Degalų priedai neretai pristatomi kaip magiški eliksyrai, galintys paversti susidėvėjusį variklį beveik nauju, tiksliau, taip teigiama reklaminiuose straipsniuose. Degalų priedų kaina siekia maždaug 5 eurus už buteliuką, kurio turinys tiesiog supilamas į baką, rašoma autoexpress.co.uk.

Parduotuvėse galima rasti tiek benzininiams, tiek dyzeliniams automobiliams skirtų priedų, kurių etiketėse žadama įvairiopa nauda: nuo švarių karbiuratorių, purkštukų ir įsiurbimo vožtuvų iki vandens pašalinimo iš degalų sistemos. Taip pat yra priedų, sukurtų specialiai katalizatoriams ir kitoms išmetimo sistemos dalims.

Per daug nesileidžiant į smulkmenas, įpylus pasirinkto priedo, automobilis turėtų važiuoti sklandžiau, padidėti galia, sumažėti degalų sąnaudos ir išmetamųjų dujų išlakos bei pailgėti variklio eksploatavimo trukmė.

Degalų priedus naudoti labai paprasta – tiesiog vadovaukitės ant buteliuko esančiais nurodymais, bet dažniausiai priedo reikia pilti į praktiškai pilną degalų baką. Priedas gerai susimaišo su degalais ir kartu su jais patenka į degalų siurblį, paskui – į purkštukus arba karbiuratorių ir galiausiai į degimo kamerą ir visas šias dalis išvalo.

Paprastai degalų priedai geriausiai tinka senesniems, nemažai kilometrų sukorusiems varikliams, kurie arba buvo visai neprižiūrimi, arba techninė priežiūra buvo atliekama nereguliariai. Įpylę degalų priedo į naujesnio, gerai prižiūrėto automobilio baką, jokio poveikio tikriausiai nepastebėsite.

Degalų priedų rūšys

Prieš naudojant degalų priedus, vertėtų atlikti namų darbus ir nuodugniau pasidomėti jų asortimentu ir paskirtimi. Daug naudingos informacijos lengvai rasite internete.

2000 m. daugelyje pasaulio šalių buvo atsisakyta benzino su švinu ir netrukus pasirodė pakaitalas be švino. Prieš 1992-uosius pagamintų automobilių savininkams greičiausiai tektų modifikuoti variklį, kad tiktų benzinas be švino, bet yra ir kitas sprendimas – specialus degalų priedas.

Jeigu gyvenate šaltame klimate ir turite dyzelinu varomą transporto priemonę, galite nusipirkti priedų, neleidžiančių dyzelinui sutirštėti bake ir užkimšti degalų sistemos. Jeigu nusprendėte ilgesnį laiką nesinaudoti automobiliu, specialus priedas padės apsaugoti bake esančius degalus nuo senėjimo, kad po pertraukos lengvai užvestumėte automobilį.

Varikliui valyti skirtas priedas taip pat gali būti naudingas, jeigu norite vėl pradėti eksploatuoti ilgai stovėjusį automobilį: jis atlaisvins visas degalų sistemos nuosėdas ir susidariusią nešvarumų plutelę.

Veiksmingumas

Nors kai kurie priedai iš tiesų padeda tam tikrose situacijose, venkite produktų, kurių gamintojai žada geresnę degalų ekonomiją. Net ir veiksmingiausio taupiojo priedo kaina gerokai viršys sutaupytų degalų vertę.

Be to, vartotojų grupės „Which?“ atliktų nepriklausomų tyrimų rezultatai parodė, kad šie priedai iš tikrųjų praktiškai nedaro jokios įtakos variklio eksploatacinėms savybėms, o kai kurie gali padidinti degalų sąnaudas net iki 50 proc.

Daugelio tokių produktų etiketėse rašoma, kad priedas padidina degalų oktaninį skaičių (didesnis skaičius – sklandžiau veikiantis variklis), bet nė vienas priedas nė iš tolo neprilygo aukščiausios kokybės benzinui.

Alternatyvos

Jeigu jūsų automobilis nėra senesnis nei 10-imt metų ir gerai prižiūrimas, jokių degalų priedų pilti nereikia, nes automobilio elektroninė įranga bei degalų sistema bus optimizuotos geriausiam galios ir našumo deriniui užtikrinti. Be to, kyla logiškas klausimas: jeigu degalų priedai iš tiesų tokie stebuklingi, kodėl automobilių gamintojai neskuba jų rekomenduoti?

Jeigu norite iš savo transporto priemonės išspausti truputį daugiau galios, vietoj įprasto 95 markės benzino įsipilkite didesnio oktaninio skaičiaus degalų.

Didelio oktaninio skaičiaus benzinas dažniausiai pilamas į specialiai modifikuotų lenktyninių automobilių bakus, tačiau kai kurios įmonės siūlo netgi didesnio oktaninio skaičiaus dyzelino. Vienas kitas bakas tokių degalų tikrai nepadarys žalos jūsų automobiliui, užtat važiuosite pastebimai smagiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (56)