aA
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius mano, kad draudimas pradedantiesiems bei komercinio transporto vairuotojams vairuoti išgėrus nors kiek alkoholio yra pirmas žingsnis, po kurio gali sekti ir ribojimų griežtinimas visiems prie vairo sėdantiems gyventojams.
© DELFI

„Tokia galimybė niekada nėra atmestina. Pasižiūrėsime, ar tai duoda tam tikrą efektą“, – sakė R. Sinkevičius.

Anot jo, siūlymo, kuriam iš esmės buvo pritarta Vyriausybės pasitarime, tikslas – drausminti pradedančiuosius vairuotojus ir tuos, kurių darbe kyla rizika kitų žmonių gyvybei ar sveikatai.

Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius
© DELFI / Tomas Vinickas

„Visada pradžia yra nuo kažko. Šiuo atveju mes kalbame apie pradedančius vairuotojus, kurie neturi reikiamo vairavimo stažo, ir apie vairuotojus, kurie dirba komerciniais pagrindais, – vežioja moksleivius, keleivius ir panašiai“, – teigė jis.

Pasak susisiekimo ministro, kol kas neaišku, ar įmanomas visiškas promilių nebuvimas kraujyje, nes organizmas jų gali gauti nebūtinai iš alkoholinių gėrimų, bet ir iš kai kurių maisto produktų.

„Nežinau, kiek ko gali būti nuo kefyro ar giros. (...) Žinoma, tam tikra paklaida gali būti. Nemanau, kad bus reikalaujama absoliutaus nulio“, – sakė jis.

Anot R. Sinkevičiaus, galimą paklaidą nustatys Seimas, kuris svarstys šį įstatymo projektą.

„Aš manau, kad tai bus prietaiso (alkotesterio. – ELTA) paklaidos dydis, priklausomai nuo to, kokius šiandien pramonė gamina prietaisus“, – savo nuomonę išdėstė ministras.

Anot jo, situacija šalies keliuose negerėja.

„Deja, statistika nėra džiuginanti. Lyginant skirtingus periodus, galbūt ji yra šiek tiek geresnė statistiniu požiūriu. Tačiau, palyginti su praėjusiais metais, avaringumas nemažėja, avarijų skaičius ir žuvusių jose skaičius yra to paties lygio. Labiausiai kelia nerimą tai, kad išaugo žuvusiųjų ir nelaimingų atsitikimų skaičius vietinės reikšmės keliuose. Miestuose ir magistralėse ši statistika yra gerėjanti, tačiau rajoninės reikšmės keliuose tendencija yra ryškiai blogėjanti. Apie trečdalis avarijų yra susijęs su vienokiu ar kitokiu alkoholio vartojimu“, – sakė jis.

R. Sinkevičiaus teigimu, po svarstymų Seime šis įstatymo projektas galėtų įsigalioti šių metų pabaigoje.

V. P. Andriukaitis apie vairavimą išgėrus: statistika yra žiauri

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Povilas Andriukaitis džiaugiasi, jog Vyriausybė iš esmės pritarė siūlymui nustatyti 0 promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams.

Pasak ministro, Lietuvos keliuose įvyksta per daug eismų nelaimių, kuriose žūsta ar būna sužeisti žmonės, todėl toks sprendimas turėtų jų skaičių sumažinti.

„Statistika išties žiauri. Neblaivių vairuotojų, žūstančių kelyje, procentas yra aukštas. Taip pat aukštas rodiklis yra tų žmonių, kurie patenka į avarijas ir patiria be galo sunkius sužalojimus, traumas, invalidumą ar netektis“, – žurnalistams pirmadienį sakė V. P. Andriukaitis.

Pasak jo, tam tikra paklaida nuo absoliutaus nulio, degančio alkotesteryje, galima.

„Iš tiesų 0,15 promilės gali būti paklaidos problema. Bet iš esmės pagrindinis dalykas yra aiški žinia, jog Lietuvoje keliuose žūsta per daug žmonių“, – teigė ministras.

Anot V. P. Andriukaičio, Vyriausybė pasitarime pritarė šiems Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisymams, o trečiadienį posėdyje bus priimtas sprendimas teikti šiuos įstatymo pakeitimus svarstyti Seimui.

