aA
Žiemos preliudija – didžioji javapjūtė akumuliatorių pardavėjams ir hamletiškų galvosūkių laikas vairuotojams. Turintys automobilius, kurie nekaltybę prarado devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ar tiesiog nepatyrė deramos priežiūros, sulig pirmosiomis šalčio atakomis rytais nebegali jų atgaivinti.
(Ne)žinomų akumuliatorių egzaminas
© "TopGear Lietuva"

Kartais šias problemas lemia starterio gedimai, itin daug energijos naudojančios apsaugos sistemos, galinga garso aparatūra, papildomi žibintai, elektros instaliacijoje atsiradęs srovės nuotėkis ir panašūs dalykai. Tačiau dažnai mašiną ištinka koma dėl natūralios priežasties – akumuliatoriaus senatvės. Tada nori nenori tenka investuoti į naują energijos rezervuarą ir spręsti rebusą, kurį pasirinkti?

Atsakymas nelengvas, nes tų pačių techninių parametrų akumuliatorių kainos, priklausomai nuo to, kokiu prekės ženklu gaminys papuoštas, gali skirtis dvigubai ar net trigubai. Kaip nepasiklysti pavadinimų jūroje ir nepermokėti už garsų vardą? Kuo brangesni įtaisai pranašesni už pigiuosius? Ieškodamas atsakymų į šiuos klausimus „TopGear“ surengė nediduką eksperimentą ir palygino du energijos šaltinius – „Start Extreme“ ir AD. Abu 78 Ah talpos, tačiau vienas oficialiai priskiriamas prie pigiausių prekių, o AD spalvomis papuoštas neoficialiai gina branguolių garbę, nes pagamintas tame pačiame „Johnson Controls“ fabrike kaip ir garsiausiais prekių ženklais papuošti akumuliatoriai. Eksperimento esmė – patikrinti, kuris sugebės ilgiau maitinti visus įmanomus „Subaru Outback“ elektros prietaisus.

Pirmasis į darbą buvo įkinkytas „Start Extreme“. Bulgariška automobilio baterija turėjo maksimaliu režimu kaitinti „Outback“ sėdynes, džiovinti priekinį stiklą, šildyti galinį langą, spiginti tolimosiomis šviesomis, rūko žibintais, avarinio sustojimo signalais ir dar padėti radijo imtuvui perrėkti „Kemi“ dirbtuvių šurmulį. Mums talkinantys šio serviso meistrai visus elektros grandinės pokyčius fiksavo prijungę specialų „Bosch“ diagnostikos kompiuterį.

Pirmą eksperimento pusvalandį atrodė, kad laukiant, kol akumuliatorius išsikvėps, teks ne tik ilgai pavakaroti, bet ir gerokai panaktinėti. Po 30 minučių įtampa nuo 12,7 volto (V) krito tik iki 11,1. Tačiau nuo maždaug 35-os minutės „Start Extreme“ pradėjo akyse silpti ir kas minutę prarado po vieną ar dvi dešimtąsias volto energijos. Kompiuteris bylojo, kad įpusėjus 37-ai minutei įtampa krito iki 10,8 V. Dar po dviejų minučių – iki 10,4 V. Žibintai jau buvo akivaizdžiai apsiblausę, o aušinimo sistemos ventiliatorius vos šniokštė. Energijos taškymo seanso 42-ą minutę įtampa nuseko iki 8,8 V ir buvo visiškai aišku, kad artėjame prie pabaigos. Kai chronometras pradėjo skaičiuoti 45-ą minutę, pabandėme paleisti variklį – starteris sugebėjo tik tyliai suinkšti. Įtampa buvo kritusi iki 7,5 V.

Po kelių minučių rokiruotės visus tuos pačius darbus atliko AD baterija. Pradžioje šio akumuliatoriaus įtampa beveik iš karto nukrito iki 11,9 V, tačiau vėliau atrodė, kad reikalų turime ne su švino plokštelių prifarširuota stačiakampe dėže, o su jogos guru: 45-ą minutę kompiuteris bylojo, kad įtampa tebesiekia 10,7 V. Bandomas paleisti variklis pabudo akimirksniu ir išsklaidė bet kokias abejones, kas yra kas. Žinoma, tai jokiu būdu nereiškia, kad „Start Extreme“ niekam tikęs. Tiesiog už mažesnę kainą siūlomos kiek kuklesnės galimybės.

„TopGear“ verdiktas

Prireikus keisti akumuliatorių naujesnės kartos automobilyje, būtina šio prietaiso parametrus suderinti su mašinos elektroninėmis sistemomis. Kitaip baterijos eksploatavimo laikas sutrumpės net keletą kartų. Dėl šios priežasties primygtinai rekomenduojame pasikonsultuoti su profesionalais. Taip pat patariame įsitikinti, ar dėl energijos šaltinio efektyvumo nekalta automobilio elektros įranga.

„TopGear Lietuva“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (6)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Top naujienos

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių (295)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (90)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (363)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Aliarmas Šakių ligoninėje: atkeliavo pacientė su koronavirusu, tirs ir dar du mėginius greitasis testas buvo neigiamas

Pirmadienio vakarą Šakių rajono meras Edgaras Pylipaitis pranešė nemalonią žinią:...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (27)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (138)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (98)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (81)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (42)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

Benamio linksmybės Prancūzijoje: izoliavosi prekybos centre, išgėrinėjo ir žiūrėjo pornofilmus (24)

Prancūzijoje , Po mieste, Lenkijos pilietis pasiliko prekybos centre po jo uždarymo.

|Maža didelių žinių kaina