Dar prieš keletą metų išvysti gatvėje virve tempiamą automobilį buvo jokia retenybė. Sugedusias, neužsivedančias ar netgi avariją patyrusias transporto priemones buvo gana įprasta į autoservisą ar garažą transportuoti paprasčiausiai pritvirtinus prie kito automobilio tempimui skirta virve. Vis tik šiandien tai jau gana retas vaizdas, o vairuotojai netruko priprasti prie gerokai paprastesnių ir patogesnių būdų transportuoti sugedusius ar į incidentus patekusius automobilius.
Automobilio tempimas
© Shutterstock nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad viena iš besikeičiančių vairuotojų įpročių priežasčių – vis labiau populiarėjantis pagalbos kelyje draudimas, prireikus suteikiantis automobilio transportavimo specialiai tam skirtu transportu paslaugą, teigiama pranešime spaudai.

„Pasinaudojančių pagalbos kelyje ir sugedusio automobilio transportavimo paslaugomis kiekvienais metais vis daugėja. Šiemet visoje Lietuvoje mūsų siūlomos pagalbos kelyje vairuotojams prireikė jau daugiau nei tūkstantį kartų. Tai yra 66 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Turint omenyje, kad tokios rūšies draudimas kainuoja pakankamai nebrangiai, jį galima įsigyti kartu su Kasko ar privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ištikus bėdai kelyje naudoti senamadišką tempimo virve būdą yra paprasčiausiai nepatogu, trunka ilgiau, o taip pat yra ganėtinai rizikinga“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, rizika, kad virve tempiamas automobilis susidurs su tempiančiuoju yra didelė, o taip dažniausiai nutinka, kai tokiu būdu transportuojamas automobilis su išjungtu ar visai neveikiančiu varikliu.

„Neužvedus automobilio variklio neveikia jo vairo ir stabdžių stiprintuvai bei kitos elektroninės sistemos, todėl automobilis tampa mažiau manevringas, jį tampa sudėtingiau vairuoti. Be to, ne taip efektyviai veikia ir jo stabdžiai, todėl pailgėja stabdymo kelias. Nesant degimo, dėl neveikiančios kondicionavimo sistemos šaltuoju metu gali aprasoti automobilio langai, todėl gali gerokai suprastėti matomumas. Prie vairavimo tokiomis aplinkybėmis vairuotojai paprastai nėra pripratę, todėl tempiant transporto priemones pasitaiko susidūrimų, kuriuose nukenčia ir į pagalbą atskubėjusių pažįstamų automobiliai, ir niekuo dėti pašaliniai eismo dalyviai, ir automobiliai, kuriuos teko tempti“, – sako R. Bieliauskas.

Anot ERGO atstovo, jei automobilis su automatine pavarų dėže, tai kyla didelė rizika, kad ji gali būti sugadinta tempiant transporto priemonę.

Draudikų atstovas primena, kad, pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles, susidūrus tempiamam ir tempiančiam automobiliams kaltininku pripažįstamas pastarojo vairuotojas.

„Be viso to, tempiant kitą automobilį galima sugadinti ir savąjį. Niekuomet nereikėtų tempti didesnių ir sunkesnių transporto priemonių už savąją. Tempiant didelį svorį automobilio variklis, pavarų dėžė patiria dideles apkrovas, todėl jiems gali būti rimtai pakenkta“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Vis tik nusprendus pagelbėti į bėdą patekusiam automobiliui ir nutempti jį virve, draudikų atstovo teigimu, reikėtų važiuoti labai atsargiai, neskubėti, tolygiai greitėti ir taip pat stabdyti, jei įmanoma, vengti staigių manevrų, įsitikinti, kad į kiekvieną veiksmą tempiamo automobilio vairuotojas spės sureaguoti. Be to, tempiančiojo automobilio vairuotojui, priešingai negu tempiamo, nereikėtų įsijungti avarinių žibintų, kurie vairuotojui kitame virvės gale gali sutrukdyti pamatyti apie posūkius ir kitus manevrus įspėjančius šviesos signalus.

„Tempimui reikėtų pasirinkti ir tinkamą virvę, kuri būtų ne per trumpa ir ne per plona, pakankamai tvirta, kad atlaikytų didelį transporto priemonės svorį. Virvės ilgis turėtų siekti nuo 4 iki 6 metrų, o plotis – ne siauresnė kaip 50 mm. Be to, ji turėtų būti pažymėta ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis arba pati būti ryškios spalvos“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pažymi, kad nusprendus nerizikuoti su virvėmis ir draudžiant transporto priemonę pagalbos kelyje draudimu, galima rinktis keletą skirtingų variantų, suteikiančių teisę į skirtingo lygio pagalbą kelyje – nuo paprasčiausio automobilio transportavimo iki techninės pagalbos suteikimo vietoje, kelionės pratęsimo, pakaitinio automobilio suteikimo ar vairuotojo ir keleivių apgyvendinimo, kol problema bus išspręsta.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (7)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (177)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (30)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (33)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Putinas pripažino siūlęs Trumpui sandėrį dėl Ukrainos (61)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių,...

5 mitai apie išgyvenimą gamtoje, kuriais tikėti pavojinga (8)

Būdami vaikais dažnai žiūrėjome dokumentiką apie gamtą. Joje dažnai sukosi vaizdai apie...

71-erių milijonieriaus Stasio Brundzos žmona kreipėsi į teismą dėl skyrybų (22)

Verslininkas, automobilių kolekcionierius, buvęs garsus lenktynininkas bei politikas Stasys Brundza...

Dvi skirtingos Amerikos: kodėl vienos gyventojai nesididžiuoja būdami amerikiečiai (20)

Politikoje įprasta, kad dvi pusės siekia to paties, tik skirtingomis priemonėmis, deja, JAV...

Daugumai įprasti dalykai, kurie paverčia namus nejaukiais ir netvarkingais

Namuose yra daugybė dalykų, prie kurių esame pripratę ir kuriuos laikome naudingais. Tačiau tiesa...

Visų taip mėgstami ledai: kiek, kada ir kokių? naminių ledų receptas (1)

Mitybos specialistė, tinklaraščio „ vaikumityba .lt“ autorė Vaida Kurpienė įsitikinusi,...

Ekspertė: lietuvių specialistai panašūs į norvegus, bet šykšti investicijų (1)

„Pagal specialistų paruošimą neatsiliekame nuo norvegų, tik vis dar šykštime investicijoms“,...