aA
Lietuvos vairuotojams Europos keliuose daugiausiai problemų kelia Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinės sankryžos, kuriose įvyksta apie 30 proc. visų jų avarijų šiose šalyse. Draudimo bendrovės BTA pranešime žiniasklaidai teigiama, kad Vilniuje naujai sužymėti judrūs Olandų ir Žirmūnų žiedai yra galimybė įgyti įgūdžių, kaip važiuoti žiedinėmis sankryžomis užsienyje.
Naujas žiedinių sankryžų ženklinimas
© DELFI / Andrius Ufartas

Pasak BTA užsienio žalų reguliavimo specialisto Giedriaus Deveikio, Vilniuje pakeitus dviejų labiausiai apkrautų žiedų eismo žymėjimą, vairuotojai skatinami praktiškai išbandyti pagrindines taisykles, kurių žinojimas juos išgelbėtų ir nuo dažnų eismo įvykių užsienio valstybėse.

„Pirmiausiai vairuotojai privalo sekti kelio ženklus, kurie žymi specialius nurodymus ar išimtis konkrečiame žiede. Antra – jie turi pasirinkti kryptį ir numatyti reikalingą išvažiavimą dar prieš įvažiuodami į žiedą, o ne bereikalingai manevruodami žiedo viduje.

Be to, tiek Didžiojoje Britanijoje, tiek Prancūzijoje galioja dabar ir Vilniaus žieduose atsiradusi nuostata, kad įvažiavus į žiedą išorine juosta, išvažiuoti iš jo galima ne tik pirmame, bet ir antrame, o esant atitinkamam kelio ženklui – ir trečiame išvažiavime“, - sako G. Deveikis.

Didžiojoje Britanijoje ir Prancūzijoje Lietuvos vairuotojai dažniausiai klysta dėl paprasčiausių dalykų: pražiūri kelio ženklus, nepaiso pirmumo teisės, pavojingai manevruoja, važiuoja neįsigilinę į vietines taisykles.

Prancūzijoje dažniausia klaida – galvoti, kad įvažiavus į žiedą važiuojama pagrindiniu keliu, nors neretai galioja dešinės rankos taisyklė ir privalu praleisti įvažiuojančius į žiedą.

Didžiojoje Britanijoje pirmenybė teikiama važiuojantiems žiedu. Čia Lietuvos vairuotojus savaime klaidina eismas neįprasta kairiąja kelio puse, o jei išorine žiedo juosta važiuojama neapsisprendžiant dėl išsukimo ar tikintis išsukti trečiame ar ketvirtame išvažiavime, tai tolygu „aklam“ juostų keitimui nežiūrint į veidrodėlius.

BTA praktikoje pasitaikė atvejis, kai vairuotojas iš Lietuvos Didžiojoje Britanijoje apvažiavo tris ketvirtadalius žiedo išorine eismo juosta ir pateko į įvykį – tik po trečio skambučio jam pavyko paaiškinti, kad pats ir sukėlė avarinę situaciją.

„Prieš išvykstant į kelionę po Europos šalis, patartina atlikti namų darbus: pasidomėti kelių eismo taisyklėmis, išimtimis važiuojant žiedais, atsinaujinti navigacinę įrangą, o kelyje svarbiausia atidžiai stebėti kelio ženklus – jie yra patikimiausi pagalbininkai, padedantys tinkamai pervažiuoti žiedinę sankryžą. Jeigu aišku, kad nepavyks aplenkti sudėtingų žiedų, reikėtų skirti laiko ir išsinagrinėti važiavimo schemas, kadangi kai kurių žiedų sudėtingumas glumina net ir vietos vairuotojus“, - sako G. Deveikis.

Didžiosios Britanijos žiedų ypatumai:

Įvažiuojant į žiedinę sankryžą būtina praleisti transporto priemones, važiuojančias žiedu.

Kompleksiniai, arba sujungti žiedai turi būti traktuojami kaip atskiri žiedai.

Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta bandant persirikiuoti žiede bei išorinę juostą išnaudojant reikalingo išvažiavimo paieškoms.

Pietų Anglijoje, Svindone esantis transporto žiedas Magic Roundabout gyventojų apklausoje prieš kelerius metus įvertintas kaip viena labiausiai bauginančių visos šalies transporto jungčių, o kai kurie vairuotojai važiavimą juo vadina išgyvenimo pamoka.

