aA
Nestabilus automobilis kelyje – pirmas „pavargusios“ ar sugedusios automobilio pakabos požymis. Be to, gali būti, kad sugedo ir vairo mechanizmas. Jei pajutote, kad kelyje automobilis nėra stabilus ar girdite bildėjimą iš priekinių ratų – suskubkite parodyti savo transporto priemonę meistrams.
Nestabilumą kelyje lemia pakabos gedimai
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Vairo kolonėlė, sukant vairą tiek į vieną pusę, tiek į kitą, išsitraukia į abi puses. Judančios dalys, be abejonės, yra tepamos specialiais skysčiais ir apsauginių gumų saugomos nuo drėgmės, žvyro ir purvo. Apsauginės vairo trauklių gumos dengia vairo kolonėlės traukles. Jų paskirtis – išlaikyti ratus vienodu lygiu automobiliui judant aukštyn ir žemyn.

Jos sudarytos iš metalo ir jo viduje metalinio obuolio – apskritimo, kuris privalo standžiai judėti judant vairo kolonėlės trauklėms. Vairo kolonėlių tiek viena, tiek kita pusė yra dengta apsauginėmis gumomis, būtent jos ir dengia po jomis esančias vairo traukles.

Vairo trauklės apsauginės gumos būna tiek su alsuokliu, tiek ir be jo. Čia neverta suklysti, nes dažnai naudojamos universalios vairo trauklės apsauginės gumos, kuriose nėra alsuoklių, todėl gumos dėvisi greitai ar net išverčiamos susukus vairą.

Vairo trauklių gumų alsuokliai sujungia trauklės apsaugines gumas, sukant į vieną pusę, viena pusė ištraukia orą iš priešingos pusės, o ji tuo metu susitraukia, kitu atveju ji pučiasi, nes į ją plūsta oras iš kitoje pusėje esančios vairo trauklės apsauginės gumos jai susispaudžiant. Dažnai apsauginės vairo trauklės gumos turi alsuoklius tuose automobiliuose, kuriuose yra sumontuotas vairo stiprintuvas.

Vairo mechanizmas yra svarbus automobilio saugumą užtikrinantis elementas.

Jei įtariate vairo trauklių gedimą ar matote suplyšusią apsauginę gumą – pasikeiskite ją, kol nevėlu ir kol patekęs purvas nesugadino vairo trauklės.

Išlaikyti stabilumą

Viena iš taip pat svarbių automobilio pakabos detalių yra judančias dalis jungiantys lankstai („šarnyrai“).

Jie sujungia pakabos detales, kurios reikalingos išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant per kelio nelygumus.

Lankstų kiekviename automobilyje yra mažiausiai du, jie, įmontuoti priekinėje pakabos dalyje, jungia ratus ir apatines ar viršutines šakes.

Kai kurie modeliai turi vadinamųjų šarnyrų ir gale – net po kelis, o kai kurios mašinos lankstų turi net po keturis kiekvienoje priekinio rato pusėje.

Lankstas sudarytas iš metalinio strypo, kuris yra tvirtinamas, apkabos, į kurią jis įkišamas.

Apkaba uždaroma taip, kad neišsitrauktų, todėl susidėvėjusį lankstą reikia keisti nauju arba jį restauruoti.

Lankstų gedimų priežasčių gali būti keletas. Viena iš esminių jų gedimo priežasčių – duobėti mūsų keliai. Dažniausiai sugenda keleivio pusės lankstai ir pakaba.

Senesni „šarnyrai“ kartais turi pasenusią apsauginę gumą, be to, remontuojant mašiną kartais pažeidžiama guma, tad pro ją patenka drėgmė ir yra išplaunamas tepalas. Tada lankstai sugenda ir pradeda klibėti.

Klibantys lankstai skleidžia klaksėjimo garsą, jis girdimas važiuojant per mažus nelygumus. Žinoma, tai priklauso nuo lankstų būklės – kuo labiau jie kliba, tuo garsas didėja.

