aA
Dar prieš keletą metų išvysti gatvėje virve tempiamą automobilį buvo jokia retenybė. Sugedusias, neužsivedančias ar netgi avariją patyrusias transporto priemones buvo gana įprasta į autoservisą ar garažą transportuoti paprasčiausiai pritvirtinus prie kito automobilio tempimui skirta virve. Vis tik šiandien tai jau gana retas vaizdas, o vairuotojai netruko priprasti prie gerokai paprastesnių ir patogesnių būdų transportuoti sugedusius ar į incidentus patekusius automobilius.
Automobilio tempimas
© Shutterstock nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad viena iš besikeičiančių vairuotojų įpročių priežasčių – vis labiau populiarėjantis pagalbos kelyje draudimas, prireikus suteikiantis automobilio transportavimo specialiai tam skirtu transportu paslaugą, teigiama pranešime spaudai.

„Pasinaudojančių pagalbos kelyje ir sugedusio automobilio transportavimo paslaugomis kiekvienais metais vis daugėja. Šiemet visoje Lietuvoje mūsų siūlomos pagalbos kelyje vairuotojams prireikė jau daugiau nei tūkstantį kartų. Tai yra 66 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Turint omenyje, kad tokios rūšies draudimas kainuoja pakankamai nebrangiai, jį galima įsigyti kartu su Kasko ar privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ištikus bėdai kelyje naudoti senamadišką tempimo virve būdą yra paprasčiausiai nepatogu, trunka ilgiau, o taip pat yra ganėtinai rizikinga“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, rizika, kad virve tempiamas automobilis susidurs su tempiančiuoju yra didelė, o taip dažniausiai nutinka, kai tokiu būdu transportuojamas automobilis su išjungtu ar visai neveikiančiu varikliu.

„Neužvedus automobilio variklio neveikia jo vairo ir stabdžių stiprintuvai bei kitos elektroninės sistemos, todėl automobilis tampa mažiau manevringas, jį tampa sudėtingiau vairuoti. Be to, ne taip efektyviai veikia ir jo stabdžiai, todėl pailgėja stabdymo kelias. Nesant degimo, dėl neveikiančios kondicionavimo sistemos šaltuoju metu gali aprasoti automobilio langai, todėl gali gerokai suprastėti matomumas. Prie vairavimo tokiomis aplinkybėmis vairuotojai paprastai nėra pripratę, todėl tempiant transporto priemones pasitaiko susidūrimų, kuriuose nukenčia ir į pagalbą atskubėjusių pažįstamų automobiliai, ir niekuo dėti pašaliniai eismo dalyviai, ir automobiliai, kuriuos teko tempti“, – sako R. Bieliauskas.

Anot ERGO atstovo, jei automobilis su automatine pavarų dėže, tai kyla didelė rizika, kad ji gali būti sugadinta tempiant transporto priemonę.

Draudikų atstovas primena, kad, pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles, susidūrus tempiamam ir tempiančiam automobiliams kaltininku pripažįstamas pastarojo vairuotojas.

„Be viso to, tempiant kitą automobilį galima sugadinti ir savąjį. Niekuomet nereikėtų tempti didesnių ir sunkesnių transporto priemonių už savąją. Tempiant didelį svorį automobilio variklis, pavarų dėžė patiria dideles apkrovas, todėl jiems gali būti rimtai pakenkta“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Vis tik nusprendus pagelbėti į bėdą patekusiam automobiliui ir nutempti jį virve, draudikų atstovo teigimu, reikėtų važiuoti labai atsargiai, neskubėti, tolygiai greitėti ir taip pat stabdyti, jei įmanoma, vengti staigių manevrų, įsitikinti, kad į kiekvieną veiksmą tempiamo automobilio vairuotojas spės sureaguoti. Be to, tempiančiojo automobilio vairuotojui, priešingai negu tempiamo, nereikėtų įsijungti avarinių žibintų, kurie vairuotojui kitame virvės gale gali sutrukdyti pamatyti apie posūkius ir kitus manevrus įspėjančius šviesos signalus.

„Tempimui reikėtų pasirinkti ir tinkamą virvę, kuri būtų ne per trumpa ir ne per plona, pakankamai tvirta, kad atlaikytų didelį transporto priemonės svorį. Virvės ilgis turėtų siekti nuo 4 iki 6 metrų, o plotis – ne siauresnė kaip 50 mm. Be to, ji turėtų būti pažymėta ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis arba pati būti ryškios spalvos“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pažymi, kad nusprendus nerizikuoti su virvėmis ir draudžiant transporto priemonę pagalbos kelyje draudimu, galima rinktis keletą skirtingų variantų, suteikiančių teisę į skirtingo lygio pagalbą kelyje – nuo paprasčiausio automobilio transportavimo iki techninės pagalbos suteikimo vietoje, kelionės pratęsimo, pakaitinio automobilio suteikimo ar vairuotojo ir keleivių apgyvendinimo, kol problema bus išspręsta.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (49)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (32)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (537)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (3)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (310)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (67)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (139)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (117)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (184)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...