aA
Noriu įmesti didelį akmenį į Susisiekimo ministerijos daržą. Gyvenant Londone pastebiu labai daug skirtumų tarp lietuvių ir vietinių vairavimo manierų ir tolerancijos. Pirma maniau, kad mes, lietuviai, kaip tauta esame kalti ir tai dėl mūsų mentaliteto, tačiau pasidomėjęs supratau, kad ne žmonės čia kalti. Taigi šiuo laišku pasistengsiu atskleisti Didžiosios Britanijos ir Lietuvos vairuotojų ruošimo skirtumus.
Nuomonė. Grąžinkite laikinąsias teises!
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Kiekvienas pilnametis ES pilietis, gyvenantis Didžiosios Britanijos teritorijoje, turi teisę gauti vairuotojo pažymėjimą. Procedūra ta pati kaip ir Lietuvoje - reikia išlaikyti teorijos ir praktikos egzaminus, ir pažymėjimas tavo rankose! Skirtumas tik tas, kad Anglijoje tu gali pasiimti laikiną vairuotojo pažymėjimą (ang. provisional licence) ir mokytis vairuoti kartu su asmeniu, kuris turi ne mažesnį nei 3 metų vairavimo stažą.

Šis pažymėjimas galioja 10 metų. Tam, žinoma, yra šiokių tokių išlygų, kaip draudimas važiuoti automagistrale ir didesnis civilinės atsakomybės draudimo mokestis, tačiau faktas yra tas, kad Anglijos kompetetingų institucijų klerkai suvokia, kad tai gerina vairuotojų įgūdžius, o mūsiškiai to nesuvokia.

Dar prieš gerą dešimtmetį buvo leidžiama ir Lietuvoje, tačiau dėl kažkokių kvailų priežasčių (o gal ir vardan nežinomų tikslų) tai buvo uždrausta. Žinoma, kad trynė delnais vairavimo mokyklos, nes savaime suprantama, kad jaunieji vairuotojai turės mokytis ir mokėti pinigus vairavimo mokykloms. Tačiau viskas gavosi atvirkščiai.

Lietuviai yra taupūs žmonės ir vieni skurdžiausių ES gyventojų, tad natūralu, kad noras sutaupyti yra labai didelis. Visiškai normalu, kad besimokantis vairuoti lietuvis stengsis kiek įmanoma mažiau pamokų nusipirkti ir sutaupyti pinigų. Nesunku nuspėti pasekmes - jauni vairuotojai vis dažniau sukelia avarijas, žūva keliuose, dėl patirties stokos kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.

Kaip palyginimą galiu pateikti vieną atvejį iš gyvenimiškos patirties. Vienas mano draugas nutarė gauti vairuotojo pažymėjimą. Jis sumokėjo 50 svarų ir išsiuntė savo pasą ir kelias nuotraukas į DVLA (anglų Regitrą) ir po savaitės gavo laikiną vairuotojo pažymėjimą. Kadangi mes kartu dirbam ir aš turiu 12 metų stažą, aš leidžiu jam vairuoti mano automobilį. Draudimas papildomai kainuoja 90 svarų per metus.

Pirmą dieną jis visiškai nemokėjo vairuoti, tačiau dabar, po metų praktikos, jis puikiai vairuoja, beveik nedaro klaidų, puikiai jaučia automobilio gabaritus. Kitaip tariant, jis jau pasiruošęs laikyti egzaminą ir jam tai kainavo labai pigiai. Tokiu būdu jis galėjo neskubėdamas mokytis ir tinkamai pasiruošti.

Lietuvoje jis būtų taupęs pinigus ir nusipirkęs 20-30 pamokų, stengtųsi išlaikyti egzaminą ir jei jam pavyktų, jis vis tiek nebūtų turėjęs pakankamai patirties vienas išvažiuoti į gatvę. Manau, kad būtent ši vienintelė įstatymų pataisa, proteguojanti vairavimo mokyklų verslą ir lemia žemą Lietuvos vairuotojų patirties lygį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (89)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (113)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (12)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (266)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (122)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (22)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (107)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (21)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (3)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (55)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina