aA
Nors dalyvavimo eisme taisyklės yra nurodytos KET, tačiau kelyje galioja ir nerašytos mandagumo bei sklandaus judėjimo taisyklės, gero tono ženklu laikoma padėka manevrą leidusiam atlikti ar pabaigti vairuotojui. Tiesa, draudikai pastebi, kad kai kada vienas ir tas pats neformalus veiksmas gali būti suprastas dviprasmiškai. Vienas iš tokių ženklų – mirktelėjimas tolimosiomis šviesomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nerašytos taisyklės kelyje: ar tikrai žinote, ką reiškia mirktelėjimas šviesomis
© Transeksta nuotr.

„Administruojant žalas kartais tenka susidurti su situacijomis, kai vairuotojai teigia kitaip supratę kito eismo dalyvio parodytus ženklus ar buvę jų suklaidinti. Dar liūdnesnės situacijos susiklosto tada, kai vairuotojai kelyje sumano išlieti neigiamas emocijas ar net pakerštauti. Toks „nesusikalbėjimas“ kelyje tampa ir skaudžių eismo įvykių priežastimi“, – aiškino draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Dviprasmybių išvengti nepavyksta

Specialisto teigimu, nerašytos taisyklės vairuotojams dažniausiai padeda geriau suprasti vieniems kitus. Tačiau bene daugiausia dviprasmybių kelia mirksėjimas šviesomis. Jis skirtingai vertinamas ne tik pačių vairuotojų, bet kai kuriose šalyse net reglamentuotas KET.

„Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje mirktelėjimas šviesomis visų pirma reiškia bandymą atkreipti dėmesį į save. Taip šis gestas reglamentuotas ir Jungtinės Karalystės KET. Visgi Lietuvoje šis ženklas dažniau veikia kaip signalas kitiems vairuotojams: parodymas, kad praleidžiu kitą automobilį, leidžiu jam pabaigti manevrą. Tačiau pasitaiko, kad tokie „mirksėtojai“ nesusikalba – vienas bandė „pasakyti“, kad palauk, aš važiuoju, kitas suprato, kad čia jam suteikiama pirmenybė ir jau žiūrėk įvyksta nelaimė. Ir dažniausiai tokiais atvejais kyla ginčai dėl atsakomybės, kuriuos tikrai sunku išspręsti“, – teigė A. Žiukelis.

Specialisto teigimu, Lietuvos keliuose dar nemari ir žanro klasika – tolimosiomis šviesomis perspėti apie kelyje patruliuojančius policininkus.

„Susimirksėjimas“ perspėjant apie patrulius kelyje vis dar egzistuoja, tiesa, kur kas mažesniu mastu nei anksčiau. Visų pirma todėl, kad policija keičia strategiją – kur kas dažniau patruliuoja nežymėtais automobiliais, naudojami vidutinio greičio matuokliai. Kita vertus, ir patys vairuotojai tampa sąmoningesni ir kartais šviesomis net mėgina sugėdinti ar sudrausminti akivaizdžiai greitį viršijančius vairuotojus“, – aiškino specialistas.

Pasak jo, norint išvengti dviprasmybių, būtina neprarasti budrumo, aklai nepasitikėti vien tuo, kas rodoma, atidžiai stebėti aplinką.

„Gana dažna ir skaudi situacija, kai spūstyje pagrindiniame kelyje vienoje juostoje stovintis automobilis praleidžia iš šalutinio kelio įvažiuojantį automobilį, kuris kerta kelias juostas. Kartais jam dar pamirksi. Atrodytų mandagus elgesys, bet tą išvažiuojantį automobilį ne visada mato gretima juosta pagrindiniu keliu važiuojantis vairuotojas. Taip pat ir judrioje gatvėje sukant į kairę bei kertant kelias juostas – vienas vairuotojas matydamas, kad planuojamas manevras, vos prilėtina ir šviesomis parodo, kad „suk“, o štai kitoje juostoje važiuojanti transporto priemonė važiuoja kaip važiavusi ir įvyksta nelaimė. Iš teisų šio tipo eismo įvykių tikrai būna nemažai“, – aiškino A. Žiukelis.

Lieja susikaupusias emocijas

Blogiausios situacijos susidaro tada, kai neformaliomis priemonėmis bei gestais eismo dalyviai bando aiškintis santykius ir kelyje lieja neigiamas emocijas.

„Kai vairuotojai bendrauja „susimirksėdami“, padėkodami, rankų gestais parodydami, jog praleidžia važiuojančius iš šalutinio kelio ar norinčius atlikti manevrą – tai užtikrina, jog tam tikros neformalios situacijos eisme bus sprendžiamos sklandžiai. Daug blogiau, kai šios taisyklės naudojamos neigiamoms emocijoms, nepasitenkinimui reikšti ar savo tariamai viršenybei kelyje įrodyti. Tokie veiksmai kaip specialus automobilių „užkišinėjimas“ po lenkimo, pypinimas skubinant vairuotoją“ – tai ne tik nekultūringas, bet ir pavojingas elgesys, kurio mūsų gatvėse ir keliuose vis dar pasitaiko“, – aiškino specialistas.

Jo teigimu, neformalių taisyklių pagrindinė paskirtis – kelti kelių eismo dalyvių tarpusavio bendravimo kultūrą.

„Sunkvežimio vairuotojas, posūkio signalu parodantis, kad saugu atlikti lenkimo manevrą, avariniu signalu ar rankos mostu už įleidimą iš šalutinio kelio padėkojantis vairuotojas – tai mandagumo ir pagalbos gestai, kurie leidžia eismo dalyviams jaustis saugiau, parodo, kad gerbiame vieni kitus. Ir būtent kultūra bei pagarba kitiems eismo dalyviams yra vienas svarbiausių dalykų lemiantis ir bendrą eismo saugumą. Būdami atidūs kitiems eismo dalyviams, pėstiesiems, dviratininkams tiesiogiai prisidedame prie to, kad eismo įvykių keliuose būtų mažiau“, – įsitikinęs specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
2.8000

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (60)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (94)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (68)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (66)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (242)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinti faktai: JAV kariai bėgo į Šiaurės Korėją ir jų versijos kardinaliai skiriasi – vieni pateko į kalėjimą, kiti sako radę rojų

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (331)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (7)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (1)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (209)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...

Toma Miknevičienė | D+

Interneto grobuoniai taikosi į vaikus: jei galite kažkuo viešai nesidalinti, tai geriau ir nesidalinkite

Nuo pat tos akimirkos, kai tik įbruksite savo vaikui į rankas išmanųjį telefoną ar paliksite jį...

Pasigedo sostinėje žadėtos gatvės: negi naujakuriams teks klampoti per purvynus? (7)

Praėjusią vasarą Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė apie būsimą Šnipiškėse esančios...