Šioje žiedinėje sankryžoje įkomponuoti dar penki mažesni žiedai, kurie įgudusiems vairuotojams sudaro galimybę rinktis alternatyvius išvažiavimo kelius, o mažiau patyrusius palieka išoriniame apskritime.

Prancūzijos žiedų ypatumai:

Prancūzija su 30 tūkst. transporto žiedų yra Europos žiedinių sankryžų rekordininkė.

Neretai privalu įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones, o pirmenybės netenka juo važiuojančios.

Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta nesilaikant dešinės rankos taisyklės.

Į Prancūziją vykstantiems vairuotojams rekomenduojama pasidomėti populiaraus Paryžių juosiančio žiedinio kelio Boulevard Peripherique eismo ypatumais. Šio kelio, kuriame įvyksta daug eismo įvykių, ilgis yra 35 kilometrai.

Laikantis jame leistino iki 70 kilometrų per valandą greičio, jį visą galima apvažiuoti apytiksliai per 30 minučių. Pagrindinė šio žiedinio kelio taisyklė – reikia įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones.

„Prancūzijoje policija į įvykio vietą vyksta retai, o ir atvykusi dažniausiai vairuotojams nurodo pildyti deklaraciją. Kadangi ji beveik identiška lietuviškai, lengva patikrinti, ar ji užpildyta teisingai, gerai nupiešta schema.

Jei deklaracija netiksli, prieštaringa – laikoma, kad nekalti abu į įvykį patekę vairuotojai ir abu turi teisę į kompensaciją iš kitos pusės draudiko. Gali būti, kad prancūzai tuo naudojasi, susidūrę su vairuotojais iš kitos šalies“, - sako G. Deveikis.

Eurostato duomenimis, po Europos Sąjungos (ES) šalis keliaujantiems turistams automobiliai 2014 metais buvo antra (31 proc.) pagal populiarumą susisiekimo priemonė po lėktuvų (47 proc.). Statistiniais duomenimis, kasmet į užsienį vidutiniškai išvyksta beveik 900 tūkst., arba beveik trečdalis Lietuvos gyventojų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (116)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (152)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje (1)

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Top naujienos

Karbauskis neskuba patikėti miškų klausimo visam Seimui: per daug žaidimų emocijomis (1)

Valstiečių-žaliųjų frakcijos vadovas Ramūnas Karbauskis sakė, kad miškų kirtimo klausimu...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Baltijos šalims teks rinktis (880)

Šių valstybių padėtis bus nepavydėtina: ekonomika stagnuos, gyvenimo lygis smuks, pramonė...

Po antstolių prabilo matininkai: norėtų didinti įkainius (164)

Po antstolių, mėginusių įrodyti, kad jų atlygis niekuo neišsiskiriantis, eilėje – žemės...

Vaikų maitinimo pertvarka virsta skandalu – susijusi įtakinga interesų grupė (305)

Daug kritikos sulaukęs naujasis Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas vaikų maitinimo ugdymo...

Vairuotojo pažymėjimą praradęs kriptomilijonierius Paulius Aršauskas ir vėl sėdo prie „Lamborghini“ vairo (52)

Rugpjūčio 23-iosios dienos vakarą kriptomilijonierius Paulius Aršauskas susidūrė su rimtais...

Gydytojas Unikauskas siūlo pasitikrinti, ar galite vartoti angliavandenius (37)

Yra du žmonių tipai – tie, kurie gali valgyti angliavandenius, ir tie, kurie turi jų atsisakyti,...

Po Ronaldo pašalinimo – šeimos įsiūtis: šios ašaros kainuos brangiai apklausa (19)

Pirmoji Cristiano Ronaldo raudona kortelė per 154 mačus UEFA Čempionų lygoje užgožė kitas...

„The New York Times“: Skripalių apnuodijimu kaltinamų vyrų istorijoje praleidžiame svarbiausią dalyką (44)

Kai du rusai, kaltinami apnuodiję į Angliją perbėgusį šnipą, pasirodė per televiziją ir...

Karys jaučiasi apgautas: ar galėsiu baigti universitetą be finansinių smūgių? (1)

Jeigu nesupyksite, savo vardo neatskleisiu. Esu Lietuvos kariuomenės karys. Savo tarnybą pradėjau...

Gentvilas ir toliau vadovaus Liberalų sąjūdžio frakcijai (17)

Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas išsaugojo frakcijos seniūno...