aA
Eismas turėtų vykti taip, kad vairuotojams nereikėtų spręsti galvosūkiu – taip sako ne vienas saugaus eismo specialistas. Tačiau ne visada tokia praktika vadovaujasi eismą organizuojančios institucijos. DELFI sulaukė pranešimo apie vieną sankryžą Vilniuje, kurioje automobilį galima sudaužyti kasdien, tačiau pamėginus pasiskųsti savivaldybei, gaunamas atsakymas, jog reikėtų vadovautis Kelių eismo taisyklėmis (KET).

Į konfliktines situacijas kasdien įsivelia vairuotojai, susitinkantys Buivydiškių, Ąžuolyno ir Ozo gatvių sankryžoje. Nors ši sankryža reguliuojama šviesoforais, didžioji dauguma vairuotojų jų paiso tik iš dalies.

Turi praleisti, tačiau to nedaro

Kaip DELFI rašė skaitytojas, daugeliu atveju, kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojai, važiuojantys iš Buivydiškių gatvės ir sukantys į Ozo gatvę, tai yra, atliekantys posūkį į kairę, nepraleidžia automobilių, važiuojančių iš priešingos krypties tiesiai ar sukančių į dešinę. Pabrėžiama ir tai, kad pasukti į kairę iš Buivydiškių gatvės galima ne viena, o dviem eismo juostomis.

Anot skaitytojo, greičiausiai taip elgiamasi todėl, kad važiuojant nuo Buivydiškių gatvės pusės greta šviesoforų įrengti ženklai, nurodantys, kad pagrindinis kelias keičia kryptį ir pasuka į kairę. Nepaisant to, toks elgesys – grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Mat KET nurodo, jog kai eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojai privalo vadovautis jo signalais, nesvarbu, kokie būtų pirmenybę nurodantys kelio ženklai. Pastaraisiais vadovautis reikėtų tik tada, kai šviesoforas išjungtas arba neveikia.

„Šia sankryža tenka dažnai važiuoti ir nuolat matau, kaip vairuotojai, sukantys į dešinę ar važiuojantys tiesiai, bando išvengti avarinių situacijų su automobilių srautu, sukančiu į kairę iš Buivydiškių gatvės į Ozo gatvę“, – pasakojo skaitytojas.

Tuo įsitikinti teko ir DELFI redakcijai, vaizdo reportaže užfiksavusiai, kaip sukantys į kairę vairuotojai visiškai nepaiso degančio šviesoforo signalo ir to, kuriems eismo dalyviams teikiama pirmenybė. Važiuojantys tiesiai arba sukantys į dešinę nejaukiai stabčioja, nedrįsta įsilieti į eismo srautą ir stengiasi praleisti visus, kad išvengtų avarijos.

DELFI skaitytojas dalinosi iš Vilniaus miesto savivaldybės gautu atsakymu, kuriame pateikiamas Eismo organizavimo skyriaus atsakymas į prašymą šią sankryžą reorganizuoti. Vilniaus savivaldybės specialistams, kitaip nei vairuotojams, sunkumų nekyla. Atsakyme nurodoma, kad vairuotojai turėtų vadovautis važiavimą per sankryžas apibrėžiančiomis taisyklėmis ir šviesoforo signalais, o jeigu šie neveikia – paisyti kelio ženklų.

Reikėtų korekcijų

Nepaisant to, kad KET aiškiai apibrėžia judėjimo tvarką sankryžoje, Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, akcentuoja, kad įsikišti į eismo organizavimą šioje Vilniaus sankryžoje, savivaldybės specialistai tikrai privalėtų.

„Savivaldybė, žinoma, pasakys, kad važiuoti čia reikėtų vadovaujantis KET. Tačiau reikia suprasti, kad žmonės taisyklių nežino, o to, kaip KET laikomasi, niekas nekontroliuoja ir neaiškina“, – akcentavo A. Pakėnas.

Pasak jo, atrodytų, savaime suprantama, kad vairuotojai turėtų žinoti, jog degant šviesoforo signalui, jokie pirmumo ženklai neveikia. Bet nepaisant to, važiuojantys šia sankryža ja vadovaujasi ir dar pyksta, jei kažkas bando elgtis kitaip.

