aA
Sulig pirmąja lapkričio diena įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Jų šūsnis, tačiau pradedantiesiems vairuotojams aktualiausias pokytis susijęs su išaugusiais leistinais važiavimo greičiais. Daugelyje kelių „klevai“ nuo lapkričio galės važiuoti 10 km/val. greičiau nei iki šiol.
Klevo lapas. Asociatyvi nuotr.
Klevo lapas. Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

KET pakeitimuose numatoma, kad motociklais ir lengvaisiais automobiliais, kuriuos vairuoja pradedantieji, besimokantys vairuoti arba laikantys praktinį vairavimo egzaminą, nuo lapkričio 1 d. bus galima važiuoti greičiau.

Nurodoma, kad leistinas greitis magistralėse tokiems vairuotojams išauga iki 100 km/val., greitkeliuose – iki 90 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val. Kituose keliuose, pavyzdžiui, žvyrkeliuose, leistinas greitis – 70 km/val. Kitaip tariant, važiuodami nuo Vilniaus iki Kauno tokie vairuotojai galės važiuoti 90 km/val., o, pavyzdžiui, nuo Vilniaus iki Panevėžio galės įsibėgėti iki 100 km/val. Prireikus važiuoti vadinamuoju Molėtų plentu, „klevo“ lapu pasipuošę pradedantieji galės važiuoti 80 km/val.

Patinka, bet vertina nevienodai

Greta Vilniaus gyvenantis Matas DELFI pasakojo, kad užsiklijavęs klevo lapą vairuoja kiek daugiau nei mėnesį. Vaikinas neslėpė, kad idėja, jog nuo lapkričio 1-osios galės važiuoti kiek greičiau, jam tikrai priimtina, tačiau abejojo, ar visi pradedantieji vienodai galės susitvarkyti su išaugusiu greičiu.

„Kiek prisimenu iš vairavimo pamokų, išaugus leistinam greičiui, išauga ir stabdymo kelias. Todėl daug ką turėtų lemti patirtis. Mano nuomone, tokie pakeitimai gali lemti ir tai, kad išaugs avarijų, susijusių su pradedančiaisiais, skaičius“, – kalbėjo vaikinas.

Kiek kitokios nuomonės vilnietė Ieva, kuri DELFI pasakojo vairuojanti nuo vasaros pradžios. Anot merginos, nors daugelį toks pakeitimas džiugina, realiai gatvėse ne itin kas kas keisis. Ji tikino, kad mažai kas iš „klevų“ važiuoja pareigingai tik jiems leistinais greičiais. Pavyzdžiui, jei gatvėje leidžiama važiuoti 80 km/val., tiek jie ir važiuoja.

„Kaip visi važinėja dabar, taip ir važinės. Gal tik tos baimės, kad policija už kampo pagaus, nebebus. Galiausiai, kas kvailai lakstydavo, lakstys ir toliau – jiems pakelta riba neturės jokios įtakos“, – kalbėjo mergina.

Problema ten, kur jos nėra

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir vairavimo mokytojas, pabrėžė, kad esami pakeitimai išties duos naudos ne tiek pradedantiesiems, bet aplinkiniams. Anot patyrusio vairuotojo, eismas intensyvėja ir sąžiningi „klevai“, besilaikantys jiems dabar galiojančių normų, tampa kliūtimi kelyje.

„Atsiranda daugiau lenkiančių, mat klevus lenkia ir vilkikai, ir autobusai. O kiekvienas lenkimas yra papildoma rizika. Todėl teisingiau yra geriau pamokyti „klevą“ ir leisti jam važiuoti greičiau“ - pabrėžė A. Pakėnas.

Tiesa, jis pastebėjo, kad idealus atvejis būtų buvęs tada, kai drauge su padidintu greičiu pradedantiesiems būtų reglamentuotas ir didesnis privalomų mokymosi valandų skaičius. Pavyzdžiui, vietoje 30 valandų, galiojančių dabar, 40 valandų.

„Dabar tiesiog mechaniškai buvo padidintas greitis. Tačiau ir čia didelės tragedijos nematau, tie, kurie vairuoti mokėsi spalį, o važinės keliuose lapkritį, tiesiog turės savarankiškai arba pasitelkę šeimos narius pasimokyti vairuoti greičiau“, – kalbėjo instruktorius.

