aA
Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas, bet ir pagrindinė priežastis, kodėl įvyksta eismo įvykiai. Neretai dėl greičio skaudžios avarijos įvyksta užmiesčio keliuose, o mieste dėl vairuotojų skubėjimo dažnai nukenčia pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai.
Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti
© DELFI / Mantas Jokubauskas

Lietuvos policijos duomenimis 2019 metais buvo įregistruoti 329 845 greičio viršijimo atvejai, o 2018 metais šis skaičius buvo dar didesnis – 416 571. Statistika rodo, jog greitį viršijančių vairuotojų skaičius mažėja, tačiau žvelgiant į sužeistų ir žuvusiųjų žmonių skaičius, statistika nedžiugina.

Greitis žudo

2018-aisiais eismo įvykių metu buvo sužeistas 3391 žmogus, dar 173 – žuvo. Praėjusiais metais situacija tapo dar liūdnesnė: 2019-aisiais avarijose nukentėjo 3908, o žuvo 184 žmonės.

Pareigūnai aiškino, kad greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žūva žmonės, o tokia statistika atspindi, jog vis dažniau akceleratoriaus pedalo paspaudimas baigiasi tragiškai.

Policijos atstovai teigė, jog dažniausiai važiuoti greičiau nori jaunesni vairuotojai arba priešingai – tie, kurie tiki, kad turimos patirties jiems užtenka, kad galėtų važiuoti greitai. Pareigūnai įvardijo, kad dažniausiai už leistino greičio viršijimą nubaudžiami 22-45 metų vairuotojai.

Apriboja savo galimybes

Greičiau važiuodami vairuotojai praranda galimybę tinkamai įvertinti ne tik kelio būklę ir eismo sąlygas, bet ir tai, kas dedasi aplinkui. Ne veltui miškingose vietose, ar ten, kur migruoja gyvūnai, nustatytas leistinas greitis yra mažesnis. Būtent taip vairuotojams sufleruojama, jog lėčiau važiuodami galės anksčiau pastebėti kliūtį ir turės daugiau laiko priimti atitinkamus sprendimus.

Dar skaudesni įvykiai fiksuojami automobilio ir žmogaus susidūrimo atvejais. Tamsiu paros metu vairuotojui gali būti sunkiau pastebėti kelio kraštu einantį žmogų. Būtent dėl šios priežasties papildomų saugumo priemonių turėtų imtis ne tik pėstieji, bet ir sėdintys prie vairo. Net jei per didelis greitis nepražudys vairuotojo, nevalia pamiršti, kad jis gali atimti gyvybę iš to, kurio metalo konstrukcijos nesaugo.

Nebijančius mirties stengsis sustabdyti

Tam, kad vairuotojų besąlygiškas noras skubėti būtų pažabotas, ne tik įrengiami įvairūs infrastruktūriniai sprendimai, dėl kurių eismo dalyviai būna priversti sumažinti greitį, tačiau ir naudojamos kitos priemonės.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešė, kad per 2020-uosius bus įrengti 130 vidutinio greičio matavimo ruožai (260 įrenginių) ir 70 momentinių greičio matuoklių. Sektorinių greičio matuoklių atsiras ne tik lėtesniuose, siauresniuose valstybiniuose keliuose, bet ir magistralėse tose vietose, kur vairuotojai ženklų, nurodančių sulėtinti, nepaiso.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
3.0667

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (32)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (15)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (124)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Top naujienos

Pakeliui į pajūrį rastas šuo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis: kartais jau neužtenka jėgų tą išgyventi

Tautmilės prieglaudos gyventojai mus pasitinka vos atvykus į gyvūnų prieglobstį netoli...

Lietuviai darbų dairosi užsienyje: už tą patį darbą gauna dvigubai daugiau nei Lietuvoje (76)

Paprastai sezoninių darbuotojų Lietuvoje pradedama ieškoti prasidėjus pavasariui. Tačiau...

Pavasaris grįš savaitgalį ir džiugins malonia šiluma (1)

Šiandien šalis išliks po truputį nykstančio ciklono šiaurės vakariniame pakraštyje. Vyraus...

Daškevičiaus nužudymo tyrime – netikėti pokyčiai: įtariami užsakovai laisvėje, prokurorai tyli (193)

Prieš du dešimtmečius sostinėje nuo į širdį paleistos snaiperio kulkos krito Kauno šešėlinio...

„Siaubo namai“, kuriuose tėvai metų metus kankino ir kalino 13 savo vaikų (56)

Davidas ir Louise Turpinai savo 13 atžalų vertė kentėti tokias didžiules fizines ir dvasines...

Mylimą veiklą dėl karantino nutraukiantis verslininkas neslepia nuoskaudos: 25 metų įdirbį sudraskė į gabalus (145)

Nors Vyriausybė ir atveria duris kai kuriems verslams, dalis iš jų veiklos taip ir nepradės....

Profesorius Čaplinskas: tam tikri apribojimai naujoje realybėje turi likti ir liks dar ilgai (158)

Neseniai vyriausiasis Jungtinės Karalystės medicinos pareigūnas profesorius Chrisas Whitty...

Atnaujintas paveiktų šalių sąrašas, sąlygos griežtėja atvykstantiems iš 3 valstybių (16)

Nuo pirmadienio, balandžio 19 d., griežtesnės izoliacijos sąlygos bus taikomos keliautojams,...

Per karantiną prigijo naujas prekybos formatas: per 4 valandas – keli šimtai pardavimų (45)

Per karantiną uždarius fizines parduotuves, nedidelės drabužiais prekiaujančios įmonės rado...