V. P. Andriukaitis teigė, kad „per ketverius metus Lietuvoje be laiko žūsta apie 30 tūkst. žmonių“.

Anot V. P. Andriukaičio, tai yra pirmas žingsnis link to, kad šalyje visi vairuotojai prie mašinos vairo sėstų visiškai blaivūs.

Neatmetama, kad 0 promilių ateityje galios visiems vairuotojams
© DELFI / Tomas Vinickas

„Gyvenimas parodys, kokie bus nesusipratimai, kokios bus aparatūros paklaidos, kaip yra. Juolab, kad alkoholio draudimai egzistuoja kitose šalyse. (...) Tai yra žingsnis į priekį, kad mes sutarėme, jog vairuotojas be patirties, tik ką gavęs teises, ir taip vairuoja labai neatsargiai“, – sakė jis.

Ministras teigė, jog dar nėra aišku, ar ateityje tokia taisyklė bus taikoma absoliučiai visiems vairuojantiems.

„Kol kas žengiamas žingsnis, o kaip Seimas apsispręs, bus matyti. Akivaizdu, kad neblaivių yra daug, ir čia reikia susirūpinti“, – kalbėjo V. P. Andriukaitis.

Pagal naują tvarką taip pat siūloma numatyti administracinę atsakomybę už vaikų vežimo mokykliniais autobusais tvarkos pažeidimus ir už vaikams skirtų saugos sėdynių nenaudojimą automobiliuose.

Griežtinti atsakomybę siūloma už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui ar už pažeidimą, kai vairuotojas nesustoja prieš pėsčiųjų perėją. Taip pat norima sugriežtinti bausmes už mopedų ir keturračių motociklų vairuotojų daromus pažeidimus, už pažeidimus dėl kelių transporto priemonių ašių apkrovos ir didžiausios leistinos masės viršijimo, numatyti atsakomybę už padangų naudojimo tvarkos pažeidimus.

Įstatymų projektai artimiausiu metu bus teikiami svarstyti Seimui, jiems jau yra pritarusi Valstybinė eismo saugumo komisija.

Šiuo metu įstatymai numato, kad vairuotojams bauda už vairavimą išgėrus gresia tuomet, jei alkoholio koncentracija kraujyje viršija 0,4 promilės, o pradedantiesiems ir profesionaliems vairuotojams lengvas girtumo laipsnis skaičiuojamas nuo 0,2 promilės.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (1)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (9)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (102)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Top naujienos

Biurokratija trauktis nenori: išskyrė ministerijas rekordininkes ir tikras klampynes (58)

Bene visos iki šiol dirbusios Lietuvos valdžios žadėjo mažinti biurokratinį aparatą. Ne...

Niekas apie tai nepagalvojo: skyrybų atveju tektų dalintis ir kaupiamą pensiją (29)

Senatvei kaupiamos lėšos pagal įstatymą yra laikomos bendru sutuoktinių turtu, tad skyrybų...

Orai: šaltis parodys savo nagus (16)

Pirmadienio dieną iš vakarų priartės nauja kritulių zona. Debesuotumas sparčiai didės....

Protiniai dantys: kam rauti būtina, o kas tai padaręs gali smarkiai pasigailėti

Vieni suaugę žmonės turi keturis protinius dantis , kitiems per visą gyvenimą jie taip ir...

Pagalvojo ne apie visus? Atlyginimas – pusantro šimto eurų mažesnis

Kai garsiai buvo pristatoma mokesčių reforma, ir finansų ministras, ir premjeras pabrėžė –...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (524)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

Dvigubas karštakošio Gordono Ramsay gyvenimas: šis virtuvės šefas sudėtingesnė asmenybė, nei manėte (7)

Šiandien virtuvės šefai nebėra tik beveidžiai virtuvės gilumoje pasislėpę maisto gamintojai...

Paaiškėjo, kur pernai labiausiai brango būstas: Vilnius nėra lyderis (4)

Praėjusiais metais šalyje būstui įsigyti buvo išleista beveik 1,9 mlrd. eurų, arba 11,8 proc....

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (70)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

„Bloomberg“ gidas: ką toliau darys didžiausi pasaulio centriniai bankai? (1)

Centriniai bankai žengia į naujus metus, jausdami spaudimą iš investuotojų persvarstyti, kokio...