aA
Eismas turėtų vykti taip, kad vairuotojams nereikėtų spręsti galvosūkiu – taip sako ne vienas saugaus eismo specialistas. Tačiau ne visada tokia praktika vadovaujasi eismą organizuojančios institucijos. DELFI sulaukė pranešimo apie vieną sankryžą Vilniuje, kurioje automobilį galima sudaužyti kasdien, tačiau pamėginus pasiskųsti savivaldybei, gaunamas atsakymas, jog reikėtų vadovautis Kelių eismo taisyklėmis (KET).

Į konfliktines situacijas kasdien įsivelia vairuotojai, susitinkantys Buivydiškių, Ąžuolyno ir Ozo gatvių sankryžoje. Nors ši sankryža reguliuojama šviesoforais, didžioji dauguma vairuotojų jų paiso tik iš dalies.

Turi praleisti, tačiau to nedaro

Kaip DELFI rašė skaitytojas, daugeliu atveju, kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojai, važiuojantys iš Buivydiškių gatvės ir sukantys į Ozo gatvę, tai yra, atliekantys posūkį į kairę, nepraleidžia automobilių, važiuojančių iš priešingos krypties tiesiai ar sukančių į dešinę. Pabrėžiama ir tai, kad pasukti į kairę iš Buivydiškių gatvės galima ne viena, o dviem eismo juostomis.

Anot skaitytojo, greičiausiai taip elgiamasi todėl, kad važiuojant nuo Buivydiškių gatvės pusės greta šviesoforų įrengti ženklai, nurodantys, kad pagrindinis kelias keičia kryptį ir pasuka į kairę. Nepaisant to, toks elgesys – grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Mat KET nurodo, jog kai eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojai privalo vadovautis jo signalais, nesvarbu, kokie būtų pirmenybę nurodantys kelio ženklai. Pastaraisiais vadovautis reikėtų tik tada, kai šviesoforas išjungtas arba neveikia.

„Šia sankryža tenka dažnai važiuoti ir nuolat matau, kaip vairuotojai, sukantys į dešinę ar važiuojantys tiesiai, bando išvengti avarinių situacijų su automobilių srautu, sukančiu į kairę iš Buivydiškių gatvės į Ozo gatvę“, – pasakojo skaitytojas.

Tuo įsitikinti teko ir DELFI redakcijai, vaizdo reportaže užfiksavusiai, kaip sukantys į kairę vairuotojai visiškai nepaiso degančio šviesoforo signalo ir to, kuriems eismo dalyviams teikiama pirmenybė. Važiuojantys tiesiai arba sukantys į dešinę nejaukiai stabčioja, nedrįsta įsilieti į eismo srautą ir stengiasi praleisti visus, kad išvengtų avarijos.

DELFI skaitytojas dalinosi iš Vilniaus miesto savivaldybės gautu atsakymu, kuriame pateikiamas Eismo organizavimo skyriaus atsakymas į prašymą šią sankryžą reorganizuoti. Vilniaus savivaldybės specialistams, kitaip nei vairuotojams, sunkumų nekyla. Atsakyme nurodoma, kad vairuotojai turėtų vadovautis važiavimą per sankryžas apibrėžiančiomis taisyklėmis ir šviesoforo signalais, o jeigu šie neveikia – paisyti kelio ženklų.

Reikėtų korekcijų

Nepaisant to, kad KET aiškiai apibrėžia judėjimo tvarką sankryžoje, Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, akcentuoja, kad įsikišti į eismo organizavimą šioje Vilniaus sankryžoje, savivaldybės specialistai tikrai privalėtų.

„Savivaldybė, žinoma, pasakys, kad važiuoti čia reikėtų vadovaujantis KET. Tačiau reikia suprasti, kad žmonės taisyklių nežino, o to, kaip KET laikomasi, niekas nekontroliuoja ir neaiškina“, – akcentavo A. Pakėnas.

