aA
LR Transporto priemonių draudikų biuro statistika atspindi, kad šiemet jau gauta apie 1,4 tūkst. pranešimų apie vairuotojų, neapsidraudusių privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimu, sukeltas žalas. Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ ekspertų teigimu, šiuo metu Lietuvos keliuose apie 10 proc. vairuotojų važinėja neapsidraudę. Jie sutaupę draudimui kelis šimtus Lt rizikuoja užsikrauti ant pečių tūkstančius siekiančią skolą.
© Shutterstock nuotr.

„Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas teigia, kad nors tikslios statistikos nėra, palyginus automobilių, turinčių galiojančią techninę apžiūrą, bei apdraustų automobilių skaičių, galima sakyti, kad apie 10 proc. vairuotojų į gatves išvažiuoti ryžtasi neapdraustu automobiliu.

„Lietuvoje sukurta sistema, užtikrinanti, kad eismo įvykio metu nukentėjusiojo vairuotojo interesai būtų visuomet apsaugoti. Jeigu eismo įvykį sukelia neapsidraudęs vairuotojas, nukentėjusiajam žalą atlygina LR Transporto priemonių draudikų biuras. Tačiau tai nereiškia, kad neapsidraudęs vairuotojas išvengia atsakomybės – LR Transporto priemonių draudikų biuras visuomet išsireikalauja, kad išmokėtą išmoką kompensuotų įvykio kaltininkas“, – pasakoja A. Pilčicas.

Taupydami praranda devynis kartus daugiau

LR Transporto priemonių draudikų biuro statistika atspindi, kad per šių metų pirmus dešimt mėnesių buvo gauta 1,2 tūkst. pranešimų apie neapsidraudusių vairuotojų sukeltus eismo įvykius Lietuvoje. Tačiau realus tokių eismo įvykių mastas didesnis, kadangi nemenka jų dalis registruojama pavėluotai – kad ir po metų ar dviejų. LR Transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, šiemet, atmetus ypač didelėmis sumomis išsiskiriančias žalas, vidutinė neapsidraudusių vairuotojų sukeliama žala siekia 2,7 tūkst. Lt. Iš viso šiemet per pirmus dešimt mėnesių pranešta apie 2,7 mln. Lt žalų sumą.

„Rizikuojantiems važinėti be draudimo reikėtų įvertinti, kad vieną kartą sukėlus eismo įvykį sumokėti reikėtų tiek, kiek už 9 metų draudimo apsaugą – ir tai tik vertinant, kad sukelta statistiškai vidutinė žala“, – teigia A. Pilčicas. Jo teigimu, „Ergo Lietuva“ draudimo istorijoje yra pasitaikiusių ir kelis milijonus litų siekiančių žalų.

Neapsidraudę vairuotojai daugiausiai rūpesčių sukėlė vokiečiams

Toks pats žalos nukentėjusiesiems nuo neapsidraudusio vairuotojo atlyginimo principas kaip Lietuvoje galioja ir 45 užsienio šalyse, kurios yra prisijungusios prie Žaliosios kortelės sistemos. LR Transporto priemonių draudikų biuro duomenimis, šiemet sausio-spalio mėnesiais jau buvo gauti 155 pranešimai apie neapsidraudusių Lietuvos vairuotojų sukeltus eismo įvykius užsienyje. Šiemet daugiausiai avarijų neapsidraudę lietuviai sukėlė Vokietijoje.

Užsienyje neapsidraudusių vairuotojų žalos išsiskiria savo dydžiu – šiųmetinių žalų suma sudaro net 2,6 mln. Lt. Užsienyje be draudimo važinėjantys lietuviai eismo įvykių sukėlė beveik 8 kartus mažiau nei Lietuvoje, tačiau bendra žalų suma užsienyje mažesnė tik 258 tūkst. Lt.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (2)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (9)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (102)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Top naujienos

Biurokratija trauktis nenori: išskyrė ministerijas rekordininkes ir tikras klampynes (64)

Bene visos iki šiol dirbusios Lietuvos valdžios žadėjo mažinti biurokratinį aparatą. Ne...

Niekas apie tai nepagalvojo: skyrybų atveju tektų dalintis ir kaupiamą pensiją (32)

Senatvei kaupiamos lėšos pagal įstatymą yra laikomos bendru sutuoktinių turtu, tad skyrybų...

Orai: šaltis parodys savo nagus (16)

Pirmadienio dieną iš vakarų priartės nauja kritulių zona. Debesuotumas sparčiai didės....

Protiniai dantys: kam rauti būtina, o kas tai padaręs gali smarkiai pasigailėti

Vieni suaugę žmonės turi keturis protinius dantis , kitiems per visą gyvenimą jie taip ir...

Pagalvojo ne apie visus? Atlyginimas – pusantro šimto eurų mažesnis (1)

Kai garsiai buvo pristatoma mokesčių reforma, ir finansų ministras, ir premjeras pabrėžė –...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (531)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

Dvigubas karštakošio Gordono Ramsay gyvenimas: šis virtuvės šefas sudėtingesnė asmenybė, nei manėte (7)

Šiandien virtuvės šefai nebėra tik beveidžiai virtuvės gilumoje pasislėpę maisto gamintojai...

Paaiškėjo, kur pernai labiausiai brango būstas: Vilnius nėra lyderis (4)

Praėjusiais metais šalyje būstui įsigyti buvo išleista beveik 1,9 mlrd. eurų, arba 11,8 proc....

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (70)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

„Bloomberg“ gidas: ką toliau darys didžiausi pasaulio centriniai bankai? (2)

Centriniai bankai žengia į naujus metus, jausdami spaudimą iš investuotojų persvarstyti, kokio...