aA
Daugelis vairuotojų šiandien jau nesibaimina važiuoti net ir visai nežinomais keliais – apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos technologijomis sėdantieji prie vairo naršo tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių teritorijas. Vis tik draudikai ir vairavimo ekspertai perspėja, kad, artėjant atostogų karštinei labai praversti galintis sprendimas, navigacijos įranga netinkamai ją naudojant gali tapti ir eismo įvykių priežastimi bei sukelti didelių nuostolių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas sako, kad, nepaisant akivaizdžių privalumų, navigacijos įranga gali blaškyti vairuotojus, atitraukti jų dėmesį nuo to, kas vyksta kelyje, o neretai ir paklaidinti.

„Vairuojant pagrindinis dėmesys visuomet turėtų būti sutelktas į kelią ir tai kas jame vyksta. Vis dėlto navigacijos prietaisų vedini vairuotojai neretai daugiau rūpinasi tuo, kaip tiksliai sekti navigacijos prietaisų instrukcijomis, o ne saugiu vairavimu. Kartais tai baigiasi kelių eismo taisyklių pažeidimais ar net ir tikrai skaudžiomis avarijomis“, – sako A. Pilčicas.

Draudimo ekspertas pažymi, kad naudotis navigacijos įranga nepažįstamose vietovėse savaime nėra blogai. Grėsmė eismo saugumui kyla tuomet, kai tokias prietaisais naudojamasi neatsargiai ir pernelyg jais pasikliaunant.

Tokiai nuomonei pritaria ir ilgametę patirtį turintis automobilių sporto, ekonominio vairavimo treneris, praktinio vairavimo mokytojas bei vairavimo teorijos dėstytojas Artūras Pakėnas. Jis sako, kad neretai vairuotojai paprasčiausiai bando perkelti savo atsakomybę technologijoms ir aklai jomis pasitiki, todėl papuola į pavojingas situacijas.

„Vairuotojai turėtų suprasti, kad navigacijos įranga yra tik pagalbinė priemonė, kuri negali pakeisti kelių eismo taisyklių ir paties vairuotojo nuovokos bei sąmoningumo. Dėl to vairuojant visuomet pirmiausiai reikia vadovautis ženklais ir kelių eismo taisyklių reikalavimais ir tik tuomet, jei navigacijos įrangos instrukcijos jiems neprieštarauja, atsižvelgti į informaciją ekrane“, – sako A. Pakėnas.

A. Pakėno teigimu, navigacijos įranga nėra tobula, o technologijos gali klysti nurodydamos kelią, kuriuo važiuoti kelio ženklai tuo metu draudžia. Be to, pasak eksperto, navigacinė įranga nebūtinai tiksliai atvaizduoja esamą vairuotojo padėtį kelyje, dėl to yra nesudėtinga suklysti ir pasukti ten, kur to daryti negalima, kitaip pažeisti taisykles.

„Ne kartą pačiam važinėjant užsienyje yra pasitaikę situacijų, kai navigacijos įranga sako viena, o kelio ženklai rodo ką kitą. Be abejo, tokiais atvejais reikia vadovautis būtent ženklais, net jei tai reikštų, kad teks važiuoti didesnį atstumą. Ypatingai miestuose situacija keliuose gali kisti labai greitai – vieną dieną važiuoti tam tikra gatve yra leidžiama, kitą – ji jau gali būti paženklinta eismą draudžiančiu ženklu. Navigacijos įrangoje tokie pasikeitimai ne visuomet laiku užfiksuojami, todėl vairuotojams niekuomet nereikėtų prarasti budrumo“, – pažymi A. Pakėnas.

Be to, vairavimo mokytojo teigimu, naudojantis navigacijos įranga reikia įsitikinti, kad tokie prietaisai automobilyje yra pritvirtinti tinkamai, neužstoja vairuotojui vaizdo ir neblogina matomumo.

„Navigacijos ekranas turėtų būti tvirtinamas taip, kaip nurodoma įrangos instrukcijoje, tačiau nepažeidžiant kelių eismo taisyklių. Pavyzdžiui, instrukcijoje gali būti numatoma, kad įranga yra tinkama tvirtinti ant priekinio transporto priemonės lango, tačiau daugelyje šalių kelių eismo taisyklės tai daryti draudžia. Tokiu atveju, žinoma, reikėtų paisyti taisyklių“, – sako A. Pakėnas.

