aA
Lapkričio 1-ąją įsigalioja naujos Kelių eismo taisyklės (KET), nurodysiančios pėstiesiems į perėjas žengti mobiliuosius telefonus pasidėjus į kišenę, ausines išsitraukus iš ausų ir nutraukus veiklą, kuri blaško dėmesį, o vairuotojams – praleisti ne tik tuos pėsčiuosius, kurie jau įkėlę koją į perėją, bet ir laukia greta jos ar ruošiasi į ją žengti. Nauja tvarka sukėlė nemažai diskusijų ir tarp vairuotojų, ir tarp pėsčiųjų, kurie pasimetę – kaip reikės elgtis kelyje?

Rytis Vosylius, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis tyrėjas, DELFI paaiškino, kad nuo lapkričio pėstieji, eidami važiuojamąją kelio dalimi, tai yra, eidami per perėją, privalo vengti bet kokių veiksmų, atitraukiančių jų dėmesį nuo eismo situacijos stebėjimo.

„Pavyzdžiui, kalbėtis telefonu, naršyti juo, muzikos klausymas per ausines – šie veiksmai išblaško, neleidžia įvertinti, kokiu greičiu atvažiuoja automobilis, koks atstumas iki jo, ar saugu eiti per perėją“ – kalbėjo R. Vosylius.

Jis nurodė, kad pagal pasikeitusius reikalavimus, pėstiesiems už tokį nusižengimą yra numatyta žodinė pastaba, arba 10-12 eurų bauda.

„Sunku pasakyti, kiek bus tų, kurie bus nubausti baudomis. Tikslai visai kitokie, norisi auklėti ir šviesti žmonės. Kadangi įstatymas numato pareikšti žodinę pastabą, tikrai niekas nepuls bausti“, – tikino Kelių policijos atstovas.

Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
© DELFI / Karolina Pansevič

Pabrėžiama ir tai, kad į kelią pėstieji gali išeiti tik tuomet, kai įvertina atstumą iki artėjančių automobilių. Be to, einant perėja nurodoma, kad jos ribų peržengti nevalia. Galiausiai tamsiu paros metu rekomenduojama vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, segėti matomose vietose atšvaitus.

Orientuotis pagal juostų skaičių

Jei pėstieji galės sulaukti pagrūmojimo pirštu dėl nelaiku išsitraukto telefono, vairuotojams kelyje teks elgtis kur kas atidžiau. Iki šiol jie turėjo prievolę praleisti pėstįjį, jau įžengusį į perėją, bet nuo lapkričio 1 d., teks praleisti ir žengiantį, ir stovintį prieš eismo juostą arba pėsčiųjų perėją bei laukiantį galimybės įžengti žmogų.

Priklausomai nuo to, kiek eismo juostų kelyje, vairuotojų elgesys taip pat turės būti skirtingas.

„Jeigu kelyje yra po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi, visiškai nesvarbu, kad pėstysis stovi priešingoje kelio pusėje – bus privaloma stoti ir praleisti žmogų“, – aiškino R. Vosylius akcentavęs, kad toks pats reikalavimas galioja ir ten, kur tarp priešingos krypties eismo juostų yra įrengtos saugumo salelės.

Jeigu gatvėje kiekviena kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostų, sustoti privaloma tuomet, kai pėstysis prieina vairuotojo užimamą eismo juostą. Be to, pabrėžė R. Vosylius, pradėti važiuoti vairuotojas galės tik tada, kai perėją kertantis žmogus visiškai pasitrauks iš jo eismo juostos.

Patarimas yra tik vienas

R. Vosylius pabrėžė, kad vairuotojams, norint išvengti sunkumų, teks atidžiau išnagrinėti KET.

„Jose labai aiškiai pasakoja, kad prieš pėsčiųjų perėją reikia sulėtinti greitį, jeigu matomas pėstysis. Be to, bendra KET užfiksuota pareiga – būti atsargiems, atidiems ir gerbti kitus eismo dalyvius“ – teigė pašnekovas.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius
© DELFI / Karolina Pansevič

Tiesa, kokiu greičiu vairuotojai turėtų artėti prie pėsčiųjų perėjos – jis nenurodė. Anot Kelių policijos atstovo, greitis turi būti toks, kad pamatęs kliūtį vairuotojas sugebėtų sustoti.

„Nebūtinai tai turi būti leistinas greitis, nurodytas ženkluose. Gali būti, kad priklausomai nuo eismo sąlygų vieną dieną toje pačioje vietoje jis bus 20 km/val., kitą – 40 km/val.“, – pabrėžė policijos pareigūnas.

Vairuotojams, nesustojusiems prieš pėsčiųjų perėją ir nepraleidusiems pėsčiųjų, gali grėsti administracinė atsakomybė ir 60-90 eurų bauda bei teisės vairuoti atėmimas 1-6 mėnesiams. Už tokį patį nusižengimą maršrutinių transporto priemonių vairuotojams gali tekti susimokėti 120-170 eurų baudą bei netekti teisės vairuoti 1-3 mėnesiams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (45)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (5)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Nepaklausė medikų ir šiandien džiaugiasi dešimtmečiu sūnumi: nuvykus į klinikas, nėštumą siūlė nutraukti (11)

Ką reiškia rankose laikyti nė kilogramo nesveriantį kūdikį, niekaip nesupras tie, kas to...

Laukiantiems didžiųjų metų švenčių – puikios žinios: galite turėti 11 laisvadienių (5)

Kalėdos ir Naujųjų metų sutikimas šįmet gali tapti itin įsimintinas. Ypač tiems, kurie yra...

Gėrimo, šildžiusio Pirmojo pasaulinio karo karius, paskutinė stotelė – Indijoje (2)

Gerą šimtmetį šeimos savo vaikus Indijoje girdė salyklo skonio pieno gėrimais, kurie, kaip kad...

Reforma iš vidaus: prabilo apie ligoninėse apgyvendinamus paimtus vaikus, dėl kursų metamus darbus ir pareigūnų patyčias (457)

Iš nesaugios aplinkos paimtų vaikų apgyvendinimas ligoninėse, budinčių globotojų trūkumas,...

Buto pirkimas miesto centre: ekspertė išvardijo didžiausius privalumus (19)

Mes gyvename amžiuje, kai informacijos srautai kasdien tik didėja ir tam, kad neatsiliktume, turime...

Ar iš tiesų kaime sunku rasti darbo? (5)

Skurdas, nedarbas, alkoholizmas – tokiais žodžiais dažnai apibūdinamas šiandieninis Lietuvos...

Po 30 metų į Lietuvą grįžusi moteris atvira: nuskurusiame sovietiniame mieste esama šio to nauja (175)

„Iš Lietuvos su meile“. Taip savo straipsnį, publikuotą svetainėje „Roads &Kingdoms“,...

Į Lietuvą veržiasi šaltis ir sniegas – gruodžio mėnuo bus kitoks nei įprasta (54)

Nors ruduo dar nesibaigė, daugeliui smalsu, kokia laukia žiema. Kai kurių klimatologų teigimu,...