Didiesiems pasaulio miestams susiduriant su rimtais dėl transporto - ypač dyzelinu varomų automobilių - taršos kylančiais iššūkiais, neišvengiamai atsiranda būtinybė imtis kūrybiškų kovos su šia problema priemonių. Neseniai pranešta apie ekologinės pusiausvyros nepažeidžiančio mobilumo sprendimams įgyvendinti Italijos miestuose šalies valdžios skiriamus 35 mln. eurų.
Dviratininkas smoge (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Nuo automobilių dūstančiam Milanui itin opios oro kokybės problemos, todėl nuspręsta miestiečius skatinti naudotis dviračiais ir tam pasitelkiamos įvairios iniciatyvos, pavyzdžiui, dalijimasis dviračiais.

Tuo metu už mobilumą atsakingas Milano tarybos narys Pierfrancesco Maranas nusprendė žengti dar toliau. Jis teigia norintis panaudoti dalį šių valdžios skiriamų lėšų skatinti žmones atsisakyti automobilių sumokant jiems už tai, kad vyktų į darbą dviračiu.

Sekantis panašią iniciatyvą jau įgyvendinusių Prancūzijos miestų bei mažo Italijos Masarozos miestelio pavyzdžiais Milanas ieško būdų skatinti žmones atsisakyti automobilių ir rinktis dviratį, rašo autoblog.com. Šie miestai žvalgosi galimybių atlyginti tiems gyventojams, kurie automobilį iškeis į dviratį.

Vienas iš kylančių iššūkių – būtinybė dviratininkus sekti, kad būtų įsitikinta, ar žmonės iš tikrųjų į darbą važiuoja būtent šia transporto priemone. Be to, judėjimo srautų suvaldymas Milane – toli gražu ne pati lengviausia užduotis.

Taip pat tenka pripažinti, kad nedidelės pinigų sumos gali neužtekti pakankamiems pokyčiams, kurie Milanui yra taip reikalingi, įgyvendinti. Įmonės, siūlančios nemokamas vietas automobilių stovėjimo aikštelėse, ir giliai įsišaknijęs žmonių įprotis kalbėtis telefonu pakeliui į darbą – tai rimčiausios kliūtys, galinčios trukdyti šios iniciatyvos įgyvendinimui.

Panašu, kad infrastruktūros gerinimas – tai sėkmingiausia važiavimo dviračiu populiarinimo priemonė, kuri tuo pačiu yra ir vertingas priedas prie bet kokios ekonominės iniciatyvos. Pavyzdžiui, Kopenhagoje tik 6 proc. miestiečių į darbą dviračiu važiuoja norėdami sutaupyti, 1 proc. tai daro rūpindamiesi aplinka, o net 56 proc. taip elgiasi, nes tai – lengviausias ir greičiausias būdas nuvykti į darbą.

Taigi politikų darbas – rasti būdų įtikinti miesto gyventojus, kad verta elgtis būtent taip. Nors Milanas susiduria su daugybe įvairių iššūkių, P. Maranas tikisi, kad investavus į šios idėjos įgyvendinimą šiek tiek pinigų su mobilumo ekspertų pagalba jam pavyks rasti būdą, kad važiavimo dviračiais schema būtų veiksminga.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuojate automobilį su turbina? Šis straipsnis jums (28)

Kad ir ką bedarytumėte, dar niekam nepakenkė profesionalų patarimai. Ši auksinė taisyklė...

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (12)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Top naujienos

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi Gražulis teismo keliu reikalaus vaiko globos (1252)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Orai: po trumpo atokvėpio vėl bus karšta

Savaitės pradžioje orai bus gaivūs, daugelyje vietovių dar palis. Tačiau nuo savaitės vidurio...

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (519)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

Sunku patikėti, kad vienai šeimai teko išgyventi šitiek tragedijų (4)

Kodėl likimas vienai šeimai lėmė išgyventi tiek tragedijų ir negandų? Jų būta tiek daug, jog...

R. T. Erdoganas skelbia pergalę rinkimuose Turkijoje (12)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) paskelbė pergalę...

Kolumbijai nepasipriešinę lenkai – už aštuntfinalio borto (321)

Aukštą aštuntąją vietą FIFA pasaulio reitinge užimančios Lenkijos rinktinės pasirodymas...

Kada, jeigu ne vasarą: paaiškino, kaip reikia atsijungti nuo centrinio šildymo (10)

Atėjus šiltajam metų laikui vis daugiau butų ir kitų patalpų savininkų kreipiasi ieškodami...

Kaip nutiko, kad šunų kirpėjai meilę šunims nustelbė meilė vištoms (3)

Alytaus rajono Domantonių kaime per 40 rūšių paukščių auginantys Deimantė Esebua ir Robertas...

Kruviniausios šaudynės repo istorijoje: kai kurios mįslės neįmintos iki šiol (19)

Jauno reperio XXXTentacion – vieno žinomiausių vardų dalijimosi muzikos įrašais socialiniame...

Vairuojate automobilį su turbina? Šis straipsnis jums (28)

Kad ir ką bedarytumėte, dar niekam nepakenkė profesionalų patarimai. Ši auksinė taisyklė...