aA
Pateko į eismo įvykį su girtu ir beteisiu vairuotoju, tačiau dėl jo pats ir liko kaltas. Tuo nusivylęs vilnietis Benediktas, nusprendęs pasidalinti savo istorija su DELFI portalo skaitytojais. Jaunas vairuotojas net nenumanė, kad policijos jam priskirtas įspėjimas įpareigos padengti avarijos nuostolius, o girtutėlis vairuotojas dėl eismo įvykio išvengs atsakomybės.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

„Iš Vilniaus mikrorajono Justiniškių važiavau į Zujūnus pas draugą. Sėkmingai nuvažiavau iki gyvenvietes pagrindinės gatvės, kai per sankryžą mane aplenkė „Opel Vectra“ vairuotojas. Įvažiavome į miesto teritoriją, todėl leistinas greitis buvo 50 km/val., mes važiavome apie 40 km/val.

Ta pačia juosta, kurioje važiavau aš ir „Vectra“, priekyje riedėjo smėlio prikrautas sunkvežimis, kuris vėliau sustojo ir atbulomis pradėjo važiuoti į kiemą. Apvažiavome tą sunkvežimį, greitis buvo 30-40 km/val., kai staiga jis („Opel“ vairuotojas – aut.) be jokios priežasties kirto per stabdžius. Aš taip pat stabdžiau, tačiau buvo per vėlu – atsitrenkiau į jo automobilio galą“, – pasakojo vaikinas.

Bandė tartis

Pasak Benedikto, iš automobilio išlipęs „Vectra“ vairuotojas mėgino įtikinti nekviesti policijos.

„Išlipome iš automobilių ir jis iškart pradėjo manęs prašyti, kad nekviesčiau policijos, sakė, kad yra išgėręs bei siūlė tiek pinigų, kiek tik paprašysiu. Tačiau aš jam pasakiau, kad jo pasiūlymai manęs nedomina“, – teigė vaikinas

Kol girtas vairuotojas toliau maldavo susitarti, Benediktas iškvietė policiją.

„Kai jis pamatė, jog atvyksta policija, paliko atrakintą automobilį ir tekinas pasileido bėgti. Pareigūnai pradėjo vytis“.

Anot vaikino, po 15 minučių, policija pristatė bėglį į įvykio vietą ir davė jam pūsti į alkotesterį.

„Paklausiau pareigūnų, ar galiu pažiūrėti į rodmenis, jie man mielai parodė. Ekrane degė – 2,94 promilės (sunkus girtumo laipsnis)“, – pasakojo Benediktas.

Vėliau automobiliai buvo patraukti nuo kelio, o avarijoje dalyvavęs vairuotojai – pristatyti į komisariatą aiškintis įvykio aplinkybių.

„Komisariate gavau pasirašyti popierius, kuriuose buvo nurodyta, kad už šį eismo įvykį gavau įspėjimą, jog nesilaikydamas saugaus atstumo – atsitrenkiau į priešais važiavusį automobilį.

Mes tiesiog pažiūrėjom, kad tai įspėjimas, dar pareigūnų pasitikslinom, kas buvo kaltas šiuo atveju. Man pasakė, kad tai abipusė kaltė – aš, kad įvažiavau, o jis, jog vairavo neblaivus. Policija išsiaiškino, kad jis net neturėjo teisės vairuoti automobilį“, – pasakojo DELFI pašnekovas.

Po autoįvykio vaikinas susisiekė su draudimo agentūra, gavo autoserviso kontaktą bei nugabeno automobilį remontui. Tačiau, kaip paaiškėjo vėliau, įspėjimas neatleido Benedikto nuo administracinio nusižengimo ir paaiškėjo netikėta žinia.

Netikėta žinia

„Lapkričio 30 d. man paskambino iš autoserviso ir pasakė, kad draudimas nesumokės už automobilio remontą, nes iš policijos gavo informaciją, jog dėl šios avarijos esu kaltas tik aš“, – pasakojo Benediktas.

Nuvažiavome į policiją, bet ten išgirdome, kad tai senas eismo įvykis ir nėra galimybių peržiūrėti duomenų bazės, bet sprendimas yra toks, jog aš esu kaltininkas. Dabar taip išėjo, kad vairuotojas, kuris buvo visiškai girtas ir neturėjo teisių liko visiškai nekaltas dėl šio šio eismo įvykio“, – piktinosi vaikinas.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Benediktas kreipėsi ir į draudimo bendrovę, kuri apdraudė „Opel Vectra“, tačiau atsakymas buvo vienas ir tas pats – „vadovaujamasi policijos duomenimis, todėl nieko negalima padaryti“.

