Pirmąją rugsėjo savaitę, kai mokiniai po vasaros atostogų grįžta į mokyklas, pareigūnai tradiciškai didesnį dėmesį skiria eismo kontrolei. Ne išimtis buvo ir šių mokslo metų pradžia – policija paskelbė apie nulinės tolerancijos akciją, kuri reiškia, kad greičio matuokliai turėjo fiksuoti visus be išimties greičio viršijimo atvejus. Tačiau realybė yra kiek kitokia – nulinė tolerancija buvo taikoma „tik kai kuriuose matuokliuose ir tik tam tikrą laiką“.
© DELFI / Tomas Vinickas

Kaip DELFI teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič, per praėjusią savaitę greičio matuokliai Lietuvos keliuose vidutiniškai fiksavo po 70 pažeidėjų. Tai reiškia vidutiniškai po dešimt pažeidėjų kasdien.

Tiesa, šį rudenį nulinės tolerancijos akcija buvo kitokia, nei anksčiau ir radarai nefiksavo visų, net ir mažiausių greičio viršijimo atvejų. M. Kazanovič sako, kad tik kai kurie radarai kuriam laikui – kad ir kelioms valandoms – buvo nustatomi su nuline tolerancijos riba.

Tiesa, kiek konkrečiai greičio matuoklių „dirbo“ nulinės tolerancijos sąlygomis, kur jie stovėjo ar kiek baudų priskaičiavo – neatskleidžiama.

Tačiau panašu, kad pranešimai apie nulinės tolerancijos akcijas drausmina vairuotojus, net jeigu jos realybėje ir nevyksta visa apimtimi. Praktiškai visi statistiniai rodikliai, palyginus su praėjusių metų skaičiais, gerėja. Avarijų skaičius pirmąją šio rugsėjo savaitę sumažėjo 12 procentų. 11 procentų sumažėjo sužeistųjų avarijose skaičius.

Pernai pirmąją rugsėjo savaitę keliuose žuvo 5 žmonės, šiemet – vienas.

Mažiau fiksuota ir techninių įvykių – pernai per pirmąsias septynias rugsėjo dienas įvyko 264 avarijos, šiemet – 237. Tiesa, šiuose skaičiuose nėra įvykių, kai deklaracijas užpildo patys įvykio dalyviai.

Vienas rodiklis yra prastesnis, nei pernai – rugsėjo pradžioje keliuose nukentėjo 19 vaikų. Tai yra septyniais daugiau, nei praėjusiais metais. Tiesa, šis skaičius kol kas preliminarus, nes po įvykių vaikai pristatomi į gydymo įstaigas apžiūrai ir gali paaiškėti, kad sužeidimų jie nepatyrė, tačiau statistikoje tai atsispindi kaip sužeidimas.

M. Kazanovič teigimu, dauguma atvejų, kai nukenčia vaikai, jie patys nėra dėl to kalti – vaikai nukenčia, kai būna vežami neprisegti saugos diržais automobiliuose ar pėsčiųjų perėjose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Byra dar vienas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (75)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (148)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

K. Sobčiak Rusijos prezidento rinkimuose: kam tai paranku? (15)

Vladimiras Putinas apie Rusijos ateitį kalba taip, lyg būtų ne tik esamas, bet ir būsimas...

Orai: iš šaltesnių orų gniaužtų pavyks ištrūkti, tačiau yra vienas bet (5)

Savaitės pradžioje vyraus šaltoki orai , krituliai numatomi tik kai kur. Visgi, antroje savaitės...

Nėščia moteris vos nemirė, kai vaisius „praspyrė“ gimdos sienelę

Viena nėščia moteris praėjusią savaitę vos išvengė mirties, kai jos vaisius...

Išsamius tyrimus atlikę „Raptors“ paviešino J. Valančiūno traumos detales (2)

Vėlyvą sekmadienio naktį Lietuvos laiku Toronto „Raptors“ ekipa išplatino pranešimą spaudai...

Šeimos krizę išgyvenantis A. Šedžius prabilo apie žmonos pasirinkimus: aš taip nedaryčiau (38)

Visai neseniai Lietuvą apskriejo žinia - Andriaus ir Monikos Šedžių šeimą ištiko krizė, tad...

Neišsemiamos dantų pastos pritaikymo galimybės

Vargu ar dažnas kada pagalvojo, kad dantų pastą galima naudoti ne vien dantims valyti. Be...

Plintanti tendencija – seksas kaip nuomos mokestis (2)

Besinuomojančių būstą skaičius išsivysčiusiose pasaulio šalyje nuolat auga, nes daugeliui net...

Orlaivio kapitonas: skrydžio metu sudėtingiausi du dalykai (84)

Nestandartinės situacijos dėl oro ar techninių nesklandumų skrydžio metu pilotui nekelia baimės,...