aA
Didiesiems pasaulio miestams susiduriant su rimtais dėl transporto - ypač dyzelinu varomų automobilių - taršos kylančiais iššūkiais, neišvengiamai atsiranda būtinybė imtis kūrybiškų kovos su šia problema priemonių. Neseniai pranešta apie ekologinės pusiausvyros nepažeidžiančio mobilumo sprendimams įgyvendinti Italijos miestuose šalies valdžios skiriamus 35 mln. eurų.
Dviratininkas smoge (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Nuo automobilių dūstančiam Milanui itin opios oro kokybės problemos, todėl nuspręsta miestiečius skatinti naudotis dviračiais ir tam pasitelkiamos įvairios iniciatyvos, pavyzdžiui, dalijimasis dviračiais.

Tuo metu už mobilumą atsakingas Milano tarybos narys Pierfrancesco Maranas nusprendė žengti dar toliau. Jis teigia norintis panaudoti dalį šių valdžios skiriamų lėšų skatinti žmones atsisakyti automobilių sumokant jiems už tai, kad vyktų į darbą dviračiu.

Sekantis panašią iniciatyvą jau įgyvendinusių Prancūzijos miestų bei mažo Italijos Masarozos miestelio pavyzdžiais Milanas ieško būdų skatinti žmones atsisakyti automobilių ir rinktis dviratį, rašo autoblog.com. Šie miestai žvalgosi galimybių atlyginti tiems gyventojams, kurie automobilį iškeis į dviratį.

Vienas iš kylančių iššūkių – būtinybė dviratininkus sekti, kad būtų įsitikinta, ar žmonės iš tikrųjų į darbą važiuoja būtent šia transporto priemone. Be to, judėjimo srautų suvaldymas Milane – toli gražu ne pati lengviausia užduotis.

Taip pat tenka pripažinti, kad nedidelės pinigų sumos gali neužtekti pakankamiems pokyčiams, kurie Milanui yra taip reikalingi, įgyvendinti. Įmonės, siūlančios nemokamas vietas automobilių stovėjimo aikštelėse, ir giliai įsišaknijęs žmonių įprotis kalbėtis telefonu pakeliui į darbą – tai rimčiausios kliūtys, galinčios trukdyti šios iniciatyvos įgyvendinimui.

Panašu, kad infrastruktūros gerinimas – tai sėkmingiausia važiavimo dviračiu populiarinimo priemonė, kuri tuo pačiu yra ir vertingas priedas prie bet kokios ekonominės iniciatyvos. Pavyzdžiui, Kopenhagoje tik 6 proc. miestiečių į darbą dviračiu važiuoja norėdami sutaupyti, 1 proc. tai daro rūpindamiesi aplinka, o net 56 proc. taip elgiasi, nes tai – lengviausias ir greičiausias būdas nuvykti į darbą.

Taigi politikų darbas – rasti būdų įtikinti miesto gyventojus, kad verta elgtis būtent taip. Nors Milanas susiduria su daugybe įvairių iššūkių, P. Maranas tikisi, kad investavus į šios idėjos įgyvendinimą šiek tiek pinigų su mobilumo ekspertų pagalba jam pavyks rasti būdą, kad važiavimo dviračiais schema būtų veiksminga.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasakė, kokie dalykai vardiniuose automobilio numeriuose yra draudžiami (17)

Žmonės mėgsta išsiskirti daugelyje sričių. Ne išimtis ir automobiliai. „ Regitra “ jau nuo...

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (194)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (55)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Top naujienos

Ekonomistai mala į miltus naują pensijų reformą: tokios sistemos nerastume niekur į Vakarus nuo Berlyno sienos (243)

Nuo kitų metų startuoja pensijų kaupimo pertvarka. Kam ji naudinga? „Delfi Dėmesio centre“...

Vaiko teisių tarnybos vadovė: kauniečių šeimos berniukas buvo mušamas rykštele (338)

Du vienos kauniečių šeimos vaikai perkelti į laikinąją globą po to, kai mama per...

Čempionų lyga: „Juventus“ laimėjo Mančesteryje, Romoje – incidentas metro, sužeistieji ir CSKA fiasko (7)

Trečiadienio vakaras UEFA Čempionų lygoje buvo karštas. Sužaistos aštuonerios trečio grupių...

Širinskienės klausimas konservatorei: kurioje vietoje čia yra visuomenės teisė žinoti? (350)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos atstovei Radvilei...

Orai: talžys vėjai, būkite atsargūs! (5)

Šiąnakt pradės stiprėti šiaurės vakarų vėjas: vakariniuose rajonuose gūsiai sieks 15–20...

Kaip atrodo pigiausiai parduodami būstai Lietuvos didmiesčiuose (55)

Didmiesčiuose šiuo metu tikrai nestinga būstų pasiūlos, tačiau jiems įsigyti kartais...

Paaiškino, kodėl kauniečių šeima tarnyboms sukėlė įtarimų: rimtų klaidų padarė abi pusės (1141)

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Vilma Augienė atskleidė daugiau aplinkybių apie...

Elle ir Žilvinas Grigaičiai pirmą kartą pasirodė kartu po santykių krizės: pora švenčia gyvenimą (74)

Antradienio vakarą Vilniaus širdyje žinomi žmonės rinkosi į atsinaujinusio žurnalo...

Tyrimas parodė: seksas su buvusiu partneriu netrukdo atsigauti po išsiskyrimo (24)

Tūkstančius kartų girdėjote įspėjimą, kad po išsiskyrimo to daryti nederėtų, tačiau seksas...

Kaip Agnės Jagelavičiūtės padiktuotą aprangos kodą interpretavo vakaro svečiai (30)

Kaip apsirengtumėte į vakarėlį, kurio aprangos kodas – fashion animal ? Savo interpretacijas...