aA
Sulig pirmąja lapkričio diena įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Jų šūsnis, tačiau pradedantiesiems vairuotojams aktualiausias pokytis susijęs su išaugusiais leistinais važiavimo greičiais. Daugelyje kelių „klevai“ nuo lapkričio galės važiuoti 10 km/val. greičiau nei iki šiol.
Klevo lapas. Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

KET pakeitimuose numatoma, kad motociklais ir lengvaisiais automobiliais, kuriuos vairuoja pradedantieji, besimokantys vairuoti arba laikantys praktinį vairavimo egzaminą, nuo lapkričio 1 d. bus galima važiuoti greičiau.

Nurodoma, kad leistinas greitis magistralėse tokiems vairuotojams išauga iki 100 km/val., greitkeliuose – iki 90 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val. Kituose keliuose, pavyzdžiui, žvyrkeliuose, leistinas greitis – 70 km/val. Kitaip tariant, važiuodami nuo Vilniaus iki Kauno tokie vairuotojai galės važiuoti 90 km/val., o, pavyzdžiui, nuo Vilniaus iki Panevėžio galės įsibėgėti iki 100 km/val. Prireikus važiuoti vadinamuoju Molėtų plentu, „klevo“ lapu pasipuošę pradedantieji galės važiuoti 80 km/val.

Patinka, bet vertina nevienodai

Greta Vilniaus gyvenantis Matas DELFI pasakojo, kad užsiklijavęs klevo lapą vairuoja kiek daugiau nei mėnesį. Vaikinas neslėpė, kad idėja, jog nuo lapkričio 1-osios galės važiuoti kiek greičiau, jam tikrai priimtina, tačiau abejojo, ar visi pradedantieji vienodai galės susitvarkyti su išaugusiu greičiu.

„Kiek prisimenu iš vairavimo pamokų, išaugus leistinam greičiui, išauga ir stabdymo kelias. Todėl daug ką turėtų lemti patirtis. Mano nuomone, tokie pakeitimai gali lemti ir tai, kad išaugs avarijų, susijusių su pradedančiaisiais, skaičius“, – kalbėjo vaikinas.

Kiek kitokios nuomonės vilnietė Ieva, kuri DELFI pasakojo vairuojanti nuo vasaros pradžios. Anot merginos, nors daugelį toks pakeitimas džiugina, realiai gatvėse ne itin kas kas keisis. Ji tikino, kad mažai kas iš „klevų“ važiuoja pareigingai tik jiems leistinais greičiais. Pavyzdžiui, jei gatvėje leidžiama važiuoti 80 km/val., tiek jie ir važiuoja.

„Kaip visi važinėja dabar, taip ir važinės. Gal tik tos baimės, kad policija už kampo pagaus, nebebus. Galiausiai, kas kvailai lakstydavo, lakstys ir toliau – jiems pakelta riba neturės jokios įtakos“, – kalbėjo mergina.

Problema ten, kur jos nėra

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir vairavimo mokytojas, pabrėžė, kad esami pakeitimai išties duos naudos ne tiek pradedantiesiems, bet aplinkiniams. Anot patyrusio vairuotojo, eismas intensyvėja ir sąžiningi „klevai“, besilaikantys jiems dabar galiojančių normų, tampa kliūtimi kelyje.

„Atsiranda daugiau lenkiančių, mat klevus lenkia ir vilkikai, ir autobusai. O kiekvienas lenkimas yra papildoma rizika. Todėl teisingiau yra geriau pamokyti „klevą“ ir leisti jam važiuoti greičiau“ - pabrėžė A. Pakėnas.

Tiesa, jis pastebėjo, kad idealus atvejis būtų buvęs tada, kai drauge su padidintu greičiu pradedantiesiems būtų reglamentuotas ir didesnis privalomų mokymosi valandų skaičius. Pavyzdžiui, vietoje 30 valandų, galiojančių dabar, 40 valandų.

„Dabar tiesiog mechaniškai buvo padidintas greitis. Tačiau ir čia didelės tragedijos nematau, tie, kurie vairuoti mokėsi spalį, o važinės keliuose lapkritį, tiesiog turės savarankiškai arba pasitelkę šeimos narius pasimokyti vairuoti greičiau“, – kalbėjo instruktorius.

Į kalbas, esą dabartiniai pakeitimai kelia sumaištį ir pradedantiesiems vairuotojams, vairavimo teorijos besimokantiems spalį, o egzaminą laikysiantiems lapkritį, bus sudėtinga prisiminti leistinus greičius, A. Pakėnas numoja ranka. Anot jo, dabar „klevai“ privalo žinoti, kokiais greičiais turi važiuoti autobusai ir sunkvežimiai, o dabartiniai pakeitimai, galiojantys pradedantiesiems, visiškai sutampa su šioms transporto priemonėms leistinais greičiais.

„Tai viskas, ką žmogus turi žinoti, kad pradedančiųjų leistini greičiai prilyginti sunkvežimių ir autobusų leistiniems greičiams. Nėra jokios tragedijos“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (28)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (55)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (504)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (159)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (61)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Orai: be skėčio neapsieisime

Šią savaitę mūsų laukia nemalonios orų permainos, atkeliaus lietūs, įsisiautės vėtros, kris...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (649)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (9)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (182)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Tinginių“ uogos: miestiečių pora įsitikino, kad ne viskas paprasta, bet ūkio nemeta (15)

Užkietėjęs miestietis su sutuoktine susigundė vadinamomis „tinginių“ uogomis ir ėmė...

Kodėl prieš einant miegoti visada reikia užsidaryti miegamojo duris? (18)

Prieš miegą mes visi išsivalome dantis, nusiprausiame veidą ir apsirengiame patogią pižamą...

5 elementų teorija – kokia stichija jus valdo? (7)

Penkių asmenybės tipų arba elementų teorija paplito Kinijoje prieš 2000 metų – manyta, kad...