aA
Kai atvykstate atlikti privalomosios automobilio techninės apžiūros, šypsokitės – jūs esate ne tik filmuojamas, bet netrukus būsite ir fotografuojamas. Tiesa, pagrindinis vaidmuo apžiūros stotyse tenka ne jums, o jūsų automobiliui. Dar tiksliau – automobilio defektams.
Techninė apžiūra
© Organizatorių archyvas

Kameros jau veikia

Į kovą su korupcija TA stotyse stojusi „Transeksta“ vaizdo stebėjimo kameras pradėjo diegti nuo praėjusių metų pabaigos, o šiuo metu sistema plečiama. Planuojama, kad iki metų pabaigos sistema taps automatizuota.

Tai reiškia, kad vaizdo stebėjimo kameros net tik filmuotų, bet ir fotografuotų visus į techninę apžiūrą atvykstančius automobilius. Ir tai dar ne viskas.

Kontrolieriai nešiojamaisiais planšetiniais kompiuteriais fiksuos automobilių VIN numerius ir „mazgus, kurie kelia įtarimą“.

„Svarbu, kad tai nestabdytų proceso. Siekiame, kad šie dalykai leistų efektyviau atlikti kontrolę“, - DELFI teigė Audrius Glėbus, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas.

Filmuota medžiaga šiuo metu saugoma apie mėnesį, tuo tarpu mažesnės apimties nuotraukos sistemoje būtų saugomos neribotą laiką. Bet kokiu atveju, tarp eilučių galima suprasti, kad filmavimas ir nuotraukos labiau skirtos prižiūrėti TA atliekančius kontrolierius.

Be abejo, įrašai gali demaskuoti ir kyšį siūlantį vairuotoją.

„Kiekvienas automobilis atvykęs į liniją yra filmuojamas, kad išoriškai būtų matoma pati patikrinimo procedūra ir kad būtų galima vykdyti kontrolę. Tai mato atsakingi asmenys, kaip kontrolieriai atlieka savo pareigas – ar kokybiškai, ar nėra piktaudžiavimo“, - sako A. Glėbus.

Kontrolieriai taps fotografais

Taigi TA stotys taps lyg foto ir video studijos - be vaizdo įrašų netrukus bus daromos ir nuotraukos. Kaip pavyzdys, prie tam tikros linijos sustojęs automobilis bus automatiškai nufotografuojamas. Toliau darbo imsis kontrolierius.

„Fotografuoti gali ir kameros, nes jos tokią galimybę turi. Dar labiau mums svarbu, kad tam tikrais atvejais būtų galima nufotografuoti VIN kodą, kad įsitikintume, jog tikrai pateiktas tas automobilis, o ne kitas. Taip pat būtų galima fiksuoti įtartinus mazgus, gedimus, kad kai automobilis atvyksta į pakartotinę apžiūrą būtų galima įsitikinti, jog defektai yra pašalinti.

Kontrolieriai turi vidinius įrenginius ir jau yra galimybė įkelti mazgų nuotraukas į sistemą, bet mes norime šią sistemą automatizuoti – kontrolierius turi delninuką, su kuriuo atlieka TA – valdo stabdžių stendus, įveda vizualius trukūmus. Jei bus poreikis ir gedimai bus fotografuojami, nuotraukos automatiškai patektų į sistemą“, - kalbėjo A. Glėbus.

Techninės apžiūros stotis
Techninės apžiūros stotis
© Organizatorių archyvas

Beje, niekas neklaus automobilio savininko, ar galima mašiną fotografuoti. Lygiai taip pat savininkas nematys ir pačių fotografijų.

„Šios nuotraukos skirtos kontrolei“, - sako A. Glėbus.

Seka per atstumą

Taigi, automobilio dugną ir įvairius mazgus apžiūrintis kontrolierius fiksuos defektus planšetinio kompiuterio kamera. Kol kas neaišku, ar bus privaloma fiksuoti absoliučiai visus trūkumus, nes kai kuriais atvejais tai būtų sunkiai įmanoma misija.

„Kontrolierius galėtų fotografuoti VIN kodą. Tarkime, galėtų fotografuoti pakabos detales, stabdžių sistemas, patį kėbulą, ar nėra pažeidimų ar neleistinų perdarymų, išmetimo sistemos bendrą vaizdą, žibintų būklę, ar neskilę ir daug kitų dalykų. Variantų yra įvairių“, - sako A. Glėbus.

