aA
Siekdami sumažinti nelaimių skaičių keliuose, kelininkai imasi įvairiausių priemonių. Vienos iš jų, tokios kaip greičio ribojimai – senos ir patikrintos laiko, kitos – kur kas inovatyvesnės. Vakarų Europoje jau senai projektuojamos ir rengiamos žiedinės sankryžos. Dabar jau kalbama apie tai, kad ateitis priklauso greitosioms žiedinėms sankryžoms. Jos yra itin saugios ir pritaikytos intensyviam eismui. Lietuvoje tokių saugumo priemonių imtasi visai neseniai. Dabar stengiamasi kuo daugiau sankryžų daryti žiedines. Dauguma žino, kad jos yra saugiausios, bet kodėl?
Greitoji žiedinė sankryža

Saugumas ir dar kartą saugumas

Įprastoje X formos sankryžoje kelininkai identifikuoja 32 konfliktinius taškus. T formos sankryžoje jų yra 9, o mažojoje žiedinėje sankryžoje – tik 8. Tad galimybių susidurti su kitu automobiliu yra žymiai mažiau nei įprastose sankryžose.

Mažosios žiedinės sankryžos su viena eismo juosta žiede, kurių centrinės salelės skersmuo 10-30 m, populiarios Vakarų Europos keliuose. Jos įrengiamos gyvenamųjų vietovių prieigose, kai keičiasi eismo sąlygos. Mažosios žiedinės sankryžos yra saugesnės ir, priklausomai nuo eismo intensyvumo nuovažose ir įvažose, gali būti laidesnės negu susikertančių kelių sankryžose.

Atliktų tyrimų metu nustatyta, kad tokiose sankryžose įvyksta 50 proc. mažiau eismo įvykių ir net 80 proc. mažiau eismo įvykių, kuriuose žūsta žmonių. Pagrindinės priežastys – fmažas važiavimo greitis ir sankryžoje, ir prieš ją – apie 30 km/val. Taip pat daug mažiau konfliktinių taškų, kurie yra mažiau pavojingi nei kitokio tipo sankryžose.

Didžiosios žiedinės sankryžos (centrinės salelės skersmuo didesnis kaip 30 m) gali būti rengiamos tais atvejais, kai dėl intensyvumo ir susikertančių kelių skaičiaus nepakanka mažojo žiedo. Tačiau jos nėra tokios saugios kaip mažosios. Siekiant išspręsti šią problemą, Olandijoje sugalvotas naujas žiedinės sankryžos su dviem juostom projektas, kuris sėkmingai įgyvendinamas.

Greitosios žiedinės sankryžos

Greitosios žiedinės sankryžos (angl. turbo roundabouts) – tai patobulintos mažosios žiedinės sankryžos. Dėl savo ypatingos važiavimo juostų išdėstymo sistemos jos tampa 12-20 proc. pralaidesnės nei tokio paties dydžio trijų juostų žiedinės sankryžos.

Vairuotojas pasirenka važiavimo juostą dar neįvažiavęs į sankryžą. Įvažiavus jos pakeisti nebegalima – tai užtikrina tarp juostų esantys borteliai, jų nėra tik ties įvažiavimais ir išvažiavimais. Tokia sistema pagreitina judėjimą sankryžoje ir sumažina eismo įvykių skaičių.

Sankryžoje atsiranda dviejų eismo juostų pirmumas. Vienintelis trūkumas – sankryžos negalima apvažiuoti ratu.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Valdininkų pagalbos laukiantys klaipėdiečiai duobes gatvėje žymi pagaliais (17)

Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpoje susidariusios duobės, gyventojų teigimu, siekia net...

Draudikai sunerimę: po eismo įvykio deklaracijas vairuotojai pasirašo, bet po to parodymus keičia (18)

Draudikai teigia pastebintys naują tendenciją: po eismo įvykio užpildytą ir parašais...

Duobės vairuotojus kankins dar ilgai: ką daryti, kad apsaugotumėte savo automobilį (13)

Nors apie artėjantį pavasarį sinoptikai kalba atsargiai, tačiau vairuotojai jau pastebi...

Pasakė, kada nuo Vilniaus iki Kauno vairuotojai galės lėkti 130 km/val. greičiu (24)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Šventinis savaitgalis nebus lengvas vairuotojams – laukia eismo ribojimai (18)

Artėjant Vasario 16 -ąjai, svarbiai dienai visai Lietuvai, dėl didmiesčiuose pasipilsiančios...

Top naujienos

Į teisiamųjų suolą sėdęs vyras teisinosi norėjęs padaryti staigmeną mylimajai: grėsė 10 metų kalėjimo (7)

Dovanos mylimajai ieškojęs vyras tikino nė nenutuokęs, kad už ją teks sėsti į teisiamųjų...

Paneigė sovietinės nostalgijos mitus: tais laikais mūsų pramonė klestėjo, po to ją sunaikinom ir nieko nebesukūrėm (103)

Vienas iš gajausių mitų yra mitas apie Lietuvos pramonės likimą. Jeigu keliais žodžiais, ją...

Jasikevičius – apie „kažkaip išstenėtą“ pergalę, bemiegę Davieso naktį ir atletą Milaknį (47)

Iki penktadienio Podgoricos „Budučnost“ (6/17) svečiuose vidutiniškai pralaimėdavo 19...

Žmogaus kūnas – pilnas paslapčių: faktai, kurių apie save greičiausiai net nežinojote (26)

Žmogaus organizmas – unikali ir galinga cheminė laboratorija, kurioje vykstančius procesus...

Orai: šaltis palieka Lietuvą (7)

Po ramios, tačiau šaltos šeštadienio nakties, dieną orai po truputį pradės keistis. Permainas...

Anglijoje 14-metę lietuvę išprievartavęs ir nužudęs paauglys išgirdo teismo nuosprendį (59)

Praėjusių metų balandį žiauriai nužudytos ir išprievartautos 14-metės lietuvaitės žudikas...

Buvęs teisingumo ministras apie korupcijos skandalą: suėmimu akivaizdžiai yra piktnaudžiaujama (336)

Teisėsauga šią savaitę įtarimus dėl korupcijos pareiškė aštuoniems skirtingų teismų...

Sostinėje partrenkta pėsčioji, medikai kovoja dėl moters gyvybės (19)

Vėlų penktadienio vakarą policijos pareigūnai ir medikai skubėjo į įvykį Ozo gatvėje....

Olandų šturmą atlaikiusi Lietuvos rinktinė užsitikrino pirmąją vietą (49)

15 taškų persvarą iššvaisčiusi Lietuvos rinktinė (10-1) iškovojo eilinę pergalę atrankoje į...

Liūdnos šešiamečio žūties aplinkybės: skalbimo mašina buvo kitame namo aukšte (214)

Ketvirtadienį visuomenę sukrėtė tragiškas įvykis Jurbarke, policija informavo, kad nuo elektros...