aA
Ne visi eismo įvykiai turi vieną kaltininką: draudimo bendrovės ir policijos pareigūnai kiekvieną savaitę susiduria su tokiomis avarijomis, dėl kurių kaltais pripažįstami abu jos dalyviai, rašoma pranešime žiniasklaidai. ERGO draudimo bendrovės Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius teigia, kad tokios situacijos sukelia daugybę ginčų tarp abiejų avarijos dalyvių, o jie išsprendžiami tik į įvykio vietą atvykus policijos pareigūnams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mantas Jokubauskas

Baigtinis sąrašas neegzistuoja

Sąrašas, pagal kurį visada būtų galima nustatyti abiejų eismo dalyvių kaltę, iš esmės neegzistuoja – kiekvienoje situacijoje yra tam tikrų kintamųjų. Jeigu susiduria du automobiliai siaurame miško keliuke, atbulomis manevruodami aikštelėje ar abiejų vairuotojai teigia sankryžoje „važiavę per žalią“, tai dar nėra priežastis nustatyti vienodą abiejų eismo dalyvių kaltę.

„Kiekvieną atvejį policijos pareigūnai nagrinėja individualiai. Nėra taip, kad visada kaltas tas vairuotojas, kuris bandė išsukti iš šalutinio kelio į pagrindinį, o į jo šoną įvažiavo kitas eismo dalyvis. Gali būti, kad pastarojo automobilio vairuotojas gerokai viršijo greitį ir važiavęs iš šalutinės gatvės neturėjo šansų jo pamatyti. Jei būtų važiuota leistinu greičiu, galbūt nebūtų ir avarijos“, – pavyzdį pateikė draudimo ekspertas.

Nagrinėjant eismo įvykį, paprastai atsižvelgiama į visas tuo metu vyravusias kelio bei aplinkos sąlygas, surenkami liudytojų parodymai, vairuotojų paaiškinimai ir kita medžiaga. Tuomet eismo įvykį nagrinėjantis pareigūnas viską susistemina ir priima sprendimą.

„Yra atvejų, kuomet dažnai nustatoma abipusė kaltė – pavyzdžiui, eismo dalyviams manevruojant atbulomis aikštelėje. Tačiau galbūt vienas vairuotojas įvykio metu kalbėjo telefonu be laisvų rankų įrangos, tad nepastebėjo kliūties? O gal vienas iš vairuotojų – neblaivus? Tai gali būti priežastys, kodėl tokiuose įvykiuose nustatoma ne abipusė, o konkretaus vairuotojo kaltė“, – aiškina T. Nenartavičius.

Išvengti avarijų padeda važiavimas leistinu greičiu

Draudimo bendrovės atstovas sako, jog didžiosios dalies eismo įvykių būtų galima išvengti, jeigu vairuotojai visą laiką važiuotų leistinu greičiu, būtų pakankamai dėmesingi ir prognozuotų kitų eismo dalyvių veiksmus.

„Leistinu greičiu važiuojančio automobilio vairuotojas spėja sureaguoti į daugelį pokyčių ir gali prognozuoti, ką artimiausiu metu darys kitas eismo dalyvis. Todėl matydamas, pavyzdžiui, šalutiniu keliu sparčiai artėjantį ir sustoti nė neketinantį automobilį, jis spėja atlikti manevrą, kad išvengtų susidūrimo, – persirikiuoja ar pristabdo. Greitį viršijantis vairuotojas tokios situacijos gali nė nepastebėti arba ją pamatys, bet nespės sureaguoti tinkamai“, – teigia T. Nenartavičius.

Kaip draudimas atlygina žalą abipusės kaltės atveju?

Pasak T. Nenartavičiaus, jei automobilis apdraustas Kasko draudimu, tai avarijos atveju, pripažinus abipusę kaltę, atlyginama visa žala pagal draudimo sutarties sąlygas, o privalomuoju draudimu draustos transporto priemonės – kiekviena pusė atlygina kitos pusės dalį žalos, atsižvelgiant į kaltės laipsnį. Pavyzdžiui, jei kaltė dalinama santykiu 50/50, tai ir kiekvienas kaltininkas atlygina 50 proc. žalos kitai pusei.

Daugelyje smulkių avarijų pareigūnų dalyvavimas nėra būtinas – vairuotojai, išsiaiškinę kaltąjį, patys užpildo eismo įvykio deklaraciją ir su ja galima kreiptis į kaltininko draudimo bendrovę. Esant bet kokiems neaiškumams dėl avarijos aplinkybių, ERGO atstovas pataria nepasiduoti emocijoms ir paskambinti policijai – į vietą atvykę pareigūnai tiksliau įvertins situaciją.

Jų sprendimas gali būti kitoks nei atrodo patiems vairuotojams – situacijoje, kurioje įvykio dalyviai įžvelgia abipusę kaltę, pareigūnai gali matyti daugiau detalių ir nuspręsti, jog kaltas yra tik vienas jų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (93)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (17)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (37)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Išskirtinis interviu: Nausėda darys įtaką partijų veiklai ir keis Prezidentūrą (128)

Naujai išrinktas Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad iki liepos 12-osios, kai įvyks jo...

Maldeikienė apie Nausėdą: jis yra nulis (70)

„Jis yra nulis ir nėra asmenybė“, – taip po rinkimų pirmadienį naujienų agentūros BNS...

Konferencijoje nepasirodęs Karbauskis apie Marčiulionį neužsiminė, džiaugiasi Ropės pasiekimu (25)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis , pirmadienį neatvykęs į spaudos konferenciją...

Nausėda susitinka su Grybauskaite: ką jie vienas apie kitą jau yra sakę anksčiau? (28)

Išrinktasis prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį susitinka su kadenciją baigiančia prezidente...

Praėjus vos dienai po atidarymo, suskilo Kijevo tiltas, Klyčko įtaria, kad buvo šauta (5)

Stiklinį pėsčiųjų tiltą atidarė gegužės 25 d., minint Kijevo miesto jubiliejų. Vos po paros...

Dėl sveikatos negalėjęs delsti vilnietis į medikus kreipėsi privačiai: už ką kiekvieną mėnesį mokame mokesčius? (1)

DELFI redakciją pasiekė skaitytojos laiškas, kuriame moteris rašė, kad ligai užklupus jos vyrą,...

Gabrielius Landsbergis: valstiečių pasirodymas rinkimuose buvo siurprizas visiems papildyta (331)

Valstiečių-žaliųjų rezultatą Europos Parlamento rinkimuose būtų sunku vertinti kaip pozityvų,...

Po balsavimo Europoje skelbia apie istorinį momentą: keičiasi galios pusiausvyra papildyta (94)

Keturias dienas trukę Europos Parlamento (EP) rinkimai pasiekė finišo tiesiąją. Didžiausias...

Vilkai sugrįžo – vėl puola

Kėdainių rajono Surviliškio seniūnijoje ūkininkaujantys žmonės įbauginti – vien per...

Gyvai / Krepšinio zona. Šeškus – apie begalinį nuovargį, intriguojantį LKL finalą ir savo ateitį Prienuose (2)

Pirmadienį 14 val. DELFI TV eteryje – laida „ Krepšinio zona “ su Prienų „Skycop“ klubo...