aA
Eismas turėtų vykti taip, kad vairuotojams nereikėtų spręsti galvosūkiu – taip sako ne vienas saugaus eismo specialistas. Tačiau ne visada tokia praktika vadovaujasi eismą organizuojančios institucijos. DELFI sulaukė pranešimo apie vieną sankryžą Vilniuje, kurioje automobilį galima sudaužyti kasdien, tačiau pamėginus pasiskųsti savivaldybei, gaunamas atsakymas, jog reikėtų vadovautis Kelių eismo taisyklėmis (KET).

Į konfliktines situacijas kasdien įsivelia vairuotojai, susitinkantys Buivydiškių, Ąžuolyno ir Ozo gatvių sankryžoje. Nors ši sankryža reguliuojama šviesoforais, didžioji dauguma vairuotojų jų paiso tik iš dalies.

Turi praleisti, tačiau to nedaro

Kaip DELFI rašė skaitytojas, daugeliu atveju, kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojai, važiuojantys iš Buivydiškių gatvės ir sukantys į Ozo gatvę, tai yra, atliekantys posūkį į kairę, nepraleidžia automobilių, važiuojančių iš priešingos krypties tiesiai ar sukančių į dešinę. Pabrėžiama ir tai, kad pasukti į kairę iš Buivydiškių gatvės galima ne viena, o dviem eismo juostomis.

Anot skaitytojo, greičiausiai taip elgiamasi todėl, kad važiuojant nuo Buivydiškių gatvės pusės greta šviesoforų įrengti ženklai, nurodantys, kad pagrindinis kelias keičia kryptį ir pasuka į kairę. Nepaisant to, toks elgesys – grubus kelių eismo taisyklių pažeidimas. Mat KET nurodo, jog kai eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojai privalo vadovautis jo signalais, nesvarbu, kokie būtų pirmenybę nurodantys kelio ženklai. Pastaraisiais vadovautis reikėtų tik tada, kai šviesoforas išjungtas arba neveikia.

„Šia sankryža tenka dažnai važiuoti ir nuolat matau, kaip vairuotojai, sukantys į dešinę ar važiuojantys tiesiai, bando išvengti avarinių situacijų su automobilių srautu, sukančiu į kairę iš Buivydiškių gatvės į Ozo gatvę“, – pasakojo skaitytojas.

Tuo įsitikinti teko ir DELFI redakcijai, vaizdo reportaže užfiksavusiai, kaip sukantys į kairę vairuotojai visiškai nepaiso degančio šviesoforo signalo ir to, kuriems eismo dalyviams teikiama pirmenybė. Važiuojantys tiesiai arba sukantys į dešinę nejaukiai stabčioja, nedrįsta įsilieti į eismo srautą ir stengiasi praleisti visus, kad išvengtų avarijos.

DELFI skaitytojas dalinosi iš Vilniaus miesto savivaldybės gautu atsakymu, kuriame pateikiamas Eismo organizavimo skyriaus atsakymas į prašymą šią sankryžą reorganizuoti. Vilniaus savivaldybės specialistams, kitaip nei vairuotojams, sunkumų nekyla. Atsakyme nurodoma, kad vairuotojai turėtų vadovautis važiavimą per sankryžas apibrėžiančiomis taisyklėmis ir šviesoforo signalais, o jeigu šie neveikia – paisyti kelio ženklų.

Reikėtų korekcijų

Nepaisant to, kad KET aiškiai apibrėžia judėjimo tvarką sankryžoje, Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, akcentuoja, kad įsikišti į eismo organizavimą šioje Vilniaus sankryžoje, savivaldybės specialistai tikrai privalėtų.

„Savivaldybė, žinoma, pasakys, kad važiuoti čia reikėtų vadovaujantis KET. Tačiau reikia suprasti, kad žmonės taisyklių nežino, o to, kaip KET laikomasi, niekas nekontroliuoja ir neaiškina“, – akcentavo A. Pakėnas.

