aA
Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai vairuotojai jų kelyje nepraleidžia – išlieka. Į gelbėjimo operacijas skubantys gelbėtojai piktinasi, mat braunantis pro spūstį sugaišta minutė kartais kainuoja gyvybę.
Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, dažnai važinėjantis miestų gatvėmis, sako, jog pamatę atskubantį specialųjį transportą, vairuotojai neišvengia klaidų, o tai neretai sulėtina gelbėjimo tarnybų judėjimą iškvietimo link.

Ne prilėtinti, o sustoti

Saugaus eismo ekspertas teigė, jog vairuotojai pamiršta, kad galiniame vaizdo veidrodėlyje pamatę gelbėtojų automobilį su įjungtais mėlynos ir raudonos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėliais bei išgirdę specialiuosius garso signalus, jie privalo sustoti.

„Vairuotojai geriausiu atveju sumažina greitį, kai kurie net ir to nepadaro, nes, neva, specialiųjų tarnybų automobilis važiuoja ne jų juostoje, tačiau taip neturėtų būti. Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, jog vairuotojai privalo pasitraukti ir sustoti dešiniajame kelkraštyje ar prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto“, – aiškino instruktorius.

Kryptis – nesvarbu

A. Pakėnas akcentavo, kad dar prastesnė situacija tada, kai kelyje yra keturios eismo juostos – po dvi kiekviena kryptimi. Jei tokiame kelyje nėra juostas skiriančios vejos, tvoros ar saugumo salelių, net ir tie, kurie važiuoja priešinga kryptimi nei gelbėtojų automobilis, privalo pasitraukti į dešinę ir sustoti.

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Nesvarbu, kad pagalbos tarnybos atskuba priešpriešine juosta – net ir priešinga puse važiuojantys vairuotojai privalo sustoti. Deja, tačiau tokios situacijos retos, todėl daugelis įsivaizduoja, kad kažką reikia daryti tik tada, kai sirenos artėja iš už nugaros“, – pabrėžė saugaus eismo ekspertas.

Reikia vertinti situaciją

Kai kuriais atvejais eismo juostų skaičius išauga priartėjus prie sankryžų. Tada, teigė A. Pakėnas, vairuotojai patys turėtų tinkamai įvertinti situaciją ir sudaryti savotišką koridorių gelbėtojams.

„Žinoma, stovint trečioje eismo juostoje, rikiuotis į pirmą, nevertėtų. Taip tikriausiai būtų daugiau žalos nei naudos. Kitose Europos valstybės, pavyzdžiui Vokietijoje, yra priimta, kad tokiuose keliuose vairuotojai turi pasitraukti į tą pusę, kur arčiau yra kelio kraštas. Pasitraukdami į skirtingas puses vairuotojai sudaro koridorių. Lietuvoje tokios situacijos nėra aprašytos, tačiau faktas, kad bet kokiu reikėtų ne tik pasitraukti, bet tai padaryti saugiai“, – aiškino A. Pakėnas.

Yra išimčių

Vairavimo mokytojas aiškino, yra išimčių, nurodančių, kada nebūtina sustoti važiuojantiems abiem kryptimis vairuotojams, tačiau šios išimtys – itin retos ir Lietuvoje tokių vietų kone nėra.

Anot A. Pakėno, tais atvejais, kai gelbėtojų tarnybos atskuba priešinga kryptimi, o gatvėje vienai krypčiai skirtos šešios ir daugiau eismo juostų, be to, skirtingų eismo krypčių juostos neatskirtos veja, tvora ar kitu būdu, kita kryptimi nei specialiosios tarnybos važiuojantiems vairuotojams sustoti nereikia.

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Ainis Gurevičius

Visais kitais atvejais vairuotojai privalo sudaryti visas sąlygas gelbėtojams važiuoti greičiau: kitaip tariant, privalo pasitraukti į dešinę ir sustoti.

Dar viena išimtimi yra geltonus ar oranžinius švyturėlius turintys įvairių avarinių, saugos tarnybų automobiliai. Anot instruktoriaus, KET pabrėžta, kad tokie švyturėliai pirmenybės nesuteikia, tad ir išskirtinių sąlygų pravažiavimui sudaryti taip pat nereikia.

Tačiau vairuotojai neretai sąmoningai suvokia, kad šių tarnybų atstovai taip pat skuba atlikti pareigos, tad pasitaiko atvejų, kai tiesiog pasitraukia į šalį ir leidžia važiuoti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(168 žmonės įvertino)
3.2381

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Dulkys: Šiauliuose ir anksčiau buvo tam tikrų signalų, po medikės mirties pasipylė skundai iš kitų gydymo įstaigų (290)

Praėjus savaitei po to, kai nusižudė jauna Šiaulių respublikinės ligoninės gydytoja,...

Daiva Žeimytė-Bilienė. Nustokite bauginti (842)

Kas nepamena įvykių Garliavoje. Prieš dešimt metų visas Lietuvos dėmesys buvo Klonio gatvėje:...

Tragedija Kelmės rajone: tvenkinyje paskendo dvi mažos sesės papildyta (161)

Vėlų pirmadienio vakarą Kelmės rajone, Liolių miestelyje, tvenkinyje, nuskendo dvi 11 ir 12...

Kaimo turizmą slegia atšaukiamos šventės, o klausimų kyla ir dėl paso: įpareigoti būtų tikrinti ne klientą (17)

Pandemijos išvarginti Lietuvos poilsiautojai populiarius kurortus vis labiau linkę keisti į...

Po medikų išplatinto laiško - SAM reakcija: nuo darbo grupės vadovo pareigų nusišalino viceministras (91)

Po medikės savižudybės Sveikatos apsaugos sistemą krečiantis skandalas tęsiasi. Po pirmadienį...

Penkeri metai po lemtingos gegužės: Eligijus Masiulis stebisi, kodėl byloje vietos neatsirado Grybauskaitei (273)

Prieš penkerius metus prasidėjo garsi ir skambi politinės korupcijos byla . Buvo sulaikytas...

Su sijonu-kiltu ant „Eurovizijos“ kilimo sužibėjęs „The Roop“ lyderis – apie žmonių reakcijas ir šiuo įspūdingu įvaizdžiu pasiųstą žinutę žiūrėkite vaizdo pokalbį (292)

Jau visai netrukus, šį antradienį, nuskambės taip ilgai lauktas pirmasis „Eurovizijos“...

Didžiulės paklausos susilaukęs NT: vietoje – net aktyvus ugnikalnis (5)

Sumanymas įsigyti privačią salą – jau nebemadingas. Verčiau pasidairykite vietovės, kur esama...

Pangoso pastangų nepakako: Vieningosios lygos pusfinalį CSKA pradėjo dramatiška pergale

VTB Vieningosios lygos pusfinalio pirmoje kovoje žingsnį finalo link dėjo Maskvos CSKA , kuri...

Sniego pilys | D+

Pamaskvės oligarchų nedomina protingos ir socialiai aktyvios moterys: santykiai vyksta „perku–parduodu“ principu

Rubliovka – rusų oligarchų oazė, kurie jau turi pinigų dešimčiai gyvenimų į priekį....