Lietuvos vairuotojams Europos keliuose daugiausiai problemų kelia Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinės sankryžos, kuriose įvyksta apie 30 proc. visų jų avarijų šiose šalyse. Draudimo bendrovės BTA pranešime žiniasklaidai teigiama, kad Vilniuje naujai sužymėti judrūs Olandų ir Žirmūnų žiedai yra galimybė įgyti įgūdžių, kaip važiuoti žiedinėmis sankryžomis užsienyje.
Naujas žiedinių sankryžų ženklinimas
© DELFI / Andrius Ufartas

Pasak BTA užsienio žalų reguliavimo specialisto Giedriaus Deveikio, Vilniuje pakeitus dviejų labiausiai apkrautų žiedų eismo žymėjimą, vairuotojai skatinami praktiškai išbandyti pagrindines taisykles, kurių žinojimas juos išgelbėtų ir nuo dažnų eismo įvykių užsienio valstybėse.

„Pirmiausiai vairuotojai privalo sekti kelio ženklus, kurie žymi specialius nurodymus ar išimtis konkrečiame žiede. Antra – jie turi pasirinkti kryptį ir numatyti reikalingą išvažiavimą dar prieš įvažiuodami į žiedą, o ne bereikalingai manevruodami žiedo viduje.

Be to, tiek Didžiojoje Britanijoje, tiek Prancūzijoje galioja dabar ir Vilniaus žieduose atsiradusi nuostata, kad įvažiavus į žiedą išorine juosta, išvažiuoti iš jo galima ne tik pirmame, bet ir antrame, o esant atitinkamam kelio ženklui – ir trečiame išvažiavime“, - sako G. Deveikis.

Didžiojoje Britanijoje ir Prancūzijoje Lietuvos vairuotojai dažniausiai klysta dėl paprasčiausių dalykų: pražiūri kelio ženklus, nepaiso pirmumo teisės, pavojingai manevruoja, važiuoja neįsigilinę į vietines taisykles.

Prancūzijoje dažniausia klaida – galvoti, kad įvažiavus į žiedą važiuojama pagrindiniu keliu, nors neretai galioja dešinės rankos taisyklė ir privalu praleisti įvažiuojančius į žiedą.

Didžiojoje Britanijoje pirmenybė teikiama važiuojantiems žiedu. Čia Lietuvos vairuotojus savaime klaidina eismas neįprasta kairiąja kelio puse, o jei išorine žiedo juosta važiuojama neapsisprendžiant dėl išsukimo ar tikintis išsukti trečiame ar ketvirtame išvažiavime, tai tolygu „aklam“ juostų keitimui nežiūrint į veidrodėlius.

BTA praktikoje pasitaikė atvejis, kai vairuotojas iš Lietuvos Didžiojoje Britanijoje apvažiavo tris ketvirtadalius žiedo išorine eismo juosta ir pateko į įvykį – tik po trečio skambučio jam pavyko paaiškinti, kad pats ir sukėlė avarinę situaciją.

„Prieš išvykstant į kelionę po Europos šalis, patartina atlikti namų darbus: pasidomėti kelių eismo taisyklėmis, išimtimis važiuojant žiedais, atsinaujinti navigacinę įrangą, o kelyje svarbiausia atidžiai stebėti kelio ženklus – jie yra patikimiausi pagalbininkai, padedantys tinkamai pervažiuoti žiedinę sankryžą. Jeigu aišku, kad nepavyks aplenkti sudėtingų žiedų, reikėtų skirti laiko ir išsinagrinėti važiavimo schemas, kadangi kai kurių žiedų sudėtingumas glumina net ir vietos vairuotojus“, - sako G. Deveikis.

Didžiosios Britanijos žiedų ypatumai:

Įvažiuojant į žiedinę sankryžą būtina praleisti transporto priemones, važiuojančias žiedu.

Kompleksiniai, arba sujungti žiedai turi būti traktuojami kaip atskiri žiedai.

Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta bandant persirikiuoti žiede bei išorinę juostą išnaudojant reikalingo išvažiavimo paieškoms.

Pietų Anglijoje, Svindone esantis transporto žiedas Magic Roundabout gyventojų apklausoje prieš kelerius metus įvertintas kaip viena labiausiai bauginančių visos šalies transporto jungčių, o kai kurie vairuotojai važiavimą juo vadina išgyvenimo pamoka.

