aA
Pagal eismo įvykius draudikai apskaičiavo, kad kruviniausia valanda pėstiesiems kelyje vėlyvą rudenį ir žiemą - aštunta valanda ryto. Panašus nelaimių pikas būna ir apie 15 val.
Nustatyta kruviniausia pėsčiųjų valanda keliuose
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA atlikto tyrimo duomenimis, daugiausia pėsčiųjų nukenčia spalio – sausio mėnesiais. Per nepilnus trejus metus BTA užfiksavo, kad spalio – lapkričio mėnesiais į eismo įvykius patenka vidutiniškai po šešiasdešimt šešis pėsčiuosius, o gruodžio – sausio mėn. – po penkiasdešimt šešis. Tačiau per šių metų vienuolika mėnesių palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu nukentėjusiųjų skaičius sumažėjo dvylika procentų.

„Rudenį ir žiemą, ilgėjant tamsiajam paros metui, išauga ir nukentėjusių pėsčiųjų skaičius. Šis skaičius ypač išauga rudens viduryje, kai dienos greitai ima trumpėti, daugėja kritulių, tačiau sniego dar nėra. Matomumas keliuose tokiu laikotarpiu būna itin prastas. Pėstieji galėtų apsisaugoti dėvėdami atšvaitus, ar šviesą atspindinčias liemenes tamsiuoju paros metu. Pėstieji neretai klaidingai mano, kad jeigu jie tamsiu paros metu pastebėjo besiartinančią transporto priemonę, jos vairuotojas juos taip pat mato. Taip manydami jie dažnai ne itin atsargiai elgiasi kelyje, o tokio elgesio dėka gali nukentėti,“ - pranešime spaudai teigia Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Pasak bendrovės specialisto, pavojingiausia pėstiesiems kelyje - tamsiuoju laikotarpiu ryte. Žiemą aštuntą – vienuoliktą valandomis užfiksuojama apie trisdešimt procentų visų įvykių. Tačiau pavojingiausios pėstiesiems yra aštunta valanda ryto bei penkiolikta valanda - jų metu į eismo įvykius patenka po beveik dešimtadalį (8,7 proc.) visų nukentėjusiųjų.

Pasak A. Žiukelio, džiugi naujiena yra ta, kad šiemet sumažėjo nukentėjusių pėsčiųjų. Per 2012 metų vienuolika pirmų mėnesių jų užfiksuota daugiau 420, tuo tarpu šiemet per tą patį laikotarpį - 375.

Patarimai, kaip elgtis keliuose pėstiesiems, dviratininkams, vežimų vadeliotojams:

- Keliaujant tamsiu paros metu visada reikia turėti su savimi atšvaitą, liemenę ar žibintuvėlį. Atšvaitas, žibintuvėlis turi būti matomi, o liemenė turi būti nesusidėvėjusi, kokybiška, atspindinti šviesą.

- Visos transporto priemonės: dviračiai, vežimai turi būti pažymėti pagal kelių eismo taisykles.

- Ties perėjomis, ypač nereguliuojamomis, neapšviestomis, užmiestyje – į važiuojamąją dalį reiktų žengti tik įsitikinus, kad vairuotojas jus pastebėjo ir sustojo, kad praleistų. Nereiktų tikėtis, kad jeigu matote atvažiuojančią transporto priemonę, kad ir jos vairuotojas jus mato. Vairuotojo matomumą blogina krituliai, gali akinti kito automobilio žibintai ar kitos kliūtys.

- Stabdymo kelias žiemą dėl įvairių priežasčių būna ilgesnis, taigi, vairuotojas net ir pastebėjęs praeivį, gali ne visada laiku sustoti, todėl žengti į važiuojamąją dalį derėtų tik įsitikinus, kad transporto priemonė bus pajėgi sustoti arba jau sustojo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (218)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (43)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Top naujienos

25 kilogramų atsikratęs Kauno medikas merginai padovanojo nepaprastą meilės dovaną - pavydėtų kiekviena (28)

Koks pats romantiškiausias dalykas, kurio gali tikėtis mergina? Vienai romantiškai atrodo...

Maskoliūno debiutas ir D-Mo sugrįžimas: Belgija – Lietuva (131)

2021-ųjų Europos krepšinio čempionato atrankos varžybas penktadienio vakarą pradeda Lietuvos...

Perspėja dėl Putino bendražygio Prigožino lėktuvo: Lietuva taptų fronto linija (264)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas ( NSGK ) planuoja kreiptis į Užsienio reikalų...

Netikėtumas Lietuvos lengvosios atletikos čempionate – Palšytė prarado titulą (32)

Klaipėdoje prasidėjusiame Lietuvos uždarų patalpų lengvosios atletikos čempionate užfiksuotas...

Šokiruojantys patyčias kenčiančio berniuko žodžiai sujaudino pasaulį: vaiko ašaros sulaukė garsenybių paramos (89)

Devynmetis berniukas iš Australijos , kuriam dėl mažo ūgio mokykloje tenka kęsti patyčias ,...

Valerijus Katkauskas

Netarnavęs – ne vyras. Apie nesavanaudišką meilę savo antrai pusei (6)

Pasakysiu šviesiai tiesiai – vyras, kuris netarnavo kariuomenėje yra nepilnavertis. Jis nemoka...

ES vadovams nepavyko susitarti dėl biudžeto, Nausėda sprendimo tikisi per mėnesį (49)

Europos Sąjungos (ES) šalių vadovams nepavyko susitarti dėl 2021-2027 metų bendrijos biudžeto...

Vyrui diagnozuotas itin retas sutrikimas – jo lytinis organas sukaulėjo (9)

Kartais kūne kaulai ima formuotis ne ten, kur reikia. Taip nutiko vyriškiui, kuriam buvo...

Britų kompanija dykumų šaliai Turkmėnistanui ketina parduoti smėlio už milijoną svarų

Turkmėnistanas , Vidurio Azijos šalis, kurioje smėlėtos dykumos užima 80 proc. teritorijos,...

Jurijus Smoriginas kirto iš peties: netiki #metoo istorijomis ir kritikuoja „The Roop“ (268)

Choreografas Jurijus Smoriginas tvirtina, kad jo komentarai nėra tokie jau kandūs. Esą kalti...

|Maža didelių žinių kaina