aA
Sulig pirmąja lapkričio diena įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Jų šūsnis, tačiau pradedantiesiems vairuotojams aktualiausias pokytis susijęs su išaugusiais leistinais važiavimo greičiais. Daugelyje kelių „klevai“ nuo lapkričio galės važiuoti 10 km/val. greičiau nei iki šiol.
Klevo lapas. Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

KET pakeitimuose numatoma, kad motociklais ir lengvaisiais automobiliais, kuriuos vairuoja pradedantieji, besimokantys vairuoti arba laikantys praktinį vairavimo egzaminą, nuo lapkričio 1 d. bus galima važiuoti greičiau.

Nurodoma, kad leistinas greitis magistralėse tokiems vairuotojams išauga iki 100 km/val., greitkeliuose – iki 90 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val. Kituose keliuose, pavyzdžiui, žvyrkeliuose, leistinas greitis – 70 km/val. Kitaip tariant, važiuodami nuo Vilniaus iki Kauno tokie vairuotojai galės važiuoti 90 km/val., o, pavyzdžiui, nuo Vilniaus iki Panevėžio galės įsibėgėti iki 100 km/val. Prireikus važiuoti vadinamuoju Molėtų plentu, „klevo“ lapu pasipuošę pradedantieji galės važiuoti 80 km/val.

Patinka, bet vertina nevienodai

Greta Vilniaus gyvenantis Matas DELFI pasakojo, kad užsiklijavęs klevo lapą vairuoja kiek daugiau nei mėnesį. Vaikinas neslėpė, kad idėja, jog nuo lapkričio 1-osios galės važiuoti kiek greičiau, jam tikrai priimtina, tačiau abejojo, ar visi pradedantieji vienodai galės susitvarkyti su išaugusiu greičiu.

„Kiek prisimenu iš vairavimo pamokų, išaugus leistinam greičiui, išauga ir stabdymo kelias. Todėl daug ką turėtų lemti patirtis. Mano nuomone, tokie pakeitimai gali lemti ir tai, kad išaugs avarijų, susijusių su pradedančiaisiais, skaičius“, – kalbėjo vaikinas.

Kiek kitokios nuomonės vilnietė Ieva, kuri DELFI pasakojo vairuojanti nuo vasaros pradžios. Anot merginos, nors daugelį toks pakeitimas džiugina, realiai gatvėse ne itin kas kas keisis. Ji tikino, kad mažai kas iš „klevų“ važiuoja pareigingai tik jiems leistinais greičiais. Pavyzdžiui, jei gatvėje leidžiama važiuoti 80 km/val., tiek jie ir važiuoja.

„Kaip visi važinėja dabar, taip ir važinės. Gal tik tos baimės, kad policija už kampo pagaus, nebebus. Galiausiai, kas kvailai lakstydavo, lakstys ir toliau – jiems pakelta riba neturės jokios įtakos“, – kalbėjo mergina.

Problema ten, kur jos nėra

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir vairavimo mokytojas, pabrėžė, kad esami pakeitimai išties duos naudos ne tiek pradedantiesiems, bet aplinkiniams. Anot patyrusio vairuotojo, eismas intensyvėja ir sąžiningi „klevai“, besilaikantys jiems dabar galiojančių normų, tampa kliūtimi kelyje.

„Atsiranda daugiau lenkiančių, mat klevus lenkia ir vilkikai, ir autobusai. O kiekvienas lenkimas yra papildoma rizika. Todėl teisingiau yra geriau pamokyti „klevą“ ir leisti jam važiuoti greičiau“ - pabrėžė A. Pakėnas.

Tiesa, jis pastebėjo, kad idealus atvejis būtų buvęs tada, kai drauge su padidintu greičiu pradedantiesiems būtų reglamentuotas ir didesnis privalomų mokymosi valandų skaičius. Pavyzdžiui, vietoje 30 valandų, galiojančių dabar, 40 valandų.