A. Pilčicas priduria, kad vis dažniau vairuotojai naudojasi ne specialia automobiline, o į išmaniuosius telefonus įdiegta navigacijos programa. Tokiais atvejais dažnai nepasirūpinama specialiu telefono laikikliu, prietaisas neretai paprasčiausiai padedamas ant panelės ar keleivio sėdynės, į jį nuolat žvilgčiojama atitraukus akis ir dėmesį nuo kelio, vairuojant telefonas imamas į rankas.

„Naudotis telefonu vairuojant yra draudžiama, todėl įjungus jame navigacijos programą prietaisas turėtų būti patikimai pritvirtinamas specialiame laikiklyje. Be to, telefonas, kaip ir kitokia navigacijos įranga, automobilyje turi būti tvirtinamas taip, kad neblogintų vairuotojo matomumo ir kitaip netrukdytų jam saugiai vairuoti“, – sako A. Pilčicas.

A. Pakėno teigimu, maršrutą navigacinėje įrangoje reikėtų nustatyti ir bet kokias jo korekcijas atlikti derėtų tik prieš pradedant važiuoti arba saugiai sustojus.

„Važiuojant vairuotojas turėtų koncentruotis tik į kelią ir tai, kas vyksta jame, o bet kokie maršruto koregavimai, koordinačių į sistemą įvedimas turėtų būti daromi sustojus leistinoje vietoje arba tokiais darbais turėtų užsiimti keleiviai. Beje, kai kurių gamintojų navigacinė įranga ir pati neleidžia sistemoje atlikti jokių veiksmų, kol automobilis juda“, – teigia A. Pakėnas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniuje nuo šviesoforų nuiminėjamos lentelės su žaliomis rodyklėmis: ką reikia žinoti vairuotojams (40)

Iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Sostinėje iš 120...

Kokią klaidą darote, jei važiuodami automobilyje pasigarsinate muziką (12)

60 proc. Lietuvos vairuotojų galėdami pasirinkti kelis mėgstamiausius muzikos žanrus, apklausoje...

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (85)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (127)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Top naujienos

Planai nurėžti privačių mokyklų finansavimą patuštins tėvų kišenes: kainos kiltų dvigubai (299)

Kainos pakiltų daugiau nei dvigubai – tai vienintelė išeitis, kurią įvardija privačių...

Po 10 metų prabilo tuo metu liudyti pabijojusi Venckienės kaimynė: mergaitė skundėsi (542)

Vilniaus apygardos teismui nusprendus paleisti buvusią teisėją Neringą Venckienę į laisvę, ši...

Jungtinėje Karalystėje rastas mirtinai sušalęs lietuvis (5)

Jungtinėje Karalystėje naktį oro temperatūrai nukritus žemiau dešimties laipsnių šalčio,...

Putinas: Rytų Europos šalių Europos Sąjungoje gali nelikti pasisakė ir apie Zelenskį (261)

Valstybės narės iš rytinio ES flango po keleto metų gali panorėti išstoti iš Bendrijos,...

Kaune girtutėlė vairuotoja rėžėsi į policijos tarnybinį automobilį: pranešama apie spūstis (5)

Trečiadienį policija informavo, kad Kaune neblaivi vairuotoja sukėlė avariją. Pranešama, kad...

Skaudi netektis Kaune: mirė medicinos studentė bendrakursiams teikiama informacija dėl psichologinės pagalbos (100)

Skaudi netektis Kaune – pirmadienį mirė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) Medicinos...

Prieš mūšį su „Rytu“ Parachovskis paliko „Partizan“ klubą

Praėjusiame sezone Vilniaus „Ryto“ klubo garbę gynęs vidurio puolėjas Artiomas Parachovskis...

Putinas pagyrė Zelenskį (19)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas trečiadienį pagyrė Ukrainos prezidentą Volodymyrą...

Nepavyko pernai, bando šiemet: dirbantys savarankiškai „Sodrai“ mokėtų didesnius mokesčius (25)

Didesnei daliai savarankiškai ir individualiai dirbančių žmonių „Sodros“ įmokas siūloma...

Vilniuje nuo šviesoforų nuiminėjamos lentelės su žaliomis rodyklėmis: ką reikia žinoti vairuotojams (40)

Iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Sostinėje iš 120...