aA
Lietuvos vairuotojai dažniau nei vairuojantys Latvijos ir Estijos gyventojai rūpinasi automobilio žibintų būkle. Tyrimas parodė, žibintus prižiūri 37 proc. Lietuvos, 30 proc. Estijos ir 24 proc. Latvijos vairuotojų. Specialistai atkreipia dėmesį, kad pastaraisiais mėnesiais dėl ilgėjančio tamsaus paros laiko ir prastėjančių vairavimo sąlygų išauga transporto priemonių žibintų svarba, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vilnius skęsta spūstyse
Vilnius skęsta spūstyse
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Prasideda laikas, kuomet eismo dalyviai, norėdami išvengti avarinių situacijų, privalo ypatingą dėmesį skirti matomumo sąlygoms kelyje. Atsakomybė dėl automobilių šviesos šaltinių – pačių vairuotojų rankose. Jeigu žibintai nėra sureguliuoti ar juose sumontuoti netinkami šviesos šaltiniai, nuo prastesnio matomumo kelyje kenčia ne tik pats vairuotojas, bet ir priešpriešomis arba prieš jį važiuojančias transporto priemones vairuojantys asmenys. Vairuotojams svarbu įsidėmėti, kad automobilio žibintai daro įtaką ir jų pačių, ir kitų eismo dalyvių vairavimo sąlygoms bei saugumui“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad netiksliai sureguliuoti, neteisingai sumontuoti arba netinkamomis lemputėmis užpildyti automobilio žibintai gali skleisti ir per daug intensyvų, ir per blankų šviesos srautą.

„Žibintų reguliavimas yra būtinas, norint užtikrinti tolygų šviesos spindulį bei tinkamai apšviesti kelią. Kaskart lankantis automobilių remonto servise vairuotojai turėtų nepamiršti atlikti žibintų reguliavimo patikros ir pamatuoti jų šviesos pralaidumą”, – rekomenduoja draudikė.

Nevažiuoti su vienu žibintu

V. Katilienė vairuotojams pataria nevažiuoti į kelią perdegus vienai automobilio žibinto lemputei.

„Ją iš karto pakeiskite kita tokia pačia, tokiu atveju išvengsite dalinio matomumo kelyje ir neklaidinsite kitų eismo dalyvių, kuriems bus sunku nuspėti jūsų automobilio gabaritus. Transporto priemonių gamintojai numato automobilių žibintų ryškumą, todėl nereikėtų piknaudžiauti renkantis ryškesnes žibintų lemputes. Jos akins kitus vairuotojus ir padidins eismo nelaimių riziką“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, už miesto ribų vairuotojams itin svarbu tinkamai naudoti tolimąsias transporto priemonės žibintų šviesas.

„Dėl blogo apšvietimo, kai veikia tik vienas žibintas, sumontuoti netinkamos kokybės, neaiškaus gamintojo lemputės gali būti nekokybiškai apšviečiamas kelias – neryškiai arba nepakankamas kelio ruožo ilgis ir plotis. Tuomet itin išauga rizika per vėlai pastebėti kelyje esančias kliūtis, nespėti išvengti susidūrimų, nepastebėti pirmumo, įspėjamųjų ar nukreipiamųjų ženklų, o esant staigiems kelio atkarpos pasikeitimams padidėja rizika nuvažiuoti nuo kelio“, – tvirtina V. Katilienė.

Kada perjungti tolimąsias

Draudikė pabrėžia, kad dėl netinkamų automobilio žibintų panašios rizikos kyla ir kitiems eismo dalyviams.

„Per ilgai degančios tolimosios šviesos akina priešpriešinėmis eismo juostomis važiuojančių automobilių vairuotojus, todėl, likus mažiausiai 150 metrų iki priešpriešomis atvykstančios transporto priemonės, reikėtų tolimąsias žibintų šviesas perjungti į artimąsias. Jei važiuojate įsijungę tolimąsias automobilio žibintų šviesas ir pasivejate ta pačia eismo kryptimi važiuojantį automobilį, reikėtų taip pat laikytis 150 metrų taisyklės ir tolimąsias šviesas pakeisti artimosiomis, kad neakintumėte vairuotojo per veidrodėlius. Tokį elgesį reglamentuoja ir Kelių eismo taisyklės“, – kalba draudikė.

Pasak V. Katilienės, per ilgai neperjungtos tolimosios žibintų šviesos apakina kitus vairuotojus – porai sekundžių netgi prarandamas orientavimasis aplinkoje. To pakanka, kad transporto priemonė nukryptų nuo važiuojamosios kelio dalies ir atsidurtų kelkraštyje, kitoje eismo juostoje ar nuvažiuotų į griovį.

