Pagal eismo įvykius draudikai apskaičiavo, kad kruviniausia valanda pėstiesiems kelyje vėlyvą rudenį ir žiemą - aštunta valanda ryto. Panašus nelaimių pikas būna ir apie 15 val.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA atlikto tyrimo duomenimis, daugiausia pėsčiųjų nukenčia spalio – sausio mėnesiais. Per nepilnus trejus metus BTA užfiksavo, kad spalio – lapkričio mėnesiais į eismo įvykius patenka vidutiniškai po šešiasdešimt šešis pėsčiuosius, o gruodžio – sausio mėn. – po penkiasdešimt šešis. Tačiau per šių metų vienuolika mėnesių palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu nukentėjusiųjų skaičius sumažėjo dvylika procentų.

„Rudenį ir žiemą, ilgėjant tamsiajam paros metui, išauga ir nukentėjusių pėsčiųjų skaičius. Šis skaičius ypač išauga rudens viduryje, kai dienos greitai ima trumpėti, daugėja kritulių, tačiau sniego dar nėra. Matomumas keliuose tokiu laikotarpiu būna itin prastas. Pėstieji galėtų apsisaugoti dėvėdami atšvaitus, ar šviesą atspindinčias liemenes tamsiuoju paros metu. Pėstieji neretai klaidingai mano, kad jeigu jie tamsiu paros metu pastebėjo besiartinančią transporto priemonę, jos vairuotojas juos taip pat mato. Taip manydami jie dažnai ne itin atsargiai elgiasi kelyje, o tokio elgesio dėka gali nukentėti,“ - pranešime spaudai teigia Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Pasak bendrovės specialisto, pavojingiausia pėstiesiems kelyje - tamsiuoju laikotarpiu ryte. Žiemą aštuntą – vienuoliktą valandomis užfiksuojama apie trisdešimt procentų visų įvykių. Tačiau pavojingiausios pėstiesiems yra aštunta valanda ryto bei penkiolikta valanda - jų metu į eismo įvykius patenka po beveik dešimtadalį (8,7 proc.) visų nukentėjusiųjų.

Pasak A. Žiukelio, džiugi naujiena yra ta, kad šiemet sumažėjo nukentėjusių pėsčiųjų. Per 2012 metų vienuolika pirmų mėnesių jų užfiksuota daugiau 420, tuo tarpu šiemet per tą patį laikotarpį - 375.

Patarimai, kaip elgtis keliuose pėstiesiems, dviratininkams, vežimų vadeliotojams:

- Keliaujant tamsiu paros metu visada reikia turėti su savimi atšvaitą, liemenę ar žibintuvėlį. Atšvaitas, žibintuvėlis turi būti matomi, o liemenė turi būti nesusidėvėjusi, kokybiška, atspindinti šviesą.

- Visos transporto priemonės: dviračiai, vežimai turi būti pažymėti pagal kelių eismo taisykles.

- Ties perėjomis, ypač nereguliuojamomis, neapšviestomis, užmiestyje – į važiuojamąją dalį reiktų žengti tik įsitikinus, kad vairuotojas jus pastebėjo ir sustojo, kad praleistų. Nereiktų tikėtis, kad jeigu matote atvažiuojančią transporto priemonę, kad ir jos vairuotojas jus mato. Vairuotojo matomumą blogina krituliai, gali akinti kito automobilio žibintai ar kitos kliūtys.

- Stabdymo kelias žiemą dėl įvairių priežasčių būna ilgesnis, taigi, vairuotojas net ir pastebėjęs praeivį, gali ne visada laiku sustoti, todėl žengti į važiuojamąją dalį derėtų tik įsitikinus, kad transporto priemonė bus pajėgi sustoti arba jau sustojo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (58)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Kauno vaikams – triukai su atšvaitais (1)

Nors apie tai, kuo skiriasi „matau“ ir „esu matomas“ saugaus eismo specialistai kalbėti...

Sutrikus Registrų centro veiklai, „Regitra“ kviečia turėti popierinę medicininę pažymą (9)

Registrų centro tvarkoma e-sveikatos sistema šiuo metu susiduria su techniniais nesklandumais,...

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (114)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (15)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (279)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (20)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (605)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (90)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Už ką Valinską išmetė iš universiteto (2)

Arūnas Valinskas Lietuvos NT brokerių forume prisipažino, už ką buvo išmestas iš Vilniaus...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (5)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (257)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (58)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...