Į kalbas, esą dabartiniai pakeitimai kelia sumaištį ir pradedantiesiems vairuotojams, vairavimo teorijos besimokantiems spalį, o egzaminą laikysiantiems lapkritį, bus sudėtinga prisiminti leistinus greičius, A. Pakėnas numoja ranka. Anot jo, dabar „klevai“ privalo žinoti, kokiais greičiais turi važiuoti autobusai ir sunkvežimiai, o dabartiniai pakeitimai, galiojantys pradedantiesiems, visiškai sutampa su šioms transporto priemonėms leistinais greičiais.

„Tai viskas, ką žmogus turi žinoti, kad pradedančiųjų leistini greičiai prilyginti sunkvežimių ir autobusų leistiniems greičiams. Nėra jokios tragedijos“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (4)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (79)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Įvardijo 10 taisyklių, ką daryti, kad vairavimas lietuje netaptų iššūkiu ar eismo įvykiu (7)

Atšilus orams vairuotojams patariama neatsipalaiduoti, o ypač tokį pavasarį, kaip šis. Dargana ir...

Motociklininkas – apie bendraminčių klaidas: į kai kuriuos pažiūrėjus, šiurpsta oda (36)

Kiekvienas eismo dalyvis didžiausią dėmesį turėtų skirti saugumui, ne išimtis yra ir...

Paaiškino, kada vairuotojams reikėtų pasikeisti automobilio salono ir degalų filtrus (53)

Automobilio filtrai tai eksploataciniai transporto priemonės komponentai, kurie turi būti...

Top naujienos

Nuo šio scenarijaus Lietuvą išgelbėjo ir charakterio ypatumai: tikrą pragarą išgyvenusios šalys pasekmes jaus dar ilgai (126)

Koronaviruso pandemija Europoje skausmingai smogė Ispanijai, Italijai, Prancūzijai, kur galiausiai...

Naujas automobilių mokestis – netrukus: kovojant su krize planų neatsisakoma (126)

Dėl koronaviruso sukeltų sunkumų gyventojų atlyginimai mažėja, nedarbas didėja, tačiau...

Didžiausių finansų įmonių vadovai nerimauja: optimizmas prasilenkia su tikrove (15)

Didžiausių finansinių bendrovių vadovai vis optimistiškiau vertina ekonominį atsigavimą,...

Kauniečiui kelionė į darbą baigėsi labai liūdnai: už nugaros išgirdęs grandinės žvangėjimą sustingo iš baimės (24)

Apie tam tikras netikėtas išlaidas susimąstome tik tada, kai tenka susimokėti. Viena iš jų –...

Policija dar tiria savo veiksmus, bet ir be tyrimo matyti daugybė pažeidimų (246)

Mažeikių rajone, Viekšnių kapinėse, palaidotas 35-asis nepriklausomos Lietuvos istorijoje...

The Economist

Vėl iškilo senas klausimas: kokia ES prasmė? (1)

Prasmės beieškant Covid‑19 pandemija daro spaudimą Europai.

Situacija JAV kaista: Trumpas grasina į gatves pasiųsti tūkstančius karių suimta mažiausiai 5 600 žmonių (160)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pirmadienį pažadėjo įsakyti kariuomenei imtis malšinti šalį...

„TikTok” atradęs Mantas Stonkus sparčiai renka peržiūras: komiškuose video sužibo ir jo mylimoji Gelminė Glemžaitė (68)

Dėl koronaviruso grėsmės kovo mėnesį šalyje įsigaliojo karantinas. Užsidarius tarp keturių...

Legendinis NBA treneris griežtai sukritikavo Trumpą ir pavadino jį griovėju (3)

Legendinis NBA treneris Greggas Popovichius griežtai kritikuoja JAV prezidentą Donaldą Trumpą...

Ką daryti, jei karantino metu pajutau peršalimo simptomus? (13)

Lietuvoje vis dar tęsiasi karantinas . O pajutus peršalimo simptomus, pirmiausia šmėsteli...

|Maža didelių žinių kaina