DELFI susisiekus su Vilniaus apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, jo atstovas Paulius Radvilavičius patvirtino, kad sunkiai apgirtęs ir teisių vairuoti transporto priemonę neturėjęs vairuotas buvo nekaltas dėl autoįvykio.

„Policija abipusės kaltės neįžvelgė. Nustatyta, kad dėl eismo įvykio kaltas tik „Opel Astra“ vairuotojas (Benediktas – aut.), kuris pažeidė KET, nesilaikė saugaus atstumo ir atsitrenkė į priešais važiavusį automobilį, tokiu būdu padarė administracinį nusižengimą“, – teigė policijos atstovas.

Išvengė griežčiausios atsakomybės

Dėl avarijos nekaltu pripažintas eismo įvykio metu sunkiai apgirtęs ir vairuoti teisės neturėjęs vairuotojas nemalonumų taip pat neišvengė. Tiesa, už sunkų girtumo laipsnį numatyta baudžiamoji atsakomybė, tačiau girtam ir beteisiam vairuotojui pavyko išvengti griežčiausios bausmės.

„Eismo įvykyje dalyvavęs „Opel Vectra“ vairuotojas pripažintas kaltu tik dėl to, kad automobilį vairavo neblaivus bei neturėdamas teisių. Vilniaus rajono apylinkės teismas nusprendė nutraukti ikiteisminį tyrimą. Vairuotojas perduotas laiduotojos atsakomybėn.

Taip pat iš vyro konfiskuotas automobilis, teismas nutarė skirti baudžiamojo poveikio priemones – sumokėti 20 MGL dydžio įmoką į nukentėjusiųjų nuo nusikaltimų asmenų fondą bei uždrausti vyrui vairuoti transporto priemones 3 metams“, – teismo nutartį komentavo P. Radvilavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (42)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Top naujienos

Parduotuvės, kurias keliaudami aplanko visi lietuviai: galima apsipirkti vos už 1 eurą (22)

Ar kurs nors regėjote naujus drabužius kainuojančius po 1, 2 ar 5 eurus? Tokias, kosmines kainas...

Kručinskų byla: motinai pareikštas dar vienas kaltinimas (533)

Prokurorai baigė ikiteisminį tyrimą garsiojoje istorijoje, kuomet iš Eglės ir Gintaro Kručinskų...

Theresai May – skaudūs smūgiai: pasitraukė jau keturi ministrai nuolat atnaujinama (22)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May ketvirtadienį patyrė itin skaudų smūgį,...

Reidas darželiuose atvėrė tikrąsias žaizdas: grupės perpildytos, o vaikus ugdo logistikos ir grožio specialistai (9)

Perpildytos grupės, darželiai , dirbantys be leidimų-higienos pasų ar nesilaikantys juose...

Dujų ataka Šalčininkuose – iš gimnazijos išvesta apie 700 vaikų (42)

Ketvirtadienį, 11.04 val., ugniagesiams gelbėtojams pranešta apie incidentą Šalčininkuose -...

Diena su tais, kurie klysta tik vieną kartą: daug geriau už darbą žuvų fabrike kur nors Norvegijoje (62)

Išminuotojai - kariai, apie kuriuos sukurta bene daugiausiai istorijų bei pokštų. Tačiau...

Susikibo dėl plynųjų kirtimų: miško niokojimas ar civilizuotas verslas? (12)

Dėl plynųjų kirtimų visuomenėje jau kurį laiką kunkuliuoja emocijos, tačiau daugiau nei per...

Grasinimų sulaukusi Šakalienė raginama išsklaidyti jai metamus kaltinimus (297)

Viešojoje erdvėje nuskambėjus informacijai, kad Seimo narė Dovilė Šakalienė , dirbdama...

Suirzęs moksleivio tėvas: streikas – smagu, o tėvams teks „atidirbti“ su dvigubai namų darbų? (124)

Jau visą savaitę skalambijama apie mokyklų ir mokytojų streikus. Vieni politikai kaltina kitus,...

Mauricas: tokių prastų pasaulio lūkesčių nebuvo nuo pat 2009 metų (201)

Finansų rinkose nuotaikos negerėja. Jau kitais metais tikimasi, kad ekonomikos augimas pastebimai...