„Dabar tiesiog mechaniškai buvo padidintas greitis. Tačiau ir čia didelės tragedijos nematau, tie, kurie vairuoti mokėsi spalį, o važinės keliuose lapkritį, tiesiog turės savarankiškai arba pasitelkę šeimos narius pasimokyti vairuoti greičiau“, – kalbėjo instruktorius.

Į kalbas, esą dabartiniai pakeitimai kelia sumaištį ir pradedantiesiems vairuotojams, vairavimo teorijos besimokantiems spalį, o egzaminą laikysiantiems lapkritį, bus sudėtinga prisiminti leistinus greičius, A. Pakėnas numoja ranka. Anot jo, dabar „klevai“ privalo žinoti, kokiais greičiais turi važiuoti autobusai ir sunkvežimiai, o dabartiniai pakeitimai, galiojantys pradedantiesiems, visiškai sutampa su šioms transporto priemonėms leistinais greičiais.

„Tai viskas, ką žmogus turi žinoti, kad pradedančiųjų leistini greičiai prilyginti sunkvežimių ir autobusų leistiniems greičiams. Nėra jokios tragedijos“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (76)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (60)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Įspėja dėl vagysčių: automobilius nesaugu palikti net ir požeminiuose garažuose (46)

Pastaruoju metu vienas iš labiausiai automobilių savininkus neraminančių dalykų yra ne tai, ar...

Top naujienos

Visiškai išteisintas Balčiūnas: dar pagalvosiu, ar reikalausiu kompensacijos už pareigūnų neprofesionalumą (54)

Namų šturmas paryčiais, dešimt parų areštinėje ir penkeri metai teismo proceso, kol buvęs...

Pasaulio nepripažintoje Europos „šalyje“ klesti komunizmas: vietiniams negalima išvykti, o turistams – fotografuoti (383)

Yra tokia vieta Europos žemėlapyje, kurioje nesuprantamais būdais klesti komunizmas . Visos...

Orai: pokyčių laukiama savaitgalį

Šaltis į Lietuvą veržtis neskuba. Antradienį termometrų stulpeliai aukščiausiai kils iki...

Išlydėjusi 11-metį sūnų į mokyklą motina tokios tragedijos nesitikėjo (14)

Kartais turi nutikti kas nors labai nelaimingo, kad sužinotume, kokie nuostabūs žmonės mus supa....

Sunerimę Čeponis ir Sirvydis pateisina Šaro rimbą, bet siūlo keisti „Žalgirio“ žaidimą (48)

„Stengsiuosi, kad mūsų vyrai pataptų vėl tokiais pačiais žmonėmis, kokie jie buvo...

„Socialdarbiečių“ sąlyga „valstiečiams“: arba pinigai partijai, arba balsai už biudžetą? (98)

„Valstiečių“ siekis finansuoti koalicijos partnerius Lietuvos socialdemokratų darbo partiją (...

Paaiškėjo neįtikėtina tragedijos priežastis – vienas neatsargus rankos mostas pražudė 5 asmenų šeimą (15)

Remiantis naujausiais žiniasklaidos pranešimais, vienas iš hidroplano keleivių, darydamas...

Anglai privertė Ispanijos futbolo gerbėjus nušvilpti savo rinktinę (2)

Tris įvarčius per kėlinį sumušusi Anglijos futbolo nacionalinė komanda atsilygino Ispanijos...

Sveikatos specialistė sukritikavo naują visuomenės įprotį: kodėl į tualetą nereikėtų neštis telefono (34)

Visi nuo pat vaikystės žinome, kad rankas reikia plauti pasinaudojus tualetu, prieš valgį ar...

Mokslininkė įkvėpimo sėmėsi iš Nobelio premijos laureato: svarbiausia nepasiduoti po nesėkmių (13)

Jaunoji neuromokslininkė dr. Julija Krupič, prieš 12 metų baigusi fizikos studijas Vilniaus...