aA
Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai vairuotojai jų kelyje nepraleidžia – išlieka. Į gelbėjimo operacijas skubantys gelbėtojai piktinasi, mat braunantis pro spūstį sugaišta minutė kartais kainuoja gyvybę.
Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, dažnai važinėjantis miestų gatvėmis, sako, jog pamatę atskubantį specialųjį transportą, vairuotojai neišvengia klaidų, o tai neretai sulėtina gelbėjimo tarnybų judėjimą iškvietimo link.

Ne prilėtinti, o sustoti

Saugaus eismo ekspertas teigė, jog vairuotojai pamiršta, kad galiniame vaizdo veidrodėlyje pamatę gelbėtojų automobilį su įjungtais mėlynos ir raudonos (arba tik mėlynos) spalvos švyturėliais bei išgirdę specialiuosius garso signalus, jie privalo sustoti.

„Vairuotojai geriausiu atveju sumažina greitį, kai kurie net ir to nepadaro, nes, neva, specialiųjų tarnybų automobilis važiuoja ne jų juostoje, tačiau taip neturėtų būti. Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, jog vairuotojai privalo pasitraukti ir sustoti dešiniajame kelkraštyje ar prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto“, – aiškino instruktorius.

Kryptis – nesvarbu

A. Pakėnas akcentavo, kad dar prastesnė situacija tada, kai kelyje yra keturios eismo juostos – po dvi kiekviena kryptimi. Jei tokiame kelyje nėra juostas skiriančios vejos, tvoros ar saugumo salelių, net ir tie, kurie važiuoja priešinga kryptimi nei gelbėtojų automobilis, privalo pasitraukti į dešinę ir sustoti.

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Nesvarbu, kad pagalbos tarnybos atskuba priešpriešine juosta – net ir priešinga puse važiuojantys vairuotojai privalo sustoti. Deja, tačiau tokios situacijos retos, todėl daugelis įsivaizduoja, kad kažką reikia daryti tik tada, kai sirenos artėja iš už nugaros“, – pabrėžė saugaus eismo ekspertas.

Reikia vertinti situaciją

Kai kuriais atvejais eismo juostų skaičius išauga priartėjus prie sankryžų. Tada, teigė A. Pakėnas, vairuotojai patys turėtų tinkamai įvertinti situaciją ir sudaryti savotišką koridorių gelbėtojams.

„Žinoma, stovint trečioje eismo juostoje, rikiuotis į pirmą, nevertėtų. Taip tikriausiai būtų daugiau žalos nei naudos. Kitose Europos valstybės, pavyzdžiui Vokietijoje, yra priimta, kad tokiuose keliuose vairuotojai turi pasitraukti į tą pusę, kur arčiau yra kelio kraštas. Pasitraukdami į skirtingas puses vairuotojai sudaro koridorių. Lietuvoje tokios situacijos nėra aprašytos, tačiau faktas, kad bet kokiu reikėtų ne tik pasitraukti, bet tai padaryti saugiai“, – aiškino A. Pakėnas.

Yra išimčių

Vairavimo mokytojas aiškino, yra išimčių, nurodančių, kada nebūtina sustoti važiuojantiems abiem kryptimis vairuotojams, tačiau šios išimtys – itin retos ir Lietuvoje tokių vietų kone nėra.

Anot A. Pakėno, tais atvejais, kai gelbėtojų tarnybos atskuba priešinga kryptimi, o gatvėje vienai krypčiai skirtos šešios ir daugiau eismo juostų, be to, skirtingų eismo krypčių juostos neatskirtos veja, tvora ar kitu būdu, kita kryptimi nei specialiosios tarnybos važiuojantiems vairuotojams sustoti nereikia.

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis
© DELFI / Ainis Gurevičius

Visais kitais atvejais vairuotojai privalo sudaryti visas sąlygas gelbėtojams važiuoti greičiau: kitaip tariant, privalo pasitraukti į dešinę ir sustoti.

Dar viena išimtimi yra geltonus ar oranžinius švyturėlius turintys įvairių avarinių, saugos tarnybų automobiliai. Anot instruktoriaus, KET pabrėžta, kad tokie švyturėliai pirmenybės nesuteikia, tad ir išskirtinių sąlygų pravažiavimui sudaryti taip pat nereikia.

Tačiau vairuotojai neretai sąmoningai suvokia, kad šių tarnybų atstovai taip pat skuba atlikti pareigos, tad pasitaiko atvejų, kai tiesiog pasitraukia į šalį ir leidžia važiuoti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(165 žmonės įvertino)
3.2303

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (51)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (225)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (55)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Top naujienos

Pati išgyvenusi pragarą, perspėja kitus: į mokyklas įsileido sektą, sąraše – ir prestižinės ugdymo įstaigos (241)

Iš pradžių viskas prasideda nuo nekaltai atrodančių kvėpavimo, jogos ir meditacijos pratimų....

Lietuviai dėl atostogpinigių nepersistengia: gerai gyvename, kai nebereikia galvoti apie 10 eurų (56)

Tinkamai pasirinkus atostogų laiką, galima gauti didesnį atlyginimą, nes atostoginiai pinigai...

Koronavirusui sparčiai plintant už Kinijos ribų, mirčių skaičius toliau auga Italijoje uždaromi miesteliai; papildyta (83)

Kinijoje mirusiųjų nuo naujojo koronoviruso infekcijos pirmadienį padaugėjo iki 2 592,...

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (8)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Susirgus įprastos mitybos taisyklės negalioja: dietistė įvardijo, kokios klaidos tik apsunkins savijautą (19)

Sergančiųjų gripu vis daugėja, o peršalimo simptomai – itin dažni palydovai visą žiemą....

Kinų bendrovės: mes neišgalime mokėti darbuotojams (43)

Vis daugiau privačių kinų bendrovių mažina atlyginimus, vėluoja sumokėti algas arba apskritai...

Plokščios Žemės šalininką pražudė savadarbė raketa: norėjo savomis akimis „patikrinti“ planetos apvalumą (30)

Vienas Kalifornijos gyventojas, sakęs, kad nori nuskristi iki kosmoso pakraščio ir savomis akimis...

Vyrą Vidą palaidojusios Rimos Antonovienės gyvenime netrūksta permainų (51)

Neseniai vyro Vido Antonovo netekusi Rima Antonovienė sako, kad pokyčių jos gyvenime netrūksta....

Fatima Bhojani

Sėkmės istorija valstybėje, kurioje sėkmės istorijų reta

Kaip atgijo Talibano nuniokotas Svato slėnis.

Sabonio dvigubas dublis nepradžiugino skaudžiausią nesėkmę per 30 metų patyrusių „Pacers“ (6)

Košmarišką vakarą NBA pirmenybėse išgyveno Indianos „Pacers“ (33-23) ekipa. Indianapolio...

|Maža didelių žinių kaina