Fiasko pastaruosiuose Seimo rinkimuose patyrusi Darbo partija po Viktoro Uspaskicho sugrįžimo...

Eigulys miške užfiksavo itin retą reiškinį (8)

Cukraus vatą ar ledo vilną primenantį purų sniego darinį miškininkai vadina ledo plaukais. Šis...

LVŽS frakciją palikęs Poderys grįžti neplanuoja: išsiskirdavo nuomonės

Ketvirtadienį iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) frakcijos Seime...

Artėja mėtinių cigarečių draudimo laikas: pateikė penkis scenarijus, kas įvyks po draudimo

Nacionalinės tabako gamintojų asociacijos suorganizuotoje konferencijoje aptartas mentolio skonio ir...

Prezidentūra paaiškino, kodėl atšaukė vizitą į Izraelį: Putinas turbūt pateiks savo istorijos traktavimą

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas turbūt pateiks savo istorijos traktavimą , kuris...