aA
Pavasariui miesto gatvėse atveriant vis daugiau duobių, vairuotojų tykoja jas lydinčios nemalonios staigmenos – automobilio gedimai ir tūkstantiniai nuostoliai.
Nuleista padanga
© Shutterstock nuotr.

Į duobę įvažiavusio automobilio nuostoliai sudaro nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų, rodo draudimo bendrovės „PZU“ duomenys. Vidutiniškai nukentėjusiems vairuotojams išmokama 2 500 litų. Kadangi dažniausiai nukenčia nuo susidūrimų su duobėmis padangos, gamintojai „Goodyear“ siūlo duobių apgadintas padangas pakeisti. Tai – dalis garantijos, kurią įmonė suteikia savo klientams.

Padangos yra vienos labiausiai pažeidžiamų automobilio detalių. Bene dažniausiai pasitaikantys nuostoliai – pradūrimas. Jei vairuotojas nespėja bent iš dalies išvengti duobės, neretai nutinka, kad toje pačioje duobėje prakertamos dvi – tiek priekinė, tiek galinė – automobilio padangos.

„Automobilio smūgis į duobę standartiškai pažeidžia padangos šoninį sutvirtinimą, specialistų vadinamą kordą. Dėl tokio pažeidimo nutrūksta ir aplinkiniai kordai, o padanga deformuojasi. Joje atsiranda „guzas“ – padangos išsipūtimas, dėl kurio padanga gali sprogti“, - sakė bendrovės „Dagris“ padangų prekybos vadovas Gintaras Žemaitis.

Pasak specialisto, toks pažeidimas plika akimi dažniausiai nematomas ir gali suveikti kaip uždelsta bomba. Todėl po rimtesnio smūgio į duobę patartina apsilankyti autoservise.

Padangų gamintojai „Goodyear“ siūlo draudimą nuo bet kokio padangos pažeidimo: pradūrimo, pažeidimo dėl smūgio, įplyšimo, patirto normaliomis, įprastinėmis vairavimo keliu sąlygomis. Pažeidus padangą vairuotojams reikėtų kreiptis į pardavėją, iš kurio padangos buvo pirktos, ir, jei ji sugadinta nepataisomai, bus nemokamai pakeista nauja. Padangoms, kurias galima suremontuoti, garantija nebus taikoma. Pavyzdžiui, jei padanga pradurta plonu vinimi, padanga yra remontuojama. Padangų draudimas galios vairuotojams, kurie kovo 1 – rugsėjo 30 d. įsigyja tam tikro modelio „Goodyear“ ar „Dunlop“ padangų komplektą.

„Pavasarinė situacija miestų gatvėse visiems žinoma: kelininkams duobes pašalinti užtruks kelias savaites ar net mėnesius. Net patyrę vairuotojai šiuo metu pakliūna į duobių spąstus, jų išvengti beveik neįmanoma“, - sakė „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas.

E. Čejauskas vairuotojams pataria duobėtomis gatvėmis važiuoti atsargiai. „Pasitaiko, kad duobes sunku pastebėti iš tolo, kai kurios nematomos net privažiavus arti, ypač tamsiu paros metu. Vairuotojams reikia būti ypač budriems. Pastebėjus duobę važiavimo greitį reikia sumažinti iki minimumo, duobę stengtis apvažiuoti,“ – sako E. Čejauskas.

Jei „susidūrimo“ su duobe nepavyksta išvengti, padangų specialistas pataria pasitikrinti, ar padangos nepradurtos, ar nesulankstyti ratlankiai, apsilankyti autoservise.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kada reikia keisti automobilio tepalus ir kas nutiks, jei laiku to nepadarysite (115)

Variklio alyvos keitimas yra vienas iš nedidelių vargų eksploatuojant automobilį, tačiau ją...

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (9)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams (1)

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Top naujienos

Po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėvio“ nužudymo – chaosas: nieko panašaus dar nebuvo (21)

Kodėl po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėviu“ vadinamo Nikolajaus Tarankovo mirties...

Tokios krizės automobilių prekeiviai dar nematė: pirkėjų nė kvapo (26)

Dėl koronaviruso paskelbtas karantinas paralyžiavo visą Lietuvos verslą, bet automobilių prekyba...

Orai: per Lietuvą keliaus audros debesys (1)

Sekmadienį virš Rytų Žemaitija nusidrieks kontrastingas atmosferos frontas. Vakariniuose rajonuose...

Priversta saviizoliuotis iš Norvegijos grįžusi lietuvė: man aiškiai parodė, kad esu emigrantė ir antrarūšė budulė (641)

Karantinas Lietuvoje šiuo metu yra labai sušvelnintas, o nuo birželio 1 d. buvo ir išplėstas...

COVID-19 sirgęs vyras apibūdino ligos pradžią: net nejuto, kad smarkiai karščiuoja (128)

„Įprastai, kai turi temperatūros, jauti šaltkrėtį, nuovargį, o šįkart to nebuvo“, –...

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (194)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Tragedija, pakeitusi fechtavimosi sportą: olimpinis čempionas mirė nuo lūžusios rapyros dūrio į akį (41)

Šiuolaikiniame fechtavimosi sporte traumos – didelė retenybė: kostiumai ir kaukės patikimai...

Bedarbio statusas: kaip mokėti PSD ir kokių naujų išmokų tikėtis jau netrukus (91)

Vienuoliktą karantino savaitę Užimtumo tarnyba „suskaičiavo viščiukus“. Karantininės...

Kruvinas vakaras Kroatijoje: Golubickui lūžo žandikaulis – reikalinga operacija

Atnaujintas Kroatijos futbolo čempionatas itin prastai prasidėjo 20-mečiui saugui iš Lietuvos...

Paulius Jurkevičius. Kava su sviestu ir kiti klausimai daktarui (106)

Vieni jį dievina. Kiti keiksnoja. Vieni giria jo profesijos išmanymą. Kiti be gailesčio...

|Maža didelių žinių kaina