2013 m. antrąjį pusmetį Lietuva pradėjo pirmininkavimą Europos Sąjungos (ES) Tarybai – pirmą kartą nuo narystės ES pradžios mūsų šaliai teko šis atsakingas uždavinys.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Praėjusią savaitę Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai praėjusią savaitę surengė pirmą ES Tarybos Variklinių transporto priemonių techninio derinimo darbo grupės posėdį, kur buvo svarstomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamento, kuriuo supaprastinamas kitoje valstybėje narėje įregistruotų variklinių transporto priemonių perkėlimas bendrojoje rinkoje, projektas.

Šiuo reglamentu siūloma pagerinti bendrosios rinkos veikimą pašalinant administracines kliūtis, susijusias su transporto priemonių perregistravimo procedūra ir šiuo metu trukdančias laisvam prekių judėjimui.

Numatyta įgyvendinti šiuos veiklos tikslus:

– sutrumpinti perregistravimo procedūrų trukmę;

- palengvinti piliečiams ir įmonėms tenkančią administracinę naštą ribojant dokumentų, būtinų atlikti perregistravimo procedūrą, skaičių ir sudarant sąlygas nacionalinėms registravimo institucijoms keistis transporto priemonių duomenimis.

Per posėdį daugiausia dėmesio buvo skirta registravimo sąlygoms, kurias vienodai turėtų įgyvendinti visos ES šalys. Nuspręsta, kad šis reglamentas bus taikomas tik perregistruojant transporto priemones ir nepalies naujų transporto priemonių registravimo reikalavimų. Didžioji dauguma posėdyje dalyvavusių atstovų išreiškė susirūpinimą, kad šis reglamentas išbalansuos šalių nustatytą transporto priemonių apmokestinimo sistemą, nors, Europos Komisijos teigimu, šis reglamento projektas nenumato sąlygų šalių mokestinei transporto priemonių politikai.

Šiuo metu projektui tenka didelis Europos Parlamento narių dėmesys, todėl Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu bus siekiama parengti projektą, kuris bus toliau svarstomas kitose ES institucijose.

Varginanti procedūra

Statistika rodo, kad ES piliečiai ir bendrovės kasmet į kitą valstybę narę atsigabena bendrai apie 3,5 mln. transporto priemonių ir privalo pasirūpinti, kad jos būtų įregistruotos pagal nacionalinius teisės aktus. Tačiau tai, kas XXI a. bendrojoje rinkoje turėtų būti paprasta registracijos procedūra, dėl skirtingų taisyklių ir įvairių prieštaringų reikalavimų tebėra sudėtinga ir ilgai trunkanti administracinė procedūra.

Ji užtrunka vidutiniškai penkias savaites, o išlaidos apytikriai sudaro 400 eurų piliečiams ir įmonėms. Be to, šios problemos taip pat yra didelė kliūtis laisvam prekių, paslaugų ir darbuotojų judėjimui, taigi ir augimui bei darbo vietų kūrimui Europoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ keis žymėjimą naujuose valstybiniuose numeriuose (14)

Nuo 2018 metų balandžio bus supaprastinta numerio ženklų išdavimo tvarka juos pametusiems. Taip...

Policija palygino vairuotojų elgesį pernai ir šiemet: vienas pokytis akivaizdus (59)

Praėjus beveik dviems savaitėms po to, kai pasibaigė privalomas laikotarpis, iki kurio galima buvo...

Pažadėjo: tarp pirmaujančių saugaus eismo valstybių Lietuva atsidurs 2022 metais (39)

Paskutinę šių metų dieną po šešerių metų baigs galioti saugaus eismo plėtros programa....

Gudrybės, padėsiančios vairuotojams (3)

Geras matomumas vairuotojams reikalingas visada, tačiau lapkritį bei gruodį šios savybės įtaka...

„Regitra“ primena, kada nebus išduodami vairuotojo pažymėjimai (20)

Nuo gruodžio 1 d. pažeidusiems Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir nesusimokėjusiems visų...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (1)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (65)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (47)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (18)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (110)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (164)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (40)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...