O kertinis aspektas šioje naujovėje yra tas, kad atvykus į pakartotinę apžiūrą bus galima palyginti vaizdą „prieš ir po“.

„Atsakingiems asmenims, kurie per atstumą stebi TA veiklą, gali kilti įtarimų. Atvažiuoja automobilis į pakartotinę apžiūrą, kuriam prieš tai buvo nustatyta 10 trūkumų. Atsakingas asmuo nori įsistikinti, ar tikrai tie trūkumai buvo pašalinti. Galima paprašyti kontrolierių, kad jie atliktų tam tikrų mazgų fotografijas, iš kurių būtų matyti, kad mazgai yra sutvarkyti ir trūkumai pašalinti. Tai grynai technologiniai dalykai. Asociacija diegia labai daug inovacijų“, - sako A. Glėbus.

Naujoje tvarkoje dėmesys atkreipiamas į savadarbes priekabas – neretai numeriai tiesiog perkabinami ant kitų priekabų. Dabar bus galima vizualiai matyti, kokia priekaba atvyksta atlikti TA.

Ir tai ne vienintelė naujovė TA centruose. Spalio pabaigoje bus galima ne tik internetu užsiregistruoti atlikti apžiūrą, bet susimokėti už TA internetu. Taigi atvykus į apžiūros stotį pakaks tik atsispausdinti eilės numerį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (30)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (60)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Keturios vairuotojų pamirštamos smulkmenos, galinčios pailginti automobilio „gyvenimą“ (85)

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kaip svarbu keisti tepalus ir nepamiršti įprastos techninės...

Nebus laiko galvoti: svarbiausi žingsniai, kai dega automobilis kaip taisyklingai naudotis gesintuvu (52)

Visi vairuotojai žino, kad automobilyje turėti gesintuvą – privaloma. Tačiau ne visi...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Kaip gyvensime kitąmet: pokalbis su buvusiais premjerais – Butkevičiumi ir Kubiliumi (15)

Kaip gyvensime kitąmet? Valdžiai po truputį pradedant pristatyti kitų metų biudžetą, naujausius...

Pajamų nelygybė tampa išskirtiniu Lietuvos bruožu: šimtai tūkstančių žmonių priversti išgyventi už apgailėtiną sumą (327)

Naujausi duomenys rodo, kad skurdo rizikos lygis Lietuvoje 2017 m. buvo didžiausias nuo pat šalies...

Mistika: lietuvis gavo baudą už greitį Prancūzijoje, nors joje niekada nėra buvęs (73)

Pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos (ES) šalys keičiasi informacija apie prasižengusius...

Kriptovaliutų rinkose – sumaištis dėl „Tether“ susiejimo su JAV doleriu

Kriptovaliutų rinkos dalyviai vis smarkiau abejoja dėl „Tether“ susiejimo su JAV doleriu....

Ypatinga diena Lietuvoje: pasiektas 100 metų šilumos rekordas (29)

Atrodo, kad šis ruduo – tikrai išskirtinis. Jau antrą savaitę Lietuvoje lepinamės šiltais ir...

Skvernelis viešai atsakė į opozicijos klausimus: skambėjo Seime negirdėti epitetai (297)

Premjeras Saulius Skvernelis stojo į Seimo tribūną atsakyti į opozicinių partijų parlamentarų...

Prokuroras prakalbo apie Aidelio įkurtą „Pravieniškių mafiją“: zonoje jie veikė daugiau kaip 6 metus (21)

„Pravieniškių mafijos“ nusikalstamas susivienijimas, kurį sudarė už labai sunkius...

Nelengvas Irano moterų gyvenimas: papasakojo apie draudimus net šokti ir dainuoti

Lietuvoje gyvenantis iranietis, Dariush Rasouli, Vilniaus šnipiškių rajone įkūrė „Rumi...

Pirkėjai vis dar mėto pinigus į balą: paprastas būdas, kaip pamokyti nesąžiningus prekybininkus

Kiekvienas vartotojas turi teisę į kokybiškas prekes ir paslaugas – visgi, realybėje tai, ką...

Ekspertas: Putino planas pernelyg akivaizdus, kad būtų klaidingai suprastas (42)

Rugsėjo 30 dieną Didžiosios Britanijos gynybos sekretorius Gavinas Williamsonas paskelbė, kad 800...