Pasak jo, atrodytų, savaime suprantama, kad vairuotojai turėtų žinoti, jog degant šviesoforo signalui, jokie pirmumo ženklai neveikia. Bet nepaisant to, važiuojantys šia sankryža ja vadovaujasi ir dar pyksta, jei kažkas bando elgtis kitaip.

„Reikia susitaikyti su tuo, kad žmonės pamiršę taisykles, ir žengti žingsnį jų link. Nesu eismo organizatorius, bet greičiausiai tiems, kas suka į kairę nuo Buivydiškių gatvės Ozo gatvės link, reikėtų padaryti atskirą šviesoforo sekciją. Tuomet važiuojantiems priešinga kryptimi, kol jie suktų, degtų raudona šviesa ir konfliktų nekiltų“, – svarstė vairavimo mokytojas.

Jis sutiko, kad greičiausiai nesusipratimų kyla ir todėl, kad anksčiau išvažiavimas greta „Impuls“ sporto klubo nebuvo kontroliuojamas šviesoforu ir važiuojantiems iš čia visuomet reikėjo vadovautis šalutinio kelio ženklu. Nors vėliau atsirado šviesoforas ir eismo tvarka pasikeitė, vairuotojai to nepaiso ir elgiasi taip, kaip jiems įprasta.

„Negana to, ir tie, kurie važiuoja nuo „Impuls“, elgiasi taip, tarsi važiuotų iš šalutinio kelio. Jie irgi nežino, kaip turėtų elgtis“, – gužčiojo pečiais vairavimo instruktorius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(47 žmonės įvertino)
4.5106

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (32)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Top naujienos

Medikai papasakojo, ką dabar mato ligoninėse: skirtumas nuo praėjusios žiemos – akivaizdus

Medikų profsąjungos pasisako už privalomą skiepijimą nuo kovidą visiems dirbantiems kontaktiniu...

Pirkdami tokį turtą, įsigyjate katę maiše: gali tekti nusivilti arba dar blogiau – likti tuščiomis (1)

Dėl didelio lietuvių noro įsigyti būstą ir ribotų vystytojų galimybių jo pasiūlyti, šiandien...

Visą naktį siautėjusi audra dar nesibaigs: tarnybos gavo dešimtis iškvietimų, medžiai virto ant automobilių Kaune iškvietimų daugiausia (1)

Per praėjusią parą iki penktadienio šeštos valandos ugniagesiai Lietuvoje 87 kartus vyko šalinti...

Valerijus Morozovas, šeimos gydytojas | D+

Gydytojas Morozovas atsako: kaip sumažinti kraujospūdį

Aukštas kraujospūdis kankina daugybę vyresnio amžiaus žmonių. Kuo toliau, tuo dažniau ši liga...

Rusija perspėja: Europa negaus papildomų dujų be „Nord Stream 2“ (164)

Rusija perspėja, kad nesiruošia siūlyti Europos vartotojams papildomų dujų dabartinei energetikos...

Aktorius Alecas Baldwinas filmavime rekvizito ginklu netyčia nušovė operatorę ir sužeidė režisierių (11)

JAV aktorius Alecas Baldwinas rekvizito ginklu netyčia nušovė kino studijos darbuotoją ir...

Banko ekspertas: naujo kelio nepasirinkusios įmonės turės susitaikyti su didesnėmis palūkanomis (5)

„ Verslo požiūrio “ laidoje pradedame naują laidų ciklą. Portale Delfi startavo nauja...

Nebenešiojamus prabangių ženklų drabužius parduodanti Neringa Šiaudikytė: net pasiturinčios moterys ieško nuolaidų (11)

Už Atlanto atlikėjos karjerą ir asmeninę laimę kurianti Neringa Šiaudikytė neabejinga ir...

Iki raudonumo aikštėje „užviręs“ Lekavičius: tas epizodas išmušė mane iš vėžių (15)

Lukas Lekavičius retai su kuo veliasi į diskusijas ir paprastai išimties nedaro nė teisėjams....

Kiek šiemet mokėsime už malkas (5)

Kėdainių rajono savivaldybės taryba kasmet patvirtina kietojo kuro vidutines kainas. To reikalauja...