Pasak jo, atrodytų, savaime suprantama, kad vairuotojai turėtų žinoti, jog degant šviesoforo signalui, jokie pirmumo ženklai neveikia. Bet nepaisant to, važiuojantys šia sankryža ja vadovaujasi ir dar pyksta, jei kažkas bando elgtis kitaip.

„Reikia susitaikyti su tuo, kad žmonės pamiršę taisykles, ir žengti žingsnį jų link. Nesu eismo organizatorius, bet greičiausiai tiems, kas suka į kairę nuo Buivydiškių gatvės Ozo gatvės link, reikėtų padaryti atskirą šviesoforo sekciją. Tuomet važiuojantiems priešinga kryptimi, kol jie suktų, degtų raudona šviesa ir konfliktų nekiltų“, – svarstė vairavimo mokytojas.

Jis sutiko, kad greičiausiai nesusipratimų kyla ir todėl, kad anksčiau išvažiavimas greta „Impuls“ sporto klubo nebuvo kontroliuojamas šviesoforu ir važiuojantiems iš čia visuomet reikėjo vadovautis šalutinio kelio ženklu. Nors vėliau atsirado šviesoforas ir eismo tvarka pasikeitė, vairuotojai to nepaiso ir elgiasi taip, kaip jiems įprasta.

„Negana to, ir tie, kurie važiuoja nuo „Impuls“, elgiasi taip, tarsi važiuotų iš šalutinio kelio. Jie irgi nežino, kaip turėtų elgtis“, – gužčiojo pečiais vairavimo instruktorius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(47 žmonės įvertino)
4.5106

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (24)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (40)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Ne tie degalai: ką daryti, jeigu į dyzeliu varomą automobilį įsipylėte benzino (85)

Degalinėje padaryta klaida automobilio baką pripildant ne tais degalais gali brangiai kainuoti,...

12 darbų, kuriuos kiekvienas vairuotojas turi atlikti prieš artėjančią žiemą (31)

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam...

Kokius gedimus gali išduoti iš vidaus rasojantys automobilio langai (44)

Vėstantys orai ir trumpėjančios dienos vairuotojams mesteli vis daugiau iššūkių ir nemalonių...

Top naujienos

Šimonytė: vietos ministerijose nėra rezervuotos, bet kandidatus mes turime Landsbergis dirbs ten, kur reikės (95)

Konservatorių lyderė Ingrida Šimonytė sako, kad galėtų pasiūlyti kandidatų į ministrus...

Raudonojoje zonoje – jau 21 savivaldybė: Veryga pasakė, kas jose keisis (181)

Vis daugiau savivaldybių dėl aukšto jose sergamumo COVID-19 liga patenka į raudonąją zoną ....

Lietuva pabudo kitokia: įvardino skaudžiausius naujos koalicijos kampus ir geidžiamiausius postus (1144)

Seimo rinkimų naktis buvo vainikuota bendra Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

Ultimatumo laikas baigėsi: virtinėje Baltarusijos bendrovių – streikai skelbiama, kad pasirodė OMON (7)

Virtinėje stambių Baltarusijos bendrovių vyksta streiką pradėti pasirengusių darbuotojų...

Grybauskaitė: šie rinkimai – geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu laikotarpiu (516)

„Šie rinkimai – tai geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu sudėtingu laikotarpiu“, –...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Konservatoriai laimėjo: kaip keisis Lietuvos politinis ir ekonominis gyvenimas? (3)

Lietuva išsirinko naują valdžią — opozicijoje esantys Tėvynės sąjunga – Lietuvos...

Naujos izoliacijos sąlygos apibrėžtos iki smulkmenų: taisyklės galioja ir šeimos nariams (281)

Izoliuojantis namuose arba kitose gyvenamosiose patalpose galioja griežtos taisyklės. Pavyzdžiui,...

Paėmę didmiesčius konservatoriai laimėjo Seimo rinkimus atnaujinta (1622)

Sekmadienį Lietuva išsirinko tryliktąjį Seimą – naujos sudėties Tautos atstovybę.

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (24)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

|Maža didelių žinių kaina