Šioje žiedinėje sankryžoje įkomponuoti dar penki mažesni žiedai, kurie įgudusiems vairuotojams sudaro galimybę rinktis alternatyvius išvažiavimo kelius, o mažiau patyrusius palieka išoriniame apskritime.

Prancūzijos žiedų ypatumai:

Prancūzija su 30 tūkst. transporto žiedų yra Europos žiedinių sankryžų rekordininkė.

Neretai privalu įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones, o pirmenybės netenka juo važiuojančios.

Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta nesilaikant dešinės rankos taisyklės.

Į Prancūziją vykstantiems vairuotojams rekomenduojama pasidomėti populiaraus Paryžių juosiančio žiedinio kelio Boulevard Peripherique eismo ypatumais. Šio kelio, kuriame įvyksta daug eismo įvykių, ilgis yra 35 kilometrai.

Laikantis jame leistino iki 70 kilometrų per valandą greičio, jį visą galima apvažiuoti apytiksliai per 30 minučių. Pagrindinė šio žiedinio kelio taisyklė – reikia įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones.

„Prancūzijoje policija į įvykio vietą vyksta retai, o ir atvykusi dažniausiai vairuotojams nurodo pildyti deklaraciją. Kadangi ji beveik identiška lietuviškai, lengva patikrinti, ar ji užpildyta teisingai, gerai nupiešta schema.

Jei deklaracija netiksli, prieštaringa – laikoma, kad nekalti abu į įvykį patekę vairuotojai ir abu turi teisę į kompensaciją iš kitos pusės draudiko. Gali būti, kad prancūzai tuo naudojasi, susidūrę su vairuotojais iš kitos šalies“, - sako G. Deveikis.

Eurostato duomenimis, po Europos Sąjungos (ES) šalis keliaujantiems turistams automobiliai 2014 metais buvo antra (31 proc.) pagal populiarumą susisiekimo priemonė po lėktuvų (47 proc.). Statistiniais duomenimis, kasmet į užsienį vidutiniškai išvyksta beveik 900 tūkst., arba beveik trečdalis Lietuvos gyventojų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (172)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (142)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Kodėl motociklininkai patenka į tragiškus eismo įvykius (19)

Baikerių sezono pradžia jau paminėta, tačiau dar iki šventės motociklininkų bendruomenę...

Top naujienos

„Real“ dešimtame danguje: žvilgsniai į Kijevą, pagarba Kaunui ir linkėjimai Mačiuliui specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (7)

Madrido „Real“ krepšininkai užgaišo ketveriais metais ilgiau nei futbolininkai, kol...

Visiems teks apsispręsti: didesnė alga dabar ar didesnė pensija ateityje skaičiuoklė (373)

Jeigu Seimas priimtų Vyriausybės teikiamas mokesčių ir pensijų permainas, visų dirbančiųjų...

Naujausi reitingai: vieno iš kandidatų sprendimas gali situaciją pakeisti iš esmės (570)

Naujausių prezidentinių reitingų favoritų trejetuke ekonomistas Gitanas Nausėda vis dar tvirtai...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (159)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Besiveržiančio ugnikalnio lava pasiekė vandenyną: gyventojams gresia naujas pavojus (1)

Apgadinusi keliasdešimt namų, lava iš Kilauėjos ugnikalnio pasiekė vandenyną. Dabar Havajų...

Kita, ne tokia blizgi, princo Harry ir Meghan Markle tuoktuvių pusė: kas liko už kadro

Tuo metu, kai ekranuose visas pasaulis užgniaužęs kvapą stebėjo princo Harry ir Meghan Markle...

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (319)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Švedų eksperimentas: tvirtina, kad rado būdą atpiginti elektromobilius (4)

Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo...

Siekiama į Lietuvą privilioti daugiau turistų iš Rusijos (29)

Sankt Peterburge bus pristatytos Lietuvos turizmo galimybės, siekiant sustiprinti Lietuvos kaip...

Ką pradėti daryti jau dabar, kad po 5 metų būtumėte laimingas ir sėkmingas (14)

Į šį klausimą yra daugiau nei šimtas atsakymų, mes atrinkome pačius populiariausius.