„Kitų vairuotojų apakinimo rizika tolimosiomis šviesomis itin padidėja esant lietingam, darganotam orui. Taip nutinka, nes šviesos spindulys, pereidamas per šlapią stiklą, sustiprina šviesos intensyvumą“, – tvirtina draudimo bendrovės atstovė.

Ji pabrėžia, kad vairuotojai, kurie automobiliuose įsirengia papildomus žibintus, o kartais – ir prožektorius, elgiasi itin neatsakingai kitų vairuotojų atžvilgiu. Nereikėtų apšvietimo ryškumo didinti daugiau nei numato transporto priemonės gamintojai.

V. Katilienė atkreipia dėmesį ir į itin pavojingą tyčinį tolimųjų šviesų naudojimą.

„Vairuotojai jų neperjungia tol, kol pirmas to nepadaro priešpriešine eismo juosta atvykstantis eismo dalyvis. Toks elgesys yra itin pavojingas, nes vairuotojas gali būti apakintas ir prarasti orientavimąsi kelyje“, – sako ji. Pasak draudimo žalų ekspertės, susidūrus su akinimu, jo poveikį sumažinti galima nukreipiant žvilgsnį į dešinę kelio pusę ir sekant, pavyzdžiui, kelkraštį žyminčią ištisinę liniją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
2.6842

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos išlieka sudėtingos (1)

Vakarų Lietuvoje, Pakruojo ir Biržų rajonuose eismo sąlygos sekmadienio popietę išlieka...

Eismo sąlygas sunkina snygis, šlapdriba, plikledis (1)

Eismo sąlygas sekmadienio rytą sunkina snygis, šlapdriba, plikledis, įspėja Automobilių kelių...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis

Penktadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina snygis ir plikledis, pranešė Automobilių kelių...

Ketvirtadienio vakaras vairuotojams saldus nebus: keliuose laukia plikledis ir provėžos paaiškino, kurie keliai tik valomi, kurie ir barstomi (13)

Lietuvos valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ perspėja, kad...

Vairuotojai dalijasi vaizdais iš gatvių: tikriausiai blogiau nei šiandien dar nebuvo (272)

Dar trečiadienio vakarą Lietuvoje prasidėjęs snygis tęsiasi. Kelininkai pluša bandydami nuvalyti...

Top naujienos

D+Roma Macijauskaitė

Vieno didžiausių prekybos tinklų tvarumo vadovas papasakojo, kas daroma su besibaigiančio galiojimo maisto produktais: šiukšlyne nepūva

„Ši tema – mano arkliukas, tad neužsičiaupdamas galiu kalbėti visą dieną“, – dar prieš...

Nenustygstantis nusikaltėlis jau užsitarnavo bukiausio metų bėglio titulą: savo progos sulaukė teisme (5)

Pirmadienį į Druskininkų teismą nuosprendžio išklausyti atvežtas Gediminas Akelis išlaukė...

Baltieji rūmai: Bidenas pagrasino Putinui ekonominėmis sankcijomis dėl Ukrainos (94)

JAV prezidentas Joe Bidenas antradienį per virtualias derybas perspėjo Rusijos prezidentą...

Seimo Užsienio reikalų komitetas ragina nutraukti „Belaruskalij“ tranzitą (70)

Seimo Užsienio reikalų komitetas (URK) ragina nedelsiant nutraukti vienos didžiausių pasaulyje...

Prieš šventes lietuvaičiai plūste plūsta į Lenkiją: šiemet – toli gražu ne vien tik dėl maisto pasidalino lenkiškomis kainomis (185)

Nemaža dalis pietinio Lietuvos pakraščio gyventojų prieš šv. Kalėdas ir Naujuosius metus skuba...

Antroje savaitės pusėje orai keisis: pradės snyguriuoti, pakils vėjas

Trečiadienio dieną mūsų orus lems aukštesnio slėgio laukas, tad kritulių jau nelaukiama.

Tokius audinius anksčiau naudodavo tik baldų apmušalams: dabar tai – mados klyksmas (3)

Iškritęs baltas sniegas – dar ne ženklas, kad laikas pamiršti išpuoselėtus gėlynus....

D+Edmundas Jakilaitis

Apie karybą: mūšis, kuris sustabdė bolševikinės revoliucijos plitimą (2)

Šįkart pokalbyje „Apie karybą“ su Vilniaus universiteto karo istoriku dr. Kęstučiu Kilinsku...

Prancūzijoje – įspūdingas nesulaikomo Motiejūno pasirodymas ir interviu aikštės viduryje (13)

Prancūzijos krepšinio čempionate įvykusioje Eurolygos komandų akistatoje sunkią pergalę namuose...