aA
Nors Lietuvos automobilių parke dominuoja dyzeliniai automobiliai, tačiau tarp naujai registruojamų automobilių didžiausias šuolis stebimas hibridinių automobilių bei elektromobilių rinkoje. Draudikai pastebi, kad naujos kartos automobilių gedimai bei remontas po eismo įvykių jų savininkams dažnai pažeria netikėtumų, su kuriais pastarieji dažniausiai nebūna susidūrę.
© Shutterstock nuotr.

„Vien hibridinių automobilių skaičius išaugo nuo 665 naujai užregistruotų per 2013 metus, iki daugiau nei 3 tūkst. per praėjusius metus. Tuo tarpu elektra varomų automobilių 2013 m. registruota vos 6, o iki 2017 m. jau 324 ir tai daugiau nei pusė Lietuvos elektromobilių parko. Tokius sparčius pokyčius reiktų sieti su išaugusiu tokio tipo automobilių prieinamumu, sparčiai tobulėjančiomis technologijomis, gerėjančia naujos kartos automobiliams pritaikyta infrastruktūra, stiprėjančiu ekologiniu sąmoningumu bei imlumu technologinėms naujovėms“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Specialisto teigimu, augant tokių automobilių skaičiui, auga ir eismo įvykių, į kuriuos patenka naujos kartos automobiliai, skaičius, tačiau žalos nėra itin didelės, o išmokos – artimos vidutinėms ir siekia apie 800 eurų.

„Mūsų duomenimis, hibridinių automobilių avaringumas kiek viršija pačių automobilių skaičiaus augimą, t. y. jei automobilių pernai padaugėjo du kartus, tai avaringumas išaugo 2,5 karto. Tiesa, eismo įvykiai pakankamai standartiniai, dažniausiai smulkūs, o žalos neviršija vidutinių“, – teigia A. Žiukelis.

Vienas iš aspektų yra tai, kad šie automobiliai genda kiek kitaip nei įprasti benzininiai ar dyzeliniai automobiliai.

„Tiesa, kad naujos kartos automobiliai ir prižiūrimi kitaip, ir genda kitaip. Elektromobiliuose nėra nei tepalų, nei jų filtrų, nei žvakių ar kitų įprastų automobilių vairuotojams puikiai žinomų dalykų. Dažniausias elektra varomų automobilių „gedimas“, dėl kurio kviečiama techninė pagalba – išsikrovimas bevažiuojant. Tik matome, kad dabar situacija keičiasi į gerąją pusę, plečiasi infrastruktūra, todėl nors tokių automobilių ir daugėja, suteikti vairuotojams pagalbą bei nuvežti iki įkrovimo stotelės, tenka labai retai“, – sako BTA specialistas.

Pasak jo, tokių automobilių Lietuvos keliuose daugėjant jų vairavimą bei priežiūrą vis dar gaubia ir nemažai nepagrįstų mitų.

„Pavyzdžiui tenka girdėti iš vairuotojų tokias abejones, kad žiemą hibridiniai ar elektriniai automobiliai gali būti labai sunkiai eksploatuojami. Tai tik iš dalies tiesa – vien elektriniams automobiliams, kai elektra naudojama ir salono, langų šildymui, dalį energijos tenka panaudoti šildymui, o ne kilometrams įveikti. Tačiau tai žinant elektrinių automobilių vairuotojams žiemos metu reiktų atidžiau ir pakankamai kritiškai įvertinti bei pasirinkti atstumą, kurį galės nuvažiuoti. O štai hibridinių automobilių šeimininkai gali automobiliu naudotis įprastai ir nuogąstavimai neturi pagrindo, o dažniausiai kyla iš nežinojimo bei patirties stokos“, – teigia A. Žiukelis.

Pasak jo, hibridinių automobilių bei elektromobilių remonto išlaidos dažnai būna didesnės nei populiariausių modelių automobilių dėl brangesnių detalių, o ir meistrų darbas taip pat dažnu atveju kainuoja daugiau.

„Tiesa, kad tokių automobilių remontas tiek gedimo atveju, tiek ir po eismo įvykių savininkui kainuoja brangiau. Įžūlesni meistrai net ir smulkių žalų ar kosmetinio remonto atvejais nepasidrovi paprašyti didesnių sumų, nes esą jei žmogus galėjo nusipirkti brangesnį automobilį, tai ir už remontą galės brangiau sumokėti. Tai psichologinis triukas, kuriam tikrai neverta pasiduoti, o dėl kainos konsultuotis bent keliose vietose“, – perspėja A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (61)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (50)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (3)

Tuščios tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos, šįkart rungtynių scenarijus...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (555)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (5)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (322)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (69)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (151)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (134)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...