„Reikia susitaikyti su tuo, kad žmonės pamiršę taisykles, ir žengti žingsnį jų link. Nesu eismo organizatorius, bet greičiausiai tiems, kas suka į kairę nuo Buivydiškių gatvės Ozo gatvės link, reikėtų padaryti atskirą šviesoforo sekciją. Tuomet važiuojantiems priešinga kryptimi, kol jie suktų, degtų raudona šviesa ir konfliktų nekiltų“, – svarstė vairavimo mokytojas.

Jis sutiko, kad greičiausiai nesusipratimų kyla ir todėl, kad anksčiau išvažiavimas greta „Impuls“ sporto klubo nebuvo kontroliuojamas šviesoforu ir važiuojantiems iš čia visuomet reikėjo vadovautis šalutinio kelio ženklu. Nors vėliau atsirado šviesoforas ir eismo tvarka pasikeitė, vairuotojai to nepaiso ir elgiasi taip, kaip jiems įprasta.

„Negana to, ir tie, kurie važiuoja nuo „Impuls“, elgiasi taip, tarsi važiuotų iš šalutinio kelio. Jie irgi nežino, kaip turėtų elgtis“, – gužčiojo pečiais vairavimo instruktorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(47 žmonės įvertino)
4.5106

Diena be automobilio: atsinaujinęs viešasis transportas kviečia miestų gyventojus važiuoti nemokamai (1)

Kiekvienais metais rugsėjo 22-ąją dieną Europos Sąjungoje ir pasaulyje minima „ Diena be...

Perspėjo studentų artimuosius: tikrinkite automobilio draudimo sutartis, nes teks patuštinti kišenes (32)

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai...

Tūkstantis vairuotojo pažymėjimų per dieną: kaip „Regitra“ užtikrina jų kokybę? (3)

Tūkstantis – būtent tiek vairuotojo pažymėjimų per dieną vidutiniškai pagaminama Lietuvoje....

Prognozuojamos pirmosios šalnos: ką prisiminti turėtų nemalonumų nenorintys vairuotojai (17)

Jau šios savaitės pabaigoje Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos. Iššūkių vairuotojams...

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (27)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Top naujienos

Žiemelis negali atsakyti, kam turėtų priklausyti Krymas: nenoriu politikuoti (419)

„Mes darome verslą Ukrainoje. Mes ten turime pakankamai nemažą dalį pajamų iš kuro ir kitų...

Apetitas auga bevalgant: Klaipėdos universitetą į teismą padavusio indo ieškiniai perkopė per 70 milijonų eurų (366)

Už neįtikusias studijas Klaipėdos universitete (KU) kone 5 tūkstančių eurų reikalavęs...

Lietuvių pamėgtos pigios atostogos Tbilisyje: patikrintos vietos, kurias privalo aplankyti kiekvienas (63)

Lietuviai masiškai ėmė keliauti į Gruzijos sostinę Tbilisį, tačiau patenkinti lieka ne visi....

Mados apžvalgininkas: kodėl moterys Lietuvoje plaikstosi po pilnas drabužių parduotuves, o vyrams nėra ką pirkti (42)

Verslo konsultantas ir Mados verslo instituto bendrakūrėjis Arnoldas Remeika , paklaustas, kaip...

Šalnos tik pradžia: galime sulaukti ir pirmojo sniego (10)

Šiandien Lietuvos orus vis dar lems vakarykščio, į šiaurės rytus tolstančio ciklono pakraštys.

Siaubas keleiviniame lėktuve: laineris smigo žemyn beveik 9 kilometrus (44)

„Delta“ skrydžių bendrovės keleiviniame lėktuve iš Atlantos miesto skridę žmonės pasakoja...

Būkite budrūs: prisidengiant žinomų įmonių vardais Lietuvoje platinami kompiuteriniai virusai (13)

IT saugumo specialistas Marius Pareščius lietuvius perspėja, kad prisidengiant žinomų...

Rudens karalius – moliūgas: 4 gardūs patiekalai (6)

Nors moliūgų kilmė nėra susijusi su Lietuva – į Europą iš Pietų Amerikos jie atvyko tik XVI...

Lygiai prieš 30 metų: kosminis Sabonio debiutas Ispanijoje – 34 taškai ir disko metiko stiliaus perdavimas (32)

Lygiai prieš 30-metų – 1989-ųjų rugsėjo 19-ąją – Ispanijos krepšinio lygoje su Valjadolido...

Vilniuje vyksta greičio mėgėjų gaudynės: „VW Lupo“ vairuotojas per pusvalandį įkliuvo du kartus (41)

Pastaruoju metu Vilniuje transporto priemonių greitį Kelių policijos pareigūnai tikrina beveik...