Lietuvos policijos duomenimis 2019 metais buvo įregistruoti 329 845 greičio viršijimo atvejai, o 2018 metais šis skaičius buvo dar didesnis – 416 571. Statistika rodo, jog greitį viršijančių vairuotojų skaičius mažėja, tačiau žvelgiant į sužeistų ir žuvusiųjų žmonių skaičius, statistika nedžiugina.
Greitis žudo
2018-aisiais eismo įvykių metu buvo sužeistas 3391 žmogus, dar 173 – žuvo. Praėjusiais metais situacija tapo dar liūdnesnė: 2019-aisiais avarijose nukentėjo 3908, o žuvo 184 žmonės.
Pareigūnai aiškino, kad greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žūva žmonės, o tokia statistika atspindi, jog vis dažniau akceleratoriaus pedalo paspaudimas baigiasi tragiškai.
Policijos atstovai teigė, jog dažniausiai važiuoti greičiau nori jaunesni vairuotojai arba priešingai – tie, kurie tiki, kad turimos patirties jiems užtenka, kad galėtų važiuoti greitai. Pareigūnai įvardijo, kad dažniausiai už leistino greičio viršijimą nubaudžiami 22-45 metų vairuotojai.
Apriboja savo galimybes
Greičiau važiuodami vairuotojai praranda galimybę tinkamai įvertinti ne tik kelio būklę ir eismo sąlygas, bet ir tai, kas dedasi aplinkui. Ne veltui miškingose vietose, ar ten, kur migruoja gyvūnai, nustatytas leistinas greitis yra mažesnis. Būtent taip vairuotojams sufleruojama, jog lėčiau važiuodami galės anksčiau pastebėti kliūtį ir turės daugiau laiko priimti atitinkamus sprendimus.
Dar skaudesni įvykiai fiksuojami automobilio ir žmogaus susidūrimo atvejais. Tamsiu paros metu vairuotojui gali būti sunkiau pastebėti kelio kraštu einantį žmogų. Būtent dėl šios priežasties papildomų saugumo priemonių turėtų imtis ne tik pėstieji, bet ir sėdintys prie vairo. Net jei per didelis greitis nepražudys vairuotojo, nevalia pamiršti, kad jis gali atimti gyvybę iš to, kurio metalo konstrukcijos nesaugo.
Nebijančius mirties stengsis sustabdyti
Tam, kad vairuotojų besąlygiškas noras skubėti būtų pažabotas, ne tik įrengiami įvairūs infrastruktūriniai sprendimai, dėl kurių eismo dalyviai būna priversti sumažinti greitį, tačiau ir naudojamos kitos priemonės.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešė, kad per 2020-uosius bus įrengti 130 vidutinio greičio matavimo ruožai (260 įrenginių) ir 70 momentinių greičio matuoklių. Sektorinių greičio matuoklių atsiras ne tik lėtesniuose, siauresniuose valstybiniuose keliuose, bet ir magistralėse tose vietose, kur vairuotojai ženklų, nurodančių sulėtinti, nepaiso.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Gerinti eismo saugumą kviečia kartu
Lietuvos saugaus eismo strategija – didinti saugumą šalies keliuose. Šios strategijos prioritetai...
Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...
Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus
Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...
Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)
Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...
Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)
Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...
Top naujienos
Į policijos akiratį patekusiam kunigui – nemalonumai: neigė net tai, ką pareigūnai nufilmavo
Prieš įstatymą visi asmenys yra lygūs – vieną šiurkščiausių Kelių eismo taisyklių (KET)...
Kardiologė – apie ligą, kuri moterims dukart labiau nei vyrams didina riziką mirti nuo infarkto: jos simptomai dažnai netipiniai
Lietuvos higienos instituto duomenimis, širdies ir kraujagyslių ligomis (ŠKL) Lietuvoje 2020...
Karas Ukrainoje. Rusijos gynybos ministerija skelbia užėmusi strategiškai svarbų Lymano miestą Rusijos pajėgos įžengė į Sjeverodonecką, Luhansko regione – 10 tūkst. rusų karių
Jau 94-oji Rusijos karo prieš Ukrainą diena. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis apkaltino...
Svarsto, kaip keisti vaiko priežiūros atostogų tvarką: kai kurie punktai keistųsi iš esmės
Seimas diskutuoja, kaip keisti vaiko priežiūros atostogų tvarką. Svarstoma tėvams leisti...
Lietuvių pamėgta atostogų kryptis atsisako ribojimų: nori privilioti daugiau turistų
Tailandas nuo kito mėnesio kai kuriuose regionuose leis vėl atsidaryti barams, aludėms ir...
Septynios 2022-ųjų kiemo ir sodo tendencijos: su tokiais sprendimais šiemet tikrai neprašausite
Kiemuose, kaip ir bet kur kitur, egzistuoja mados ir tendencijos: pandemijos metu bet koks turimas...
Mindaugas Stasiulis – kaip niekada atviras: neseniai įvykusios sužadėtuvės su mylimąja Milda nebuvo itin sklandžios (1)
Televizijos laidų vedėjas Mindaugas Stasiulis niekuomet nebuvo linkęs atvirauti apie savo...
Su Baltarusija visiškai sąsajas nutraukiantis „Audimas“ atlieka paskutinius veiksmus: gamykla stovi tuščia
Lietuvoje populiari sportinės aprangos įmonė „ Audimas “ prasidėjus karui Ukrainoje nutraukė...
Populiariausio Vilniaus paplūdimio istorija: kodėl ežeras tokios spalvos ir ką reiškia legendos apie kryžiuočius dugne virtuali kelionė
Ar žinote, kur Vilniuje esama rojaus? Na, tikrasis rojus yra Viešpaties valdose, o Vilniuje išties...
Šimtas savanorių komandų tvarkė per 50 vandens telkinių
Padangos, televizoriai, mobilieji telefonai ir kilimai – tai daiktai, kurių galima rasti kone...