Lankstų gedimas yra pavojingas ne tik todėl, kad, esant vienai sugedusiai pakabos detaliai, greičiau dėvisi ir kitos dėl padidėjusio apkrovimo ir vibracijos, bet ir dėl to, kad stipriai klibantis lankstas gali išsinerti.

Tada atpalaiduojamas ratas nuo visos pakabos, todėl galima sugadinti vairo traukles, amortizatorių ir turėti didelių bėdų kelyje, jau nekalbant apie tai, kas galėtų nutikti važiuojant dideliu greičiu.

Galima restauruoti

Nusidėvėjusius lankstus ir trauklių antgalius galima atnaujinti pas auksarankius meistrus. Aišku, restauruoti kainuoja kur kas pigiau, nei pirkti naujus lankstus.

Tačiau, ar verta restauruoti, reikia gerai pagalvoti. Kai kuriuos lankstus meistrai neapsiima atnaujinti, nes didesnę apkrovą gaunantys lankstai po restauravimo gali nelabai atlaikyti apkrovų.

Trauklių antgalius ir lankstus galima restauruoti, jeigu jie tik šiek tiek kliba, o visi kiti mažesnę apkrovą gaunantys „šarnyrai“ kuo puikiausiai restauruojami ir tarnauja gana ilgai. Lanksto restauravimas kainuoja nuo 30 litų, tai yra gerokai pigiau nei pirkti naują detalę.

Jei visos detalės kokybiškai surenkamos, restauruotos tarnauja netgi ilgiau nei gamyklinės. Taigi restauruoti ar pirkti naują, yra kiekvieno vairuotojo pasirinkimo teisė.

'Sekundė“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti apie vasarines padangas: koks turi būti protektoriaus gylis ir padangos amžius (1)

Nuo balandžio pradžios Lietuvoje oficialiai leidžiama žiemines padangas pakeisti vasarinėmis ir,...

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (14)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

Top naujienos

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros Palangai padės pasieniečiai  (201)

Baigiantis ketvirtai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Epidemiologas patarė, kaip prieš Velykas apsipirkti saugiai: yra 16 punktų kodėl geriau rinktis ne pirkinių krepšį, o vežimą

Artėjant Šv. Velykoms ir laikui, kuomet gyventojai suskubs į parduotuves, specialistai perspėja,...

Vilnius ruošiasi blogiausiam scenarijui: laikinas ligonines įkurtų gimnazijose ir „Siemens“ arenoje (93)

Sėkmingai per itin trumpą laiką įrengusi mobilius patikros punktus bei karščiavimo klinikas,...

Naujausi užsikrėtusiųjų maršrutai rodo pasikeitusį lietuvių elgesį (2)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinius tyrimus ir išnagrinėjo, kur...

Profesorius – apie tai, ką daryti su pirkiniais: geriau palaikyti keletą valandų saulėje papildyta  (142)

Nuo penktadienio įsigalioja reikalavimas viešose vietose dėvėti kaukes. Vilniaus universiteto...

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (544)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Po viešo nepasitenkinimo dėl gimdymo karantino metu – jautri Rūtos Mikelkevičiūtės patirtis: net dabar nejučia imu ašaroti

Socialiniuose tinkluose pastaruoju metu netyla kalbos apie gimdymą karantino metu. Dalis...

Seime – siūlymas mažinti PVM elektroninei žiniasklaidai (30)

Seime įregistruotas pasiūlymas elektroninei žiniasklaidai nustatyti 5 proc. pridėtinės vertės...

Palygino kiaušinių kainas prekybos tinkluose: pažvelgė į ankstesnius metus (15)

Artėjant Velykoms, kainų palyginimo portalas „Pricer“ apžvelgė kiaušinių kainų pokyčius...

Senėjimas prasideda nuo 30-ies: ką reikia žinoti, kad netektų verkti dėl pokyčių (10)

Gimstame, augame, bręstame, sulaukę 20-25 metų išgyvename tam tikrą stabilumo etapą, o apie...

|Maža didelių žinių kaina